پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سیزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با حضور مسعود کرباسیان، رییس‌کل گمرک ، مسعود خوانسارى رئیس اتاق تهران، و سخنرانان آقا میرى، ریاحى برگزار شد.


رئیس کل گمرک در نشست اتاق بازرگانی گفت:

سال ۱۳۹۵ اقدام عملی در تسهیل تجارت را خواهیم داشت. استفاده از تمام منابع گمرک در پروژه کارشناسی متمرکز اقدام جدی در راستای بهبود کسب و کار است. 

بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای کمک به گمرک جهت تسهیل تجارت و بهبود کسب و کار

وی افزود : پرداخت عوارض بصورت نسیه در سال ۱۳۹۵ اجرایی می شود. با بهره گیری از سیستم اعتباراتی به ذی نفعان، عملکرد ایشان در ارائه تسهیلات بصورت هوشمند و سیستمی مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

وی همچنین اضافه کرد : اجرایی شدن صددرصد پنجره واحد تجارت فرامرزی اولویت اول گمرک و وزارت اقتصاد خواهد بود. پنجره واحد در امور فرامرزی و دروازه مشترک مرزی فعال خواهد شد.

دکتر کرباسیان در سیزدهمین نشست اتاق بازرگانی گفت: استفاده از خطوط پشتیبان در حوزه قطعی شبکه که موجب قطعی سیستم می گردید بهبود و اقدام عملی خواهیم داشت.

در این نشست:

رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو نیز پیشرفت گمرک را در حوزه الکترونیکی سازی خیره کننده اعلام کرد.

یکی از اعضا اتاق بهبود در رویه صادرات قابل لمس است و موجب تشکر است.

سلطانی یکی از اعضا اطاق: حرکت گمرک حرکتی انقلابی و ماندگار در حوزه تجارت است. متاسفانه قطعی سیستم که مربوط به گمرک نیست ولی دودش در چشم گمرک می رود و این حیف است و اطاق آماده همکاری در جهت بهبود شبکه در کشور هست. توسعه پنجره واحد گمرک در حوزه ترانزیت مورد نیاز جدی تجارت است.

سلطانی همچنین افزود : درخواست داریم سازمان هایی که همکاری لازم را با پنجره واحد تجارت فرامرزی همکاری لازم را ندارند اعلام عمومی فرمایید تا توسط همه شناخته شوند که چه کسانی در حال اخلال هستند و اطاق به آنان فشار وارد خواهد نمود. بهبود اطلاع رسانی در گمرک یکی از نیازهای اساسی است.

آقای اتابک عضو اتاق: در دوره شما صادر کنندگان بهترین شرایط لازم داشته اند.

ایشان کنترل صادرات سیمان و لزوم گواهی تشکل برای تضمین سلامت سیمان و حفظ آبروی کشور را خواستار شدند.

اسدالله عسگراولادی یکی از اعضای اتاق نیز گفت : من از سوی اقشار مختلف صادر کنندگان از شما بابت تحول عظیم در حوزه تجارت سپاسگذارم.

وی همچنین افزود : قاچاقچی درب گمرک نشسته است اگر سرعت گمرک کاهش یابد درب گمرک قاچاقچی وارد مذاکره می شوند. دود سازمان های دیگر به چشم گمرک می رود.

آقای قاضی عضو اتاق: گمرک پیشرو در بهبود فضای کسب و کار در حوزه تجارت است. ایشان روشنگری گمرک در حوزه مناطق آزاد و میزان قاچاق را خواستار شدند و اضافه کردند برادران کرباسیان همیشه موجب تحول هستند. کالا ها در بندر و انبار سازمان بنادر مخصوصا بندر شهید رجایی ناقص می شود و مسئول آن کیست؟

زرگران عضو اتاق : تلاش تمام وقت گمرک در روزها تعطیل موجب سپاسگذاری است. گمرک انزلی در صادرات باید تقویت شود.

سعیدی عضو اتاق : گمرک یک نهاد حاکمیتی است که برای اولین بار اقدام عملی در حوزه ارائه خدمات به تولید کنندگان داشته است. حمایت از تولید فولاد با کنترل دقیق واردات فولاد در پوشش واردات دیگر تعرفه ها نیاز این بخش است.


دکتر کرباسیان در پاسخ به اعضای اتاق گفت :اطلاعات خصوصی اشخاص امانت نزد گمرک است و افشا نخواهند شد مگر به حکم دادگاه. اصلاح ارزش در سامانه tsc با رویکرد حمایت از تولید و صادرات با کمک اتاق مطلوب است.

وی افزود : مشکل ورود موقت عدم صدور بیمه توسط شرکت های بیمه است. ورود تشکل ها در تضمین سلامت صادرات مورد حمایت گمرک است.

رییس گمرک اضافه کرد : حمایت و مدیریت دکتر جهانگیری  مشکل برخی سازمان ها در عدم همکاری با پنجره واحد را در آینده نزدیک رفع خواهد نمود. کاهش قاچاق به ۷ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۴ صورت پذیرفته است. 


در بین صحبت های دکتر کرباسیان خوانساری رئیس اتاق آمار ۷ تا ۸ میلیارد دلار قاچاق در سال گذشته را تایید کرد.


دکتر کرباسیان: همکاری دکتر ترکان در ایجاد شرایط برای تضمین قرار گرفتن مناطق آزاد در خدمت صادرات قابل تشکر است. 

در انتهای مراسم نیز خوانساری رئیس اتاق بازرگانی اقدام گمرک را اقدامی عملی در راستای بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد.



این نشست به‌طور زنده از طریق سایت اتاق تهران پخش شد.


نظرات  (۱)

با سلام و احترام
پیرو خبر مورخ 1395/02/04 دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران و در راستای انجام خدمات گمرکی به صورت غیر حضوری و حذف تعاملات نا سالم تجاری ترتیبی اتخاذ شود تا مراحل زیر اجرا شود.
ترتیبی اتخاذ شود تا در امر واردات کالا ارزیابی فیزیکی حذف و گمرک با استناد به اسناد اسکن شده در سامانه و سامانه ارزش خود و ارسال عکس در سامانه توسط صاحب کالا ارزیابی را انجام دهد و یا با ارائه گواهی بازرسی از شرکتهای مورد تایید اداره استاندارد ایران و اسکن آن در سامانه ارزیاب ارزیابی خود را انجام دهد و دیگر ارزیاب و صاحب کالا و نماینده صاحب کالا هم دیگر را نبینند اکنون ارزیابها زمام امور را در دست دارند و جولان میدهند. زمان باید آنگونه پیش رود تا ارزیاب نیز از دیدار صاحب کالا حذف شود و هر گونه ارزیابی فقط از طریق گواهی بازرسی مبدا مورد تایید استاندارد و گمرک ایران و اسناد اسکن شده در سامانه انجام پذیرد حتی نمونه برداری و ارسال نمونه نیز میبایست توسط شرکت بازرسی مورد تایید استاندارد انجام پذیرد کاری که در گمرک بندر امام خمینی مورد توجه نیست و در قسمت واردات ارزیاب نمونه گیری و نمونه را به شرکت بازرسی تحویل میدهد در حالی که این امر در بندر عباس جا افتاده و شرکتهای بازرسی نمونه گیری میکنند و نمونه را به استاندارد و غذا و دارو ارسال میکنند. ارزیاب در رویه واردات در این گمرک بلای جان وارد کننده شده است لطف کرده پیگیری فرمایید و مراتب فوق را برسی و در جهت حذف ارزیاب فیزیکی  در کلیه گمرکات اقدام کنید که این معنای واقعی دور اظهاری است موفق باشید
پاسخ:
سلام
نظر شما به ریاست محترم کل گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس شد
ان شا الله ترتیب اثر داده خواهد شد.

باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر

توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام