سلام علیکم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان، خدمت مخاطبان این وبلاگ عرض می کنیم که یکی از مخاطبین زحمت کشیده اند و نظری در وبلاگ ما ثبت کردند که احتمالا این مسائل ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده باشد. لطفا نظر و جوابیه وبلاگ را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید.
سلام
متاسفانه این سامانه تحت هیچ استانداردی طراحی نشده است مشکلات متعددی دارد از جمله اینکه اگر یک 2 تاجر یک کالا مثلا لوازم آزمایشگاهی بیاورند کالای یک تاجر به مسیر قرمز و دیگری به مسیر زرد خواهد رفت این تبعیض هست این سامانه قابلیت گزارشگیری ندارد نزدیک 25میلیارد تومان برای این سامانه هزینه شده است در حالی که طرح قبلی یعنی سامانه آسیکودا جهانی معرفی شده از سازمان تجارت ملل متحد آنکتاد با قابلیت اظهار از راه دور و ترجمه به زبان فارسی مجموما 1میلیارد تومان هزینه دربر داشته است اما سوئ مدیریت باعث حیف و میل بیت المال گردیده است هعم اکنون گمرک افغانستان از این سامانه تحت نظارت یک کارمند دفتر فناوری اطلاعات به نام آقای اصلانی در افغانستان با هزینه 1 میلیارد تومان مشغول به کار هست .در ضمن مدت ترخیص کالا در چندین سال قبل به مدت 3 روز بوده که اگر پیچیده میشد 6 الی 7 روز طول می کشده است صادرات هم در 1 الی 2 روز طول می کشیده است این سامانه به هیچ وجه تخصصی نیست هزینه این سامانه ب توجه به تکنولوژی بکار رفته در آن فاجعه بوده است من به عنوان شهروند جمهوری اسلامی ایران سوال می کنم چرا مسولین به این مورد رسیدگی نمی کنند خواهشمندم رسیدگی نمایید.
در پاسخ باید گفت:
1- ادعا شده است که این سامانه تحت هیچ استانداردی طراحی نشده است و برای اثبات گفته شده است که مشکلات متعددی دارد از جمله این که اگر 2 تاجر یک کالا را بیاورند یکی به مسیر قرمز و دیگری به مسیر زرد خواهد رفت. در این مورد باید گفت عملکرد قواعد انتخاب مسیر مسئله ایست که می بایست توسط سازمانها پایش و دائما تغییر نماید بدیهی است پارامترهای فعلی می توانند به تشخیص مسئولین مرتبط که ممکن است خارج از حوزه فناوری اطلاعات باشند تعیین و یا تغییر یابند. و البته تنها نام تاجر نیست که این مسیر را مشخص می کند و عوامل بسیار دیگری نیز در این تعیین مسیر دخیل هستند. در نهایت این را هم باید بدانیم که مدیریت ریسک برای شرایط واحد باید به صورت تصادفی انتخاب مسیر کند وگرنه این که همیشه با یک روش اظهار (مثلا صاحب کالای مشخص، کالای مشخص و ...) به مسیر واحد برسیم، اساس مدیریت ریسک را زیر سوال می برد و راه دور زدن گمرک و تضییع حقوق دولت را مهیا می کند و این خود بزرگترین مشکل سیستم قبلی یعنی آسیکودا می باشد.
به هر حال در راستای جلوگیری از تضییع حقوق افراد پیشنهاد می گردد مورد بصورت دقیق و قابل پیگیری به دفتر فناوری اطلاعات منعکس گردد.
2- ادعا شده است که 25 میلیارد تومان برای این سامانه هزینه شده است در حالی که طرح قبلی یعنی سامانه آسیکودای جهانی با قابلیت اظهار از راه دور و ترجمه به زبان فارسی مجموعا 1 میلیارد تومان هزینه داشته است. و نتیجه گرفته شده است که سوء مدیریت سبب حیف و میل بیت المال شده است. در پاسخ باید خدمت مخاطبان عرض کنم که هرچند این پایگاه، جایگاهی رسمی در قبال اعلام میزان قرارداد ندارد ولی باید گفته شود که مبلغ ادعا شده بیش از 1.5 برابر مبلغ قراردادی است که علاوه بر طراحی و تولید پنجره واحد تجارت فرامرزی که یک محصول نیست، شامل قطعات سخت افزاری و اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرکات نیز می باشد، در حالیکه مبلغ ادعا شده برای سامانه آسیکودای جهانی جدای از صدق و کذبش فقط مربوط به یک محصول آماده فروش بدون هزینه های سرور، شبکه و نیروهای اجرایی می باشد. لازم به تذکر است که دایره فعالیت پنجره واحد تجارت فرامرزی بسیار بزرگتر از آسیکودای جهانی می باشد و این سامانه به صورت سفارشی شده طراحی می شود.
3- ادعا شده است که زمان ترخیص کالا در چندین سال قبل به مدت سه روز بوده که اگر پیچیده می شد به 6 الی 7 روز می رسید و صادرات هم در 1 الی 2 روز انجام می شد. باید خاطر نشان کرد آماری که گمرک درباره زمان ترخیص کالا اعلام و بر اساس آن روش قدیم و جدید را مقایسه می کند، میانگین زمان ترخیص کالا در کل گمرکات کشور می باشد، در حالی که شما تنها از دید خود و یا احیانا همکاران نزدیکتان این زمان را تخمین می زنید. در گمرک پروانه هایی وجود دارد که بیش از 100 روز در رویه اخذ مجوز معطلی دارند و پروانه هایی داریم که با توجه به این که اصلا مجوز احتیاج ندارند در 1 روز پروانه می شوند. آمار اعلام شده به این معنی است که میانگین زمان ترخیص تمام پروانه ها در کل کشور کاهش قابل توجهی داشته است، در حالی که ممکن است چندین نفر در حال حاضر وجود داشته باشند که زمان ترخیص کالایشان نسبت به قبل افزایش هم داشته باشد.
باقی موارد اعلام شده نیز بیشتر از عصبانیت نویسنده است و ادله ای ندارد که جوابگو باشیم، به عنوان مثال بهتر بود تکنولوژی به کار رفته در سامانه را که فاجعه بار می دانند، توضیح می دادند.
در نهایت باید خدمت تمام کاربران محترم پنجره واحد تجارت فرامرزی عرض کنیم که در مورد مشکلات موجود در سامانه اعم از مشکلات شبکه گمرک، مشکلات شبکه اینترنت در کشور، مشکلات سیستمی، مشکلات ناشی از تغییرات سریع سیستم و عدم اطلاع رسانی مناسب و مشکلات ناشی از عدم آموزش صحیح و ... که بخشی از آن هم واقعا از عهده این واحد خارج است حق را به شما می دهیم و خود را مسئول می دانیم و در پی بهبود شرایط در هر وضعیتی هستیم.
همچنین پذیرای نظرات و پیشنهادات شما برای کاهش مشکلاتتان هستیم.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
طبق مکاتبات انجام شده با بانک مرکزی، شناسه موسوم به شناسه اظهار حمل که در سیستم بانکی انجام می شد برای آغاز عملیات اظهار الزامی نمی باشد، به این معنی که مثل گذشته الزامی برای مراجعه به بانک قبل از اظهار وجود ندارد و تنها برای صدور پروانه لازم و ضروری می باشد.
از لحاظ سیستم ما ؛ وارد کردن شناسه حمل و یا شماره ثبتارش در مرحله اول دور اظهاری انجام نمی شود و در مرحله صدور مجوز بارگیری وارد کردن آن الزامی است.
آن دسته از عزیزانی که ملزم به ثبت سفارش نیستند،پس از تماس با پشتیبانی گمرک ایران و اعلام شماره سریال قادر به انجام ادامه مراحل خواهند بود.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
بهتر بود مشکل را میگفتید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از نظر جنابعالی. در برخی مشکلات واقعا حق با شماست و ما در پی رفع مسئولیت نیستیم.
پیشنهادات دیگری هم اگر در این زمینه داشتید، ما استقبال می کنیم.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
پس از ثبت کالا فیلد های مربوط به کالا خالی شده و می توانید اطلاعات قلم دوم را وارد کرده و پس از ثبت کالا ، قلم دوم نیز به لیست اقلام اضافه می شود.
چنانچه بازهم با مشکل مواجه شدید جهت پیگیری لحظه به لحظه با پشتیبانی سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل فرمایید.
شماره تماس: 8-88805385
باتشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
در مورد تمایل به تغییر مسیر به قرمز حق با شماست. این موارد را رئیس کل گمرک به شخصه پیگیری می کنند. در صورتی که موردی را سراغ داشتید میتوانید همینجا به صورت نظر عمومی اعلام کنید و یا به پست الکترونیک epl@irica.org ارسال نمایید تا بررسی کنیم.
در مورد مسئله دوم هم حق با شماست. ان شاء الله پیگیر حل این مشکل هم هستیم.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
شاید باورتان نشود ولی همین حس را برای اظهارنامه 50 قلمی تجربه کرده ایم! حرف شما بسیار صحیح است و باید این مورد برطرف شود.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با تشکر از شما، این پیشنهادات برای برنامه نویسان ارسال شد.
تنها در مورد گزینه سوم باید بگوییم که مدیریت رمز برای تغییر رمز توسط برخی مسئولین گمرکی و مدیریت ارشد برای دادن وکالت مدیریت رمز به پرسنل گمرک می باشد و دیگر کاربران سامانه از آن استفاده ای نمی کنند.
در صورتی که باز هم پیشنهادی داشتید استقبال می کنیم.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
۱ - سامانه پنجره واحد با تمام نسخه های مرورگر کروم از جمله اندروید و آی او اس سازگار است.
در صورت وجود خطا٬ لطفا آن را به اطلاع ما برسانید.
۲ - با اجرای کامل طرح سامانه جامع امور گمرکی اغلب فعالیت های شما الکترونیکی شده و شما می توانید عملیاتی مانند ثبت ورود حامل را توسط این سامانه از راه دور و از محل کار خود انجام نمایید. پس در این راه با شکیبایی خود ما را همراهی نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
این خطا زمانی نشان داده می شود که آن شناسه حساب کاربری در پنجره واحد نداشته باشد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
باید گمرک را مشخص کنید.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
ثبت کالا ها با زدن دکمه ادامه ذخیره می شود. سازمانهای مرتبط و لازم با سامانه لینک شده اند. در مورد کندی سامانه حق باشماست که در پی رفع این مشکل هستیم. اگر منظورتان ورود با یک حساب کاربری از چند سیستم است، این کار به دلیل مسایل امنیتی به هیچ عنوان مقدور نیست. منظورتان از پریدن شماره کوتاژ واضح نیست.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
مورد اول بررسی خواهد شد.
مورد دوم: چنانچه ثبت کوتاژ توسط شما صورت بگیرد دیگر قادر به بازگشت به مراحل قبلی نخواهید بود اگر به مرحله قبلی بازگشتید پس ثبت کوتاژ را انجام نداده بودید و این مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
اطلاعیه ای به منظور راه اندازی تعیین مسیر سیستمی در قسمت اطلاعیه های وبلاگ قرار داده شده بود که از 94/4/24 یعنی همان چهار شنبه این رویه در گمرک فرودگاه امام خمینی اجرا می شود.
بابت ناهماهنگی های صورت گرفته در ایام اجرا از شما پوزش می طلبیم.
هم اکنون سیستم اولویت دهی به صورت هوشمند در این گمرک راه اندازی شده است.
شما می بایست تمامی اسناد مورد نیاز کارشناس را اسکن و در سامانه بارگزاری نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
کافی است شما تصویر نمونه کالا را در سامانه آپلود کرده و برای ایشان بفرستید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
سامانه جامع امور گمرکی قابلیت زون بندی کارشناسان و ارزیابان گمرک را دارا می باشد. احتمالا این جابجایی ها یک تصمیم مدیریتی بوده که باید از ریاست سالن گمرک شهید رجایی سوال بفرمایید.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
تا به حال تغییرات سیستم همراه با فایل آموزشی در همین وبلاگ قرار گرفته است. پیامک هایی که به اظهارکنندگان ارسال می شود هم صرفا جهت اطلاع آنها از وضعیت اظهار است.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
متشکریم از اینکه انتقاد خودتون رو مطرح کردید . متشکریم از اینکه حوصله می کنید.هدف ما رفع این مشکلات و سرعت بخشیدن به کارهاست و امیدوار هستیم که بزودی بسیاری از مشکلات برطرف شود. بازهم منتظر نظرات شما هستیم.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
اگر با دفتر پشتیبانی تماس گرفته باشید حتما موضوع پیگیری شده و شماره پیگیری به شما تخصیص داده شده است. لطفا شماره پیگیری خود را جهت اعلام نتیجه به آن دفتر و یا به همین وبلاگ اعلام نمایید.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
برای شناسه ملی سفارت ها همان کدینگ+99 مجاز به فعالیت می باشد (مثلا 99123456789) جهت دریافت حساب کاربری از گمرک با این شناسه اقدام نمایید.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
در حال حاضر کارشناسان دفتر پشتیبانی تا حد لازم از اطلاعات گمرکی مطلع هستند.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
با سلام
پروانه سبز در گمرکات استان خوزستان حذف شده است . به علت بروز برخی مشکلات برخی از گمرکات مجبور به صدور پروانه سبز گمرکی شده بودند که با رفع مشکلات پروانه به صورت الکترونیکی صادر می گردد.
بخش دوم صحبت شما شامل پیشنهاداتی بود که انشاالله بررسی و در صورت تصویب در سیستم اعمال میگردد.
پاسخ:
سلام علیکم
در زمان راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گرمکات اجرایی مشکلاتی به وجود می آید که بابت آنها از شما پوزش می طلبیم و در پی رفع آن مشکلات بر خواهیم آمد.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش بابت نواقصی که هنوز در سامانه جامع امور گمرکی وجود دارد باید عرض شود که بعد از راه اندازی این سامانه زمان ترخیص کالا به صورت میانگین کاهش یافته است.
1- این پیشنهاد به گروه نرم افزاری دفتر فناوری گمرک ارجاع داده شد.
2- تاریخ ثبت پس از ثبت کوتاژ در سیستم به صورت خودکار ذخیره می شود.
3- به علت تغییر شناسه پرداخت پس از هر تغییری در مبلغ اظهارنامه، این شناسه در اظهارنامه پرینت نمی شود.
4- دسترسی مشاهده اظهارنامه به صورت الکترونیکی به سازمانهای همجوار داده شده(و یا باید دریافت کنند). لذا نیازی به ارائه پرینت اظهارنامه به این سازمان ها نیست.
5-این پیشنهاد به گروه سخت افزاری دفتر فناوری گمرک ارجاع داده شد.
باتشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
در حال حاضر باکس 34 قابلیت انتخاب دارد.
باتشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
موارد مربوط به نوبت دهی که باعث بالا رفتن شماره نوبت شما می شود به علت الگوریتم مورد استفاده شده در این قسمت است که با بازگشت پرونده های خارج از صف آن ها در اولویت قرار می گیرند. این مسئله که این الگوریتم باید به عهده گرفته شود یا خیر با مسئولین گمرک ایران می باشد.
در صورتی که در این زمینه نظری دارید ما منتقل خواهیم کرد.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
ارزیاب امکان درج شماره پلمب در سامانه را دارد. ولی برای رویت در مقصد لازم است ارزیاب درب خروج هم این شماره را در محل مخصوص در سامانه وارد کند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
این سوال شما را باید مسئولین دفتر فناوری اطلاعات و رئیس کل گمرک ایران پاسخ دهند. بهتر است اصحاب رسانه به جهت شفافیت بیشتر در این موضوع به ایشان مراجعه کنند.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
بهتر این بود که مشکلات را می شمردید تا ان شاء الله مرتفع شود.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
سرعت و امنیت از اهداف اصلی راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی می باشند.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
این وبلاگ جهت اطلاع رسانی و کمک در باب سامانه جامع امور گمرکی است. کامنتی هم که به صورت عمومی پاسخ داده شد به علت افزایش سوالات اینگونه بود. بهترین ماخذ برای کسب اطلاعات از این دست مسئولین دفتر فناوری اطلاعات و رئیس کل گمرک ایران می باشند که اصحاب رسانه می توانند برای شفافیت بیشتر در این موضوع به ایشان مراجعه کنند.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
تا به حال با همچین موردی مواجه نشدیم،در صورت بروز چنین مشکلی سریعا با پشتیبانی سامانه ی جامع امور گمرکی تماس حاصل نمایید.
شماره تماس : 8-88805385
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
تصمیم گیری در این مواردی که می فرمایید از عهده این واحد خارج است. تصمیم گیری در این زمینه ها بر عهده مدیران گمرک است.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
مشکلاتی که می گویید با پایلوت کردن در یک گمرک کم رفت و آمد حل میشد، نسبت به سایر مشکلات سامانه بسیار کمتر هستند. با این حال حرف شما می تواند صحیح باشد.
در مورد تحت فشار قرار گرفتن ترخیصکار هم حق با شماست ولی دلیل نمی شود در صورت تحت فشار قرار گرفتن هر سوال و ادعایی مطرح شود.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
ما تلاشمان را در این زمینه می کنیم که این وضعیت را بهبود دهیم. در صورتی که شما هم پیشنهادی داشته باشید در این زمینه که امکان اجرا داشته باشد استقبال می کنیم.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
لطفا بفرمایید چه خطایی داده می شود؟
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
لطفا اگر همچنان این پیغام رویت می شود کد ملی اظهار کننده و حق العمل کار را جهت بررسی بیشتر ما به آدرس epl@irica.org ارسال نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
در صورتی که شرکت حق العمل کار ندارد خانه حق العمل کار را با شناسه شرکت پرکنید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
١-قانون امور کمرکی جدید در دست اصلاح می باشد ولی هنوز تغییر نکرده است.
٢-به استناد ماده 9 قانون امور کمرکی و ایین نامه اجرای کمرک الکترونیکی (که در دست تصویب در دولت می باشد) کاغذ حذف و رکورد های ثبت شده در سیستم همان رسید برداخت می باشد.
٣ - قانون حتما باید رعایت شود.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
آقای کاشف اول این که تعداد تخمینی شما اشتباه است. دوم این که قیمت تخمینی شما هم اشتباه است.
شما که ارزیاب گمرک هستید بهتر است به مسئولین فناوری اطلاعات گمرک برای پاسخ به سوالات خود مراجعه کنید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
مشکل شما به سمع و نظر دکتر کرباسیان رسید. در صورتی که دستوری بدهند یا اقدامی کنند در همین جا اطلاع رسانی خواهد شد.
هم به مدیر و هم مسئول فناوری اطلاعات این گمرک این موارد اطلاع داده شد. به نظر می رسد به علت نگاه صرف به زمانسنجی این اتفاق رخ داده است که ان شاء الله برطرف می شود. در صورتی که همچنان این روند ادامه داشت. یک بار دیگر ما را در جریان بگذارید.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
بابت مشکلات به وجود آمده پوزش میطلبیم.
ولی بهتر بود به جای توضیحات بی ربط شرح مشکل به وجود آمده را می نوشتید تا زود تر بررسی و رفع گردد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
تمام نسخه های این مرورگر نباید مشکلی را برای شما ایجاد کنند ولی بهترین حالت این است که آخرین نسخه را استفاده کنید که مشکلات کمتری خواهد داشت ان شاء الله.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
از این دست سوالات به مراتب در نظرات پاسخ داده شده است.
بهتر بود مشکلات را شمارش می کردید تا ان شاء الله با پیگیری این واحد مرتفع شوند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
این مسئله به علت ضعف ارتباط بین سازمان ها و مشکلات نظارتی است که ان شاء الله حل خواهد شد.
با این حال می توانید برای بررسی بیشتر اطلاعات کافی از مسئله ای که بیان نمودید برای پیگیری به ایمیل epl@irica.org ارسال نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
مسلما نیروهای مشغول به کار در امور گمرکی باید اطلاعات
خود را با سامانه جدید به روز کنند وگرنه حذف عمومی تمام آن ها نه منطقی
است و نه شدنی. حذف حق العملکاران نیز شدنی نیست. با رویه فعلی نیز کارگزاران به همان دلایلی که شما گفتید و دارا بودن اعتماد گمرک ازاین چرخه حذف نخواهند شد، بلکه باید اطلاعات خود را به روز کنند. البته این واحد جایگاه مناسبی برای پاسخگویی به این گونه سوالات نیست و اینگونه سوالات خود را باید مستقیما از مدیران ارشد گمرک ایران بپرسید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض معذرت نظر شما البته با تاخیر در نظر قبلی هم پاسخ داده شده است.
پلیس راه می تواند از طریق نشانی
https://epl.irica.ir/ecl و با رمز دسترسی به پروانه که شما از طریق مشاهده
وضعیت اسنادتون در سامانه می توانید به آن دست پیدا کنید به صورت
الکترونیکی استعلام نماید. این مسئله به نیروی انتظامی ابلاغ شده است.
ضمن
این که احتمالا برای شما بارنامه صادر شده است و همان کافی می باشد، البته
بنده می دانم که پلیس راه در هر استان به یک شکل عمل می کند و ممکن است
ایستگاه بازرسی صلاحی بارنامه را از شما نپذیرد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
مواردی که می فرمایید بیشتر نیاز به تصمیمات مدیریتی دارد و از عهده ما خارج است.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
بهترین مرورگر برای استفاده از سامانه مرورگر کروم می باشد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
بهتر بود مشکلات سامانه را می شمردید تا ان شاء الله با پیگیری مرتفع شوند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
احتمالا منظورتان از سایت ، سامانه جامع تجارت فرامرزی می باشد. این سامانه با همکاری تیمی از کارشناسان پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی و کارشناسان ستادی و اجرایی گمرکات کشور تولید شده است.
پاسخ:
سلام علیکم
این جایگاه برای پاسخگویی به این سوالات نیست. در صورتی که بخواهیم به این سوالات جواب دهیم، از کار اصلی خود بازمی مانیم.
خواهشمند است برای دریافت پاسخ سوالات خود به مسئولین گمرک ایران مراجعه کنید.
نظر بعدی نیز که از نشانه آی پی شما ارسال شده است به جهت ارسال همینگونه سوالات پاک شد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
در مورد مسائل مربوط به قطعی حق باشماست و ما هم تلاشمان را می کنیم که میزان آن کم شود.
اما در مورد مدیریت ریسک باید بگوییم که این گونه نیست که همه تولیدکنندگان کالایشان در مسیر سبز قرار بگیرد. مدیریت ریسک بر روی موضوعات مختلفی تعریف می شود.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
اکنون امکان حذف اسناد نیست ولی ایجاد این امکان در دست اقدام است.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش جهت اشکالات سیستم در زمان راه اندازی که هم اکنون تا حد زیادی مرتفع گردیده، باید خدمتتان عرض کنم پارامتر هایی در نوبت دهی دخیل هستند که نمی شود به صورت قطعی گفت که اگر سند شما 2 نوبت جلو رفت پس کارشناسان در روز 2 اظهار نامه کارشناسی کرده اند .با این حال اگر شماره سریال خود را اعلام بفرمایید مراحل نوبت دهی و همچنین تعداد کارشناسی های واحد کاری که اظهار نامه شما در آن حضور دارد بررسی می شود.
اطلاعات خود را می توانید به آدرس epl@irica.org ارسال نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
این موارد را باید به صورت مستفیم با مدیران ارشد گمرک ایران در میان بگذارید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
بهتر بود مشکلات را بر می شمردید تا ان شاء الله رفع شوند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
1- موردی که عنوان می کنید مشکلی است که با به روز رسانی صفحه و استفاده از دکمه F5 هم انجام می شود و نیازی به جستجو در گوگل و کلیک بر روی لینک نیست.
2- این موردی که می فرمایید حق با شماست و باید اضافه گردد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
پاسخ به این موارد از عهده این واحد خارج است. شما در این مورد حق دارید و می توانید به مسئولین مربوطه در گمرک شکایات خود را اعلام کنید..
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش محتواهای آموزشی در دست بازنویسی و ویرایش است. به محض تکمیل در همین وبلاگ بارگزاری و اطلاع رسانی خواهد شد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
با سلام
انشاالله این موارد منعکس شده و در صورت تصویب در سیستم اعمال میشود همچنین صمیمانه از شما به دلیل کمک در رفع مشکلات سامانه و تکمیل ان تشکر میکنیم .
پاسخ:
با سلام
این گزینه برای اندسته از شماره سریالهایی است که بصورت از راه دور کوتاژ نشده اند و حالا نیاز دارند که روند ترخیص را بدون حضور فیزیکی طی کنند. پس از ثبت سریال در این گزینه مراحل ترخیصی که تاکنون اظهارنامه طی نموده است در کارتابل نمایش داده میشود.
پاسخ:
با سلام
دقیقا مشخص کنید کدام سوالات با ادرس غلط جواب داده شده اند . بهتر بود اصل مشکل خود را مطرح میکردید
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از نظرات شما، موارد لازم در دستور کار برنامه نویسان قرار گرفت.
در مورد ثبت سفارش این واحد جایگاه مناسبی برای پاسخگویی نمی باشد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
باز هم ممنون از نظرات شما، موارد لازم در دستور کار برنامه نویسان قرار گرفت.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
در مورد قطعی از مسئولین مربوطه پیگیری خواهد شد و علت قطعی به اطلاع خواهد رسید.
کافی نت در اختیار بخش خصوصی می باشد و تعداد سیستم های موجود در ان و همچنین بحث سرعت اینترنت ان از دسترس این واحد خارج می باشد.
پاسخ:
با سلام
مشکل بررسی و در جهت رفع اناقدام خواهد شد.
پاسخ:
با سلام
برخی از مشکلات به خاطر عوض شدن روال طبیعی می باشد اما منکر کاستی ها نیستیم و در جهت رفع ان اقدام می نماییم
پاسخ:
سلام
بله همان شناسه اظهار می باشد.
پاسخ:
با سلام
مشکل در حال بررسی می باشد.
پاسخ:
با سلام
مشکل در حال بررسی می باشد
پاسخ:
سلام علیکم
در حال حاضر نباید مشکلی با شماره گذاری داشته باشید، چرا که در هفته گذشته جلسه ای با مدیران این سازمان برگزار شد، مشکلات بررسی و راه حل ارائه شد.
در صورتی که همچنان مشکلی در این زمینه داشتید، جهت پیگیری مجددا اعلام نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
ای کاش دقیقا مشکل را توضیح میدادید تا در جهت رفع ان اقدام میکردیم.
در مورد اطلاعیه ها و اموزش سعی بر این است که در کمترین زمان به دست ارباب رجوعان محترم برسد.
باز اگر تاخیری در اطلاع رسانی بوده از شما عذرخواهی میکنیم
پاسخ:
سلام علیکم
در حال حاضر نباید مشکلی با شماره گذاری داشته باشید،
چرا که در هفته گذشته جلسه ای با مدیران این سازمان برگزار شد، مشکلات
بررسی و راه حل ارائه شد. این موضوع همین الآن در حال پیگیری است.
درمورد بانک هم این اتفاق افتاده است ولی موردی که شما می فرمایید یعنی عدم هماهنگی بانک ها برای این کار نیز گزارش شده است که در حال پیگیری است.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
در رابطه با مشکل اول در حال اصلاح می باشد.
اما در رابطه با مشکل دوم مدت زمان انتظار کوتاه نشده بلکه به خاطر برخی مسائل در هر بار ارسال اطلاعات در هفته گذشته این اتفاق بیشتر تکرار می شد که در حال رفع مشکل می باشد
پاسخ:
با سلام
برای پیگیری شماره سریال اظهار خود را اعلام نمایید تا بررسی و نتیجه به اطلاع برسد
پاسخ:
با سلام
با توجه به تغییر نحوه جستجو در این قسمت از سایت با برخی مشکلات برخورد کردیم که همکنون این مشکلات برطرف گردیده است
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی
1- ان شاء الله انجام خواهد شد.
2- امکان پذیر نیست. طبق قانون امور گمرکی هرگونه اصلاح بعد از کوتاژ موجب جریمه می شود و باید توسط کارشناس امور گمرکی انجام پذیرد. با این حال پیشنهاد شما به مسئولین مربوطه ارائه می شود.
3- فیلدهای موجود در فرم اظهار توسط دفتر فناوری اطلاعات به این واحد ارسال شده است فلذا پس از تایید گرفتن از ایشان در صورتی که نظر شما درست بود اصلاح انجام می پذیرد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
مشکل در حال پیگیری است. انشاالله در اسرع وقت به اطلاع خواهد رسید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
مشکلی تاکنون برای استفاده از برند های متفاوت گزارش نشده است و تنها مشکل استفاده نکردن از مرورگر کروم میی باشد.
با تشکر
میزخدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
با توجه به نگهداری سابقه برای گزارش گیری امکان حذف فراهم نمی باشد. جهت دسترسی بدون اشتباه و سریع تر به ستون ها از قسمت جست و جو اقدام نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
با سلام
این مورد بررسی گردید و مشکلی مشاهده نشد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
پیشنهاد اول شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مورد پیشنهاد دوم هم اکنون در حال اماده سازی برای اجرا می باشد و در فاز نهایی می توانید از لیست مربوط به کانتیرنها شماره کانتینر مورد نظر را انتخاب کنید
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
برای دریافت رمز پروانه خود در سایت دور اظهاری ابتدا با نام کاربری وارد سایت شده و در قسمت کاربر بر روی گزینه دور اظهاری کلیک نمایید. سپس در دوراظهاری واردات (صادرات) در قسمت کارتابل پروانه خود را پیدا نمایید. پس از کلیک بر روی پروانه قسمت مشاهده وضعیت اظهار را بررسی نمایید. در صورتی که پروانه شما در مرحله صدور مجوز بارگیری باشد می توانید نسبت به تولید رمز پروانه خود اقدام نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
روند وکالت در ای پی ال را بررسی نمایید و از صحیح بودن وکالت مطمئن شوید. برای این منظور می توانید اموزش وکالت را از وبلاگ دریافت نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
برای دیدن اظهار نامه های گذشته می توانید از قسمت دور اظهاری واردات(صادرات) در کارتابل خود نسبت به رویت اظهارنامه های گذشته اقدام نمایید.
با تشکر
میزخدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
این مشکل در حال حاضر برطرف شده است
میتوانید تلاش مجدد کنید در صورتی که هنور مشکل داشتید با میز خدمت تماس بگیرید
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
در صورتی که سریال مورد نظر در گمرک کوتاژ شده است ولی در EPL هنوز به شکل اظهار اولیه مشاهده می گردد می توانید از منوی ثبت کوتاژ کوتاژ خود را در وضعیت نهایی قرار دهید
ضمن اینکه اظهارنامه هایی که قبل از تاریخ حذف پروانه بوده اند و پروانه کاغذی دارند نیاز به استعلام الکترونیک ندارند
منظور شما از پرینت کوتاژ را متوجه نشدم ولی برای پرینت اظهارنامه از همان کارتابل اظهارنامه در EPL و برای پرینت پروانه از صفحه استعلام الکترونیک میتوانید اقدام کنید.
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
با سلام
پروانه در ادرس epl.irica.ir/ecl موجود میباشد.و این سامانه جهت استعلام پروانه الکترونیکی می باشد. در واقع این صفحه تنها نمایشی از پروانه برای سایر سازمانها می باشد . برای دیدن پروانه خودتان و همچنین تاریخ و روند ترخیص و تاریخ صدور پروانه باید صفحه کاربری خودتان در epl مراجعه نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
برای مشاهده اطلاعات اظهار نامه های مربوط به شرکت ابتدا باید مدیر عامل شرکت را مشخص نمایید تا این امکان برای مدیر عامل شرکت فراهم اید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
سامانه دوراظهاری مشکلی ندارد و می توانید اظهار های خود را برای گمرک ارسال نمایید. با توجه به اینکه فرموده اید برخی اوقات با اینترنت ایرانسل می توانید گاها اظهار انجام دهید مشکل شما مربوط به زیر ساخت می باشد و رفع این مشکل از دسترسی این واحد خارج می باشد. بای رفع مشکل با شرکت دیگری برای اینترنت قرارداد ببندید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
شما دقیقا مشکل خود را اعلام کنید تا پس از بررسی در جهت رفع ان اقدام شود.
با تشکر
میزخدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
برای شناسه حملی که به اشتباه ثبت شده است می توانید درخواست حذف ان را به گمرک ایران ارسال و شناسه حمل خود را حذف نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
شماره سریال اظهار خود رو اعلام کنید تا بررسی شود.
با تشکر
میزخدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
این موضوع به گوش مسئولین مربوطه خواهد رسید.
با تشکر
میزخدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
سلام
لطفا همراه با کوتاژ گمرک اظهاری خود را نیز بفرمایید تا بررسی شود
چون ممکن است این کوتاژ در گمرکات دیگر نیز موجود باشد
با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
با سلام
بهتر بود به جای کلی گویی مشکل خود رو مطرح می کردید تا در جهت رفع مشکل و بهبود سامانه اقدام میشد. در صورت امکان مشکل خود را برای بررسی از طریق همین وبلاگ اعلام نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
برای پاسخ به این سوال بهتر است به بخش فنی گمرکات مراجعه فرمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
این پیغام وقتی نمایش داده میشود که اطلاعات اظهارنامه شما و اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبتارش مغایر باشد. جهت رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که اطلاعات در اظهار نامه اشتباه درج شده است یا در سامانه ثبتارش . سپس نسبت به اصلاح اطلاعات غلط اقدام نمایید. و دوباره اقدام به ثبت شناسه حمل در سایت دوراظهاری نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
با توجه به اینکه نماینده حق العملکار در اظهار نامه ذینفع نمی باشد مالیاتی از این بابت از نماینده حق العمل کار اخذ نمی گردد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرایی شده و تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر اجرا در سایر گمرکات کشور به دست ما نرسیده است. تعرفه دوازده رقمه برای ارزش گزاری یکسان کالاهای اظهاری و همچنین شرح دقیق کالای تجاری کاربرد دارد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
در جهت رفع این مشکل در اولین اقدام از مرورگر کروم استفاده نمایید نه مرورگر پیش فرض اپل. در صورت رفع نشدن مشکل اطلاع رسانی کنید تا این واحد مشکل را به واحد نرم افزاری منتقل و در جهت رفع ان اقدام نماید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
با سلام
در مورد متهم نمودن به کلی گویی در واقع این قضاوت درست نیست. به هر حال ما منکر مشکل سیستم نیستیم ولی برای رفع ان باید از مشکل به صورت دقیق مطلع شویم . به طور مثال لفظ قطع بودن سیستم به تنهایی حامل پیام مشخصی در جهت رفع مشکل نمی باشد چون می تواند علل بسیار زیادی داشته باشد از مشکلات زیر ساخت گمرک مربوطه تا نرم افزار و یا قطع بودن اینترنت. حال شما به این موارد مشکل مشخص ننمودن گمرک مربوطه را نیز اضافه کنید که در اینصورت باید تمامی گمرکات کشور برای پیدا نمودن علت مشکل مورد بررسی قرار گیرد و چه بسا هیچگاه این گمرک مد نظر پیدا نگردد زیرا ممکن است علت قطعی بعد از مدتی برطرف شده باشد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
پاسخ نظر شما
ذیل نظر شما داده شده است.
تاخیر در پاسخ گویی از جانب ما را ببخشید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، در مورد اهمیت و حجم کاری گمرک شهید رجایی حق با شماست. معمولا در این مواقع ناظر گمرکات و یا مدیر گمرک ترتیبی اتخاذ می کنند تا در وقت غیر اداری نیز فعالیت برقرار باشد تا باری نماند و این موضوع از طریق ناظر معمولا قابل پیگیری است.
برای بیان مشکلات نیروهای پشتیبانی در بندر شهید رجایی حاضر هستند و می توانید از طریق آنان نیز مشکلات را پیگیری نمایید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، در زمان پاسخ به این نظر، احتمالا کالای شما کاملا ترخیص شده است.
ولی موضوع برای واحد سلکتیویته دفتر فناوری اطلاعات گمرک به جهت اصلاح وضعیت موجود ارسال می شود.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
با وجود آموزش های پیاپی و تذکراتی که به کارشناسان میدهیم گاهی این اتفاق هنوز می افتد که کارشناسان متوجه بعضی اسناد نشوند
با این وجود شما می توانید در کارتابل اظهارنامه خود از تب ارسال اعتراض اعتراض خود را به مدیر گمرک ارسال کنید
ما هم از سمت خود پیگیر بررسی اعتراضات هستیم
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
این واحد برای پاسخگویی به این مسائل نیست.
ولی بازبینی در گمرک به معنی بررسی اسناد یک پروانه پس از خروج بار و ترخیص کامل می باشد که در صورت مشاهده مشکل در اسناد اقدام به ثبت کسر پرداختی یا اضافه پرداختی برای سند مذکور می نمایند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با تشکر از پیشنهادات شما.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، خیر تمام مراحل دوراظهاری خارج از گمرک انجام می شود.
در صورتی که مشکلی از این بابت دارید با ذکر نام گمرک توضیحات کاملی ارائه کنید تا از دفتر ریاست کل گمرک پیگیری نماییم.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
علت این موضوع عدم عملکرد صحیح خود کاربران در قسمت وکالت است. این که برای نام های کاربری شرکت ها، هر شخصی مدیرعامل می شود. یا هر فردی هم برای خود کارمند معرفی می کند و هم حق العمل کار و هم خود او حق العمل کار و کارمند دیگران می شود یا کارمند شما حق العمل کار دیگری می شود و مشکلاتی از این قبیل. در صورتی که تصاویر صفحه وکالت نماینده خود را برای ما ارسال کنید می توانیم علت را برای شما شرح دهیم.
متمرکز شدن در یافتن اشتباهات کاربران که به زودی انجام می پذیرد، بیشتر از آن که برای ما دردسر باشد برای خود آن ها پر دردسر خواهد بود.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
همان طور که در پاسخ
کامنت قبلی گفته شد، برای حل مشکل مربوط به شناسه حمل باید به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران
واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر ساختمان گمرک مراجعه کنید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
همان طور که در پاسخ
کامنت قبلی گفته شد، برای حل مشکل مربوط به شناسه حمل باید به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران
واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر ساختمان گمرک مراجعه کنید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
همان طور که در پاسخ
کامنت قبلی گفته شد، برای حل مشکل مربوط به شناسه حمل باید به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران
واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر ساختمان گمرک مراجعه کنید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
در رویه قدیم نیز هر کامیون باید دو بار اقدام به باسکول در زمان پر بودن و خالی بودن ماشین انجام میداد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
ضمن تاخیر در پاسخگویی، در سامانه امکان ثبت اعتراض هست که در صورت اعتراض رئیس سرویس اقدام به بررسی موضوع می نماید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی. پاسخ خود را در
اینجا می توانید بیابید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
پاسخ خود را می توانید در
اینجا ببینید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
ممکن است به خاطر نوع خاص سیستم عامل تلفن های همراه ایفون این مشکل به وجود امده باشد
ولی در هر حال مرورگر پایه سامانه در حال تغییراتی است که حتما در حهت بهبود این وضعیت می باشد.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
استعلام الکترونیک هیچ تاریخ اشتباهی نشان نمی دهد و موارد چاپ شده فاقد اعتبار است.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
اول این که در پاسخگویی کمی تاخیر به وجود آمده که از مخاطبان عذرخواهیم. دوم برخی موارد که سریعتر امکان پاسخگویی بود پاسخ داده شده و باقی در حال پاسخگویی است. یه جهت این که برخی نظرات طولانی است و موارد متعددی مطرح شده است، و برخی هم نیازمند پیگیری است، پاسخگویی زمان بر شده است.
جمع شدن نظرات نیز مزید علت شده است که هنوز نتوانستیم همه را جواب بدهیم.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
با تشکر از پیشنهاد شما
این موضوع برای اضافه شدن در برنامه ارسال شد.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
قظعی هفته گذشته به دلیل مشکل در یکی از سرورهای پنجره واحد اتفاق افتاده بود که بار آن به دیگر سرورها منتقل میشد و کل سیستم را از کار مینداخت. تطویل در رفع مشکل سرور مورد نظر موجب قطعی های مکرر در سامانه شد که کار برخی از همکاران شما مختل گردید. در این مورد حق با شماست و این واحد هم وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر و رفع هر چه سریعتر مشکلات به کار گیرد.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام علیکم
با عرض پوزش بابت تاخیر و این که این آموزش باید زودتر از این در وبلاگ قرار می گرفت.
شما می توانید
این پست را بخوانید.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
از زمان راه اندازی سامانه که دو سال از آن می گذرد روزهایی بوده که مشکل داشته باشیم
و البته با گسترش روز به روز سامانه در گمرکات مختلف طبیعتا به مشکلاتی هم مواجه میشویم که بعضی از این مشکلات به علت مشکلات ارتباطی و بستر شبکه و بعضی به خاطر مشکلات برنامه بوده است
نرم افزاری که در حال توسعه باشد طبعا با عیب هایی مواجه است
ما شبانه روز در جهت رفع این مشکلات تلاش میکنیم
ان شا الله که بتوانیم در انجام وظیفه مان موفق باشیم
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
ابتدا هم حق العمل کار و هم کارمندان آن باید به صورت مجزا ثبت نام کنند.
سپس حق العمل کار پس از ورود به سامانه در منوی اعضای شرکت با وارد کردن کد ملی کارمندان، آن ها را اضافه می کند.
و در نهایت کارمندان نیز پس از ورود به سامانه باید از طریق همان منوی اعضای شرکت اقدام به تایید ثبت انجام شده توسط حق العمل کار نمایند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
به زودی این امکانات در سامانه قرار داده خواهد شد.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
افراد در پنجره واحد تجارت فرامرزی برای صدور ترخیصیه می توانند از چند شرکت وکالت داشته باشند
ولی اظهار شامل قانون احراز هویت شده و هر شخص در یک لحظه فقط وکالت از یک شخص بر عهده دارد.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
از مسئول فناوری گمرک خود کمک بخواهید در صورت عدم وجود این گزارش ایشان به اطلاع ما خواهند رساند
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش از قطعی های پیش آمده در حال بهبود وضعیت قطعی ها هستیم
ان شا الله با صبر و شکیبایی شما مشکلات رفع خواهد شد
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام این مورد به زودی در سامانه اضافه می گردد
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
این قسمت به زودی ایجاد می گردد.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
در کدام مورد پاسخ نگرفتید؟
ما هر روز در حال رفع ایرادات و افزایش بازدهی برنامه هستیم
لطفا در صورت داشتن مشکل ، مشکل خود را بفرمایید
در غیر اینصورت ما را از پیشنهادات خود در جهت بهبود برنامه بهره مند سازید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
بله ممکن است مشکل مرور شما نیز باشد البته گاهی مشکلات شبکه نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می شود
در هر حال در هنگام خلوتی شبکه کمتر این موضوع پیش می آید.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
فرآیند کارشناسی غیابی فرایندی است مهندسی شده
این فرایند در مدل اصلی خود نیاز به حضور ارباب رجوع ندارد
حال اگر گمرکی به مدل اصلی عمل نمی کند قابل پیگیری و رصد است
ما برای راه اندازی کارشناسی غیابی مسائل قطعی و دقت در کارشناسی را لحاظ میکنیم
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام علیکم
در مورد قطعی زیاد سیستم که ناشی از زیرساخت است و در حال بهبود وضعیت هستیم.
اما در مورد مشکل آپلود اسناد؛ این مشکل در حال حاضر برای همه وجود ندارد و برخی به راحتی امکان آپلود دارند و برخی به هیچ وجه نمی توانند. به همین جهت هنوز مشکل به طور کامل شناسایی نشده است و تنها مسئله ای که کاملا واضح است این است که این مشکل مربوط به طرف کلاینت یعنی شماست. مشکل عنوان شده احتمالا ناشی از سرعت اینترنت، ارتباط پروایدر اینترنت شما با پنجره واحد و یا مسائلی مثل نسخه مرورگر شماست که فهمیدن علت آن به درستی سخت می باشد. و پاسخ پیشنهادی کارشناس پشتیبانی نیز ناشی از همین مورد است که هنوز راه حل کاملی برای آن یافت نشده است تا بتوان ارائه نمود و برای راه افتادن کار شما به صورت موقت مجبور به ارائه این پیشنهاد هستیم. در حال حاضر قوی ترین حدس ما مشکلات ناشی از نسخه مرورگر می باشد که با به روزرسانی کروم در برخی نسخه ها این مشکل وجود خواهد داشت. در صورتی که علت را دقیقا دریابیم راه حل رفع آن را اطلاع رسانی خواهیم رساند.
با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
پاسخ:
سلام
پاک کردن و اصلاح اطلاعات هم اکنون در سایت فعال شده است
می توانید با مراجعه به سایت از این انکان بهره برداری فرمایید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش به خاطر معطلی و قطعی برنامه
اطلاع رسانی از طریق همین وبلاگ و کانال تلگرام انجام می شود
شما می توانید به کانال تلگرام بپیوندید و از ان طریق و آموزش های موردی را دریافت کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
این خطا مربوط به این موضوع است که در نسخه جدید برنامه هر کدینگی که در باکس اظهارکننده درج می شود باید از کدینگ مندرج در باکس حق العملکار وکالت کارمندی داشته باشد.
برای رفع مشکل به وجود امده این موضوع را مد نظر بگیرید.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
این امکان اکنون در سایت فعال شده است
می توانید با مراجعه به سایت بهره برداری فرمایید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
این امکان به زودی اضافه خواهد شد
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
تغییر رمز عبور شما باید با اجازه شما و در حضور شما باشد
در صورتی که ادعا دارید رمز عبور شما بدون اطلاع شما تعویض شده و اظهاری انجام شده است
کد ملی
گمرک اظهاری
را به عنوان نظر خصوصی برای ما ارسال کنید تا بررسی شود
مطمئنا در صورت تخلف شخص خاطی به دفتر بازرسی گمرک ایران معرفی می گردد.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
برای استفاده از سایت سیستم عامل خاصی نیاز نیست
ولی مرورگر بهتر برای سامانه google chrome می باشد
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
رنگ مسیر در گمرک مزیتی است که گمرک در اختیار خدمت گیرندگان قرار میدهد در صورتی که گمرک می تواند همه اظهارنامه ها را به مسیر قرمز هدایت کند و ارزیابی را انجام دهد
لذا برای رفع مشکل درخواست اعتراض را برای مدیر می توانید ارسال کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
شما می توانید مراحل طی شده اظهارنامه در گمرک را در کارتابل هر اظهارنامه در قسمت اظهارهای قبلی در منوی دوراظهاری واردات یا صادرات در زیرمنوی کاربر پنجره واحد تجارت فرامرزی مشاهده کنید
ضمنا برای پروانه نیز با داشتن رمز دسترسی به پروانه که از همان کارتابل به ادرسی که ذکر شد به دست می اید به سامانه استعلام الکترونیک مراجعه کنید و پروانه خود را دریافت کنید
سامانه استعلام الکترونیک : epl.irica.ir/ecl
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
درب خروج گمرکات می توانند برای کمبود وزن این مشکل را رفع کنند
می توانید به درب خروج گمرک اجرایی مراجعه کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
به زودی این آموزش در وبلاگ قرار داده خواهد شد
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
اگر علتی که شما ذکر کردید درست بوده باشد اقدام پادگانی نیست وقتی در حوزه ای ریسک بالا باشد طبعا اعمال قانون انجام می شود
ضمن اینکه اخیرا به علت همین بالا بودن ریسک اظهارنامه های ارزیابی در محل به مسیر قرمز هدایت می شوند
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
گمرکاتی که در آن قبض انبار الکترونیک راه اندازی شده است در همه انواع اظهار باید شماره قبض انبار الکترونیک را وارد کنند
می توانید از گمرک اظهاری خود سوال کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
می توانید اعتراض خود را به مدیر گمرک از طریق منوی ارسال اعتراض در کارتابل اظهارنامه خود در پنجره واحد تجارت فرامرزی برای مدیر هر گمرک ارسال کنید تا ایشان بررسی لازم را انجام دهند
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
لطفا برای بررسی شماره سریال اظهارنامه را ارائه کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
1. بله می توانید از طریق صفحه مشاهده وضعیت اظهارنامه خود در قسمت اسناد بارگذاری شده اسناد خود را مشاهده کنید
2. فایل قبلی قابل حذف نیست ولی می توانید فایل جدید را اضافه کنید و برای کارشناس نظر بگذارید و به ایشان این موضوع را یاداور شوید
3. تا قبل از اظهار و ثبت کوتاژ می توان اظهار و اطلاعات داخل آن را عوض کرد بعد از کوتاژ باید توسط کارشناس تغییر گردد
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
برای مشکل بارگذاری اسناد با دفتر پشتیبانی تماس بگیرید و نمونه ای برای رفع مشکل ارائه کنید
بعد از ثبت قلم دوم باید گزینه ثبت اطلاعات کالا و ادامه را بزنید تا این اطلاعات برای این رکورد برای شما ثبت شود.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
موضوع شما به سامانه جامع مربوط نمی شود
شما می توانید به پرتال گمرک و یا به صورت حضوری به گمرک ایران مراجعه کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
پیگری برگزاری آزمون را از پرتال گمرک انجام دهید
این وبلاگ برای پاسخگویی مشکلات سامانه جامع گمرک ایجاد شده است
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
اظهارنامه شما برای کارشناسی به گمرک متمرکز ارسال شده است
در این طرح کارشناسانی از گمرکات دیگر اظهارنامه شما را کارشناسی می کنند.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
طبق سیاست های گمرک نام کارشناس به هیچ کس نمایش داده نمی شود و فقط شما از نوبت خود اگاهی دارید کارشناس در صورت عدم رویت مشکلی در مدارک شما اظهارنامه شما را تایید میکند در صورت وجود مشکل اظهارنامه از صف خارج شده و شما باید نظارات کارشناس را بررسی کنید.
مشکل اشکال در برقراری اطلاعات هم موقتی می باشد و بعد از مدت کوتاهی مشکل برطرف می شود.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
با راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و روال دوراظهاری دیگر نیازی به پر کردن هیچ فرمی از سمت ارباب رجوع غیر از فرم های سامانه که به صورت الکترونیکی پر می شود نمی باشد.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
ممکن است زمان انجام کار سامانه به پایان رسیده است و باید سامانه بارگذاری مجدد شود
وقتی مدت زمان طولانی با سامانه کار نمیکنید زمان انجام کار تمام می شود
البته ممکن است سامانه در ان زمان قطع بوده باشد
در هر صورت ما در صدد بالا نگه داشتن دائمی برنامه هستیم
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش در تاخیر در پاسخگویی
ان شا الله تسریع می گردد
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
آیا در گام نهم سریال دریافت میکنید؟
آیا بعد از دریافت سریال در گام دهم ثبت کوتاژ را انجام میدهید؟
دقت کنید از این مراحل نباید رد شد و باید فرایند را تکمیل کرد
در صورتی که باز هم مشکل دارید با دفتر پشتیبانی تماس بگیرید.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
در صورت عدم وجود شناسه ارزش می توانید 0000 را بجای شناسه ارزش وارد کنید
تا بعدا به مرور همه کالاها اضافه شود
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
این موضوع روال سیستم نمی باشد
و ممکن است سامانه دچار مشکل باشد
در این صورت با پشتیبانی تماس بگیرید و یا همین جا اطلاعات اظهار خود و گمرک اظهاری خود را قرار دهید
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
چنانچه هنوز این مشکل وجود دارد
با میزخدمت تماس حاصل کنید تا مشکل شما را بررسی کنند
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلاماین اطلاعیه از روابط عمومی گمرک صادر شده است
برای اطلاعات بیشتر به پرتال گمرک مراجعه کنید
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
برای رفع این مشکل کدینگ شرکت و خودتان را یا به صورت تماس با میز خدمت در میان بگذارید یا در همین وبلاگ نظر بگذارید
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
مشکل در حال حاضر باید برطرف شده باشد
در صورت برقراربودن مشکل کدینگ صاحب کالا را به واحد پشتیبانی اعلام کنید
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
نظر شما برای مسئولی ارسال شد تا وضعیت کنونی کارشناسان در گمرک فرودگاه امام خمینی مورد بررسی قرار گیرد .
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
درباره منابع قوانین باید از پرتال گمرک سوال کنید ولی طبق فایلی که در پرتال گمرک قرار داده اند ضمائم در منابع نیست.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
بله برای بررسی بیشتر با شماره تلفن میزخدمت تماس بگیرید و اطلاعات و اعلام کنید تا بررسی بشود.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
اظهارنامه ارزش باید حاوی اطلاعات یک عدد از هر قلم کالا باشد
یعنی اگر قلم اول کالای شما 10 کارتن است در اظهارنامه ارزش باید اطلاعات یه کارتن را وارد کنید
بعد سامانه اطلاعات یک کارتن را ضرب در کل اون قلم میکنه اگر با اطلاعات ورودی شما در اظهارنامه مطابق بود اجازه ادامه می دهد
اگر بیشتر از 10 درصد تفاوت داشت جلوگیری از ادامه میکند
گاهی مشکل زیر ساختی و گاهی هم مشکل از شبکه شما می باشد
ما در حال رفع مشکلات احتمالی زیرساخت هستیم
لطفا بار دیگر انجام دهید.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
از معطلی پیش آمده برای شما پوزش می طلبیم.
در مورد پست سریع یا مواردی مانند این به کارشناسان متمرکز اعلام کرده ایم که این اظهارنامه ها فوریت دارند و در صورت رویت سریعا فرایند کارشناسی را انجام دهند .
بنده مجددا متذکر می شود ان شا الله که تسریع گردد.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
هر سندی که نیاز به تعیین ماهیت داشته باشد کارشناس باید برای آن درخواست تعیین ماهیت اضافه کند
به کارشناسان آموزش داده شده است
لطفا به گمرک مراجعه کنید و این مطلب را بگویید.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
برای تعریف آزمایشگاه باید به گمرک اجرایی مراجعه کنید.
دسترسی در پنجره واحد توسط گمرکات اجرایی ایجاد می شود.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
پاسخ:
سلام
در صورت مرخصی رفتن کارشناس مسئولیت بستن گیت با رییس سرویس می باشد
ضمن اینکه معمولا مشکل اینجاست که کارشناس در تایید اظهارنامه کندی دارد.
در هر حال به همه کارشناسان اطلاع داده می شود که در کار تسریع نمایند.
باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام