پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سلام علیکم


با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان، خدمت مخاطبان این وبلاگ عرض می کنیم که یکی از مخاطبین زحمت کشیده اند و نظری در وبلاگ ما ثبت کردند که احتمالا این مسائل ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده باشد. لطفا نظر و جوابیه وبلاگ را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید.

سلام
متاسفانه این سامانه تحت هیچ استانداردی طراحی نشده است مشکلات متعددی دارد از جمله اینکه اگر یک 2 تاجر یک کالا مثلا لوازم آزمایشگاهی بیاورند کالای یک تاجر به مسیر قرمز و دیگری به مسیر زرد خواهد رفت این تبعیض هست این سامانه قابلیت گزارشگیری ندارد نزدیک 25میلیارد تومان برای این سامانه هزینه شده است در حالی که طرح قبلی یعنی سامانه آسیکودا جهانی معرفی شده از سازمان تجارت ملل متحد آنکتاد با قابلیت اظهار از راه دور و ترجمه به زبان فارسی مجموما 1میلیارد تومان هزینه دربر داشته است اما سوئ مدیریت باعث حیف و میل بیت المال گردیده است هعم اکنون گمرک افغانستان از این سامانه تحت نظارت یک کارمند دفتر فناوری اطلاعات به نام آقای اصلانی در افغانستان با هزینه 1 میلیارد تومان مشغول به کار هست .در ضمن مدت ترخیص کالا در چندین سال قبل به مدت 3 روز بوده که اگر پیچیده میشد 6 الی 7 روز طول می کشده است صادرات هم در 1 الی 2 روز طول می کشیده است این سامانه به هیچ وجه تخصصی نیست هزینه این سامانه ب توجه به تکنولوژی بکار رفته در آن فاجعه بوده است  من به عنوان شهروند جمهوری اسلامی ایران سوال می کنم چرا مسولین به این مورد رسیدگی نمی کنند خواهشمندم رسیدگی نمایید.


در پاسخ باید گفت:


1-    ادعا شده است که این سامانه تحت هیچ استانداردی طراحی نشده است و برای اثبات گفته شده است که مشکلات متعددی دارد از جمله این که اگر 2 تاجر یک کالا را بیاورند یکی به مسیر قرمز و دیگری به مسیر زرد خواهد رفت.  در این مورد باید گفت عملکرد قواعد انتخاب مسیر مسئله ایست که می بایست توسط سازمانها پایش و دائما تغییر نماید بدیهی است پارامترهای فعلی می توانند به تشخیص مسئولین مرتبط که ممکن است خارج از حوزه فناوری اطلاعات باشند تعیین و یا تغییر یابند. و البته تنها نام تاجر نیست که این مسیر را مشخص می کند و عوامل بسیار دیگری نیز در این تعیین مسیر دخیل هستند. در نهایت این را هم باید بدانیم که مدیریت ریسک برای شرایط واحد باید به صورت تصادفی انتخاب مسیر کند وگرنه این که همیشه با یک روش اظهار (مثلا صاحب کالای مشخص، کالای مشخص و ...) به مسیر واحد برسیم، اساس مدیریت ریسک را زیر سوال می برد و راه دور زدن گمرک و تضییع حقوق دولت را مهیا می کند و این خود بزرگترین مشکل سیستم قبلی یعنی آسیکودا می باشد. 

به هر حال در راستای جلوگیری از تضییع حقوق افراد پیشنهاد می گردد مورد بصورت دقیق و قابل پیگیری به دفتر فناوری اطلاعات منعکس گردد.


2-    ادعا شده است که 25 میلیارد تومان برای این سامانه هزینه شده است در حالی که طرح قبلی یعنی سامانه آسیکودای جهانی با قابلیت اظهار از راه دور و ترجمه به زبان فارسی مجموعا 1 میلیارد تومان هزینه داشته است. و نتیجه گرفته شده است که سوء مدیریت سبب حیف و میل بیت المال شده است. در پاسخ باید خدمت مخاطبان عرض کنم که هرچند این پایگاه، جایگاهی رسمی در قبال اعلام میزان قرارداد ندارد ولی باید گفته شود که مبلغ ادعا شده بیش از 1.5 برابر مبلغ قراردادی است که علاوه بر طراحی و تولید پنجره واحد تجارت فرامرزی که یک محصول نیست، شامل قطعات سخت افزاری و اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرکات نیز می باشد، در حالیکه مبلغ ادعا شده برای سامانه آسیکودای جهانی جدای از صدق و کذبش فقط مربوط به یک محصول آماده فروش بدون هزینه های سرور، شبکه و نیروهای اجرایی می باشد. لازم به تذکر است که دایره فعالیت پنجره واحد تجارت فرامرزی بسیار بزرگتر از آسیکودای جهانی می باشد و این سامانه به صورت سفارشی شده طراحی می شود.


3-    ادعا شده است که زمان ترخیص کالا در چندین سال قبل به مدت سه روز بوده که اگر پیچیده می شد به 6 الی 7 روز می رسید و صادرات هم در 1 الی 2 روز انجام می شد. باید خاطر نشان کرد آماری که گمرک درباره زمان ترخیص کالا اعلام و بر اساس آن روش قدیم و جدید را مقایسه می کند، میانگین زمان ترخیص کالا در کل گمرکات کشور می باشد، در حالی که شما تنها از دید خود و یا احیانا همکاران نزدیکتان این زمان را تخمین می زنید. در گمرک پروانه هایی وجود دارد که بیش از 100 روز در رویه اخذ مجوز معطلی دارند و پروانه هایی داریم که با توجه به این که اصلا مجوز احتیاج ندارند در 1 روز پروانه می شوند. آمار اعلام شده به این معنی است که میانگین زمان ترخیص تمام پروانه ها در کل کشور کاهش قابل توجهی داشته است، در حالی که ممکن است چندین نفر در حال حاضر وجود داشته باشند که زمان ترخیص کالایشان نسبت به قبل افزایش هم داشته باشد.

باقی موارد اعلام شده نیز بیشتر از عصبانیت نویسنده است و ادله ای ندارد که جوابگو باشیم، به عنوان مثال بهتر بود تکنولوژی به کار رفته در سامانه را که فاجعه بار می دانند، توضیح می دادند.


در نهایت باید خدمت تمام کاربران محترم پنجره واحد تجارت فرامرزی عرض کنیم که در مورد مشکلات موجود در سامانه اعم از مشکلات شبکه گمرک، مشکلات شبکه اینترنت در کشور، مشکلات سیستمی، مشکلات ناشی از تغییرات سریع سیستم و عدم اطلاع رسانی مناسب و مشکلات ناشی از عدم آموزش صحیح و ... که بخشی از آن هم واقعا از عهده این واحد خارج است حق را به شما می دهیم و خود را مسئول می دانیم و در پی بهبود شرایط در هر وضعیتی هستیم.

همچنین پذیرای نظرات و پیشنهادات شما برای کاهش مشکلاتتان هستیم.


با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

نظرات  (۱۸۰)

سلام  
لطفا راجب اطلاعیه قرارگرفته درداشبوردبا عنوان. ارباب رجوع محترم امکان شروع عملیات اظهار به شکل موازی و یا قبل از مراجعه به بانک عامل و یا ایجاد ثبت سفارش را خواهند داشت
توضیحات کامل تر و واضح تری را ذکر کنید.
پاسخ:
سلام 
طبق مکاتبات انجام شده با بانک مرکزی، شناسه موسوم به شناسه اظهار حمل که در سیستم بانکی انجام می شد برای آغاز عملیات اظهار الزامی نمی باشد، به این معنی که مثل گذشته الزامی برای مراجعه به بانک قبل از اظهار وجود ندارد و تنها برای صدور پروانه لازم و ضروری می باشد.
از لحاظ سیستم ما ؛ وارد کردن شناسه حمل و یا شماره ثبتارش در مرحله اول دور اظهاری  انجام نمی شود و در مرحله صدور مجوز بارگیری وارد کردن آن الزامی است.
آن دسته از عزیزانی که ملزم به ثبت سفارش نیستند،پس از تماس با پشتیبانی گمرک ایران و اعلام شماره سریال قادر به انجام  ادامه مراحل خواهند بود.

با تشکر 
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
سلام .ازاین مسخره تر سامانه ندیدم تاحالا. بابا جمع کنید
پاسخ:
سلام علیکم

بهتر بود مشکل را میگفتید.

با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • منوچهر کاظمی
  • سلام و خسته نباشید
    بنظرم باید ششماه دیگر به کار امدی این سیستم نظر و رای داد البته هر کاری انهم به حجم چنین به صبر و تحمل نیاز دارد چون نسل اینده به کاری که امروز انجام شده نیاز مبرم دارد ولی نباید فراموش کرد که یک راننده ماهر و رانندگی قانونی زیرساختهای محکم می طلبد یعنی باید جاده ها و اتوبانهای استاندارد و مطلوب و در خور انتظار داشته باشیم با احترام به نظرات همه و بخصوص مسؤولین مربوطه بهتر بود از قبل انترنت مکانهای گمرکی با سرعت بالا و در دست همه تامین میشد وکلاسهای رایگان بصورت مرتب تشکیل و فلوچارت سیستم در دست رس همگان قرار میگرفت بواسطه کمبود چنین امکانات است که صبر و تحمل مراجعه کننده پایین امده به شخصه بارها مشاهده نموده ام که بدلیل قطعی انترنت سیستم کارایی خود را از دست داده و ضریب اعتماد ارباب رجوع در چنین شرایطی پایین امده  البته مشکلات عدیده دیگر مانند عدم پاسخگویی بموقع به جوعدم اعتماد دامن زده و در برخی موارد برخورد همکاران شما مناسب نبوده و در برخی موارد هم بالاتر از انتظار  و در خاتمه پیشنهاد مینمایم بطور منظم در امکان گمرکی از نحوه عملکردتان از ارباب رجوع استعلام نمایید ... خسته نباشید

    پاسخ:
    سلام علیکم

    ممنون از نظر جنابعالی. در برخی مشکلات واقعا حق با شماست و ما در پی رفع مسئولیت نیستیم.
    پیشنهادات دیگری هم اگر در این زمینه داشتید، ما استقبال می کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    باسلام در دوراظهاری جدید قلم دوم را چطوری پر کنم جایی برای ثبت قلم دوم وجود ندارد.لطفا میل بزنید با تشکر
    پاسخ:
    سلام 
    پس از ثبت کالا فیلد های مربوط به کالا خالی شده و می توانید اطلاعات قلم دوم را وارد کرده و پس از ثبت کالا ، قلم دوم نیز به لیست اقلام اضافه می شود.
    چنانچه بازهم با مشکل مواجه شدید جهت پیگیری لحظه به لحظه با پشتیبانی سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل فرمایید.
    شماره تماس: 8-88805385 

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید
    نظرات این کاربر تا حدودی مغرضانه به نظر می آید. این سامانه اگر بتواند قطعی مقطعی را برطرف کند واقعاً عالیست. از صف های طولانی ورود اطلاعات و پرینت جلوگیری شده است که بسیار عالیست. فقط کارشناسان در مورد پذیرش سوابق ترخیص در مسیر زرد سلیقه ای عمل می کنند و اغلب به سمت تغییر مسیر به قرمز تمایل و اصرار دارند. ایا الزام قانونی برای پذیرش سابقه ترخیص در مسیرهای زرد و قرمز وجود ندارد؟

    با شروع اظهار الکترونیک ، گمرک تهران برای صدور نام کاربری و کلمه عبور شرکت حضور مدیرعامل را به همراه اصل کارت بازرگانی خواستار شد که اجباراً مجبور شدیم مدیرعامل را از خارج از کشور بیاوریم تا کد را دریافت کنیم. حال با تغییر قانون و جایگزیتی شناسه ملی احراز هویت گمرک تهران دوباره اصل کارت و حضور مدیرعامل را خواسته است. این همه تغییر قانون و رفت و آمد بیش از حد شرکت را کلافه کرده است. در صورتی که با الکترونیکی شدن کارت بازرگانی و لینک شدن کارت بازرگانی به گمرک به نظر می رسد این مسایل غیرضروری به نظر می رسد. خواهشاً رسیدگی فرمایید.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در مورد تمایل به تغییر مسیر به قرمز حق با شماست. این موارد را رئیس کل گمرک به شخصه پیگیری می کنند. در صورتی که موردی را سراغ داشتید میتوانید همینجا به صورت نظر عمومی اعلام کنید و یا به پست الکترونیک epl@irica.org ارسال نمایید تا بررسی کنیم.

    در مورد مسئله دوم هم حق با شماست. ان شاء الله پیگیر حل این مشکل هم هستیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    باسلام خدمت میز خدمت گمرک ایران:
    تا بحال یک اظهارنامه ٢٧ قلمی در سامانه جدید در حال ثبت بودی،بعد از تایپ ٢٧قلم بعد از زدن ادامه،پیغام internet error بده تا بحال این حس تجربه کردی؟؟؟؟!!!!!!!!!!!که تو ذهن اظهار کننده چی میگذره؟!؟!؟ پس اگر اسرار به اجرای این سامانه سردرگم هست برای هر مرحله اظهار گزینه ذخیره موقت گنجانده بشه که یک اظهار انقدر استرس نداشته باشه.چون فکر کنم این شیوه یک مردم آزاری به شیوه سیستماتیکه....
    پاسخ:
    سلام علیکم

    شاید باورتان نشود ولی همین حس را برای اظهارنامه 50 قلمی تجربه کرده ایم! حرف شما بسیار صحیح است و باید این مورد برطرف شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    خسته نباشید.
    درست نیست که همه چیز را سیاه و سفید ببینیم. این سیستم اگر بهینه سازی شود. من نمی دانم سیستم آسیکودا قابلیت دوراظهاری داشت یا نه . اما ما قبل از این سیستم مجبور بودیم در بعضی از گمرکات شلوغ یکروز برای تایپ اظهارنامه با آنهمه منت وقت صرف کنیم. الان خودمان هر وقت اراده کنیم اقدام به اظهار می کنیم.


    معایب این سامانه به شرح ذیل است :

    1- به زیبایی طراحی توجهی نشده است و فونت سیستم و آپلود مدارک استاندارد نیستند. پروانه ها با فونت خیلی ریز پرینت می شوند. مثلا شما به آپلود مدارک دقت کنید. تنها کسانی که به خیلی حرفه ای هستند متوجه می شوند که با چه درصدی آپلود انجام شده است. علاوه بر آن آپلود هر مدرک باید جداگانه نشان داده شود. به سیستم آپلود وردپرس نگاه کنید.

    2- هنگام وارد کردن اطلاعات در سامانه اظهار وقفه در کادرها توسط سیستم ایجاد می شود که نشان می دهد سامانه در دریافت اطلاعات کند عمل می کند. این مساله به خاطر ترافیک در روی سرور نیست و در هر زمانی این مشکل است. یعنی برنامه نویسی درست انجام نشده است. 

    3- هنوز مشخص نیست که آیتم های مدیریت رمز و مدیریت ارشد رمز ... در قسمت وکالت چیست 

    4- وقتی بعضی اطلاعات وارد سیستم می شود بهتر است نتیجه به صورت آنلاین نمایش داده شود. مثلا وقتی 4 درصد وارد می شود میزان حقوق ورودی نمایش داده شود. یا همین مورد برای ارزش افزوده نیز تایید می شود. این مساله باعث می شود اظهار کننده از همان دقایق اولیه نظارت دقیق تری بر روی اظهار خود داشته باشد تا اینکه بعد از اخذ کوتاژ متوجه نتیجه بشود که این مساله خود باعث فشار روی سیستم می شود. 

    5- موقع ثبت اطلاعات اقلام اظهارنامه تا وقتی به مرحله بعد ( آپلود مدارک) نرویم اطلاعات ذخیره نمی شود و این مساله باعث می شود که اگر سیستم مشکل داشته باشد تمام اطلاعات وارد شده از بین برود مخصوصا در اظهارهای چند قلمی. 

    خیلی از موارد هست که اگر انجام شود فشار بر روی سیستم ها کاهش می یابد و قطعی سیستم هم کاهش می باید. 

    مدیریت سایت انجمن تجارت بین الملل ( ایبفون) 


    پاسخ:
    سلام علیکم

    با تشکر از شما، این پیشنهادات برای برنامه نویسان ارسال شد.
    تنها در مورد گزینه سوم باید بگوییم که مدیریت رمز برای تغییر رمز توسط برخی مسئولین گمرکی و مدیریت ارشد برای دادن وکالت مدیریت رمز به پرسنل گمرک می باشد و دیگر کاربران سامانه از آن استفاده ای نمی کنند.
    در صورتی که باز هم پیشنهادی داشتید استقبال می کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام
    اولا خواهشمندم ترتیبی اتخاذ نمایید تا سایت با مرورگرهای موبایل قابل استفاده باشد بدلیل اینکه دسترسی همیشگی به لپ تاپ در گمرکات وجود ندارد
    ثانیا فرآیند بارگیری مانند ثبت گارد بیجک بین و ثبت باسکول و غیره بسیار وقت گیر تر از قبل شده و اصلا نسبت به سابق خوب نیست سابقا پس از دریافت بیجک بار بسیار سریعتر از درب خروج خارج میشد
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ۱ - سامانه پنجره واحد با تمام نسخه های مرورگر کروم از جمله اندروید و آی او اس سازگار است.
    در صورت وجود خطا٬ لطفا آن را به اطلاع ما برسانید.
    ۲ - با اجرای کامل طرح سامانه جامع امور گمرکی اغلب فعالیت های شما الکترونیکی شده و شما می توانید عملیاتی مانند ثبت ورود حامل را توسط این سامانه از راه دور و از محل کار خود انجام نمایید. پس در این راه با شکیبایی خود ما را همراهی نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام . بنده در مرحله ثبت کوتاژ با جمله عدم امکان ثبت اظهار،گیرنده با کدینگ 10103932710 ثبت نشده است   مواجه میشوم . در حالی که در گمرک بندر عباس و فرودگاه امام خمینیی به عنوان گمرک اظهاری  همچین مشکلی با این شماره گیرنده به وجود نمی آید و لذا از  آنجایی که اظهار اینجانب در گمرک غرب تهران میباشد و با این خطا مواجه میشوم  ایا باز هم لازم است که در گمرک غرب تهران کدینگ شویم؟؟ در حالی که در اسیکودای جدید کدینگ شرکت همان شناسه ملی میباشد که اینجانب اقدام به ثبت و گرفتن نام کاربری و رمز عبور جدید  با شناسه ملی شرکت  در گمرک بندر عباس نموده بودم . لطفا بنده را راهنمایی فرمایید .
    کدینک شرکت :
    10103932710

    پاسخ:
    سلام علیکم

    این خطا زمانی نشان داده می شود که آن شناسه حساب کاربری در پنجره واحد نداشته باشد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران

    با سلام ، پیرو پیام قبلی و درخواست شما در خصوص  ارسال موارد تغییر مسیر بی دلیل ،

    کالای اظهارنامه 1329312 که دارای مجوز بهداشت و معافیت تعرفه بوده و در زمان اظهار مجوز معافیت مربوطه اسکن شده بود متاسفانه از کانال سبز به کانال قرمز هدایت شد . (علیرغم سوابق متعدد واردات )

    علت کارشناس برسی مشخصات و تعرفه !!!!!!

    حتی به کانال زرد هم هدایت نشد.!

    پاسخ:
    سلام علیکم

    باید گمرک را مشخص کنید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و عرض ادب
    با توجه به الکترونیکی شدن همه چیز واقعا این سامانه نیاز بود اما چندین مشکل دارد ک لطفا سریعا پیگیری و برطرف شود
    مثل ذخیره نشدن ثبت کالاها
    لینک نبودن سامانه به کلیه ارگانها
    کندی و قطعی مکرر سامانه
    انجام همزمانی چند اظهارنامه باهم با یک ایدی
    پریدن شماره کوتاژ
    و...
    درضمن باید برای بالا بردن سرعت اینترنت و کاهش هزینه ای اینترنت با ارگانهای مربوطه دولتی صحبت کنید مخصوصا شهرهای بندری
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم


    ثبت کالا ها با زدن دکمه ادامه ذخیره می شود. سازمانهای مرتبط و لازم با سامانه لینک شده اند. در مورد کندی سامانه حق باشماست که در پی رفع این مشکل هستیم. اگر منظورتان ورود با یک حساب کاربری از چند سیستم است، این کار به دلیل مسایل امنیتی به هیچ عنوان مقدور نیست. منظورتان از پریدن شماره کوتاژ واضح نیست.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید،
    سامانه جامع امور گمرکی خیلی عالیه ، فقط یه ایرادای خیلی جزئی داره که امیدوارم رفع بشه، مثلا اگه در روز ثبت کوتاژ ، قسمت بالای اظهار نامه ، جایی که شماره سریال است تاریخ پرینت هم درج بشه خیلی خوبه و موقع پرینت چاپ شود.
    یه ایراد دیگه اینه که من یه اظهارنامه داشتم که بعد از مرحله اسکن و دریافت کوتاژ و قبل از ثبت و تععین کارشناس ، به خاطر اصلاح یک سری اطلاعات مجبور شدم به مرحله قبل برگشت بزنم و زمانی که اطلاعات رو اصلاح کردم امکان ثبت وجود نداشت و به قسمت IT  گمرک شهید رجایی مراجعه کردم که گفتند باید از اول همه اطلاعات رو وارد کنم ، همین کار رو انجام دادم و دوباره کوتاژ گرفتم ولی اطلاعات اظهار کوتاژ قبلی هنوز در سایت EPL هست، اون کوتاژ چه جوری حذف میشه ؟؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مورد اول بررسی خواهد شد.
    مورد دوم: چنانچه ثبت کوتاژ توسط شما صورت بگیرد دیگر قادر به بازگشت به مراحل قبلی نخواهید بود اگر به مرحله قبلی بازگشتید پس ثبت کوتاژ را انجام نداده بودید و این مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • علیرضا پارسائیان
  • با سلام
    روز چهارشنبه برای اجرای امور گمرکی یکی از اسناد که فساد پذیری بالایی داشت به گمرک فرودگاه امام خمینی مراجعه کردم
    طبق اطلاعیه قرار بود از بعد از تعطیلات عید فطر سامانه پیگیری از راه دور عملیاتی شود
    منتها با وجود فاصله جغرافیایی زیاد بعد از مراجعه متوجه شدیم که از همان روز سامانه عملیاتی شده است
    اما مشکل اینجا بود که هر سند باید طبق نوبت بررسی میشد
    من در نوبت پنجاه و دوم قرار داشتم در حالی که کارشناس تا پایان روز کاری بیشتر از پنج مورد مراجعه نداشت و ما مجبور بودیم منتظر بمانیم تا ایشان پرونده های راکد را بررسی یا از صف خارج کنند
    بهتر نبود برای کالاهای با فساد بالا اولویت در نظر بگیرند یا حداقل روز اجرای طرح تمام پرونده های تا قبل از یک ماه را از صف خارج کنند تا این همه هرج و مرج اتفاق نی افتد
    ضمنا برای ارائه نامه خوش حسابی به واحد مالیاتی مستقر و یا پرداخت دو درصد علی الحساب مالیات برا کالا های معاف از ارزش افزوده نیاز به ارائهی تایید ارزش از طرف کارشناس داریم
    که با وجود حذف پرونده فیزیکی این عمل امکان پذیر نیست
    لطفا پاسخگو باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اطلاعیه ای به منظور راه اندازی تعیین مسیر سیستمی در قسمت اطلاعیه های وبلاگ قرار داده شده بود که از 94/4/24 یعنی همان چهار شنبه این رویه در گمرک فرودگاه امام خمینی اجرا می شود.
    بابت ناهماهنگی های صورت گرفته در ایام اجرا از شما پوزش می طلبیم.
    هم اکنون سیستم اولویت دهی به صورت هوشمند در این گمرک راه اندازی شده است.
    شما می بایست تمامی اسناد مورد نیاز کارشناس را اسکن و در سامانه بارگزاری نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    کارشناس من برای بررسی سند ئ تعرفه کالای من در خواست دیدن نمونه رو کرده.
    اما من شماره کارشناس رو ندارم .
    چی کار باید بکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    کافی است شما تصویر نمونه کالا را در سامانه آپلود کرده و برای ایشان بفرستید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام 
    در گمرک شهید رجایی سندهایی که مسیر قرمز میخورن برای ارزیابی سخت شده و با مثل قبل بری دنبال ارزیاب برای کل محوطه ها اینطوری خیلی زمان میبره و اگه همزمان با چن ازیاب دیگه ارزیاب باشه به ارزیابی نمیرسیم لطفا ارزابها رو مثل قبل هرکدوم تو محوطه ثابت باش خیلی بهتره ممنون
    پاسخ:
    سلام علیکم

    سامانه جامع امور گمرکی قابلیت زون بندی کارشناسان و ارزیابان گمرک را دارا می باشد. احتمالا این جابجایی ها یک تصمیم مدیریتی بوده که باید از ریاست سالن گمرک شهید رجایی سوال بفرمایید.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    لطفا با توجه به تغییرات جدید سایت epl راهنمای جدیدی ارائه نمایید تا ما بدانیم که مراحل کار چگونه است. مثلا پس از اظهار کالا در گمرک شهریار برای بنده sms کارشناس نهایی انجام شد آمده است ولی من نمی دانم بعد از این باید چکار کنم. با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    تا به حال تغییرات سیستم همراه با فایل آموزشی در همین  وبلاگ قرار گرفته است. پیامک هایی که به اظهارکنندگان ارسال می شود هم صرفا جهت اطلاع آنها از وضعیت اظهار است.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام ...اینجا گمرک فرودگاه امام خمینی ره و اینکه الان ساعت ۱۲:۳۰ هستش وحتی یک نفرنتونسته بره برای بیجک..هیچکسیم نیس که جواب بده که چراجلوی رییس سرویس به این اندازه شلوغه که حتی تایک ساعت دیگه ام نمیتونی ببینیش.واقعا میخواستم ازتون تشکرکنم بابت سیستمتون حرف نداره...کاش فقط یکم درایت  بیشتری پشت این سیستم بود
    پاسخ:
    سلام
    متشکریم از اینکه انتقاد خودتون رو مطرح کردید . متشکریم از اینکه حوصله می کنید.هدف ما رفع این مشکلات و سرعت بخشیدن به کارهاست و امیدوار هستیم که بزودی بسیاری از مشکلات برطرف شود. بازهم منتظر نظرات شما هستیم.

    با تشکر 
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    مشکلی که چند روزی هست باهاش برخوردم و البته با پشتیبانی سایت مطرح کردم اینکه وقتی کارشناس مدارک رو بررسی میکند و احیاناً اگر سند جدید بخواهد که به اسناد اضافه شود در قسمت اضافه کردن سند وقتی سندی رو ضمیمه میکنم پیغام internal error میده و نمیشه سندی رو ضمیمه کرد.. از روی سه تا کامپیوتر مختلف هم چک کردم بازهم مشکل باقی بود
    از مرورگر گوگل چروم هم استفاده میکنم
    تا اونجایکه بنده هم میدونم این مشکل بخاطر برنامه نویسی سایت هست که باید درست بشه. خواهش میکنم سریعتر این مسئله رو برطرف کنید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اگر با دفتر پشتیبانی تماس گرفته باشید حتما موضوع پیگیری شده و شماره پیگیری به شما تخصیص داده شده است. لطفا شماره پیگیری خود را جهت اعلام نتیجه به آن دفتر و یا به همین وبلاگ اعلام نمایید.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • بابک فمی تفرشی
  • با سلام
    در خصوص جایگزین شدن شناسه ملی شرکتها بجای کدینگ در سیستم گمرک سوالم این است آیا برای سفارتها نیز این تغییر را باید انجام داد و یا نیاز نیست. اگر باید تغییر کند شناسه جدید را از کجا باید دریافت کنیم چون سفارتها شناسه ملی ندارند؟
    با سپاس 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    برای شناسه ملی سفارت ها همان کدینگ+99 مجاز به فعالیت می باشد (مثلا 99123456789) جهت دریافت حساب کاربری از گمرک با این شناسه اقدام نمایید.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • بابک فمی تفرشی
  • لطفا جهت پشتیبانی سایت از افرادی استفاده کنید که تا حدی از کار ترخیص و گمرک مطلع باشند
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر کارشناسان دفتر پشتیبانی تا حد لازم از اطلاعات گمرکی مطلع هستند.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام علیکم
    خسته نباشید سوال من این است که چرا با توجه به اینکه قرار بوده از 29/04/1394 پروانه کاغذی در رویه واردات و صادرات برداشته شود و در بعضی از گمرکات مانند کرمان این اقدام صورت گرفته ولی بعضی از گمرکات از اجرای آن خوداری کرده اند مانند گمرکات استان خوزستان؟ آیا ناظر گمرکات خوزستان نظارتی بر روی عملکرد گمرکات تابعه خود ندارد؟ یا شاید دستور جناب آقای دکتر کرباسیان برایشان اهمیتی ندارد که آن را اجرا کنند ؟! میتوانید استعلام کنید گمرک اهواز آبادان و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی و گمرک شادگان و سایر گمرکات تابعه آن از صدور پروانه الکترونیکی که خیلی موجب تسریع در امور میشود و از مراجعه بی جهت ارباب رجوع به گمرک جلوگیری میکند امتناع ورزیده اند ؟ نکته ای هم هست که شاید بتوان آن را عملی کرد اینکه وقتی اسناد را در دور اظهاری آپلود میکنیم چه در صادرات چه در واردات وقتی گمرک خودش ارزش دارد و ملاک ارزش گمرک است و در مسیر صدور پروانه گواهی های لازم مانند استاندارد و غیره و نامه بانک و .... همه از طریق سیستم برای گمرک فرستاده میشوند فکر کنم دیگر نیازی نباشد اطل اسناد را هم به گمرک بدهیم چون اسناد آپلود میشود ارزش آن برسی و گواهی های لازم نیز بارگذاری میشود خواهشمند است اگر امکان دارد کلا برنامه ریزی شود مانند سایت ثبتارش اسناد بارگذاری شود گواهی های لازم اخذ و بارگذاری شود مانند استاندارد و غیره بعد ارزش بر اساس اسناد بارگذاری شده زده شود و پروانه الکترونیکی صادر شود و درب خروج هم بر اساس اسناد بارگذاری شده اجازه بارگیری الکترونیکی را صادر کند این باعث میشود ارباب رجوع کد پیگیری الکترونیکی پروانه خود را از سیستم بگیرد برود انبارداری را پرداخت کند و بارگیری کند و ارباب رجوع اصولا به گمرک مراجعه حضوری نکند - راستی اگر میشد طوری سیستم را اصلاح کنید که کارشناسان گمرک قادر نباشند اظهار کننده و یا حق العمل کار یا نماینده او را یا نماینده صاحب کالا را در اظهار نام او را ببیند و فقط وارد کننده یا صادر کننده را ببیند خیلی خوب است و آخرین خط رابطه هم قعط خواهد شد چون گفته میشود با توجه به اینکه کارشناس و اظهار کننده هم را میشناسن امکان دارد با هم رابطه و بده بستان داشته باشند اما وقتی فقط نام وارد کننده و یا صادر کننده که اصولا شرکتها هستند در اظهار نامه برای کارشناس گمرک قابل رویت باشد و نماینده صاحب کالا یا اظهار کننده یا حق العمل کار نامش در اظهار نامه برای کارشناس تا مرحله آخر که اجازه بارگیری است مثلا ستاره بیفتد اینگونه خیلی خوب است لطفا برسی کنید و جوابم را بدهید ممنون و متشکرم
    پاسخ:
    با سلام 


    پروانه سبز در گمرکات استان خوزستان حذف شده است . به علت بروز برخی مشکلات برخی از گمرکات مجبور به صدور پروانه سبز گمرکی شده بودند که با رفع مشکلات پروانه به صورت الکترونیکی صادر می گردد.
    بخش دوم صحبت شما شامل پیشنهاداتی بود که انشاالله بررسی و در صورت تصویب در سیستم اعمال میگردد.
    ضمن عرض سلام.ای کاش امروز شهریار بودید و 80. 90 تا ماشین توی صف باسکول را میدیدید.و نفرینهایی که پشت سرتان بود را میشنیدید.اه  اه اه.......پروانه مثلا حذف شد ولی درب خروج با کپی پشت و روی اظهارنامه اجازه بارگیری میده.واقعا متاسفم.به والله قسم خسته شدیم
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در زمان راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گرمکات اجرایی مشکلاتی به وجود می آید که بابت آنها از شما پوزش می طلبیم و در پی رفع آن مشکلات بر خواهیم آمد.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • مسعود صوفی
  • با سلام
    ضمن خسته نباشید باید به عرض برسانیم که پروسه ترخیص کالا بسیار وقت گیر و باعث صرف بیهوده ساعتها از ترخیص کاران و نمایندگان شرکتها شده است و هم شما و همینطور اکثریت ارباب رجوعان به این موضوع اذعان دارند، لذا حواهشمندم برای وقت و انرژی ما ارزش و احترام قائل شوید و هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات موجود و ارتقاء سرورها و افزایش سرعت سامانه اقدام نمائید. 
    1- در سامانه هنگام اسکن اسناد اگر به اشتباه اسنادی را آپلود کرده باشیم امکان حذف وجود ندارد و از آنجائیکه هنوز اظهارنامه ثبت نشده است این امکان باید به کاربر داده شود.
    2- در قسمت ثبت کوتاژ لطفا تاریخ ثبت نیز افروده شود.
    3- با توجه به صدور شناسه پرداخت هنگام ثبت کوتاژ ، در پرینت اظهارنامه درج گردد.
    4- تاریخ ثبت سفارش در سامانه ثبت میگردد اما در پرینت اظهارنامه ثبت نمیشود(مورد نیاز وزارت بهداشت،استاندارد ، بانک و وزاره راه)
    5- تسهیلات سخت افزاری بیشتر (کامپیوتر یا تبلت) جهت ارزیابان گمرک شهریار مهیا فرمائید، پروسه ارزیابی بسیار طولانی و طاقت فرسا شده و پس از ارزیابی ساعتها منتظر تایپ و تائید ارزیاب میشویم.

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت نواقصی که هنوز در سامانه جامع امور گمرکی وجود دارد باید عرض شود که بعد از راه اندازی این سامانه زمان ترخیص کالا به صورت میانگین کاهش یافته است.
    1- این پیشنهاد به گروه نرم افزاری دفتر فناوری گمرک ارجاع داده شد.
    2- تاریخ ثبت پس از ثبت کوتاژ در سیستم به صورت خودکار ذخیره می شود.
    3- به علت تغییر شناسه پرداخت پس از هر تغییری در مبلغ اظهارنامه، این شناسه در اظهارنامه پرینت نمی شود.
    4- دسترسی مشاهده اظهارنامه به صورت الکترونیکی به سازمانهای همجوار داده شده(و یا باید دریافت کنند). لذا نیازی به ارائه پرینت اظهارنامه به این سازمان ها نیست.
    5-این پیشنهاد به گروه سخت افزاری دفتر فناوری گمرک ارجاع داده شد.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    در باکس 34 کشور سازنده به صورت پیش فرض IR  میباشد که به هنگام ثبت اطلاعات و از آنجائیکه به صورت Select نمیباشد مواردی داشته ایم که توسط اظهار کننده انتخاب نشده و به همان صورت باقی مانده و به دلیل اینکه سامانه نیز خطا نمیدهد از نظر کاربر دور میماند و اصلاح آن موجب جریمه انتظامی شده است ، لذا خواهشمند است باکس 34 را نیز به صورت گزینه Select تغییر دهید.
    با کمال تشکر
    پاسخ:
    سلام 

    در حال حاضر باکس 34 قابلیت انتخاب دارد.

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    چطوری میخوایداون دنیاجواب بدید من نمیدونم خدالعنت کنه باعث و بانیشو ازصبح تاحالا نوبت من میشه هجده ،هفده ،شونزده ،دوباره میشه هجده و ازاول همین ماجرا.واقعا متأسفم بااین سیستمتون که یه ذره فکرپشتش نیس بی انصافا
    پاسخ:
    سلام علیکم

    موارد مربوط به نوبت دهی که باعث بالا رفتن شماره نوبت شما می شود به علت الگوریتم مورد استفاده شده در این قسمت است که با بازگشت پرونده های خارج از صف آن ها در اولویت قرار می گیرند. این مسئله که این الگوریتم باید به عهده گرفته شود یا خیر با مسئولین گمرک ایران می باشد.
    در صورتی که در این زمینه نظری دارید ما منتقل خواهیم کرد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام لطفآ گزینه ای را در دور اظهاری صادرات فعال کنید تا ارزیاب صادرات حال که قرار است پروانه کاغذی برداشته شود بتواند شماره پلمپ و شماره کامیون و ارزیابی خود را در آن برای رویت گمرک مقصد وارد کند جایی مانند مشاهده پیغام های اظهار نامه و ارسال پیغام برای کارشناس لطف کنید به گمرکات خوزستان خرمشهر آبادان اهواز و بندر امام خمینی نیز بگویید شماره کامیون و پلمپ و ارزیابی ارزیاب صادرات را نیز در سامانه وارد کند قبل از اینکه مشکلی برای صادرات به وجود آید در ضمن پروانه ای که در رویه صادرات چند کامیون حامل کالاست جریان کد یا رمز چه میشود آیا به هر کامیون یک رمز یا کد جدا گانه میدهند یا برای یک پروانه حتی اگر شامل چند کامیون باشد یک رمز یا کد رهگیری میدهند و کپی آن را به سایر کامیونها بدهیم تا همراه خود ببرد تا در راه به مشکل پلیس راه و پاسگاه بر نخورد لطف کنید متن را کامل بخوانید و به تمام موارد ذکر شده پاسخ دهید با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ارزیاب امکان درج شماره پلمب در سامانه را دارد. ولی برای رویت در مقصد لازم است ارزیاب درب خروج هم این شماره را در محل مخصوص در سامانه وارد کند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران

  • حسن فریدنی
  • سلام و خسته نباشید
    واقعا باید از سامانه ها در ازبین بردن مفاسد و رشوه خواری استفاده کرد اما اجرای سامانه و مدیریت سامانه خیلی مهم هست. می خواستم پاسخ میز خدمت را با اسنتاد به نشریه تخصصی امور گمرکی شنبه 11 بهمن ماه 93 شماره 706 و با استفاده از صحبتهای آقای علی بعیدی مفردنیا مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران در صفحه3 بدهم :آقای بعیدی گفتند در گذشته طرحی تحت عنوان طرح جامع گمرک نوین در نظر گرفته شده بود که می بایست در یک بازه زمانی 7 ساله و با هزینه ای حدود 3100میلیارد ریال اجرا شود که در حال حاضر با سامانه با سامانه گمرکی در یک بازه زمانی یکساله و هزینه 5 درصدی نسبت به طرح گمرک نوین قدم های مثبتی در جهت الکترونیکی کردن گمرک برداشته شده است 
    حالا شما بیایید 5 درصد 310میلیارد تومان را حساب کنید و هزینه ساخت سامانه با توجه به این گفته این مقام مسول در نشریه رسمی گمرک ایران دربیارید و در صفحه 2 همین نشریه آقای کرباسیان در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق قاطع اعلام می کنند که که در گذشته روند واردات یک کالا 26 روز بوده حالا با بکار گیری این سامانه 3 روز شده است حتی در دیگر رسانه ها هم همین رو گفتند حالا چطور میز خدمت گمرک در حمایت از این سامانه که تحت هیچ استانداردبی نیست اعلام می کند که در پاسخ باید خدمت مخاطبان عرض کنم که هرچند این پایگاه، جایگاهی رسمی در قبال اعلام میزان قرارداد ندارد ولی باید گفته شود که مبلغ ادعا شده بیش از 1.5 برابر مبلغ قراردادی است که علاوه بر طراحی و تولید سامانه جامع گمرکی که یک محصول نیست، . لطفا پاسخگو باشید کار ساخت سامانه باید سال قبل تمام میشده چرا تا به حال طول کشیده است چرا در قبال مبالغی که پرداخت شده و از وجوه دولتی بوده کسی پاسخگو نیست لطفا پاسخگو باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این سوال شما را باید مسئولین دفتر فناوری اطلاعات و رئیس کل گمرک ایران پاسخ دهند. بهتر است اصحاب رسانه به جهت شفافیت بیشتر در این موضوع به ایشان مراجعه کنند.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمد رضایی
  • اقااین شماره تلفنی که شما اعلام میکنید یا هرتلفن دیگه ای از گمرک هیچ کس پاسخگو نیست باید در اون شدت اترس  هی زنگ بزنی و کسی پاسخگو نباشه  .

    اقا اگر واقعا دشمن در هال توطئه در کشور ماست . یکی از توطئه هاش همین سیستم شماست که پدر مردم و در اورده .

     

    خداکنه روزی خودشما پست این سیستم گرفتار بشی تا بفهمی ما چی میکشیم .

     

    کجای دنیا شما دیدی سیستم و راه بندازن بد از راه اندازی اشگیری کنند

    و از مردم هزینه کنند . شما باید  به سیستمتان  اینقدر درایت داشتید و

    مسلط بودید که بدون اشگال افتتاح میشد . مگه میشه یه ساختمان و افتتاح کنند بگن  پنجره هاشو فردا میذاریم . توالت هاشو پس فردا . سیستم گرمایش یه ماه دیگه . راه پله رو 2 ماه دیگه . بدش ساکنین محترم  شما اشگالها رو بگید ما رفع کنیم .

    شما رو به خدا واگذار میکنم که اینقدر مارو عذاب میدید

    پاسخ:
    سلام علیکم

    بهتر این بود که مشکلات را می شمردید تا ان شاء الله مرتفع شود.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام این ابرپروژه مشکلاتی دارد اما اینجانب از سال 72امورات گمرگی انجام داده که د ر6 ماه گذشته روند ترخیص به مراتب بسیار سهل تر شده چه در واردات و خصوصا ترانزیت 
    کاهش هزینه
    کاهش زمان ترخیص

    پاسخ:
    سلام 

    سرعت و امنیت از اهداف اصلی راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی می باشند.


    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    واقعا شما فکر میکنید به سوالات این شخص پاسخ دادین چطور ممکنه نوشتن یک نرم افزار 25 میلیارد تومان هزینه دربر داشته باشه . به جرات میگم شما به عنوان پیمانکار فقط از امکانات گمرک استفاده کردید تا تونستید کار را به اینجا برسونید چرا اظها می کنید سخت افزار خریدید این یک دروغ بزرگ هست توضیح بدین لطفا برای روشن شدن اذهان عمومی پاسخ بدین
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این وبلاگ جهت اطلاع رسانی و کمک در باب سامانه جامع امور گمرکی است. کامنتی هم که به صورت عمومی پاسخ داده شد به علت افزایش سوالات اینگونه بود. بهترین ماخذ برای کسب اطلاعات از این دست مسئولین دفتر فناوری اطلاعات و رئیس کل گمرک ایران می باشند که اصحاب رسانه می توانند برای شفافیت بیشتر در این موضوع به ایشان مراجعه کنند.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • افشین بدخشان
  • با عرض سلام وخسته نباشید 
    من وقتی وارد سایت epl میشم و بعد از وارد کردن یوزر ، پسورد سامانه به سایت دانشگاه تهران هدایت میشه و نمیتونم دور اظهاری واردات انجام بدم 
    پاسخ:
    سلام 

    تا به حال با همچین  موردی مواجه نشدیم،در صورت بروز چنین مشکلی سریعا با پشتیبانی سامانه ی جامع امور گمرکی تماس حاصل نمایید.

    شماره تماس : 8-88805385


    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • منوچهر کاظمی
  • سلام و خسته نباشید
    علت عدم تجمیع صفر تا صد اظهار نامه در یک سالن مخصوصا گمرک شهید رجایی چیست ؟ نمونه گرفتن پروانه در درب خروج و برگشت دوباره به سالن و سالن انبارداری و علت عدم نمایش کارشناس  در صورتیکه راه های دریافت کارشناس وجود دارد .

    پاسخ:
    سلام علیکم

    تصمیم گیری در این مواردی که می فرمایید از عهده این واحد خارج است. تصمیم گیری در این زمینه ها بر عهده مدیران گمرک است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    شما با خونسرد جواب دادنتون همه رو به باد مسخره گرفتید واقعا باعث تاسفه اینکه شما فکر میکنید خیلی آدم ریلکسی هستید و ما عصبانی که این سوالات و مطرح میکنیم 
    شما که اینهمه اداعتون میشه پس چرا در نحوه راه انداختن سیستم در شهرهای بزرگ دچار اشتباه شدید 
    آیا نه اینکه یک گمرک کم رفت و آمد کوچک بعنوان پایلوت قرار میگرفت تا مشکلات مرتفع میشد بعد این سیستم رو همگانیش میگردید    ( لطفا پاسخ بدید)
    سیستم بسیار خوبی هست فقط فحوای ادبیات شما در پاسخ گویی  به مخاطبان بسیار زشت و زنندس
    لطفا فرد شایسته تری برای پاسخ گویی گمارده بشه تا درک کنه وقتی صاحب کالا ترخیصکارشو تحت فشار قرار میده و پاسخی براشون نداره و مجبور میشن این چنین سوالاتی مطرح کنن و شما......... متاسم
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مشکلاتی که می گویید با پایلوت کردن در یک گمرک کم رفت و آمد حل میشد، نسبت به سایر مشکلات سامانه بسیار کمتر هستند. با این حال حرف شما می تواند صحیح باشد.
    در مورد تحت فشار قرار گرفتن ترخیصکار هم حق با شماست ولی دلیل نمی شود در صورت تحت فشار قرار گرفتن هر سوال و ادعایی مطرح شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سایت گمرک نسبت به سایتهای دیگر دولتی بهتر عمل می کند ولی مشکل اصلی عدم اطلاع رسانی به موقع و آموزش بعد از راه اندازی می باشد و مشکل عمده دیگر لینکهایی هستند که متاسفانه آنها هم اطلاع کافی ندارند و در بسیاری از موارد ضعیف عمل می کنند. که در مجموع عملکرد این سایت را کاهش می دهند. 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ما تلاشمان را در این زمینه می کنیم که این وضعیت را بهبود دهیم. در صورتی که شما هم پیشنهادی داشته باشید در این زمینه که امکان اجرا داشته باشد استقبال می کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    من امروز از صبح ده دفعه اظهار دور انجام دادم ولی بعد از ثبت کالا مرحله بعدی نمیاد . لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    لطفا بفرمایید چه خطایی داده می شود؟

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • علیرضا پارسائیان
  • سلام
    آقا بازم EPL قطه
    کوتاژنمیده
    مینویسه از طریق سامانه دور اظهاری ممانعت به عمل اومده
    دارای کارت حق العمل کاری نمیباشد
    ولی من نماینده شرکتم
    تا دیروزم اوکی بود
    به جای فیلد حق العمل کارم کدینگ شرکتو میزنم
    پاسخ:
    سلام علیکم

    لطفا اگر همچنان این پیغام رویت می شود کد ملی اظهار کننده و حق العمل کار را جهت بررسی بیشتر ما به آدرس epl@irica.org ارسال نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران

    سلام

    من کارمند شرکت هستم. از دیروز در مرحله  ذخیره و دریافت سریال  و عطف پیام خطای زیررو دریافت میکنم. نکته اینجاست که شرکت ما حق العملکار ندارد.

    "عدم امکان ثبت اظهار،از ارسال دوراظهاری توسط سامانه کدینگ ممانعت به عمل آمد:حق العملکار اظهاری شما کارت حق العملکاری ندارد."

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در صورتی که شرکت حق العمل کار ندارد خانه حق العمل کار را با شناسه شرکت پرکنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امیر غفاری
  • با سلام

     رویه جدید حذف پروانه سبز گمرکی   در تضاد کامل با قسمت آخر تبصره 2 ماده6 قانون امور گمرکی جدید است.

    ( گمرک مکلف است در قبال دریافت هرگونه وجه ، رسید آن را به پرداخت کنند تسلیم نماید)


    1- آیا قانون امور گمرکی تغییر کرده؟

    2- آیا در سیستم EPL نیازی به رعایت قانون امور گمرکی  نیست؟


     لطفا پاسخ دهید

     با سپاس

    پاسخ:
    سلام علیکم

    ١-قانون امور کمرکی جدید در دست اصلاح می باشد ولی هنوز تغییر نکرده است.
    ٢-به استناد ماده 9 قانون امور کمرکی و ایین نامه اجرای کمرک الکترونیکی (که در دست تصویب در دولت می باشد) کاغذ حذف و رکورد های ثبت شده در سیستم همان رسید برداخت می باشد.
    ٣ - قانون حتما باید رعایت شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • سهراب کاشف
  • سلام
    میزخدمت عزیز توجه داشته باشین هر گمرک از نظر سخت افزاری به یک سور احتیاج داره که همشون سرور دارند 50تا گمرک میشه 50 تا سرور و هر سرور 10میلیون تومان در بازار قیمت اره روی هم رفته 500 میلیون تومان اونقت چطور این هزینه ای که شما بر روی اون مهر تایید می زنید مطرح میشه چطور شده 25 میلیارد تومان لطفا توضیح بدین .تازع هر گمرک سرور مخصوص به خودش را از قبل داشته است لطفا توضیح بدهید من خودم از همکاران ارزیاب گمرک هستم و تخصص هم در زمینه رایانه دارم
    پاسخ:
    سلام علیکم

    آقای کاشف اول این که تعداد تخمینی شما اشتباه است. دوم این که قیمت تخمینی شما هم اشتباه است.
    شما که ارزیاب گمرک هستید بهتر است به مسئولین فناوری اطلاعات گمرک برای پاسخ به سوالات خود مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام وقت بخیر
    لطفا به گمرک بندر امام خمینی ره با کد 40400 زون ای گوشزد شود از ثبت اظهار توسط کارمندان تعاونی جلوگیری شود تا آنهایی که خودشان اظهار را در محل کارشان انجام میدهند و ثبت کوتاژ میکنند و کوتاژ را به مرحله کارشناس میفرستند تا برسی شود دچار مشکل نشوند ما که از این سامانه خوشنود هستیم اما کارشناسان گمرک به ما میگویند خودتان ثبت کوتاژ را نزنید تا ما برسیم بخاطر زمان بندی کار کنیم و هر وقت آمدید گمرک و مطمئن شدید از اظهار به ما بگویید تا شماره سریال دریافتیتان را ثبت کنیم و برسی این گونه حق ما ضایع میشود و این با موضوع دور اظهاری و حذف حضور ارباب رجوع منافات دارد ما دلمان میخواهد خودمان اطلاعات اظهار را در سامانه ثبت و کوتاژ را نیز ثبت کنیم و برویم در صف نوبت اما با مقاومت هایی در این گمرک مواجه میشویم آن هم از سوی کارشناسان این گمرک لطف کنید پیگیری کنید و به کارشناسان این گمرک در رویه صادرات و واردات گوشزد کنید در غیر این صورت از سمت خود مدیر کل محترم جناب آقای دکتر کرباسیان اقدام خواهیم کرد. در ضمن خواهشمندیم این نیز گوشزد شود ارباب رجوع ها را اجبار کنند در این گمرک اسناد ضمیمه اظهارنامه را آپلود کنند و کارشناس نیز وقتی ارباب رجوع اظهاری را ثبت کوتاژ میکند و در صف نوبت است اسناد را برسی کند و کوتاژ را به مرحله ارزیابی انتقال دهد چرا باید کارشناس سرویسها صبر کنند به درخواست خودشان تا ما اسناد را بیاوریم بعد کار ما را انجام دهند این که همانند قبل است در حالی که در دور اظهاری ما اظهار را باید ثبت و کوتاژ را نیز ثبت و به گمرک ارسال کنیم و در صف نوبت قرار گیریم کارشناس هم باید کوتاژ را بر اساس اسناد اسکن شده برسی کند و پروانه را صادر کند اما در این گمرک اینگونه نیست با تشکر از شما پیگیری شود
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مشکل شما به سمع و نظر دکتر کرباسیان رسید. در صورتی که دستوری بدهند یا اقدامی کنند در همین جا اطلاع رسانی خواهد شد.
    هم به مدیر و هم مسئول فناوری اطلاعات این گمرک این موارد اطلاع داده شد. به نظر می رسد به علت نگاه صرف به زمانسنجی این اتفاق رخ داده است که ان شاء الله برطرف می شود. در صورتی که همچنان این روند ادامه داشت. یک بار دیگر ما را در جریان بگذارید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    آقای سهراب کاشف دوست ما شاید شما اگر واقعا ارزیاب گمرک باشید یکی از مخالفان سامانه جامع گمرکی باشید ولی باید بشنوید که ما به عنوان یکی از شرکتهای مراجعه کننده به گمرک و ارباب رجوع گمرک از این سامانه رضایت اگر نگوییم کامل 100 درصد ولی 98 درصدی را داریم یک درصد آن شما و امثال شماهستند که مقاومت هایی بی نتیجه را میکنید چرا که این سیاست اقتصادی کشور است که این سامانه تجارت کشور را رونق داده و باید تا مرحله صدور پروانه و حتی بعد از آن از مراجعه ارباب رجوع به گمرک توسط این سامانه جلوگیری شود چرا که نامه بانک و گواهی استاندارد و بهداشت و صادرات و غیره در رویه واردات الکترونیکی است و ارزش هم بر اساس مصوبات گمرک ایران و دفتر تعیین ارزش است میماند اسناد که آن هم بارگذاری شده است و در رویه صادرات فقط ما هنوز استاندارد و بهداشتمان دستی است چون استاندارد نمیتواند گواهی ها را در رویه صادرات الکترونیکی ارسال کند و بهداشت هم دسترسی اش برای ارسال مجوز بهداشت به گمرک در رویه صادرات قفل است که برای این دو نیز باید فکری شود و  درصد دیگر آن هم زیر ساخت های سامانه است که گویا اول کار را جلو میبرند و بعد منتظر بروز اشکالات و رفع آن میشون اما این یک درصد زیاد به چشم نمی آید چون کسانی هستند کار را دنبال میکنند که بلافاصله پاسخگو هستند و نتیجه میگیرند و اشکالات را رفع میکنند در ضمن میز خدمت بهتر است کلیه نظرات ارسالی را برای مشاهده عموم بگذارید این وب شده پل ارتباط ما با سامانه و مدیران گمرک چون ایراداتی گرفته اییم و دیده اییم آن ایرادات توسط مدیران ارشد گمرک ایران به مدیران گمرکات اجرایی گوشزد شده و کارها انجام پذیرفته و از کارشکنی امثال اقایانی چون کاشف جلوگیری شده
    آقا چرا گمرک قطع و وصل میشه ، ابرو خودتون را بردین
    مردم کارو زندگی دارند .
    همش بی نظمی ، همش هرج و مرج

    پاسخ:
    سلام علیکم

    بابت مشکلات به وجود آمده پوزش میطلبیم.
    ولی بهتر بود به جای توضیحات بی ربط شرح مشکل به وجود آمده را می نوشتید تا زود تر بررسی و رفع گردد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • دانیال مومنی
  • با سلام 
    لطفا لینک مرورگر کروم که با سابت امورگمرکی همخوانی دارد را اعلام کنید 
    با تشکر 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    تمام نسخه های این مرورگر نباید مشکلی را برای شما ایجاد کنند ولی بهترین حالت این است که آخرین نسخه را استفاده کنید که مشکلات کمتری خواهد داشت ان شاء الله.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام 
    وجود یک سامانه نرم افزاری برای جلوگیری از تخلفات ضروری هست اما این سامانه باید صحیح طراحی و اجرا بشه و هزینه هاش معقول باشه آقای کاشف از هزینه های گزاف و بیهوده ناراحت هستند جا داره این نگرانی ایشان مورد تقدیر مسولین قرار بگیره .در ضمن کجای دنیا می آیند یک سامانه را بدون امتحان در یک محیط کوچکتر در کل گمرکات با این مقدار اشکالات که می بینید دوستان و همکاران مطرح می کنند بگارگیری کنند آیا واقعا معقولانه هست ما از وقت و سرمایه ارباب رجوع برای امتحان یک سیستم ناقص با این موارد متعدد ازر اشکالات هزینه کنیم این اصلا درست نیست در ضمن ما از مفاد در جریان این سیستم خبر داریم که چه کار می کنند
    پاسخ:
    سلام علیکم

    از این دست سوالات به مراتب در نظرات پاسخ داده شده است.
    بهتر بود مشکلات را شمارش می کردید تا ان شاء الله با پیگیری این واحد مرتفع شوند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • بیژن اعتمادی
  • سلام 
    از مفاسد سیستم خبر بدم که به من گفتند فلان مقدار پول بده بارت رو دم در تحویل بگیر برو حالا چطور این امکانپذیره خدا داند ولی من پول زور به کسی نمیدم کارم مشکلی نداره
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این مسئله به علت ضعف ارتباط بین سازمان ها و مشکلات نظارتی است که ان شاء الله حل خواهد شد.
    با این حال می توانید برای بررسی بیشتر اطلاعات کافی از مسئله ای که بیان نمودید برای پیگیری به ایمیل epl@irica.org ارسال نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • حسین قاسمی زاده
  • باسلام لطفا"درخصوص عدم حضورفیزیکی ارباب رجوع بفرمائیداین تصمیم شامل کارگزاران رسمی گمرک هم میشود؟ اگرچنین است تکلیف کارگزاران (حق العملکاران) چه خواهدشد؟ ضمنا"میخواستم پیشنهادکنم ورود به سیستم جهت اظهاروترخیص فقط توسط حق العملکاران مجازباشد به دو دلیل یکی اینکه کارگزاران گمرکی وکارمندان تحت پوششان که تعداد قابل توجهی هستند به خیل بیکاران اضافه نمیشوندثانیا"حق العملکاران مانند وکلای دادگستری دردرجه اول حافظ منافع گمرک میباشند بعد صاحب کالا، یعنی چنانچه خدای ناکرده کشف الفسادی پس از ترخیص مشاهده گرددبدلیل ارتباط گمرک با حق العملکاران راحت ترمیشود پیگیری وجلوگیری از این امر بشودتا صاحبان کالایی که شایدفقط برای یکباربخواهند کالایی وارد کنندوگمرک ومسئولین نتوانندپیگیری نمایند .لطفا"صراحتا"پاسخ رابفرمائید تااین نگرانی ازبین برود .انشاءا...     
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مسلما نیروهای مشغول به کار در امور گمرکی باید اطلاعات خود را با سامانه جدید به روز کنند وگرنه حذف عمومی تمام آن ها نه منطقی است و نه شدنی. حذف حق العملکاران نیز شدنی نیست. با رویه فعلی نیز کارگزاران به همان دلایلی که شما گفتید و دارا بودن اعتماد گمرک ازاین چرخه حذف نخواهند شد، بلکه باید اطلاعات خود را به روز کنند. البته این واحد جایگاه مناسبی برای پاسخگویی به این گونه سوالات نیست و اینگونه سوالات خود را باید مستقیما از مدیران ارشد گمرک ایران بپرسید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • محسن افتخاری
  • سلام 

    خواهشن بگین ما چه برگه ای به ایستگاه بازرسی شهید صلاحی باید ارائه بدیم وقتی گمرک بوشهر دیگه پروانه سبز صادر نمیکنه پته عبور هم قابل قبول نیست برای گلوگاه -چون ما بارمون رو داریم تو بوشهر استیریپ میکنیم و با چندروز تاخیر یعنی بعد از فروش کالا اون رو با یه تریلیه دیگه میفرستیم برای خریدار پس مشخصات کامیون با مشخصات کامیون مندرج درپته مغایرت داره گلوگاه شهید صلاحی استان بوشهر همکاری نمیکنه و کالامون رو قا-چاق میدونه به ما کمک کنین ممنون 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض معذرت نظر شما البته با تاخیر در نظر قبلی هم پاسخ داده شده است.
    پلیس راه می تواند از طریق نشانی https://epl.irica.ir/ecl و با رمز دسترسی به پروانه که شما از طریق مشاهده وضعیت اسنادتون در سامانه می توانید به آن دست پیدا کنید به صورت الکترونیکی استعلام نماید. این مسئله به نیروی انتظامی ابلاغ شده است.
    ضمن این که احتمالا برای شما بارنامه صادر شده است و همان کافی می باشد، البته بنده می دانم که پلیس راه در هر استان به یک شکل عمل می کند و ممکن است ایستگاه بازرسی صلاحی بارنامه را از شما نپذیرد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    اقای اعتمادی 
    این موضوع مربوط به سیستم نمیشه  این سامانه گرچه ضعف های کوچکی داری  ولی جلو خیلی از این فساد ها تا حدی گرفته است 
    با سلام ما چیزی جز صبر کاری از ما بر نمی اید ،در کل سیستم خوبیست ولی اشتباه این است که سیستم ارزش و خیلی مسائل فنی را مد نظر میگرفتید تا از سلیقه کاری کارشناسان جلوگیری شود ، درضمن خرمشهر چه گناهی دارد که از مسیر قرمز و سبز بی بهره است
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مواردی که می فرمایید بیشتر نیاز به تصمیمات مدیریتی دارد و از عهده ما خارج است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و عرض خسته نباشید.متاسفانه از روز پنجشنبه 94/05/08 تا کنون موفق به وارد کردن اطلاعات اظهارنامه در سامانه نشده ام.بدفعات هم با واحد پشتیبانی تماس گرفته ولی نتیجه ای حاصل نشده.بعضی از همکاران واحد پشتیبانی میگویند باید از مرورگر مازیلا استفاده نمود و بعضی هم توصیه به استفاده از مرورگر کروم دارند.بالاخره نفهیدم کدام مرورگر قابل استفاده است.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر و سپاس
    پاسخ:
    سلام علیکم

    بهترین مرورگر برای استفاده از سامانه مرورگر کروم می باشد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    جمعش کنید بابا ، واقعا خجالت نمی کشید از وقت و سرمایه ما هزینه می کنید تا سیستم ناقص و ناکارآمد خودتون رو چک کنید با کمال پررویی ادعا می کنید فقط شما می فهمید  ما که با مشکلاتی که شما درست کردید دست و پنجه نرم می کنیم نمی بینیم نمی فهمیم .باعث تاسف هست چه کسی این اجازه رو به شما داده تا از وقت و سرمایه ما برای تست سامانه مشکل دار  خودتون استفاده کنید . آیا ارزش و احترامی برای ما که شهروند این کشور هستیم قائل هستید ؟ 
    طبق قانون شهروندی و طبق عقل و شرع کار شما درست نیست. لطفا بگویید مسول این فاجعه کی هست ؟

    پاسخ:
    سلام علیکم

    بهتر بود مشکلات سامانه را می شمردید تا ان شاء الله با پیگیری مرتفع شوند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام سامانه استعلام الکترونیکی پروانه های گمرکی خیلی جالبه و کامل شماره ارزیابی هم خورده شده کامل کامل انشاالله که موفق باشید ما که از این سامانه جامع گمرکی بسیار خوشحالیم و امید داریم هر چه بیشتر از آمدن نمایندگان صاحب کالا به گمرک هم هر روز کمتر بشه چون با وجود این سامانه نیازی به حضور در گمرک نخواهد بود از شما و دکتر کرباسیان عزیز ممنونیم که کاری انقلابی در حوزه تجارت کشور انجام دادند کشور ما به انسانهایی مانند ایشان نیاز دارند که قانون را اجرا میکنند ممنونیم هم چنین از پاسخگو بودنتان
    سلام.کسانی که این سایت رو طراحی کردن هیچ گونه تخصصی درامورگمرکی ندارن و فقط کار رو سخت تر کردن .بهتراست در جایگاه خودش مورد استفاده قرار گیرد. ضمنا این سامانه مسخره ترین سامانه درطول تاریخ است .همش ایراد است کلا درشو باید تخته کرد برید به جهنم همتون
    پاسخ:
    با سلام

    احتمالا منظورتان از سایت ، سامانه جامع تجارت فرامرزی می باشد. این سامانه با همکاری تیمی از کارشناسان پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی و کارشناسان ستادی و اجرایی  گمرکات  کشور تولید شده است.
  • ژاله طباطبایی
  • هتربود مشکلات سامانه را می شمردید تا انشاالله با پیگیری مرتفع شود 
    این جواب میزخدمت به سوالآقای رضا در تاریخ 10 مرداد94ساعت 19:45 هست
    .یعنی هیچ مرهمی جز این سامانه مشکل دار و ناقص برای سیستم گمرکی نبود آیا سیستم ها یا سامانه های موفق در کشورهای دیگر نباید به عنوان الگو یا نمونه درنظر گرفته  می شدند آیا استانداردها رعایت شدند آیا استانداردی در تهیه یا ساخت سامانه وجود دارد واقعا مسخره هست .ملاک شما برای ارزیابی کارایی سامانه چیست آیا نظرات ما که از این سامانه به عنوان ارباب رجوع استفاده می کنیم تاثیری در ارزیابی های شما از کارایی سامانه دارد .این روش آزمون و خطای شما چقدر هزینه به دولت بیت المال و ارباب رجوع تحمیل کرده و خواهد کرد ؟ این مدیریت شماست؟ لطفا در یک جای جهان نمونه ای از این نوع مدیریت نشان بدهید یا معرفی کنید . مدیرکل دفترفناوری اطلاعات گمرک ایران  چرا در قبال این سوالات و مشکلات پاسخگو نیست .جالب توجه هست مدیر کل فناوری اطلاعات گمرک ایران هیچ تخصصی در زمینه نرم افزار و فناوری اطلاعات نداره ؟ مسولین جواب بدهند البته قبلش کمی از مردم خجالت بکشند که هرکسی را از هر جایی به مسولیتهایی خطیر میگمارند با چه اهدافی خدا می داند؟ نتیجه بکارگیری سامانه ناقص و به اصطلاح بومی را در سوالات مکرر میز خدمت دنبال کنید لطفا دلایل موفقیت سامانه را ذکر کنید  البته به صورت حقیقی بیان کنید ؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این جایگاه برای پاسخگویی به این سوالات نیست. در صورتی که بخواهیم به این سوالات جواب دهیم، از کار اصلی خود بازمی مانیم.
    خواهشمند است برای دریافت پاسخ سوالات خود به مسئولین گمرک ایران مراجعه کنید.
    نظر بعدی نیز که از نشانه آی پی شما ارسال شده است به جهت ارسال همینگونه سوالات پاک شد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • یک تولید کننده ناراحت
  • با سلام از اینکه سامانه جامع گمرکی راه اندازی شده فکر بسیار خوبی می باشد ،چون الان کل دنیا روبه سامانه الکترونیکی رفتنه اما ، بهتر بود به جای اینکه بپذیرید که کلی مشکلات داره سامانتون ، فکری به حال رفع آن می کردین .شما مانند کسانی که ساختمان می سازن و بنری نصب می کنند تحت عنوان از اینکه باعث ناراحتی شما و همسایگان شدیم پیشا پیش صمیمانه عذر مارا بپذیرید و هر کاری که دوست دارن میکنن دارید عمل میکنید ، شرکتی که تولیدی می باشد و خط تولید آن خوابیده برای یک قطعه، تازه بعد از سه روز قطع و وصل شدن  سامنه ،مسیر آن زرد میشود و پس از آن کارشناسی که اصلا معلوم نیست کارشناس هست یا نه کالا را تغییر مسیر میدهد ، البته همه ما مردم عادت کردیم به مسائلی مانند بنزین و ......
    اما بهتر بود چند نفر مهندسی که الان تو خونه خوابیدن و دنبال کار هستن این سامان رو طراحی می کردن نه کسانی که معلوم نیست به عنوان دوستانیکه صد در صد از نظر شما مهندسین درجه یک دانشگاه تهران هستن ، طراحی کنن که شما مجبور به عذر خواهی یا پذیرش این مشکلات در سایت باشید.
    البته از مدیر محترمی چون آقای کرباسیان که از قدیمی ها و استادان خدارو شکر ،با سواد گمرک هستن بعید بود که با اشخاصی کار کنند که هیچ اطلاعی از کار در گمرک ندارن ، به هر حال اگر ایشان هم در این سامانه نقشی ندارن حداقل پشت تولید کنندگان نه حتی واردکنندگان می ایستادن تا ثابت شود که ما طبق شعاری که میدهیم از تولید کنندگان حمایت می کنیم در این زمینه نیز حمایت می کردن
    البته مشخص هست که شما هم از خود دفاع خواهید کرد اما بهتره که بپذیرید کاری کردید که ترخیص به جای 2 یا 3 روز الان 7 تا 10 روز به خاطر تمام مشکلاتی که شما  آن را گردندیگر مشکلات انداختین زمان میبره .
    در هر حال ما چاره ای جز پذیرفتن و قبول این مشگل رو نداریم و دستمون به جایی بند نیست ، اما امیدوارم که آینده گان ما این قضیه را بتوانن پیش خود حداقل درون خود درک کنند.
    با تشکر موفق باشید و آرزو میکنم که اینترنت این کشور زودتر حل شود تا مشکلات ما تولیدکنندگان نیز حل شود .
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در مورد مسائل مربوط به قطعی حق باشماست و ما هم تلاشمان را می کنیم که میزان آن کم شود.
    اما در مورد مدیریت ریسک باید بگوییم که این گونه نیست که همه تولیدکنندگان کالایشان در مسیر سبز قرار بگیرد. مدیریت ریسک بر روی موضوعات مختلفی تعریف می شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    چگونه میشود اسنادی را که در سیستم اپلود میکنیم در صورتیکه اشتباه بودند قبل از ثبت کوتاژ حذف نمود ؟؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اکنون امکان حذف اسناد نیست ولی ایجاد این امکان در دست اقدام است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید خدمت دوستام پشتیبان سایت گمرک
    در ابتدا باید عرض کنم سیستم متاسفانه با مشکلات زیادی روبروست و از سرعت پایینی برخورداره و هم چنین برای دوراظهاری دچار قطع شدن سیستم می شویم.اما در بین کارمندان پشتیبانی از خانم حسنی تشکر میکنم که صبورانه پاسخ تک تک سوالات من را دادند.
    موفق باشید.
    با سلام
    بنده الان به مدت 2 روز کامل هست نوبت 17 رسیده به 13 پس از 2 روز در گمرک تهران !!(در صورت نیاز شماره کوتاژ خدمتتون اعلام میشه) که در صف کارشناسی نهایی میباشم و فقط کارشناس محترم باید تایید نهایی را انجام دهند(تمامی مجوزها دریافت و ارزیابی انجام شده است) و حالا سوال از شما که بنده باید تا چه زمانی منتظر بمانم ؟ جوابگوی این معطلی و بی برنامگی با چه شخصی میباشد ؟ کارشناسی که قبلا به صورت فیزیکی در روز حداقل 30 سند را کارشناسی میکردند الان روزی 2 یا 3 فقره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هدف اصلیتان از پیاده کردن این سیستم چه بود؟ آیا کسی ناظر این سیستم نیست و کاری که ظرف مدت 10 دقیقه انجام میشد الان 2 روزه که منتظرم و با مراجعه به کارشناس نیز خیلی صریح میفرمایند که منتظر شوید و از دست ما خارج است!!!
    خیلی متاسفم برای گمرک ایران که اصلا پاسخگو نیستند و هر روز آزمون و خطا
    آقایان وقته این رسیده که سروسامانی به این وضعیت بدهید . همه خسته و کلافه شدن از این همه بی برنامگی

    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش جهت اشکالات سیستم در زمان راه اندازی که هم اکنون تا حد زیادی مرتفع گردیده، باید خدمتتان عرض کنم پارامتر هایی در نوبت دهی دخیل هستند که نمی شود به صورت قطعی گفت که اگر سند شما 2 نوبت جلو رفت پس کارشناسان در روز 2 اظهار نامه کارشناسی کرده اند .با این حال اگر شماره سریال خود را اعلام بفرمایید مراحل نوبت دهی و همچنین تعداد کارشناسی های واحد کاری که اظهار نامه شما در آن حضور دارد بررسی می شود.
    اطلاعات خود را می توانید به آدرس epl@irica.org ارسال نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمود کاهکش
  • باسلام
    در صورت امکان هزینه های تکمیل سامانه برآورد بشه و اگر از هزینه تهیه یک سامانه کامل و بی نقص بیشتر میشه ، یک سامانه بهتر مورد استفاده قرار بگیره . اینطوری لااقل به اقتصاد کشور صدمه میخوره لطفا دیدگاه ها و نظرات دوستانی که نظر می دهند را شخصا به آقای کرباسیان منعکس کنید . شاید ایشان بفهمند که دیگه دستشون رو شده و تجدیدنظر کنند
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این موارد را باید به صورت مستفیم با مدیران ارشد گمرک ایران در میان بگذارید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    باسلام و خسته نباشید محضر عزیزان دست اندکار که خیلی هم زحمت کشیدند.فقط اگر امکانش هست چهارتا مثل شعبان بی مخ استخدام کنید تا اگر صدای اعتراضی نسبت به سامانه خودتون در گمرک شنیدید سریعتر در نطفه خفه اش کنید
    با سلام . این سامانه هیچ استاندارد و تفکر کارشناسی نداره ,چون اگه داشت اینقدر آزمون و خطا روش انجام نمیدادن . ما شدیم  موش آزمایشگاهی . هر روز صبح با ترس باید اول بریم تو سایت گمرک ببینیم چیزی تغییر نکرده . اضافه نشده , کم نشده . این سامانه امتحان شو پس داده . اگر نظر اکثریت براتون مهمه که صدرصد مهم نیست  رفوزه شده .
    پاسخ:
    سلام علیکم

    بهتر بود مشکلات را بر می شمردید تا ان شاء الله رفع شوند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • فرزام آتشکده
  • با عرض سلام و خسته نباشید 
    لطفاً موارد ذیل را بررسی کنید :
    1.Google Chrome: برای ورود به سایت در برخی اوقات پس از پرکردن فیلدهای User and Pass. وارد صفحه اصلی نمیشود و روی همان پنجره قبلی (تجارت فرا مرزی) باقی می ماند در این حالت باید در گوگل epl سرچ شود سپس از طریق لینک گوگل وارد صفحه اصلی می شود!!!
    2.لطفاً گزینه ثبت موقت در هر مرجله تعبیه شود تا به هر دلیلی با Internal Server Error مواجه شدیم مجبور به پرکردن فیلد ها از ابتدای کار نشویم.
    با تشکر 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    1- موردی که عنوان می کنید مشکلی است که با به روز رسانی صفحه و استفاده از دکمه F5 هم انجام می شود و نیازی به جستجو در گوگل و کلیک بر روی لینک نیست.
    2- این موردی که می فرمایید حق با شماست و باید اضافه گردد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام

    وقتی شما با سیستمتون با خطاهایی که میده یا قطعی سیستم های پاپی که به وجود میاد باعث میشید چند روز کالا دیرتر اظهار و ترخیص بشه و به سادگی بابت اشکالات سیستم و قطعی های سرور عذر خواهی میکنید آیا عذ خواهی ما رو در پرداخت نکردن یک روز انبارداری یا درخواست خسارتی که روزانه با شرکت های تولیدی وارد کردید میپذیرید و پاسخگو میشید ؟؟؟
    چطور ما باید تاخیر پیش اومده رو بپذیریم ولی گمرک با اینکه دلیل افزایش مبلغ انبارداری شده حتی یک ریال هم از حقش نمیگذره؟
    این یک عدالت یکطرفه و جبری است
    پاسخ:
    سلام علیکم

    پاسخ به این موارد از عهده این واحد خارج است. شما در این مورد حق دارید و می توانید به مسئولین مربوطه در گمرک شکایات خود را اعلام کنید..

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلا و خسته نباشید
    با توجه به اینکه سامانه تغییرات زیادی از ابتدا تا اکنون داشته لطفا  لینک اخرین فیلم اموزشی دور اظهاری قرار دهید. 
    با تشکر فراوان
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش محتواهای آموزشی در دست بازنویسی و ویرایش است. به محض تکمیل در همین وبلاگ بارگزاری و اطلاع رسانی خواهد شد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • احمد افراسیابی
  • با سلام و احترام 
    سیستم پنجره واحد ایراد های دارد که انشاءالله در زمان کوتاه بر طرف شود دو پیشنهاد دارم یک.زمانی که کاربر وارد سیستم شد اولین مرحله  مشخصات کالا و خود را ثبت کرد گزینه ادامه را تایید کرد برای اضافه کردن اسناد اگر سیستم یا هر اتفاق دیگری از سیستم خارج شدی دوباره وارد شوی کلیه مشخصات ثبت شده پاک می شود دوباره باید مرحله  ثبت کالا را انجام داده شود با این مشکل واقعا وقت خیلی گرفته می شود. برای  سیستم طوری تعریف کنید که بعد از اینکه پیام ثبت کالا با موفقیت انجام شد  اگر از سیستم خارج شدیم دوباره مرحله ثبت را انجام داده نشود.
    دو. مشخصات اظهار کنند مشخصاتی است که در کارت ملی ثبت شده است و امکان مشخصات و آدرس جدید خود امکان ندارد اگر امکان دارد به سیستم اجازه داده شود که اظهار کننده بتواند آدرس دفتر  یا شماره تلفن خود را ثبت کند خیلی از کسانی آدرس که در کارت ملی ثبت شده تغییر کرده است در ضمن شاید بازبینی گمرک ایراد از اظهارنامه گرفت و تفاوت برای سند مشخص کرد بر فرض مثال شاید  آدرس ثبت شده در کارت ملی  اظهار کننده فاصله زیاد با گمرک داشته باشد در این صورت برای ابلاغیه به اظهار کننده مشکلاتی به وجود می آید اما اگر امکان آدرس جدید و تلفن در سیستم ثبت شود کار بسیار پسندیده است و بعد از مرحله خروج کالا در بازبینی برای ابلاغیه فرستادن به صاحب کالا یا نماینده مشکلی به وجود نمی آید با سپاس فراوان 
    پاسخ:
    با سلام

    انشاالله این موارد منعکس شده و در صورت تصویب در سیستم اعمال میشود همچنین صمیمانه از شما  به دلیل کمک در رفع مشکلات سامانه و تکمیل ان تشکر میکنیم .
  • احمد افراسیابی
  • با سلام و احترام 
    لطفا در مورد گزینه ثبت کوتاژ توضیح مختصری بفرمایید که  چه کارایی دارد و بعد از ثبت کوتاژ چه اتفاقی می افتد  با سپاس فراوان 
    پاسخ:
    با سلام

    این گزینه برای اندسته از شماره سریالهایی است که بصورت از راه دور کوتاژ نشده اند و حالا نیاز دارند که روند ترخیص را بدون حضور فیزیکی طی کنند. پس از ثبت سریال در این گزینه مراحل ترخیصی که تاکنون اظهارنامه طی نموده است در کارتابل نمایش داده میشود.
  • پدرام آبنوس
  • سلام علیکم
    لطفا جواب عزیزانی که کامنت می گذارند رو به درستی بهید و وقتی جوابی ندارید آدرس غلط ندهید.من مطالب درج شده رو مطالعه کردم تحقیق هم کردم به نظر من خیلی عجیبه که در جمهوری اسلامی ایران یک همچین اشتباه و خطای فاحشی در مورد یک پروژه اتفاق بیفته از همه نظر هزینه ها کارکرد کارایی و میزان جلب رضایت و اصلی ترین موضوع شیوه مدیریت پروژه واقعا عجیبه ، هیچ جای دنیا اینطوری نیست 
    پاسخ:
    با سلام 

    دقیقا مشخص کنید کدام سوالات با ادرس غلط جواب داده شده اند . بهتر بود اصل مشکل خود را مطرح میکردید
    سلام

    بنده به عنوان یه برنامه نویس ساده و کسی که با این سیستم کار کردم و استفاده کردم البته برای انجام امور گمرکی پدرم، از سیستم خوبتون فوق العاده تشکر میکنم و به نظر بنده و اگر بخوام بدون جانب داری حرف بزنم لازم میدونم که بگم سیستم شما به خوبی پیاده شده اما مسایلی چون نبود داکیومنت های توضیحی و آموزشی برای کاربران و طراحی رابط گرافیکی بعضا ضعیف (استفاده نکردن از فونت های فارسی و آیکن های فونتی و حالت ریسپانسیو تبلت و موبایل ...) و تیتر ها و راهنماهایی بعضا نادرست و یا ناقص و... و مهم تر از همه اجرا نشدن این سیستم به صورت کامل و آن طور که باید می شد در سیستم گمرکی (که این ضعف مقدار کمش از جانب شما تیم برنامه نویسی بوده و عدم هماهنگی مسیولین زیربط با شما در اجرای درست و اصولی بالاترین تاثیر این ضعف بوده)

    یه پیشنهادمم اینه که قسمت هایی که قراره فرمی توشون پر شه رو دقیقا از سیستم مدیریت محتوی وردپرس الگو برداری کنید تا کار کردن باهاش راحت تر بشه و پیشنهاد بعدیم اینه که فرم هایی ک دارای فیلد های زیادی هستند رو به صورت فرم های چند پارتی تبدیل کنید تا علاوه بر داشتن نمایشی زیبا کارایی آسانی هم داشته باشه و پیشنهاد سومم تولید اپ موبایل برای این سیستمه.

    یه سوال هم ک دارم اینه : سایت ثبتارش هم آیا در آینده کاملا یکپارچه میشه با این سیستم ؟ ینی یه قسمت به نام ثبت سفارش در منو ها اضافه میشه یا دو سایت جدا اما مرتبط فعالیت خواهند کرد ؟

    من به عنوان یه کاربر ساده امیدوارم شاهد پیشرفت روز افزون این پروژه ملی باشم و خیلی خوشحالم که لازم نیستش این وب سرویس رو فقط با اینترنت اکسپلورر اونم ورژن 7 باز کنم ;) فقط لطفا سیستم رو روز به روز کامل ترش کنید و به نحوه اجرا شدن درستش تو گمرکات توجه بیشتری داشته باشید تا ضعف های موجود رو به شما نسبت ندن چون هنوز شاهد هستیم که تو گمرک های ایران کاغذ پیرینت میشه و هنوز اجرای درستی از این سیستم ندیدیم.

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ممنون از نظرات شما، موارد لازم در دستور کار برنامه نویسان قرار گرفت.
    در مورد ثبت سفارش این واحد جایگاه مناسبی برای پاسخگویی نمی باشد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    2 تا ایرادی که الان یادم اومد :
    1- همین قسمت ارسال سند برای اسناد چند صفحه ای هستش. لطفا امکان Browse کردن چند عکس به صورت همزمان را فعال کنید نه اینکه کاربر چند عکس را پی دی اف کند و بعد بفرستد و این فرآیند زمان بر هستش و برا اکثر کسایی که تازه با سیستو کار میکنن سخت.

    2- تو قسمت مشاهده وضعیت تو دور اظهاری گزینه هایی که اون زیر میاد مثل شماره کارشناس و ارزیاب و صندوق و... ترتیب خاصی ندارند و کمی گیج کننده هستن و اگه اون جا هم مثل همون بالای صفحه مرحله بندی میشد (مرحله مثلا 5-1 5-2 5-3 و...) و با همون مرحله های بالا (1 2 3...) جلو میفرت خیلی بهتر و کاربری تر میشد.

    ممنون و روز خوش.


    پاسخ:
    سلام علیکم

    باز هم ممنون از نظرات شما، موارد لازم در دستور کار برنامه نویسان قرار گرفت.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام خسته نباشید شما لطفا سوال کنید که شنبه 17 مرداد سیستم رجایی چند ساعت قطع بوده  چرا؟ آیا نباید زیر ساخت را اول درست کنیم بعد به فکر برنامه باشیم سالن واردات با ی سیستم کند برای ارباب رجوع راه افتاده ی کافی نت با 5 تا سیستم آیا جوابگوی این سیستم کند شما را دارد  به خدا جز استرس و نفرین برای شخصی که پیشنهاد این سیستم داده نداره ما 400 سال دیگر هم به گمرک و اسکله سنگاپور هم نمیرسیم چون از بی کیفیت ها استفاده میشه  قطعی سیستم لطفا علت را بازو کنید
    پاسخ:
    با سلام 


    در مورد قطعی از مسئولین مربوطه پیگیری خواهد شد و  علت قطعی به اطلاع خواهد رسید.
    کافی نت در اختیار بخش خصوصی می باشد و تعداد سیستم های موجود در ان و همچنین بحث سرعت اینترنت ان از دسترس این واحد خارج می باشد.
  • علیرضا خوشیاری
  • با سلام 
    بنده هشت فایل در زمان اظهار بارگذاری کردم.اکنون که کارشناس از من کاتالوگ درخواست کرده ،در قسمت مشاهده اسناد بارگذاری میکنم ولی هر چه کلید اضافه کردن به مجموع اسناد رو میزنم کار نمیکنه یا به صفحه INTERNAL EROR هدایت میشم.در قسمت بارگذاری در کل مشکلات زیادی وجود داره
    با تشکر از زحمات شما
    خدا قوت
    پاسخ:
    با سلام 

    مشکل بررسی و در جهت رفع اناقدام خواهد شد.
    با سلام این سیستم خیلی خوب است ولی اشکالات بسیاری داردازجمله اینکه مدت زمان ترخیص کالابا توجه به نبود امکانات در داخل گمرک به حداکثر زمان رسیده  به طوری که مدت زمان کالای تولیدی که اینجانب به مدت 2 روز ترخیص میکردم الان بعد از بسیاری درگیری یک هفته طول میکشد  ضمن اینکه زیر ساخت اینترنت ایران متاسفانه قابل توجه نیست و.....

    ،

    پاسخ:
    با سلام

    برخی از مشکلات به خاطر عوض شدن روال طبیعی می باشد اما منکر کاستی ها نیستیم و در جهت رفع ان اقدام می نماییم
  • مرتضی مردانی
  • سلام ،آیا شناسه حمل که درب خروج اکثرا به همه میگه ننشسته است همان شناسه اظهار است که قبلا درشروع خوداظهاری واردات استفاده میکردیم؟اگر اون نیست کجا و چطور باید بگیریم؟ممنون میشم جواب بدید
    پاسخ:
    سلام

    بله همان شناسه اظهار می باشد.
    با سلام
    دور اظهاری از گمرک تهران در موقع دریافت کوتاژ پیغام خطای
    عدم ثبت اظهار :قبض انبار الکترونیک :اشکال در دریافت اطلاعات 
    لطفا بفرمایید مشکل چه موقع بر طرف میشود.
    با سپاس
    پاسخ:
    با سلام

    مشکل در حال بررسی می باشد.
    با سلام
    در مرحله ذخیره و دریافت شماره سریال و عطف پیغام
    عدم امکان ثبت اظهار.قبض انبار الکترویک:اشکال در دریافت اطلاعات
    چه باید کرد.
    با سپاس
    پاسخ:
    با سلام 

    مشکل  در حال بررسی می باشد

    باسلام،
    من قبلا هم این نامه رو فرستادم ولی شما نظر من رو توی سایت نذاشتید 
    علت این کار رو نمی دونم ولی توی کشوری که مشتری مداری فقط یه شعاره که بالای سر مدیران نصب میشه انتظاری بیش از این هم نیست

    من متاسفانه یه خودرو وارد کردم که در زمان ترخیص به تغییر قانون و حذف پروانه سبز الکترونیکی مواجه شدم که وقتی به شماره گذاری مراجعه کردم و گواهینامه گمرکی و شماره سریال سیز پروانه رو ارائه دادم کارمندان واحد فنی اعلام کردن که این مشکل رو گمرک برای ما بوجود آورده و تا سامانه استعلام برای نیروی انتظامی تعریف و مستقر نشه شماره گذاری انجام نمیشه
    بخاطر اینکه اعلام میکنن سیستم سامانه استعلام بایستی به سیستم نیروی انتظامی وصل باشه که کارکنان بتونن به راحتی و با نام کاربری و کلمه عبور خود از روش امن اطلاعات رو بررسی کنن که البته این نکنه در جای خود بسیار هم صحیح است
    جالب اینه که من وقتی به واحد واردات گمرک تماس گرفتن اونا اعلام می کنن که سیستم هیچ گونه ایرادی نداره و ایراد از پلیس هست
    و وقتی با مدیر کل گمرک شیراز و جانشین رییس پلیس شیراز جلسه داشتم هر کدام به نوبه خود دیگری رو مقصر می دونستن
    و در سالی که مزین شده به نام همدلی دولت و مردم ، اگر گمرک و پلیس به فرمایشات رهبر گوش می دادن و اول همدلی بهتری بین خودشون برقرار می کردن مردم مشکلات کمتری داشتن
    لطفا بررسی کنید و اعلام کنید که تا کی من باید برای شماره گذاری صبر کنم !!!!

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر نباید مشکلی با شماره گذاری داشته باشید، چرا که در هفته گذشته جلسه ای با مدیران این سازمان برگزار شد، مشکلات بررسی و راه حل ارائه شد.
    در صورتی که همچنان مشکلی در این زمینه داشتید، جهت پیگیری مجددا اعلام نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام با توجه به اینکه سیستم بندر گناوه تغییر کرده لطفا راجب نحوه کار با سیستم رو توضیح دهید 
    قبلا شماره کوتاژ رو وارد میکردیم واضافه کردن سند رو انجام میدادیم 
    اما الان حتی کارمند های گمرک هم اطلاعی ندارند 
    لطفا راهنمایی کنید یا حداقل قبل از اعمال تغییرات اطلاعیه هاواموزش های لازم رو انجام بدین
    پاسخ:
    با سلام 

    ای کاش دقیقا مشکل را توضیح میدادید تا در جهت رفع ان اقدام میکردیم. 
    در مورد اطلاعیه ها و اموزش سعی بر این است که در کمترین زمان به دست ارباب رجوعان محترم برسد. 
    باز اگر تاخیری در اطلاع رسانی بوده از شما عذرخواهی میکنیم
    با سلام
    میخواستم بپرسم که آیا با صدور پروانه سبز الکترونیکی ،آیا راهنمایی و رانندگی و اداره شماره گذاری برای شماره گذاری خودروهای وارداتی این روند مورد قبول ادارات مذبور میباشد و همچنین در مورد کالایخریداری شده با تعهد سامانه بانکی این پروانه الکترونیکی مورد قبول سیستم بانکی میباشد؟با سپاس فراوان
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر نباید مشکلی با شماره گذاری داشته باشید، چرا که در هفته گذشته جلسه ای با مدیران این سازمان برگزار شد، مشکلات بررسی و راه حل ارائه شد. این موضوع همین الآن در حال پیگیری است.
    درمورد بانک هم این اتفاق افتاده است ولی موردی که شما می فرمایید یعنی عدم هماهنگی بانک ها برای این کار نیز گزارش شده است که در حال پیگیری است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    من چند روز پیش نظر فرستادم و چندتا از مشکلات رو عرض کردم و امروز با ورژن جدید سیستم رو ب رو شدم و متاسفانه مشگلات بیشتر شده !

    مشکل 1 / در قسمت لیست دور اظهاری اول لیست به صورت کشویی بود همراه با امکان فیلتر کردن (نزولی و صعودی) بر اساس آیتم ها اما الان از فیلتر ها خبری نیست از اون ورم جستجوی قدرتمند (با زدن قسمتی از شماره سریال) هم از کار افتاده و باید کل شماره زده شه همراه با عدد پیشوندی ک سایت میذاره ک کار برا کاربر ها سخت تر شده.

    مشکل 2 / در قسمت آپلود فایل ها قبلا فایل ها به راحتی آپلود میشد چونکه time out request سیستم خوب و مناسب بود اما الان این تایم رو تیم برنامه نویسی کم کرده و برا همین موقع ارسال فایل ها یا باید سرعت اینترنت خیلی بالا باشه یا اینکه حجم فایل ها خیلی کم و این یه ضعفه و امیدوارم برطرف شه

    امیدوارم واقعا این ایرادات رو به تیم برنامه نویسی منتقل کنید و نبینیم سایت داره پر مشکل تر میشه به جای برطرف شدن مشکلات.

    در ضمن از بچه های برنامه نویس هم تشکر کنید و خدمتشون بفرمایید دیباگر خواستید در خدمتم ;)

    ممنون
    پاسخ:
    با سلام

    در رابطه با مشکل اول در حال اصلاح می باشد.
    اما در رابطه با مشکل دوم مدت زمان انتظار کوتاه نشده بلکه به خاطر برخی مسائل در هر بار ارسال اطلاعات در هفته گذشته این اتفاق  بیشتر تکرار می شد  که در حال رفع مشکل می باشد
  • محسن سپهری
  • با سلام 
    در گمرک بوشهر هیچگونه پاسخگویی بابت عدم پیشرفت در نوبت های ارائه شده از سوی سیستم به مراجعین داده نمی شود و اینک اظهارنامه ای که کلیه مجوزهای کاری آن 6 روز پیش در سیستم ثبت شده پس از گذشت 8530 دقیقه انتظار در نوبت 12 واحد کاری کارشناس است. بدیهی است هر چه این نوبت در حد 2 تا 3 نفر در روز کم می شود مجددا در روز بعد به جایگاه عقب تر باز می گردد
    لطفا رسیدگی فرمایید
    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام 


    برای پیگیری شماره سریال اظهار خود را اعلام نمایید تا بررسی و نتیجه به اطلاع برسد
    باسلام عرض ارب برای بررسی وپیگیری وضعیت اظهارنامه خود وارد سیستم شدم در قسمت جستجو کد گمرک و شماره کوتاژ را وارد کردم اما هیج سابقه ای بارگذاری نمیشه لطفا ذاهنمایی فرمایید 
    پاسخ:
    با سلام


    با توجه به تغییر نحوه جستجو در این قسمت از سایت با  برخی مشکلات  برخورد کردیم که همکنون این مشکلات برطرف گردیده است


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و عرض ادب
    1-امکان حذف اظهارهای ثبت شده قبل از عطف و کوتاژ باید امکان پذیر باشد.
    2-امکان اصلاح اظهار نامه بعد از کوتاژ باید امکان پذیر باشد...حداقل برای زمان محدودی...مثلا 2 ساعت.
    3-در قسمت اظهار نامه گزینه کد ثبت سفارش باید اصلاح شود به شماره مجوز ثبت سفارش.چیزی که شما در آن گزینه میخواهید شماره هشت رقمی مجوز ثبت سفارش است نه کد هقت رقمی ثبت سفارش.این کلمه خیلی ها را به اشتباه میندازه و بعد ها بسیار بسیار مشکل سازه و اصلاح اظهار نامه هم که ظاهرا فقط کارشناس یا رِِئیس سرویس محترم میتونه انجام بده....
    با تشکر خدمت شما سروران گرامی
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی
    1- ان شاء الله انجام خواهد شد.
    2- امکان پذیر نیست. طبق قانون امور گمرکی هرگونه اصلاح بعد از کوتاژ موجب جریمه می شود و باید توسط کارشناس امور گمرکی انجام پذیرد. با این حال پیشنهاد شما به مسئولین مربوطه ارائه می شود.
    3- فیلدهای موجود در فرم اظهار توسط دفتر فناوری اطلاعات به این واحد ارسال شده است فلذا پس از تایید گرفتن از ایشان در صورتی که نظر شما درست بود اصلاح انجام می پذیرد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    مشکل ارسال فایل ها هنوز حل نشده و واقعا پروسه ثبت و تایپ اظهارنامه رو با مشکل روبرو میکنه.
    لطفا سریع تر رسیدگی کنید.
    پاسخ:
    با سلام


    مشکل در حال پیگیری است. انشاالله در اسرع وقت به اطلاع خواهد رسید.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام

    گزارش مشکل : سایت Responsive نیستش و در بعضی گوشی ها و تبلت ها با مشکل باز می شود.

    مشکل سرچ هنوز حل نشده

    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام


    مشکلی تاکنون برای استفاده از برند های متفاوت گزارش نشده است و تنها مشکل استفاده نکردن از مرورگر کروم میی باشد.


    با تشکر
    میزخدمت سامانه جامع امور گمرکی

    باسلام و خسته نباشید و تشکر از تغییرات مفیدی که در سامانه دوراظهاری ایجاد کرده اید ، لطفا امکانی جهت حذف ستون هایی که اشتباها در قسمت وکالت تعریف کرده ایم ، فراهم کنید . در حال حاضر فقط امکان اضافه کردن وجود دارد . درست است که گزینه غیرفعال کردن وجود دارد ولی گاهی حجم ستون های غیرفعال شده زیاد بوده و برای جلوگیری از اشتباه بهتر است امکان حذف ستون دارای اطلاعات غیرفعال نیز برای کاربر وجود داشته باشد 
    پاسخ:
    با سلام


    با توجه به نگهداری سابقه برای گزارش گیری امکان حذف فراهم نمی باشد. جهت دسترسی بدون اشتباه و سریع تر به ستون ها از قسمت جست و جو اقدام نمایید.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام و عرض خستع نباشید.
    در دور اظهاری چند قلمی، پس از ثبت قلم اول و دوم ، جدول شماره 42 که مربوط به موارد سایر میباشد فعال نیست و باکس مورد نظر باز نمیشود. لطفا علت را اطلاع دهید.
    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام 


    این مورد بررسی گردید و مشکلی مشاهده نشد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید  بنده یه پیشنهادی داشتم در صورت امکان ایا میتون گزینه ای به عنوان گزینه  امار کامیونها ثبت شده  یه پروانه را هم اضافه کرد ( چون در برخی موارد شرکتها با مشکل مواجه میشند) مثلا" اگر برای یه کوتاژ 10 تا کامیون ثبت  شد بتونیم ازشون  پرینت بگیریم.
    2- ایا سیستم امکان ادن را داره که هر کانیتری که ثبت میشه از لیست کانتنیر ها حذف و یا به رنگ دیگه نشان داده بشه
    پاسخ:
    با سلام


    پیشنهاد اول شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مورد پیشنهاد دوم هم اکنون در حال اماده سازی برای اجرا می باشد و در فاز نهایی می توانید از لیست مربوط به کانتیرنها شماره کانتینر مورد نظر را انتخاب کنید


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی

    با سلام


    رمز دسترسی به پروانه را از کجا باید تهیه کنیم؟ لطفا کامل توضیح دهید.


    با تشکر.

    پاسخ:
    با سلام



    برای دریافت رمز پروانه خود در سایت دور اظهاری ابتدا با نام کاربری وارد سایت شده و در قسمت کاربر بر روی گزینه دور اظهاری کلیک نمایید. سپس در دوراظهاری واردات (صادرات) در قسمت کارتابل پروانه خود را پیدا نمایید. پس از کلیک بر روی پروانه قسمت مشاهده وضعیت اظهار را بررسی نمایید. در صورتی که پروانه شما در مرحله صدور مجوز بارگیری باشد می توانید نسبت به تولید رمز پروانه خود اقدام نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی

    با سلام

    دور اظهاری واردات توسط حق العمل کار صورت گرفته است و پیامک شماره سریال کوتاژ نیز دریافت گردیده است، اما اظهار ثبت شده در پنل مدیریت شرکت قابل مشاهده نیست، نحوه عملکرد به چه صورت می باشد؟

    پاسخ:
    با سلام


    روند وکالت در ای پی ال  را بررسی نمایید و از صحیح بودن وکالت مطمئن شوید. برای این منظور می توانید اموزش وکالت را از وبلاگ دریافت نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام
    من میخواستم بدونم واسه دیدن اظهارایی که قبلا کشیدیم حالا اگه بخوایم انوارو ببینیم باید چی کار کنیم
    پاسخ:
    با سلام


    برای دیدن اظهار نامه های گذشته می توانید از قسمت دور اظهاری واردات(صادرات) در کارتابل خود نسبت به رویت اظهارنامه های گذشته اقدام نمایید.


    با تشکر
    میزخدمت سامانه جامع امور گمرکی
    باسلام .در دوراظهاری واردات درمرحله ای که اسنادرواسکن میکنیم .اسنادروکه ضمیمه میکنم ادامه روکه میزنم صفحه بعد نمیره .حجم اسنادم هم زیاد نیست حتی گزینه اضافه روهم که میزنم باز نمیکنه.مشکل چیست.خواهش میکنم راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام
    این مشکل در حال حاضر برطرف شده است
    میتوانید تلاش مجدد کنید در صورتی که هنور مشکل داشتید با میز خدمت تماس بگیرید
    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • سید امیر تقی لو
  • با سلام و احترام
    برای تولید رمز کوتاژهایی گذشته که تمامی فرایندهای آن به اتمام رسیده چه باید کرد(از لیست قابل مشاهده است لیکن تنها با گزینه ویرایش رویت می شود) و نیز برای پرینت کوتاژ پس از اتمام فراینها چگونه اقدام نماییم
    پاسخ:
    سلام
    در صورتی که سریال مورد نظر در گمرک کوتاژ شده است ولی در EPL هنوز به شکل اظهار اولیه مشاهده می گردد می توانید از منوی ثبت کوتاژ کوتاژ خود را در وضعیت نهایی قرار دهید
    ضمن اینکه اظهارنامه هایی که قبل از تاریخ حذف پروانه بوده اند و پروانه کاغذی دارند نیاز به استعلام الکترونیک ندارند
    منظور شما از پرینت کوتاژ را متوجه نشدم ولی برای پرینت اظهارنامه از همان کارتابل اظهارنامه در EPL و برای پرینت پروانه از صفحه استعلام الکترونیک میتوانید اقدام کنید.
    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام

    با توجه به اهمیت تاریخ ترخیص در ثبت های مالی، در پروانه های الکترونیکی تاریخ ترخیص را چگونه میتوان مشاهده کرد؟ لازم به توضیح است که قبلا تاریخ ترخیص در پشت پروانه مهر میشد، اما در پروانه ای که الان دارم هیچ تاریخی که بطور مستند نشاندهنده تاریخ ترخیص باشد وجود ندارد.
    ممنون میشوم راهنمایی فرمایید.
    پاسخ:
    با سلام


    پروانه در ادرس epl.irica.ir/ecl  موجود میباشد.و این سامانه جهت استعلام پروانه الکترونیکی می باشد. در واقع این صفحه تنها نمایشی از پروانه برای سایر سازمانها می باشد . برای دیدن پروانه خودتان و همچنین تاریخ و روند ترخیص و تاریخ صدور پروانه باید صفحه کاربری خودتان در epl مراجعه نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت عزیزان، چگونه اظهار های حق العمل کار یا کارمند در صفحه شرکت قابل مشاهده است
    پاسخ:
    با سلام



    برای مشاهده اطلاعات اظهار نامه های مربوط به شرکت ابتدا باید مدیر عامل شرکت را مشخص نمایید تا این امکان برای مدیر عامل شرکت فراهم اید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام و خسته نباشید

    لطفا اعلام بفرمایید این مشکل دورر اظهاری چه وقت حل میشود؟؟ الان یک ماه هست که نمیتوانم دوراظهاری انجام دهم. با همکارانتون هم که تماس گرفتیم میگویند به گمرک اجرایی مرجعه کنید و اظهار انجام دهید. پس دور اظهاری چه معنی دارد مهندس؟؟؟
    بعضی وقتها هم با اینترنت ایرانسل میتوان اظهار کرد ولی با وای فای نمیشود. واقعا گیج شدم یعنی ایرانسل از وای فای بهتره؟؟ خواهشا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    با سلام 


    سامانه دوراظهاری مشکلی ندارد و می توانید اظهار های خود را برای گمرک ارسال نمایید. با توجه به اینکه فرموده اید برخی اوقات با اینترنت ایرانسل می توانید گاها اظهار انجام دهید مشکل شما مربوط به زیر ساخت می باشد و رفع این مشکل از دسترسی این واحد خارج می باشد. بای رفع مشکل با شرکت دیگری برای اینترنت قرارداد ببندید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    خیلی راحت مطالبی که به صرفتوم نباشه رو نمیذارین توو سایت . 
    هر روز یا سیستم قطعه یا بخشی از سیستم به اینترنال ارور منتهی میشه.
    به حساب ضرر و زیان صاحب کالا و زیر سوال رفتن کار ترخیص کار دارید آزمون و خطا انجام میدید. اگر ما یک اشتباه جزیی داشته باشیم باید به گمرک میلیون ها جریمه بدیم ولی شما اشتباهات و ایرادات سیستمتون رو بدون حتی عذرخواهی ازش رد میشید. این سیستم فرامرزی چیزی جز اتلاف وقت و اشتغال زدایی نداشته . 
    پاسخ:
    با سلام


    شما دقیقا مشکل خود را اعلام کنید تا پس از بررسی در جهت رفع ان اقدام شود.


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام 
    بنده ثبت سفارش واردات انجام دادم برای 5 مرحله ورود کالا  از یک محل با توحه به سیستم جدید گمرک مبنی بر ثبت شناسه حمل در سیستم گمرک دو تا بار که همزمان وارد گمرک می شود سناسه حمل آنها را جا به جا زدم به کمرک مراجعه کردم اما متاسفانه امکان حذف شناسه حمل نیست لطفا راهنمایی بفرمائید 

    پاسخ:
    با سلام


    برای  شناسه حملی که به اشتباه ثبت شده است می توانید درخواست حذف ان را به گمرک ایران ارسال و شناسه حمل خود را حذف نمایید.

    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام

    احتراما من امروز با مشکلی مواجه شدم که تا به حال با اون برخورد نکرده بودم امروز پس از تامین اعتبار و واریز وجه پروانه برای امضای نهایی خدمت ریس سرویس گمرک بندر امام رفتم . اما ایشان گفتند که اظهارنامه هنوز در مرحله پروانه مونده . ایشان هرچه تلاش کرد به نتیجه ای نرسید . هنوز هم این مشکل پابرجاست . لازم به دکر اینکه حتی اظهارنامه رو بازگردانی هم کردیم اما فایده نداشت . خدا عاقبت مارو با این سیستم بخیر کنه
    پاسخ:
    با سلام


    شماره سریال اظهار خود رو اعلام کنید تا بررسی شود. 


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام

    در بندر امام با توجه به حجم واردات و اینکه عمده فله بار از این بندر وارد میشه سه نفر کارشناس بیشتر برای سیستم تعریف نشده و با تمام زحمت و تلاشی که ایشان انجام میدهند باز هم ترافیک اظهارنامه زیاد است خواهشا مکاتبه بفرمایید این مشکل مرتفع بشه
    پاسخ:
    با سلام


    این موضوع به گوش مسئولین مربوطه خواهد رسید.



    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام امروز هم با تمام دوندگیها باز مشکل اظهارنامه حل نشد.شماره کوتاژ196522 خواهش میکنم پیگیری بفرمایید. 
    پاسخ:
    سلام
    لطفا همراه با کوتاژ گمرک اظهاری خود را نیز بفرمایید تا بررسی شود
    چون ممکن است این کوتاژ در گمرکات دیگر نیز موجود باشد
    با تشکر 
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • احمدرضا سرتیپی
  • سلام واقعا خسته نباشید واقعا بالاخره در چه زمانی می تونید این ایرادات سامانه رو حل کنید ما داریم از قطعی و گیرهای بی مورد سامانه متضرر میشم این موضوع اصلا منصفانه نیست .امیدوارم کار تست سامانه با هزینه و وقت ما تجارذ و واردکنندگان هرچه سریعتر تمام بشه .آقای کرباسیان با این مدیریت پروژه شاهکار کرده باید تو تاریخ بنویسند 
    پاسخ:
    با سلام


    بهتر بود به جای کلی گویی مشکل خود رو مطرح  می کردید تا در جهت رفع مشکل و بهبود سامانه اقدام میشد. در صورت امکان مشکل خود را برای بررسی از طریق همین وبلاگ اعلام نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
  • حامد مشهدی
  • باسلام
    اینجانب اقدام به ثبت سفارش یک مجموعه دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی نموده و اکنون پارت اول تجهیزات به ارزش 1/6 قیمت کل در گمرک می باشد اکنون برای اظهار کالا در سامانه می بایست کل ارزش را اظهار و یا فقط ارزش پارت اول رااعلام کنم لازم به ذکر است کالا حمل به دفعات مجاز می باشد
    پاسخ:
    با سلام
     

    برای پاسخ به این سوال بهتر است به بخش فنی گمرکات مراجعه فرمایید. 


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی 
     با سلام و احترام

     در صفحه دور اظهاری واردات ، پس از درج شماره اظهار حمل در فیلد مربوطه و انجام ثبت ، با پیغام ""
    • شما ملزم به وارد کردن اطلاعات بانکی خود در سامانه ی ای پی ال می باشید. اطلاعات بانکی شما باید با اطلاعات بانکی تان در سامانه ی پرتال ارزی یکسان باشد. "" مواجه می شوم. در هیچیک از منوهای سیستم نیز محلی برای درج اطلاعات بانکی مذکور وجود ندارد. لازم به ذکر است اطلاعات بانکی اظهار مذکور در سایت بانک مرکزی موجود و هنگام ثبت اظهار حمل در سیستم ثبتارش مشاهده و تایید گردیده است.
    • با سپاس
    پاسخ:
    با سلام


    این پیغام وقتی نمایش داده میشود که اطلاعات اظهارنامه شما و اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبتارش مغایر باشد. جهت رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که اطلاعات در اظهار نامه اشتباه درج شده است یا در سامانه ثبتارش . سپس نسبت به اصلاح اطلاعات غلط اقدام نمایید. و دوباره اقدام به ثبت شناسه حمل در سایت دوراظهاری نمایید.



    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام ایا مالیات شامل نماینده حق العمل کار هم  میشه ؟
    لطفا جواب بدین قبلا هم از شما سوال شده اما جوابی نگرفتیم
    باتشکر
    پاسخ:
    با سلام


    با توجه به اینکه نماینده حق العملکار در اظهار نامه ذینفع نمی باشد مالیاتی از این بابت از نماینده حق العمل کار اخذ نمی گردد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام علت 12 رقمی شدن تعرفه هاچیست؟؟؟
    واز چه تاریخی به صورت الزامی در سایر استان ها لازم الاجرا میشود؟؟؟
    4 رقم اخرکه قراراست درآینده اضاف شود معادل چه چیزی میباشد؟؟؟؟
    لطفا بصورت کامل توضیح دهید.
    سپاس..

    پاسخ:
    با سلام


    این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرایی شده و تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر اجرا در سایر گمرکات کشور به دست ما نرسیده است. تعرفه دوازده رقمه برای ارزش گزاری یکسان کالاهای اظهاری و همچنین شرح دقیق کالای تجاری کاربرد دارد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
      با سلام احتراما در گوشیهای اپل جدولها مثلا جدول اطلاعات دوراظهاری واردات ناقص نمایش داده میشوند لطفا راه حل این مشکل را اعلام فرمایید
    پاسخ:
    با سلام

    در جهت رفع این  مشکل در اولین اقدام از مرورگر کروم استفاده نمایید نه مرورگر پیش فرض  اپل. در صورت رفع نشدن مشکل اطلاع رسانی کنید تا این واحد مشکل را به واحد نرم افزاری منتقل و  در جهت رفع ان اقدام نماید.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام وعرض خسته نباشید؛از زمان شروع به کار سیستم و ارسال نظرات گوناگون در مورد مشکلات سیستم میز خدمت بجای پاسخ و رفع مشکل ما را متهم به کلی گویی میکند؛حال سوال اینست که واقعا شما از مشکلات این سیستم بی خبرید ؛بیکار شدن کلی جوان که در این گمرک کار میکردند به واسطه این سیستم ؛قطع شدن سیستم در اکثر روزها خصوصا زمانی که به درب خروج میرسیم؛در زمان قبل از اجرای سیستم ارباب رجوع و پرسنل گمرک بصورت رو در رو نمیتوانستند همدیگر را قانع کنند حال چگونه از طریق پیام بتوانند؛عدم پاسخ گویی مناسب توسط میز خدمت در مواقعی که ساعتها سیستم به مشکل میخورد ؛رفت و امدهای متعدد ارباب رجوع  و عدم پاسخ گویی پرسنل گمرک ؛(چون معتقدند سیستم ربطی به گمرک ندارد)حال انکه طرف حساب ارباب رجوع فقط پرسنل گمرک هستند؛و مشکلات فراوان دیگر که اگر برنامه ای هماهنگ شود تا اربابان رجوع مستقیم با شما در میان بگذارند بهتر است 
    پاسخ:
    با سلام 

    در مورد متهم نمودن به کلی گویی در واقع این قضاوت درست نیست. به هر حال ما منکر مشکل سیستم نیستیم ولی برای رفع ان باید از مشکل به صورت دقیق مطلع شویم . به طور مثال لفظ قطع بودن سیستم به تنهایی حامل پیام مشخصی در جهت رفع مشکل نمی باشد چون می تواند علل بسیار زیادی داشته باشد از مشکلات زیر ساخت گمرک مربوطه تا نرم افزار و یا قطع بودن اینترنت. حال شما به این موارد مشکل مشخص ننمودن گمرک مربوطه را نیز اضافه کنید که در اینصورت باید تمامی گمرکات کشور برای پیدا نمودن علت مشکل مورد بررسی قرار گیرد و چه بسا هیچگاه این گمرک مد نظر پیدا نگردد زیرا ممکن است علت قطعی بعد از مدتی برطرف شده باشد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام. بنده برای بار سوم که پیام میدم ، چرا پاسخ نمی دهید ،تندتر از پیام های بنده رو در سایت پاسخ میدهید مال ماکه انتقادی بیش نبو؟؟؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    پاسخ نظر شما ذیل نظر شما داده شده است.
    تاخیر در پاسخ گویی از جانب ما را ببخشید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام مجدد اول از همه از صبر و شکیبایی شما ممنونم که با وجود انتقادات بسیار تند که گاهی از ادب و نزاکت دور است پاسخگو هستید؛گمرشهید رجایی به عنوان بزرگترین گم فعال ایران بیشتر از تمام گمرکات با مشکلات این سیستم مواجه است ؛امروزشنبه مورخه 94/07/11از صبح سیستم در کلیه گمرکات ایران قطع بود تا حدودا ساعت دوازده ظهر به طور طبیعی در کلیه گمرکات بجز گمرک رجایی به دلیل حجم کم اظهار نامه در ساعات باقیمانده کار انجام میشود ولی در گمرک رجایی این امر امکان پذیر نیست؛حال راحت ترین جواب و اخرین جوابی که گمرک میدهد این است که سیستم قطع میباشد وارباب رجوع هم باید قانع شود ولی ایا تاجر و تولید کننده ای که کل سرمایه خود را در این راه گذاشته به همین جواب قانع میشود به طور یقین نه؛شما بفرمایید که از روز راه اندازی این سیستم ایا یک روز شده که این سیستم بدون مشکل کار کرده باشد؛من امروز نوبت کارشناسی گرفته ام و به صاحب کالا گفته ام که تا فردا اخر وقت نوبت اظهارنامه میرسد حال انکه ساعت دو بعد از ظهر کارشناس غیر فعال شده و من باید دوباره کارشناس بگیرم و اقدام به گرفتن نوبت کنم که معلوم نیست با این وضع چه زمانی نوبتم شود ؛خواهشمند است برنامه ای اتخاذ شود تا بصورت حضوری مشکلات خدمتتان عرض گردد.با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، در مورد اهمیت و حجم کاری گمرک شهید رجایی حق با شماست. معمولا در این مواقع ناظر گمرکات و یا مدیر گمرک ترتیبی اتخاذ می کنند تا در وقت غیر اداری نیز فعالیت برقرار باشد تا باری نماند و این موضوع از طریق ناظر معمولا قابل پیگیری است.
    برای بیان مشکلات نیروهای پشتیبانی در بندر شهید رجایی حاضر هستند و می توانید از طریق آنان نیز مشکلات را پیگیری نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام
    سند بنده در مسیر سبز قرار گرفته و دارای اولویت 4 در نوبت بررسی کارشناس قرار گرفتم،اما کارشناس گزارش به رییس سرویس ارجاع داد،الان بعد ازاینکه رییس سرویس نظرشو داده بنده نوبت گرفتم اولویت برداشته شده هیچ دو روزه تو نوبت کارشناسم درصورتی که قبلا نیز دو روز در نوبت بودم،لطفا" راهکار دهید شرکت تولیدی که کالاشو نیاز داره برای مواد اولیه چهار روز تاالان ک نوبت 9 هستم بایستی منتظر بماند!!!!!!!!ً!!!
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، در زمان پاسخ به این نظر، احتمالا کالای شما کاملا ترخیص شده است.
    ولی موضوع برای واحد سلکتیویته دفتر فناوری اطلاعات گمرک به جهت اصلاح وضعیت موجود ارسال می شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • یونس اندوهی
  • باعرض سلام.داداش گلم.به خدا در گمرک تهران کارشناسی سندها سلیقه ای شده.مورد داشتیم ( برای خودم تازه اتفاق افتاده)کارشناس کامنت گذاشته شماره حواله ونام بانک در اظهارنامه قید نشده ولی قید شده بوده و بعد از چند بار پیغام و پسغام متوجه اشتباهش شده ولی چه فایده که چند بار از نوبت خارجم کرده بودو مورد داشتیم ( باز برای خودم )کارشناس پیغام داده مجوز بهداشت قبل از ورود کالا اخذ شده  وآیا  به نظر شما نباید مجوزبهداشت قبل از ورود کالا اخذ بشه?به خدا مدیران شرکت ما متوجه نوبت دهی بد در گمرک تهران ودیر ترخیص شدن کالا از گمرک تهران نیستند ومنی که هر 1 یا 2 روز 1 سندترخیص میکردم الان ول معطلم.مورد داشتیم کالای یخچالی با کامیون خارجی 1 هفته تو گمرک تهران خوابیده.معنی حق خواب ماشین خارجی رو میفهمید? معنی انبارداری کالای یخچالی را میدانید? واقعآ خیلی ها رو سر کار گذاشتید.دست شما درد نکنه. شماره کوتاژ موارد فوق رو خواستی بهتون مقدم ولی چه فایده?
    پاسخ:
    سلام 
    با وجود آموزش های پیاپی و تذکراتی که به کارشناسان میدهیم گاهی این اتفاق هنوز می افتد که کارشناسان متوجه بعضی اسناد نشوند 
    با این وجود شما می توانید در کارتابل اظهارنامه خود از تب ارسال اعتراض اعتراض خود را به مدیر گمرک ارسال کنید
    ما هم از سمت خود پیگیر بررسی اعتراضات هستیم
    با تشکر 
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    سوالی داشتم معنی بازبینی در گمرک را مشخص نمایید

    پاسخ:
    سلام علیکم

    این واحد برای پاسخگویی به این مسائل نیست.
    ولی بازبینی در گمرک به معنی بررسی اسناد یک پروانه پس از خروج بار و ترخیص کامل می باشد که در صورت مشاهده مشکل در اسناد اقدام به ثبت کسر پرداختی یا اضافه پرداختی برای سند مذکور می نمایند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • مسعود ژیان فوق
  • سلام
    با سامانه کار کردیم و زحمات شما کاملا قابل تقدیر است.

    نظرات و پیشنهادات طرح شده رو هم کاملا خوندم، به نظر میاد تکمیل راهنمای سامانه با سرفصل های مجزا و کلیک خور با قابلیت جستجو کاربران رو بیشت قانع کنه

    ایجاد کال سنتر و ارائه شماره ثابت جهت ارتباط با واحد پشتبانی نرم افزار نیز باوجود افزایش نیرو، در تکمیل کار و سرعت بهینه سازی سیستم تاثیر زیادی خواهد داشت

    ما نیز تولید کننده انواع نرم افزار و سامانه های دولتی و بزرگ هستیم
    که امیدوارم همه بتوانیم در جهت تسهیل ارتباط ارباب رجوع با نهادها و رضایتمندی ایشان تاثیر گذار باشیم.

    سرفراز باشید
    مسعود ژیان فوق
    شرکت پیشگامان دامنه فناوری
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با تشکر از پیشنهادات شما.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    ایا اخرین پرینت دور اظهاری ترانزیت در گمرک گرفته می شود.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، خیر تمام مراحل دوراظهاری خارج از گمرک انجام می شود.
    در صورتی که مشکلی از این بابت دارید با ذکر نام گمرک توضیحات کاملی ارائه کنید تا از دفتر ریاست کل گمرک پیگیری نماییم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • بابک عندلیب
  • با سلام لطفا بفرمایید چرا کوتاژ دیگزان در epl من وبعضی از همکاران موجود است و این امر باعث شده مشکلانی از نظر کاری و آگاهی از اطلاعات دیگران بوجود آورد . آیا این یک مشکل بزرگ در سامانه گمرکی نیست ؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    علت این موضوع عدم عملکرد صحیح خود کاربران در قسمت وکالت است. این که برای نام های کاربری شرکت ها، هر شخصی مدیرعامل می شود. یا هر فردی هم برای خود کارمند معرفی می کند و هم حق العمل کار و هم خود او حق العمل کار و کارمند دیگران می شود یا کارمند شما حق العمل کار دیگری می شود و مشکلاتی از این قبیل. در صورتی که تصاویر صفحه وکالت نماینده خود را برای ما ارسال کنید می توانیم علت را برای شما شرح دهیم.
    متمرکز شدن در یافتن اشتباهات کاربران که به زودی انجام می پذیرد، بیشتر از آن که برای ما دردسر باشد برای خود آن ها پر دردسر خواهد بود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی


  • میر مهدی احمدی عالی نسب
  • با سلام 
    برای بار دوم به عرض میرسانم که اینجانب از محل یک ثبت سفارش طی چهار کوتاژ و شناسه حمل اقدام به اظهار نمودم که برای یکی از اظهار ها به مشکل ثبت شناسه در مرحله پروانه برخوردیم به این ترتیب که سییتم پیام استفاده شد از شناسه حمل در یکی دیگر از اظهارها را اعلام مینماید که آن کوتاژ نیز به این ثبت سفارش مربوط میشود، علیرغم پیگیریهای مدیرکل گمرک سهلان از 07/12 تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و  همچنان امکان بارگیری وجود ندارد. لطفا راهنمایی و اقدام فرمایید.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    همان طور که در پاسخ کامنت قبلی گفته شد، برای حل مشکل مربوط به شناسه حمل باید به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر ساختمان گمرک مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • میر مهدی احمدی عالی نسب
  • با سلام و احترام
    ضمن عرض تشکر و خسته نباشید، به اطلاع میرسانم  که از محل یک ثبت سفارش طی 4 کوتاژ و شناسه حمل در مورخه 07/12اقدام به اظهار نموده ام که کوتاژ 208946 گمرک سهلان در مرحله پروانه خطای شناسه حمل مبنی بر استفاده از شناسه در کوتاژ 208949 را داده که این اظهار نیز از محل همین ثبت سفارش بوده و شناسه جدا داشته، علیرغم پیگیریهای مدیرکل گمرک سهلان تاکنون 07/18 نتیجه ای حاصل نشده و همچنان امکان بارگیری وجود ندارد.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    همان طور که در پاسخ کامنت قبلی گفته شد، برای حل مشکل مربوط به شناسه حمل باید به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر ساختمان گمرک مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • میر مهدی احمدی عالی نسب
  • با سلام و احترام
    برای بار سوم، به عرض میرساند اظهارنامه سریال 208946 گمرک سهلان با کد 25200 در مرحله پروانه با مشکل استفاده کرد شناسه 829559 در کوتاژ 208949 مواجه شده که هر دو اظهار از محل یک ثبت سفارش بوده و سریال اخیر مشکلی نداشته، لطفا در خصوص حذف شناسه راهنمایی فرمایید؛ علیرغم پیگیریهای مدیرکل محترم گمرک سهلان از /7/12 همچنان بی نتیجه مانده است.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    همان طور که در پاسخ کامنت قبلی گفته شد، برای حل مشکل مربوط به شناسه حمل باید به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر ساختمان گمرک مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • امیر آهوان
  • با سلام.در سیستم قدیم یک کامیون تنها با ارائه شماره کوتاژها امکان باسکول و بارگیری چند محموله خورده بار را به ترتیب داشت.در حالی که در سیستم جدید حتمأ باید شماره کامیون برای یک کوتاژ ثبت شود کامیون باسکول پر و خای را انجام دهد سپس شماره ثبت شده حذف گردد تا امکان ثبت شماره کامیون جهت بارگیری کوتاژ بعدی بوجود بیاید.که باعث اتلاف وقت و زمان بسیاری میگردد. 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در رویه قدیم نیز هر کامیون باید دو بار اقدام به  باسکول در زمان پر بودن و خالی بودن ماشین انجام میداد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام علیکم 
    راستش من  تقریبا همه سوال و مشکلات و پاسخها را خواندم ولی جواب سوال یکی از دوستان را پیدا نکردم که گفته بود (در زمان قبل از اجرای سیستم ارباب رجوع و پرسنل گمرک بصورت رو در رو نمیتوانستند همدیگر را قانع کنند حال چگونه از طریق پیام بتوانند ) . 
    عدم رودر رو شدن ارباب رجوع و پرسنل مربوطه گمرک مثل سفارش دوخت لباس به خیاط از راه دور و اندازه دادن از روی اندازه ی وجب دست میباشد . 


    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن تاخیر در پاسخگویی، در سامانه امکان ثبت اعتراض هست که در صورت اعتراض رئیس سرویس اقدام به بررسی موضوع می نماید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • بابک عندلیب
  • جواب ندادید.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی. پاسخ خود را در اینجا می توانید بیابید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • امیر آهوان
  • با سلام.اینجانب قبلأ سوالی راجع به ثبت کامیون جهت باسکول و بارگیری داشتم که متاسفانه جوابش داده نشده ؟لظفأ راهنمایی کنید 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    پاسخ خود را می توانید در اینجا ببینید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و عرض ادب
    چند وقتی است با موبایل ایفون 6 و ایفون 5و تبلت اپل نمیشه به طور کامل وارد سیستم شد.پنجره ای که برای نمایش بارنامه وشماره سریال باز میشود به صورت نیمه هست و نمیتوان اظهارنامه ها و پیغام انرا دید ..لطفا راهنمایی فرمایید.
    در ضمن با مرور گر گوگل کروم هم وارد میشوم...
    ان شاا.. . که هرچه زودتر مشکل سیستمتان حل شود
    با تشکر فراوان
    پاسخ:
    سلام
    ممکن است به خاطر نوع خاص سیستم عامل تلفن های همراه ایفون این مشکل به وجود امده باشد
    ولی در هر حال مرورگر پایه سامانه در حال تغییراتی است که حتما در حهت بهبود این وضعیت می باشد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام 
    متاسفانه هرچی در وب epl پروانه را استعلام می کنیم تاریخ پروانه اشتباه است و یا اصلا درج نشده است.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    استعلام الکترونیک هیچ تاریخ اشتباهی نشان نمی دهد و موارد چاپ شده فاقد اعتبار است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    کارشناس 20 ساله خدمت گمرک هستم مطلبی که در مورد آقای اصلانی و سامانه نوشته اند را تایید می کنم ضمنا تنها ایشان نیستند بلکه همکار دیگرمان آقای محمدی هم در افغانستان با آنکتاد همکاری می کنند
    چرا فقط اکثرا نظرات موافق را تایید می کنید متاسفم برای این ملت !!!!!
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اول این که در پاسخگویی کمی تاخیر به وجود آمده که از مخاطبان عذرخواهیم. دوم برخی موارد که سریعتر امکان پاسخگویی بود پاسخ داده شده و باقی در حال پاسخگویی است. یه جهت این که برخی نظرات طولانی است و موارد متعددی مطرح شده است، و برخی هم نیازمند پیگیری است، پاسخگویی زمان بر شده است.
    جمع شدن نظرات نیز مزید علت شده است که هنوز نتوانستیم همه را جواب بدهیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • شرکت کشتیرانی دریا بار هستی
  • بنام خدا

    با سلام و احترام

    پیرو تماس تلفنی با سرکار خانم حسنی در تاریخ 13/08/94 دو مورد جهت ارتقاء و بهینه سازی سامانه  EPL گمرک به ایشان منعکس گردید که امیدواریم با توجه به اهمیت نکات اشاری هر چه سریعتر پس از بررسی ترتیب اثر داده شود.

    1- در تغییر نام ترخیصیه بعد از وارد کردن شناسه ملی شرکت یا شخص، نام شرکت یا شخص اول رویت شده و در صورت صحت اقدام به تایید شود. (بدیهی است اضافه کردن نمایش نام شرکت یا شخص بعد از ورود شناسه ملی لازم و ضروری میباشد) در نتیجه در تغییر نام ترخیصیه اشتباهی رخ نخواهد داد.

    2-بعد از وارد کردن شناسه ملی حمل کننده، نام حمل کننده نمایش داده شود.


    با تشکر از زحمات شما در رفع نواقص سیستم و ارتقاء آن.

    پاسخ:
    سلام
    با تشکر از پیشنهاد شما
    این موضوع برای اضافه شدن در برنامه ارسال شد.
    با تشکر 
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    ایا هیچ دلیل موجه ای برای قطع بودن سیستم در هفته ای که گذشت را دارید ؛من کارمند شرکت شیمیای رازی هستم که یکی از تولید کننده های قدیمی این کشور میباشد ؛از تاریخ 94/08/06اظهارنامه به کوتاژ 6397262در نوبت کارشناسی قرار گرفته و امروز مورخه 94/08/13بعد از کلی دوندگی و دردسر توانستم به نتیجه برسم.خواهشمندم که جوابی قانع کننده بدهید تا من کارمند هم بتوانم جواب مدیران خود را بدهم.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    قظعی هفته گذشته به دلیل مشکل در یکی از سرورهای پنجره واحد اتفاق افتاده بود که بار آن به دیگر سرورها منتقل میشد و کل سیستم را از کار مینداخت. تطویل در رفع مشکل سرور مورد نظر موجب قطعی های مکرر در سامانه شد که کار برخی از همکاران شما مختل گردید. در این مورد حق با شماست و این واحد هم وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر و رفع هر چه سریعتر مشکلات به کار گیرد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    لطفآ راجع به بارکد و ورود دو مرحله ای در قسمت پرفایل ای پی ال خودمان و کد ورود امن هنگام ورود به سامانه اطلاع رسانی کنید من بارکد را فعال کرده ام دیگر نمیتوانم وارد سامانه شوم و فقط بعد از شش یا هفت بار وارد کردن رمز و پسورد به صحفه ورود وارد میشوم و از آنجا وارد سامانه جهت اظهار میشوم پیام قبلی من را نیز ملاحظه کنید لطفآ پاسخ دهید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر و این که این آموزش باید زودتر از این در وبلاگ قرار می گرفت.
    شما می توانید این پست را بخوانید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام خواستم بدانم که از زمان شروع به کار این سیستم ایا شده یک روز سیستم مشکل نداشته باشد اگر واقعا شدنی نیست بیایید با شهامت اعلام کنید ؛ایا میدانید ضررو زیانی که به تجار و وارد کنندگان وارد میشود توسط من و شما مصرف کننده جبران میشود .چرا این همه قطعی ؛کلا کار ما شده پای سیستم بنشینیم و حرص بخوریم ؛ایا اقای کرباسیان از این مشکلات خبر دارد
    فکر نکنم حتی یک بار هم برایش مهم باشد که بخواهد سری به این سیستم پر از ایرادتان بزند
    پاسخ:
    سلام
    از زمان راه اندازی سامانه که دو سال از آن می گذرد روزهایی بوده که مشکل داشته باشیم
    و البته با گسترش روز به روز سامانه در گمرکات مختلف طبیعتا به مشکلاتی هم مواجه میشویم که بعضی از این مشکلات به علت مشکلات ارتباطی و بستر شبکه و بعضی به خاطر مشکلات برنامه بوده است
    نرم افزاری که در حال توسعه باشد طبعا با عیب هایی مواجه است
    ما شبانه روز در جهت رفع این مشکلات تلاش میکنیم 
    ان شا الله که بتوانیم در انجام وظیفه مان موفق باشیم
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام لطفا در مورد ثبت نام کارگزاران گمرک بفرمایید در کدام قسمت نسبت به ثبت مشخصات کارمند حق العملکار میتوان ورود کرد و این فرایند را انجام داد با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم


    ابتدا هم حق العمل کار و هم کارمندان آن باید به صورت مجزا ثبت نام کنند.
    سپس حق العمل کار پس از ورود به سامانه در منوی اعضای شرکت با وارد کردن کد ملی کارمندان، آن ها را اضافه می کند.
    و در نهایت کارمندان نیز پس از ورود به سامانه باید از طریق همان منوی اعضای شرکت اقدام به تایید ثبت انجام شده توسط حق العمل کار نمایند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام من کد فعالسازی را در سامانه merchant اشتباه وارد کرده ام به کجا باید مراجعه کنم و منظور از واحد های کاربری کدامند و بازگردانی چگونه صورت میپذیرد لطفا راهنمایی فرمایید.ممنون
    پاسخ:
    سلام
    به زودی این امکانات در سامانه قرار داده خواهد شد.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • کارمند گمرک
  • با سلام
    شرکتهای حمل و نقل در گمرکات نماینده دارند بدین صورت که یک شخص با داشتن بیش از 50 مهر وکالت آنها را دارد آیا یک شخص میتواند در آن واحد چند شرکت حمل و نقل را داشته باشد . آیا سامانه جامع گمرک برای کنترل وکالت شرکتهای حمل ونقل و این اشخاص برنامه ای ندارد . با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    افراد در پنجره واحد تجارت فرامرزی برای صدور ترخیصیه می توانند از چند شرکت وکالت داشته باشند
    ولی اظهار شامل قانون احراز هویت شده و هر شخص در یک لحظه فقط وکالت از یک شخص بر عهده دارد.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • کارمند گمرک
  • با سلام
    در گزارشات ترانزیت شماره پلمپهای مبدا وجود ندارد در این خصوص راهنمایی بفرمائید .
    پاسخ:
    سلام
    از مسئول فناوری گمرک خود کمک بخواهید در صورت عدم وجود این گزارش ایشان به اطلاع ما خواهند رساند

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    خسته شدیم از قطعی هر روزه ی سایتهاتون
    امروز مورخ 9/9/94 هیچ کدام از سایتهای
    https://epl.irica.ir
    https://epl.irica.gov.ir
    csw.irica.ir
    بالا نمیاد ، اگه هم بالا بیاد با تاخیر بسیار زیاد بالا میاد که با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری وارد حساب کاربری نمیشه
    هیچ اهمیتی به لزوم سرعت و اهمیت زمانهای از دست رفته برای بازرگانان نمیدید ، جواب مارو که برای صدور کالامون کشتی رو از دست میدیم کی میده؟
    با برنامه ریزی دقیق زمان تخلیه کامیون ها در کانتینر و اخذ مجوزها رو برای روز رسیدن کشتی تنظیم میکنیم ولی میرسیم به مرحله تنظیم اظهارنامه باید با تمام بی برنامگیها و مشکلات سایت شما روبرو بشیم و هیچ کاری هم از دست کسی بر نمیاد چون سیستم جایگزینی وجود نداره و با کمال تاسف باز هم کسی جوابگوی ضرر و زیان و بی برنامگیها نیست و باز صادر کننده میمونه و حجم عظیم مشکلات ادامه دار و لاینحل...

    پاسخ:
    سلام
    با عرض پوزش از قطعی های پیش آمده در حال بهبود وضعیت قطعی ها هستیم
    ان شا الله با صبر و شکیبایی شما مشکلات رفع خواهد شد

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امید عارفخانی
  • با سلام
    طبق بخشنامه گمرک حق العملکاران می بایست تصویر پروانه حق العملکاری خود را روی سامانه مذکور آپلود کنند اما بنده جایی برای بارگذاری تصویر پروانه ام روی سایت پیدا نکردم.مدرک تحصیلی و کارت ملی و پایان خدمت و قبض آب وبرق را می توان آپلود کرد ! این در حالی است که شماره پرونده حق العملکاری بنده ثبت شده ! لطفا راهنمایی بفرمایید.
    پاسخ:
    سلام این مورد به زودی در سامانه اضافه می گردد
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام لطفا توضیح دهید تصویر پروانه کارگزاری در کدام قسمت بارگذاری می شود.
    پاسخ:
    سلام
    این قسمت به زودی ایجاد می گردد.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امید عارفخانی
  • سلام باز هم پاسخی نگرفتم !!! چرا اخه سیستمی که هنوز دارای ایرادات فراوان به ارباب رجوع عرضه میشه ؟! به راستی این مصداق بارز حق الناس نیست...!!؟
    پاسخ:
    سلام
    در کدام مورد پاسخ نگرفتید؟
    ما هر روز در حال رفع ایرادات و افزایش بازدهی برنامه هستیم
    لطفا در صورت داشتن مشکل ، مشکل خود را بفرمایید
    در غیر اینصورت ما را از پیشنهادات خود در جهت بهبود برنامه بهره مند سازید
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • میر مهدی احمدی عالی نسب
  • با سلام و احترام
    ضمن عرض خسته نباشید، به اطلاع میرسانم بارها پس از اظهار کالا به هنگام آپلود اسناد با مشکل روبرو شدیم و آخر سر با مراجعه به ورودی اطلاعات گمرک که به شبکه متصل هستند اقدام نمودیم، برخی از همکاران علت را در ورژن گوگل کروم میدانند، خواهشمند است در این زمینه راهنمایی فرمایید.
    با سپاس و احترام
    پاسخ:
    سلام
    بله ممکن است مشکل مرور شما نیز باشد البته گاهی مشکلات شبکه نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می شود
    در هر حال در هنگام خلوتی شبکه کمتر این موضوع پیش می آید.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید
    در خصوص گمرک امام خمینی (ره) با توجه به اینکه جهت مراحل ترخیص خود صاحب کالا یا نماینده قانونی آن حضور فیزیکی دارند با مشکلات فراوانی جهت توضیح به کارشناس ویا ارسال نمونه کالا یا ارزیابی داریم حال قابل توجه است در صورتیکه این افراد حضور فیزیکی نداشته باشند واقعا میشود کاری پیشبرد ؟ این موارد جهت این عنوان میشود که اینجانبذکارگزار گمرک با سابقه چندین ساله پیشنهاد  میکنم اگر قرار به راه اندازی کارشناس مجازی باشد حداقل با کارشناسی دقیق و سیستمی بدون مشکل (قطعی و ....) باید انجام گیرد .
    با تشکر از زحمات شما 
    پاسخ:
    سلام
    فرآیند کارشناسی غیابی فرایندی است مهندسی شده 
    این فرایند در مدل اصلی خود نیاز به حضور ارباب رجوع ندارد
    حال اگر گمرکی به مدل اصلی عمل نمی کند قابل پیگیری و رصد است
    ما برای راه اندازی کارشناسی غیابی مسائل قطعی و دقت در کارشناسی را لحاظ میکنیم
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید
    من تا دوماه پیش از سایت و رویه کار در EPL راضی بودم و واقعا از طراحی این سایت لذت میبردم
    از دو ماه پیش بله بعد نظرم تغییر کرده چون دردسر کار با سایت زیاد شده
    1 - عدم امکان ارسال اسناد از محل کار
    2 - قطعی زیاد سیستم
    3 - عدم پاسخگویی واحد پشتیبانی
    من از جواب کارشناسان پشتیبانی واقعا شگفت زده شدم وقتی مشکلمو در مورد عدم ارسال اسناد پرسیدم برام جالب بود که گفتن امتحان کنید اگر نشد از گمرکات انجام دهید راه دیگه ای نداره و کاری نمیتونیم بکنیم
    اگر منظور شما از دور اضهاری در گمرک اینه که ما برای ارسال مدارک دوباره به گمرک مراجعه کنیم که واقعا معنی دوراضهاریو اشتباه فهمیدید 
    سوالی که برای من باقی میمونه اینه که چرا تا دوماه پیش راحت میشد اینکارو انجام داد و اینترنت مشکلی نداشت ولی از دوماه پیش برای اینترنت چه مشکلی پیش اومده که دیگه نمیشه انجام داد
    لطفا جواب بدید
    با تشکر از زحمات شما و خسته نباشید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در مورد قطعی زیاد سیستم که ناشی از زیرساخت است و در حال بهبود وضعیت هستیم.
    اما در مورد مشکل آپلود اسناد؛ این مشکل در حال حاضر برای همه وجود ندارد و برخی به راحتی امکان آپلود دارند و برخی به هیچ وجه نمی توانند. به همین جهت هنوز مشکل به طور کامل شناسایی نشده است و تنها مسئله ای که کاملا واضح است این است که این مشکل مربوط به طرف کلاینت یعنی شماست. مشکل عنوان شده احتمالا ناشی از سرعت اینترنت، ارتباط پروایدر اینترنت شما با پنجره واحد و یا مسائلی مثل نسخه مرورگر شماست که فهمیدن علت آن به درستی سخت می باشد. و پاسخ پیشنهادی کارشناس پشتیبانی نیز ناشی از همین مورد است که هنوز راه حل کاملی برای آن یافت نشده است تا بتوان ارائه نمود و برای راه افتادن کار شما به صورت موقت مجبور به ارائه این پیشنهاد هستیم. در حال حاضر قوی ترین حدس ما مشکلات ناشی از نسخه مرورگر می باشد که با به روزرسانی کروم در برخی نسخه ها این مشکل وجود خواهد داشت. در صورتی که علت را دقیقا دریابیم راه حل رفع آن را اطلاع رسانی خواهیم رساند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام امروز 18 آذر هست هنوز گزینه پاک نمودن اطلاعات کاربری در سایت مرچنت فعال نشده است و من هنوز موفق به ثبت شماره موبایل و اخذ کد فعالیت جهت انجام ثبت مشخصات کارگزاری ام نشده ام لطفا اطلاع رسانی فرمایید مشکل کی حل خواهد شد .با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    پاک کردن و اصلاح اطلاعات هم اکنون در سایت فعال شده است
    می توانید با مراجعه به سایت از این انکان بهره برداری فرمایید
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام اقا میدانم خسته اید فشار کار روتون زیاده هزار سوال و پرسش را باید جواب بدید ولی باور کنید ما هم خسته می شویم سیستم مختل می شود علت اختلال معلوم نمی شود اطلاع رسانی مناسب صورت نمی گیرد امروز از صبح epl مختل شده وکالت ها مچ نمی شوند ماشینهای صادراتی مانده اند کسی هم جوابگو نیست حداقل بگویید این اختلال تا کی دوام دارد حداقل این روزنه جوابگوییرا روشن نگه دارید ممنون
    پاسخ:
    سلام 
    با عرض پوزش به خاطر معطلی و قطعی برنامه 
    اطلاع رسانی از طریق همین وبلاگ و کانال تلگرام انجام می شود 

    شما می توانید به کانال تلگرام بپیوندید و از ان طریق و آموزش های موردی را دریافت کنید
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام وخسته نباشید درتاریخ 94/9/22پس از سه روزتعطیلات ایام سوگواری بیش از50کامیون وتانکر گاز صادراتی دردرب ورودی گمرک زاهدان متوقف امکان اظهار محموله هابه علت مشکل سامانه واعلام خطا (اشکال در تائید حق العمل کار صاحب کالا واظهار کننده وکالت های لازم را به هم ندارند) با وجود تماس با مرکز جهت رفع اشکال تا کنون مشکل رفع نشده این ام موجب ضرر وزیان وپرداخت خسارت خواب سنگین گردیده لطفا رسیدگی فرمایید 
    پاسخ:
    سلام
    این خطا مربوط به این موضوع است که در نسخه جدید برنامه هر کدینگی که در باکس اظهارکننده درج می شود باید از کدینگ مندرج در باکس حق العملکار وکالت کارمندی داشته باشد.
    برای رفع مشکل به وجود امده این موضوع را مد نظر بگیرید.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    چندی پیش سوال پرسیدم در رابطه با اشتباهاتی که در سایت merchant انجام شده بود که فرموده بودین که برای اصلاح کردن بعضی موارد تا چند هفته دیگه امکان اصلاحش در سایت گذاشته میشه ولی هنوز این امکان فراهم نشده با توجه به آخر ماه و به اتمام رسیدن فرصت ثبت نام میخواستم بدونم کی این تغییرات را انجام میدهید ؟ من هنوز نتونستم نه حق العملکار نه کارمندانش را ثبت کنم ؟
    ممنون از پاسخگویی شما
    پاسخ:
    سلام
    این امکان اکنون در سایت فعال شده است
    می توانید با مراجعه به سایت بهره برداری فرمایید
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و تشکر از زحمات همکارانتان در بروز رسانی سایت مرچنت متاسفانه در ورژن جدید نیز محل اپلود کارت کارگزاری و همچنین محل تعهد کارگزار در خصوص کارمند یا کارمندانش وجود ندارد احتمالا این موارد لزومی ندارد که پیشبینی نشده لطفا با قبول زحمت اطلاع رسانی فرمایید. ممنون 
    پاسخ:
    سلام
    این امکان به زودی اضافه خواهد شد

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با عرض سلام 
        
        لطفا رمز ورود به سیتم بنده را در تابلوی اعلانات گمرک بندر عباس بنویسید تا هر کسی دلش خواست هر کالایی را بنام اینجانب اظهار کند . در طول سال گذشته چند مرتبه یکی از اپراتورهای محترم گمرک اقدام به فروش  و تعویض آن نموده است . ماه  پیش نامه ای به اداره فناوری در این خصوص به شماره پیگیری 42469 نوشتم و تقاضای پیگیری داشتم ولی تنها در گمرک ایران  ارباب رجوع را مسخره می کنند . لطفا این بساط را جمع آوری بفرمایید و آن پروانه بنده را نیز ابطال کنید چون سیستم به این زیبایی دیگر احتیاجی به کارگزار  و رمز عبور ندارد . طی سال گذشته مجبور شدم 30 میلیون تومان به دارایی  بابت مالیات و جریمه استنکاف مالیاتی بپردازم چون اسنادی در کامپیوتر دارایی بنام من ثبت شده بود که روحم از آنها اطلاع نداشت چه برسد به حسابدار بیچاره ما که بخواهد در دفاترش بنویسد . تصور می کنم بعضی از عزیزان با چنین مشکلی روبرو شده ولی جرات بیان آنرا هم تا کنون نداشته اند . اجرکم عندالله .
    پاسخ:
    سلام
     تغییر رمز عبور شما باید با اجازه شما و در حضور شما باشد 
    در صورتی که ادعا دارید رمز عبور شما بدون اطلاع شما تعویض شده و اظهاری انجام شده است
    کد ملی 
    گمرک اظهاری
    را به عنوان نظر خصوصی برای ما ارسال کنید تا بررسی شود
    مطمئنا در صورت تخلف شخص خاطی به دفتر بازرسی گمرک ایران معرفی می گردد.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • همایون پیروزبخت
  • درود به شما
    از تلاش شما سپاس فراوان دارم 
    پرسشی در باب بهره وری از سیستم های عامل به ویژه ویندوز 10 دارم.
     براین مبنای آیا محدودیتی برای استفاده و بهره برداری از سیستم ویندوز 10 در سایت وجود دارد ؟
    چنانچه ویندوز یا مرور گر نیاز مند تنظیمات ویژه ای دارند راهمایی بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    برای استفاده از سایت سیستم عامل خاصی نیاز نیست
    ولی مرورگر بهتر برای سامانه google chrome می باشد

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • شرکت داروسازی .... دارو
  • سلام

     نماینده یک شرکت معتبر دارویی هستم ، امروز سه سند در گمرک تهران داشتم که متاسفانه هر سه به مسیر قرمز هدایت شد . در حالیکه قبلآ همیشه سبز یا زرد بوده ولی علی رغم  فوریت و نیاز به این داروها و بانکی بودن و معافیت تعرفه ، این مشکل بوجود آمد . البته چندی است این مشکل وجود دارد . خواهشمند است برسی و رفع   مشکل نمایید .
    شماره اظهارنامه ها
    10300-1602171
    10300-1602216
    10300-1602123
    پاسخ:
    سلام
    رنگ مسیر در گمرک مزیتی است که گمرک در اختیار خدمت گیرندگان قرار میدهد در صورتی که گمرک می تواند همه اظهارنامه ها را به مسیر قرمز هدایت کند و ارزیابی را انجام دهد
    لذا برای رفع مشکل درخواست اعتراض را برای مدیر می توانید ارسال کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید لطفا در خصوص نحوه اخذ پروانه صادراتی از سامانه راهنمایی نمایید
    ضمن این که با توجه به بررسی های اینجانب و آموزش های (آموزش فقط در خصوص نحوه اخذ برگ سبز وارداتی می باشد) گذاشته شده در سایت بنده به نتیجه ای نرسیدم
    گزینه مربوط به مشاهده وضعیت اظهار نامه هم فعال نیست .
    اگر راهی بود که بشود لیست صادراتی را که حاوی اطلاعاتی از قبیل شماره کوتاژ ها زمان کوتاژ ، ارزش ریالی و ارزش دلاری و همچنین اوزان خالص و ناخالص بارها همراه با نام کالا   به صورت یکجا   "در یک لیست" استخراج کرد ،خیلی عالی میشد.( نه به صورت پروانه های جدا جدا ، )
    با نهایت تشکر 
    پاسخ:
    سلام
    شما می توانید مراحل طی شده اظهارنامه در گمرک را در کارتابل هر اظهارنامه در قسمت اظهارهای قبلی در منوی دوراظهاری واردات یا صادرات در زیرمنوی کاربر پنجره واحد تجارت فرامرزی مشاهده کنید
    ضمنا برای پروانه نیز با داشتن رمز دسترسی به پروانه که از همان کارتابل به ادرسی که ذکر شد به دست می اید به سامانه استعلام الکترونیک مراجعه کنید و پروانه خود را دریافت کنید
    سامانه استعلام الکترونیک :  epl.irica.ir/ecl

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمد رضا و نیما
  • متاسفانه با لینک شدن باسکول به بانک ، بانک عامل تمام پروانه های وارداتی را بدلیل اینکه وزن پروانه الکترونیک و وزن باسکول که با عنوان مقدار خارج شده از گمرک نمایش داده میشود را بدلیل مغایرت وزن رفع تعهد ارزی نمی کند . 
    این در حالی است که وزن باسکول و وزن اظهارنامه توسط درب خروج کنترل میگردد و اختلاف چند درصدی در میان این دو وزن امری عادی و معمول بوده که عمدتا بدلایل متعدد مانند تفاوت باسکول ها و شرایط اقلیمی و یا نوع بسته بندی ها رخ میدهد . 
    خواهشمند است نسبت به موضوع و رفع مشکل این شرکت تولیدی اقدام لازم را معمول فرمایید .
    پاسخ:
    سلام
    درب خروج گمرکات می توانند برای کمبود وزن این مشکل را رفع کنند 
    می توانید به درب خروج گمرک اجرایی مراجعه کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    لطفا فایل آموزش و موارد نیاز جهت دریافت قبض انبار الکترونیک هم برای واردات وهم ترانزیت را در سایت بزارید
    پاسخ:
    سلام
    به زودی این آموزش در وبلاگ قرار داده خواهد شد

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    سلام علیکم

    اخیرا اظهار های ارزیابی در محل (فاقد پلمپ) به مسیر قرمز هدایت شده اند و کار برای ترخیص کاران سخت تر شده ، علت این تغییر مسیر رو جویا شدیم تخلف چند تا از شرکت رو به ما بیان کردن ،!!!

    لطف کنید علت رو خودتان بیان کنید و ضمنا اگر علت فوق صحت داره چرا پادگانی عمل میکنید؟؟

    به نمایندگی از نمایندگان شرکت های بازرگانی معتبر گمرک تبریز

    پاسخ:
    سلام
    اگر علتی که شما ذکر کردید درست بوده باشد اقدام پادگانی نیست وقتی در حوزه ای ریسک بالا باشد طبعا اعمال قانون انجام می شود
    ضمن اینکه اخیرا به علت همین بالا بودن ریسک اظهارنامه های ارزیابی در محل به مسیر قرمز هدایت می شوند

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    آیا دریافت قبض انبار الکترونیک ترانزیت هنوز درپنجره فرامرزی فعال نشده .پیغام عدم دسترسی می دهد.
    پاسخ:
    سلام
    گمرکاتی که در آن قبض انبار الکترونیک راه اندازی شده است در همه انواع اظهار باید شماره قبض انبار الکترونیک را وارد کنند
    می توانید از گمرک اظهاری خود سوال کنید


    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    بعداز گذشت 6روز واظهار نظر غیرکارشناسی  امروز نوبت57 داده شده کوتاژ6681281 تاریخ 94/10/6 گمرک بندر عباس  چه کسی مسئول هزینه های سنگین دیرکردو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    می توانید اعتراض خود را به مدیر گمرک از طریق منوی ارسال اعتراض در کارتابل اظهارنامه خود در پنجره واحد تجارت فرامرزی برای مدیر هر گمرک ارسال کنید تا ایشان بررسی لازم را انجام دهند


    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و خسته نباشید 
    احتراما به عرض میرساند که در هفته گذشته سندی تنظیم و اظهار نمودم که پس از تکمیل اقدام به گرفتن نوبت کردم که سامانه نوبت 36 برای این اظهارنامه در نظر گرفت ؛پس از حدود یک ساعت دوباره سایت مراجعه نمودم تا سوابق ترخیص را اضافه نمایم ولی در کمال تعجب دیدم اظهارنامه در مرحله درب خروج قرار دارد و حتی پرینت پروانه را نیز دریافت کردم.حال خواهشمند است توضیح دهید این چه سیستمی است که بدون دریافت عوارض گمرکی و کارشناسی اظهارنامه به مرحله خروج بار رسیده است ؛در ضمن کپی پروانه به همراه عکس از مراحل طی نشده کارشناسی اظهار نامه فوق را برای ارسال به بازرسی کل ارسال نموده ام.امید است جوابی درست ارائه بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    لطفا برای بررسی شماره سریال اظهارنامه را ارائه کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    چگونه می توان
    1- فایل پروفرما روی سایت آپلود شده را دید ؟
    2- ایا امکان تعویض فایل است ؟
    3- می توان ثبت سفارش قبلی را باتوجاه به این مجوز صادر شده است را حذف کرد و عملیات را مجدد تکرار کرد ؟
    پاسخ:
    سلام
    1. بله می توانید از طریق صفحه مشاهده وضعیت اظهارنامه خود در قسمت اسناد بارگذاری شده اسناد خود را مشاهده کنید
    2. فایل قبلی قابل حذف نیست ولی می توانید فایل جدید را اضافه کنید و برای کارشناس نظر بگذارید و به ایشان این موضوع را یاداور شوید
    3. تا قبل از اظهار و ثبت کوتاژ می توان اظهار و اطلاعات داخل آن را عوض کرد بعد از کوتاژ باید توسط کارشناس تغییر گردد

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    مدارک رو با دستورالعمل گفته شده آپلود کردم ولی هر بار که ادامه را انتخاب می کنم مدد آپلود می کند ولی به مرحله بعد نمیرود. لطفا راهنمایی کنید.
    مورد دیگر اینکه قلم دومی را ثبت کرده ام ، چند بار آن را حذف کرده ام ولی مجدد ظاهر می شود.
    لطفا راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    سلام
    برای مشکل بارگذاری اسناد با دفتر پشتیبانی تماس بگیرید و نمونه ای برای رفع مشکل ارائه کنید
    بعد از ثبت قلم دوم باید گزینه ثبت اطلاعات کالا و ادامه را بزنید تا این اطلاعات برای این رکورد برای شما ثبت شود.

    با تشکر 
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    احترامآ  بنده کار گزار گمرکی هستم .جدیدن برای کارمندم وکالت جدید زدم گمرک مگه باید 
    از فرمهای جدید وکالت باید اسفااده میکردن  در نمونه جدید باید شماره بیمه کارمند ثبت شود ولی من یک کارمند دارم  طبق قانون بیمه واحدهای خدماتی کوچک زیر پنج نفر بیمه 
    اجباری نیست و بیمه کردنش برایم مغدور نیست وبیمه کردن زمان بر میباشد حداقل سه ماه زمان میبرد در صورتیکه گمرک یکدفه بخشنامه صادر میکنه تکلیف ما چیست ممنون
    پاسخ:
    سلام
    موضوع شما به سامانه جامع مربوط نمی شود
    شما می توانید به پرتال گمرک و یا به صورت حضوری به گمرک ایران مراجعه کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام از آخرین آزمون برای کارگزاری حدودا 7 سال گذشته . چرا آزمون برگزار نمیشه ؟ افرادی در اینترنت با شایعه برگزاری آزمون اقدام به فروش جزات آموزش با قیمت های بالا میکنن لطفا اطلاع رسانی کنید تا بازار این افراد جمع آوری شود. با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    پیگری برگزاری آزمون را از پرتال گمرک انجام دهید
    این وبلاگ برای پاسخگویی مشکلات سامانه جامع گمرک ایجاد شده است

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام اظهار کردم برام کد99000 امده اس یعنی چه
    پاسخ:
    سلام
    اظهارنامه شما برای کارشناسی به گمرک متمرکز ارسال شده است
    در این طرح کارشناسانی از گمرکات دیگر اظهارنامه شما را کارشناسی می کنند.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    سلام

    هنگام تعیین کارشناس بعضی مواقع خطای اشکال در برقراری ارتباط میده و باید دوباره از اول شروع کنیم و این دفعه بجای شماره کارشناس پیام این اظهارنامه در گمرک محلی تعیین کارشناس شده و یا همچین چیزی مینویسه و کلا اسم و یا شماره کارشناس رو نمیاره و باید بریم دونه دونه از کارشناس ها بپرسیم تا مشخص بشه کی هست. خلاصه این مشکل چون امروز هم دوباره اتفاق افتاد و مشکل رو با یکی از دوستام در میان گذاشتم ونظر ایشون این بود که این مشکل در مسیرهای زرد اتفاق میوفته(چون اظهار امروز ما هم زرد بود) ولی خوب مطمئن نیستیم. ضمنا آپلود اسناد بعضا بسختی انجام میگیرد
    و دقیقه ها طول میکشه
    مشکلات فوق از گمرک تبریز جهت آگاهی عرض میگردد


    پاسخ:
    سلام
    طبق سیاست های گمرک نام کارشناس به هیچ کس نمایش داده نمی شود و فقط شما از نوبت خود اگاهی دارید کارشناس در صورت عدم رویت مشکلی در مدارک شما اظهارنامه شما را تایید میکند در صورت وجود مشکل اظهارنامه از صف خارج شده و شما باید نظارات کارشناس را بررسی کنید.
    مشکل اشکال در برقراری اطلاعات هم موقتی می باشد و بعد از مدت کوتاهی مشکل برطرف می شود.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    میخواستم بدانم با توجه به اینکه در اکثر گمرکات اجرایی ،انجام کلییه تشریفات گمرکی از قبیل دور اضهاری واردات و صادرات و وکالت از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت میگیرد آیا در این روال احتیاجی به پر کردن فرمهای مربوط به واردات (نسخه اول و دوم)صادرات(نسخه اول و دوم)و سایر فرم ها میباشد یا خیر؟ود صورت امکان لینک دانلود این فرم ها را در اختیار متقاضیان قرار دهید. با سپاس فروان از زحمات شما گرامییان
    پاسخ:
    سلام
    با راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و روال دوراظهاری دیگر نیازی به پر کردن هیچ فرمی از سمت ارباب رجوع غیر از فرم های سامانه که به صورت الکترونیکی پر می شود نمی باشد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام در مرحله اپلود مدارک مشکل دارم پس از انتخاب فابل ها با این کمتر از 3 مگابایت وپی دی اف  هم هست دکمه ادامه را میزنم به مرحله بعد نمیرود 
    راهنمایی کنید 
    پاسخ:
    سلام
    ممکن است زمان انجام کار سامانه به پایان رسیده است و باید سامانه بارگذاری مجدد شود
    وقتی مدت زمان طولانی با سامانه کار نمیکنید زمان انجام کار تمام می شود
    البته ممکن است سامانه در ان زمان قطع بوده باشد
    در هر صورت ما در صدد بالا نگه داشتن دائمی برنامه هستیم

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    سلام

    جواب سئوالات رو خیلی دیر میدین ، قدیما ۱ روزه جواب میدادین

    دلخوشی ما این سایت بود یواش یواش از این سایت هم دلسرد میشیم

    پاسخ:
    سلام
    با عرض پوزش در تاخیر در پاسخگویی 
    ان شا الله تسریع می گردد

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام

    پس از اتمام مراحل اظهار در رویه واردات در مرحله 8 که تایید نهایی میباشد اظهارنامه تایید نمیگردد و هیچگونه پیغامی داده نمیشود.و میبایست حتما به گمرک محل مراجعه کرده و از انجا ادامه مراحل انجام پذیرد ... به هیچ عنوان امکان ثبت کوتاژ در خارج از گمرک وجود ندارد. این چه اظهار از راه دوری میباشد..پس از مراجعه به گمرک کرمانشاه اظهار داشتند که میبایست جهت اظهار توسط ورود اطلاعات گمرک انجام شودو مشکل از سایت  epl  میباشد .ولی این مشکل 3 هفته س همچنان پا برجاست
    لطفا راهنمایی فرمایید.
    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    آیا در گام نهم سریال دریافت میکنید؟
    آیا بعد از دریافت سریال در گام دهم ثبت کوتاژ را انجام میدهید؟
    دقت کنید از این مراحل نباید رد شد و باید فرایند را تکمیل کرد
    در صورتی که باز هم مشکل دارید با دفتر پشتیبانی تماس بگیرید.


    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    ارزش قطعات یدکی اتومبیل سواری و ماشین سنگین در قسمت TSC  نمیباشد و از کجا باید ارزش های قطعات یدکی را ببینیم؟
    پاسخ:
    سلام
    در صورت عدم وجود شناسه ارزش می توانید 0000 را بجای شناسه ارزش وارد کنید
    تا بعدا به مرور همه کالاها اضافه شود

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • سروش جهاندید
  • باسلام
    احتراما جدیدا اسناد بعد از تائید نهائی به جای تعیین مسیر و قرار گرفتن در نوبت کارشناسی در نوبت کاری کارشناس برای تعیین مسیر قرار می گیرند و زمانی می بایست صرف شود تا تازه مسیر کالا مشخص شده و در نوبت کارشناسی قرار گیرد
    با توجه به این امر که این مسئله برای تمامی اسناد ایجاد نمی شود می خواستم علت بروز این مشکل را جویا شوم
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    این موضوع روال سیستم نمی باشد
    و ممکن است سامانه دچار مشکل باشد
    در این صورت با پشتیبانی تماس بگیرید و یا همین جا اطلاعات اظهار خود و گمرک اظهاری خود را قرار دهید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    پس از اتمام مراحل اظهار در رویه واردات در مرحله 8 که تایید نهایی میباشد اظهارنامه تایید نمیگردد و هیچگونه پیغامی داده نمیشود.و میبایست حتما به گمرک محل مراجعه کرده و از انجا ادامه مراحل انجام پذیرد ... به هیچ عنوان امکان ثبت کوتاژ در خارج از گمرک وجود ندارد. این چه اظهار از راه دوری میباشد..پس از مراجعه به گمرک کرمانشاه اظهار داشتند که میبایست جهت اظهار توسط ورود اطلاعات گمرک انجام شودو مشکل از سایت  epl  میباشد .ولی این مشکل 3 هفته س همچنان پا برجاست
    لطفا راهنمایی فرمایید.
    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    آیا در گام نهم سریال دریافت میکنید؟
    آیا بعد از دریافت سریال در گام دهم ثبت کوتاژ را انجام میدهید؟
    دقت کنید از این مراحل نباید رد شد و باید فرایند را تکمیل کرد
    در صورتی که باز هم مشکل دارید با دفتر پشتیبانی تماس بگیرید.


    با سلام مجدد
    اصلا به مرحله نهم نمیرسه..در گام هشتم به هیچ عنوان ادامه پیدا نمیکند...به گمرک نیز مراجعه شده و در ورود اطلاعات گمرک هم نتوانستند این مراحل را ادامه داده و به ثبت کوتاژ رسید.و حتی کارشناس گمرک نیز مشکل را متوجه نمیشود


    لطفا راهنمایی کنید- باتشکر

    پاسخ:
    سلام
    چنانچه هنوز این مشکل وجود دارد 
    با میزخدمت تماس حاصل کنید تا مشکل شما را بررسی کنند

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام در کانال تلگرامی پنجره واحد تجارت فرامرزی خبری مبنی بر برگزاری آزمون کارگزاری وجود دارد آیا واقعی دارد ؟

    پاسخ:
    سلام
    این اطلاعیه از روابط عمومی گمرک صادر شده است
    برای اطلاعات بیشتر به پرتال گمرک مراجعه کنید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    من کارمند کارپرداز هستم.چند ماه پیش ۲فقره اظهارنامه به نام یک شرکت  اظهارکردم.که در کارتابلم موجود است.پس از آن هیچ اظهارنامه ای از این شرکت نداشتم.در صورتیکه حدودا ۳۰ اظهار نامه به نام این شرکت در کمرکات مختلف واظهارکنندگان مختلف درکارتابلم مشاهده میشود.چرا؟
    لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    برای رفع این مشکل کدینگ شرکت و خودتان را یا به صورت تماس با میز خدمت در میان بگذارید یا در همین وبلاگ نظر بگذارید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام موقع ذخیره و دریافت شماره سریال این خطا رو میده. عدم امکان ثبت اظهار،از ارسال دوراظهاری توسط لیست سیاه ممانعت به عمل آمد 
    پاسخ:
    سلام
    مشکل در حال حاضر باید برطرف شده باشد
    در صورت برقراربودن مشکل کدینگ صاحب کالا را به واحد پشتیبانی اعلام کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    سیستمی که در حال حاضر در گمرک فرودگاه امام خمینی میباشد مناسب نیست چون این گمرک هوایی میباشد و واردکننده هزینه گزافی جهت حمل با هواپیمایی پرداخت کرده است که بار زودتر به دستش برسد اما متاسفانه با وجود کارشناس مجازی سند چند روز در نوبت کارشناس می مامند و بعضی از کارشناسان از قوانین اسناد مربوط به هوایی اطلاعی ندارن به عنوان مثال کارشناسی نوشته بود که ظهر قبض انبار اسکن گردید در صورتی که وقتی بارنامه و ترخیصیه و قبض انبار به نام شخص واردکننده می باشد دیگر نیازی به ظهر نیست. خواهشمند است در این خصوص رسیدگی بفرمایید چون با این وجود به ضرر واردکننده و خط تولید می باشد و متعاقب ان چندین نفر بی کار خواهند شد
    پاسخ:
    سلام
    نظر شما برای مسئولی ارسال شد تا وضعیت کنونی کارشناسان در گمرک فرودگاه امام خمینی مورد بررسی قرار گیرد .

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • ساسان اندرزگو
  • سلام
     در مورد منبع آزمون  در مورد کتاب قانون امور گمرکی آیا قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیو تو  که آخر کتاب ضمیمه شده ولی در فایل های منابع نیست آیا جز امتحان است؟
    پاسخ:
    سلام
    درباره منابع قوانین باید از پرتال گمرک سوال کنید ولی طبق فایلی که در پرتال گمرک قرار داده اند ضمائم در منابع نیست.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    سند اینجانب بعد از بررسی توسط کارشناس .3 روز در نوبت رییس سرویس 2 قرار داشت و بهد از 3 روز با کلی التماس و خواهش آخر وقت انجام داد و لطف کردن به روز 4 موکول نکردن این یعنی چی؟ 
    در صورت نیاز کوتاژ را می فرستم خودتان چک کنید.
    پاسخ:
    سلام
    بله برای بررسی بیشتر با شماره تلفن میزخدمت تماس بگیرید و اطلاعات و اعلام کنید تا بررسی بشود.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام 
    مرسی بابت این وبلاگ 
    لااقل خیلی از مشکلات ما برطرف میشه 
    بعنوان یوزر کدینگ این سیستم متأسفانه بعد از چهار روز هنوز نتونستم برای چندتا اظهار سند بارگذاری کنم 
    و الآن با یک مشکل جدید مواجه شدم 
    در قسمت اظهارنامه ارزش فایل های مربوطه رو بارگذاری نموده ام اما متأسفانه با پیغامی مواجه میشم که برای اولین باره 
    که وزن کل و وزن اظهاری اختلافشون بیش از 10% هست و من مفهوم این مورد رو نمیدونم 
    لطفا راهنمایی کنید 
    و اینکه چه راه حلی برای بارگذاری اسناد وجود داره 
    من 3 روزه بصورت مداوم و لحظه ای در حال تلاش هستم 
    از راهنمایی شما پیشاپیش سپاسگزارم 
    پاسخ:
    سلام
    اظهارنامه ارزش باید حاوی اطلاعات یک عدد از هر قلم کالا باشد
    یعنی اگر قلم اول کالای شما 10 کارتن است در اظهارنامه ارزش باید اطلاعات یه کارتن را وارد کنید
    بعد سامانه اطلاعات یک کارتن را ضرب در کل اون قلم میکنه اگر با اطلاعات ورودی شما در اظهارنامه مطابق بود اجازه ادامه می دهد
    اگر بیشتر از 10 درصد تفاوت داشت جلوگیری از ادامه میکند
    گاهی مشکل زیر ساختی و گاهی هم مشکل از شبکه شما می باشد
    ما در حال رفع مشکلات احتمالی زیرساخت هستیم
    لطفا بار دیگر انجام دهید.


    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    خواهشمند است در خصوص  بررسی سند توسط کارشناسان به خصوص سند های مربوط به گمرک فرودگاه امام خمینی بررسی بفرمایید چون با این که سیستم نوبت 1 را می دهد اما همین نوبت 1 بعد از چند ساعت تبدیل به نوبت 4 می شود دوباره بعد از چندین ساعت نوبت 1 می دهد که همین نوبت 1 چندین ساعت طول می کشد و کارشناس بعد از این همه مدت تازه به ارزیابی می فرستد اون هم کالایی که همه چیز کاملا مشخص می باشد یا کالایی که با پست سریع حمل شده و وزن ان هم حدود 5 کیلوگرم می باشد اولین تاسف برای گمرک می باشد که این کالا را قبض انبار می کند و دومین تاسف برای کارشناسان می باشد که بارنامه و ترخیصیه و ... در این مورد درخواست می کند که هر چه قدر هم توضیح می دهیم قبول نمی کند .یا هر لحظه سیستم قطع می باشد. ایا مگه نباید با ای سیستم کارها سریع تر انجام شود در حالی که کاملا برعکس می باشد.
    خواهشمند است بررسی فرمایید
    پاسخ:
    سلام
    از معطلی پیش آمده برای شما پوزش می طلبیم.
    در مورد پست سریع یا مواردی مانند این به کارشناسان متمرکز اعلام کرده ایم که این اظهارنامه ها  فوریت دارند و در صورت رویت سریعا فرایند کارشناسی را انجام دهند .
    بنده مجددا متذکر می شود ان شا الله که تسریع گردد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

  • حسین یحیایی
  • به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استانداردبانام شرکت معیار گستر توس درگمرک آستارا از سال93 برای تعیین ماهیت مستقر هستیم ودر سیستم نیز کد کاربری داریم ووارد میشویم ودرچندین اظهار نامه به عنوان سازمان همجوار ثبت نظر کرده ایم ولی درحال حاضر درقسمت سازمان همجوار در دکمه تعیین ماهیت درلیست کشویی نام آزمایشگاه معیارگستر توس آستارا وجود ندارد تا کالا جهت تعیین ماهیت به این آزمایشگاه ارسال شود در حالی که نام آزمایشگاه دیگر که هویتی مثل ما دارند ودر گمرکات شهرهای دیگرمشغول فعالیت می باشند وجود دارند چند بار به اداره گمرک آستارا مراجعه ولی مشکل هنوز ادامه دارد لطفا بررسی وراهنمایی فرمایید .با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    هر سندی که نیاز به تعیین ماهیت داشته باشد کارشناس باید برای آن درخواست تعیین ماهیت اضافه کند
    به کارشناسان آموزش داده شده است
    لطفا به گمرک مراجعه کنید و این مطلب را بگویید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • حسین یحیایی
  • با سلام و قبولی طاعات و عبادات
    احتراماً پیرو پست قبلی و  دستور آن مقام محترم و براساس بررسی انجام شده با کارشناسان اداره کل گمرک شهرستان آستارا مشخص گردید چنین نامی ( نام آزمایشگاه تعیین ماهیت معیار گستر توس آستارا) در لیست آزمایشگاههای این سیستم تعریف نشده و وجود ندارد . فلذا کلیه کارشناسان  گمرک کشور دسترسی به آزمایشگاهی به این نام  را ندارند تا در سیستم epl برای ما نمونه ارسال نمایند و کامنت بگذارند.با عنایت به اینکه این آزمایشگاه از آزمایشگاههای مورد تائید استاندارد و دارای سابقه همکاری و کد از گمرک برای این سیستم epl بوده است خواهشمند است راهنمایی و کمک لازم در این زمینه مبذول فرمایید . با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    برای تعریف آزمایشگاه باید به گمرک اجرایی مراجعه کنید.
    دسترسی در پنجره واحد توسط گمرکات اجرایی ایجاد می شود.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام احتراما مهمترین مشکل سامانه سیستم فرامرزی نوبت دهی ان می باشد چون زمانی درسیتم نوبت گرفته می شود همه چیز بستگی به شانس واقبال دارد گاهی یک روز نوبت کارشناسی میشود و متاسفانه بعضی مواقع کارشناس مرخصی است وخود را غیر فعال نکرده است و یک هفته یا بیشتر در نوبت کارشناس هستیم و به رییس سرویس یا معاونت گمرک مراجعه می کنیم تنها می توانند در سامانه پیام بگذارند و کالای مواد اولیه کارخانجات تولیدی پس 6 روز در نوبت 10کارشناسی همچنان ثابت ماننده است خواهشمند است تلفنی جهت پیگری چنین مواردی اعلام گردد با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    در صورت مرخصی رفتن کارشناس مسئولیت بستن گیت با رییس سرویس می باشد
    ضمن اینکه معمولا مشکل اینجاست که کارشناس در تایید اظهارنامه کندی دارد.
    در هر حال به همه کارشناسان اطلاع داده می شود که در کار تسریع نمایند.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    ارسال نظر

    توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

    نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام