پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
با توجه به حذف صدور پروانه کاغذی در گمرکات اجرایی و ضرورت اجرایی شدن این مهم که از سوی دفتر ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است، و همچنین نیاز سازمان های همجوار به استعلام الکترونیکی پروانه های گمرکی، صفحه ای بدین منظور در پنجره واحد تجارت فرامرزی تعبیه شده است.

جهت دانلود فایل آموزشی چگونگی استفاده از این صفحه اینجا کلیک کنید.


همچنین می توانید در ادامه مطلب تصاویر نامه هایی که ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به برخی از سازمان های همجوار ارسال کرده و بر ضرورت اجرای این امر تاکید داشته اند را مشاهده نمایید.

نظرات  (۱۵۳)

یه کامیون کشنده از گمرک ترخیص کردیم که پروانه بهمون ندادن تو شماره گذاری به مشکل خوردیم پلاک بهمون نمیدن میگن پروانه ندارین در جواب بهشون گفتیم که الکترونیکی شده میگن ما اینترنت نداریم نمیدونم چیکار باید بکنیم لطفا راهنمایی کنین ما بلاتکلیف موندیم.
پاسخ:
با سلام

در مورخه 1394/3/31 طی نامه ای از سوی رئیس کل گمرک ایران به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا حذف پروانه کاغذی و جایگزینی پروانه الکترونیکی به اطلاع سازمان های دخیل در امر ترخیص رسیده است. دستگاه های مربوطه مهلت یک ماهه جهت ایجاد بستر مناسب برای بهره برداری از پروانه الکترونیکی داده شده است.


با سلام؛
ما تعدادی کالا بصورت پته و غیرتجاری از گمرک ترخیص کردیم.تنها یک شماره سریال به ما داده اند تا در سامانه تأییدیه پرداخت بگیریم امّا اظهارهای پته که توسط خودِ کارمند گمرک وارد شده اند در سوابق اظهار ما یافت نمی شود.لطفاً راهنمایی کنید...
پاسخ:
با سلام 

با توجه به اینکه اظهار از راه دور تنها در رویه ترانزیت و واردات قطعی و صادرات راه اندازی شده شما امکان دیدن اطلاعات مربوط به پته تجاری در سوابق اظهار الکترونیکی خود را ندارید.
با سلام 

با توجه به الکترونیکی شدن برگ سبز گمرکی بانک ها برای رفع تعهد ارزی بعلت نبود برگ سبز فیزیکی ار تعهد خود برای آزاد سازی سپرده مشتریان ارز مبادله ای شانه خالی میکنند و هیچ گونه پاسخی نمیدهند و بانک مرکزی نیز عدم هماهنگی گمرک را مسبب این موضوع می دانند 
پاسخ:
با سلام 


حذف پروانه کاغذی از قبل به اطلاع سازمان ها مربوطه رسیده است . با این وجود مشکل گزارش شده و در حال پیگیری است.
با سلام به استحضار میرساند که پروانه سبز گمرکی به صورت فیزیکی در گمرگات اجرایی جمع شده است ولی هیچ بخشی نامه ای به بانکها جهت رویت برگ سبز ابلاغ نشده است و بانکها  نمی توانند جهت رفع تعهد برگ سبز گمرکی اقدام کنند لطفا در این خصوص اعلام نظر فرمایید
پاسخ:
باسلام


هماهنگی از قبل انجام شده است. با این وجود مشکل در حال پیگیری می باشد تا در کمترین زمان حل شود. 

  • غلامرضا شیخ فلاح لنگرودی
  • با عرض تشکر از زحمات شما عزیزان..خسته نباشید
    با مطالعه ی تمام پیامهایی که دوستان ارسال نمودند و پاسخ صبورانه ی شما عزیزان گرانقدر اجازه میخواهم این سوال را مطرح کنم که چرا نمی توان پس از درج اطلاعات در فرم  دوراظهاری واردات آنرا ذخیره کرد یعنی پس از تکمیل گام سوم چرا که در صورت اشکال در ثبت مانیفست و بارنامه و سایر فیلد های پس از آن با زدن دگمه ثبت کالا اشکال عدم همخوانی مانیفست پیش آمده و مجور می شودی برای ادامه دوباره از نو اطاعات قبلی را درج کنی اگر این وسط 
    پاسخ:
    با سلام



    پیشنهاد شما بررسی میگردد و در صورت تایید در سیستم اعمال خواهد شد.



    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • محمد رضا بوشهری
  • اینجانب خریدار یک دستگاه خودروی سواری ؛ مدت یک ماه و نیم است که به دلیل عدم هماهنگی بین گمرک و پلیس راهور با مشکل شماره گذاری مواحه هستم. لطفا کمک نمایید.
    پاسخ:
    با سلام


    این موضوع طی نامه شماره   9491185پ26-1208-13/4 از سوی فرماندهی محترم راهور ناجا سردار مهری به تمامی واحد های شماره گذاری در سراسر کشور ابلاغ شده است. 
    طبق ابلاغیه گمرک ایران تاریخ حذف پروانه 94/4/29 تعیین گردیده است.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی

    با سلام
    این سایتی که معرفی کردید رسید پروانه الکترونیکی گمرک رو نداره که برای پلاک خودرو الزامیه. مطلع هستید که برای اون باید از کدوم سایت استفاده کرد؟

    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    با سلام 



    از ادرس epl.irica.ir/ecl می توانید نسبت به مشاهده پروانه الکترونیکی خود اقدام نمایید. رسید پروانه الکترونیکی توسط گمرک صادر میگردد و تنها جهت اطلاع صاحبان کالا از صدور پروانه می باشد و هیچ گونه اعتباری جهت ارائه به سازمانها را ندارد.


    با تشکر میز 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام امروز 94/5/31 سامانه اظهار از راه دور صادرات قطع شده چرا وقتی قراره مشکلی به وجود بیاد اطلاع رسانی نمیکنید از ساعت 9.30 سیستم صادرات قطع شده لطفا پیگیری کنید

    پاسخ:
    با سلام
     

    سامانه  دور اظهاری وصل و در دسترس می باشد. نام گمرک مربوطه را اعلام نمایید تا پیگیری شود



    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
  • محمد اشرفی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان محترم پنجره واحد تجارت فرامرزی
    احتراما امروز مورخ 1394/5/31  سامانه دور اظهاری قطع میباشد و فقط تا مرحله بارگذاری اسناد میتوان پیش رفت و ادامه دادن امکان پذیر نمیباشد. لازم به ذکر است که شب گذشته یعنی 1394/5/30 نیز موفق نشدیم دور اظهاری صادرات انجام دهم و در همان مرحله بارگذاری باقی می ماند.مشکل از کاربری من است؟؟ ؟ولی وقتی به گمرک مراجعه نمودم به راحتی اظهار انجام دادم. لطفا بفرمایید مشکل چیست؟؟ خواهشا پیگیری نمایید. 
    گمرک اظهاری هم غرب تهران می باشد. 
    **** ***********
    پاسخ:
    با سلام 


    مشکل در حال بررسی می باشد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام
    لطفآسیستمتان را با مرورگر فایر فوکس نیز انطباق دهید یک مرورگر کروم را گرفته اید و ول نمیکنید .گزینه اضافه کردن سند در قسمت اضافه کردن مدارک کار نمیکند و اگر دکمه ادامه را بزنید برای خودش میچرخد فایلها نیز با حجم پایین اند و اینترنتمان نیز قوی سایت مشکل دارد چند روز است. با مرورگر فایر فوکس کار سریعتر از کروم انجام میشود اما با مرورگر فایر فوکس که وارد سامانه میشویم گزینه اضافه کردن اسناد را ندارد و فقط کروم دارد برسی شود لطفا
    پاسخ:
    با سلام 


    بررسی و نتیجه به حضورتان اعلام میگردد.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    بسمه تعالی
    با سلام موارد ذیل در سایت مشهود است لطفا" پیگیری فرمایید:
    لیست اظهارنامه بترتیب روز اظهار نمیباشد وشماره ها در جستجو سرچ نمیشود. تاریخ اظهارنامه میلادی بوده در حالیکه شمسی باید باشد.
    اطلاعات تشریفات بعضی کوتاژ ها درسایت نیست یا خیلی دیر نمایش داده میشود. اظهارنامه صاحب کالای دیگر در پروفایل صاحب کالای دیگر میباشد.
    یک نماینده همزمان کارمند چند حق العملکار میباشد که غیر قانونی میباشد.
    برای یک اظهارنامه تا پایان چندین شماره کوتاژ صادر شده و شماره قبلی از سیستم حذف نمیشود.
    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام

    مشکلات مربوط به جستجو در حال رفع شدن می باشد.تاریخ اظهار اصلاح خواهد شد. در مورد مشکل یک نماینده و چند حق العمل کار این مشکل از طریق سامانه احراز بررسی میگردد و ملاک تنها وکالت درون ای پی ال نمی باشد. در مورد یک اظهار و چندین شماره کوتاژ توجه کنید که تنها چندین شماره سریال فاقد استناد توسط سیستم صادر میگرددو تا زمانی که کوتاژ نشوند هیچ گونه ارزشی ندارند و در صورتی که یکی از شماره سریال ها ثبت نهایی شوند از ثبت نهایی دیگر شماره شماره سریال ها جلوگیری می شود.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامه گمرکی
    با سلام
    لطفا" موارد ذیل در سایت گمرک ایراد دارد.
    لیست اظهارنامه ها بترتیب روز اظهار نمیباشد - اطلاعات مراحل تشریفات  و صفحه پرینت اظهاربعضی موجود نیست یا دیرتر نمایش داده میشود.
    اطلاعات دیگر واردکنندگان در پروفایل صاحب کالای اینجانب میباشد.
    یک نماینده میتواند همزمان دو حق العملکار داشته باشد که غیر قانونی میباشد. در اظهارنامه کوتاژ شده تاریخ کوتاژ میلادی چاپ میشود که اصولا" شمسی باید باشد . فرم پرینت اظهارنامه در دو صفجه پرینت میشود .
    با تشکر رزاقی
    پاسخ:
    با سلام

    مشکل در سرچ در حال رفع شدن است. مشکل مربوط به وکالت از دو حق العملکار در سامانه احراز چک می گردد.بقیه مشکلات هم بررسی و نتیجه به خخضورتان اعلام میگردد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام و خسته نباشید
    ببخشید پس این مشکل دور اظهاری ما کی حل میشه؟؟ 
    در مرحله اضافه کردن مدارک میمانیم و نمیتوان پیش رفت... لطفا بفرمایید کی این مشکل حل میشود؟ 
    پاسخ:
    با سلام


    این مشکل در حال پیگیری است و در تلاشیم  در اسرع وقت این موشکل حل شود .


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی

    سلام . نوبت بنده 19 بوده و مسیرم هم سبز بودبعد از 2 ساعت شدم نوبت 9 بعد از اینکه نوبتم به 9 رسید یک ساعت بعد شدم نوبت 13 و بعد یک ساعت و نیم شدم  نوبت  14 چرا مگه سیستم  بیجای اینکه  فاصله رو کم  کنه زیاد میکنه

    پاسخ:
    با سلام


    عوامل بسیار زیادی در نوبت دهی و تعیین اولویت دخیل می باشند. ای کاش گمرک اظهاری و شماره سریال اظهار نامه خود را مشخص می کردید تا پس از بررسی علت طولانی شدن روند رسیدگی به اظهار نامه را برایتان بازگو می کردیم.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    بنده 3 روز در نوبت کارشناسم این سرعتی که می فرمایید کجاست
    در شهر غریب در گزشته 2 روز پروانه وخروج می شد اما حال ...؟
    تاسف دارد این سازمان که اینگونه شده.خواهشمندم جوابی قانع کننده بدید
    پاسخ:
    با سلام


    شماره سریال اظهار خود را اعلام نمایید تا پس از  بررسی  علت طولانی شدن روند ترخیص به اطلاع شما برسد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    بسمه تعالی
    با سلام لطفا" قسمت جستجو برای پیدا کردن کوتاژ فعال نیست کار نمیکند.
    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام 



    مشکل در حال بررسی می باشد.



    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامعه گمرکی
    دوستان سلام
    آخرین فایلی که برای آموزش دور اظهاری روی وبلاگتان قرار دادید مربوط به 3 اردیبهشت سال جاری است. با توجه به تغییرات اساسی خصوصا ظرف دو سه ماه قبل در سایت epl لطفا فایل آموزش با در نظر گرفتن آخرین تغییرات در اختیار کاربران قرار دهید. البته روشنت است که با این کار از تماسهای مکرر ترخیصکاران با شماره تلفن های پشتیبانی سایت به شدت کاسته خواهد شد.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    بله درست می فرمایید 
    نسخه جدید آموزش در حال تدوین می باشد.
    ان شا الله در آینده نزدیک در وبلاگ گذاشته خواهد شد
     
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام

    چندروزی هست که درگمرک شهیدرجائی موقع دوراظهاری واردات و صادرات هنگام بارگذاری اسناد و با اتمام یافتن upload به هیچ وجه به مرحله بعدی نمی رود و با پیگیری مکرر هنوز هم این مشکل رفع نگردیده است ، ولی موقعی که اسناد را به تعونی گمرک شهیدرجائی ( بچه های سایت ) ارائه می دهیم تا پرینت و تایپ اسناد را انجام دهند بدون هیچ مشکلی و با بارگذاری اسناد راحت می توانند کوتاژ بگیرند اما در دور اظهاری که خود شخص تایپ و این مراحل را در دفتر خود انجام می دهد با این مشکل مواجه می شود .
    لطفا هرچه سریعتر این مشکل بارگذاری اسناد را حل کنید .
    پاسخ:
    با سلام



    بله این مشکل وجود دارد و علت ایجاد ان برخی مشکلات زیر ساخت بود که در حال رفع ان می باشیم


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
  • شهرام مرادخانی
  • سلام برای گرفتن پروانه سبز گمرکی از سایت چه اقداماتی باید انجام داد؟
    پاسخ:
    با سلام


    برای استعلام الکترونیکی پروانه گمرکی خود به ادرس epl.irica.ir/ecl مراجعه نمایید.



    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی


    بسمه تعالی
    با سلام احتراما" موقع باز کردن صفحات برای برگشت به صفحات قبلی کلید 
    برگشت یا بک وجود ندارد و ار کلید اصلی صفحه بک میزنیم کلا" از برنانه خارج
    میشود. لطفا" بررسی فرمایید. متشکرم
    پاسخ:
    با سلام


    این موضوع بررسی خواهد شد.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    بسمه تعالی
    با سلام واحترام لطفا" بررسی فرمایید کالا دو هفته بیشتر از گمرک خارج شده
    ولی اطلاعات و مراحل ترخیص و پرینت اظهار وبقیه اطلاعات در سایت وجود ندارد.متشکرم
    پاسخ:
    با سلام 


    برای رفع مشکل به گمرک اجرایی مربوطه مراجعه و یا با شماره تلفن 8-88805385-021 تماس بگیرید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام 
    رمز دسترسی پروانه در سایت epl.irica.ir/ecl را چجوری باید بگیریم
    پاسخ:
    با سلام


    برای دریافت رمز  پروانه الکترونیکی با نام کاربری اظهار کننده یا صاحب پروانه در سایت ای پی ال وارد شوید. در قسمت دور اظهاری واردات (صادرات) در کاتابل خود سریال مورد نظر را انتخاب نمایید. با کلیک بر سریال در قسمت مشاهده وضعیت اظهار اگر برای سند شما پروانه الکترونیکی صادر شده باشدمی توانید در قسمت مجوز بارگیری نسبت به تولید رمز پروانه اقدام نمایید.


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام، ارسال پیامک نامنظم است، امروز چند مورد تو سایت اتفاق افتاده ولی پیامکش برام نیومد، درضمن هر پیامک ۲یا۳بار ارسال می شود، راهنمای کاربری سیستم epl رو لطفا بروز رسانی کنید
    پاسخ:
    با سلام


    با تشکر از اقدام شما در گزارش موضوع . در اسرع وقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت وجود مشکل در جهت رفع ان اقدام خواهیم کرد.


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام شرکتی که با آن کار میکنم قبلا با سیستم کدینک فعال شده است اکنون که با شماره ملی باید فعال شود کدینگ قبلی حذف نمیشود لطفا راهنمائی بفرمائید
    پاسخ:
    با سلام


    برای حذف اطلاعات یا اضافه کردن اطلاعات در سامانه احراز به گمرکات اجرایی سراسر کشور مراجعه نمایید.در صورتی که منظورتان از حذف ،  اطلاعات موجود در  سایت دور اظهاری می باشد این امکان فراهم نمی باشد و باید تنها به غیر فعال کردن بسنده کنید.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    در خصوص زمان ترخبص کالا بعد از سیستمی شدن مراحل بازنگری کنید قبلا کار سریعتر هنجام میشد .همچنین اگه امکان داره ترتیبی بدید تا صاحبین کالا با حق العمل کارا معرفی بشن چون اگه بار دست حق العمل کار باشه خیلی کمتر خلاف صورت میگیره چون به نام خودشه . الان مخصوصا در گمرک بوشهر و بندر امام و ... ترخیص کارایی هستند تازه وارد چون اسمی ازشون جایی نیست با خیال راحت خلاف میکنند . حالا یا موفق میشند و گمرکو دور میزنند یا گیر میافتن و صاحب کالا رو بیچاره میکنن چون اون برا بارش مجبوره همه کار بکنه که بارها این اتفاق افتاده .ممنون 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، در مورد زمان ترخیص کالا این واحد گزارش جدیدی را آماده نکرده است و باید از دفتر سلکتیویته گمرک ایران در این باره پرس و جو کنیم، ولی در مورد موضوع دوم، قطعا به همین سمت خواهیم رفت.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و خسته نباشید..
     
    ظاهرا راهنمای ثبت مجوز ورود حامل ها در سامانه، بروز نمیباشد. لطفا راهنمایی کنید صاحب کالا یا حق العمل کار جهت وارد کردن اطلاعت حامل ها جهت تخلیه بار در گمرک جهت صادرات، بدون دخالت شرکت حمل و نقل باید دقیقا چکار کنند. در سامانه در قسمت: ورود "اطلاعات کامیون ها(شرکت های حمل)" انتخاب شرکت حمل اجباری هست و من قسمت دیگری برای انجام اینکار پیدا نکردم. تنها راهی که من پیدا کردم برای دور زدن این مشکل دادن وکالت کارمندی صاحب کالا به حق العمل کار می باشد که این موضوع اصلا منطقی نیست.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در فرایند دریافت مجوز ورود توسط سایت پنجره واحد این امکان وجود دارد که نماینده صاحب کالا و یا شرکت حمل اقدام به ثبت حامل کنند.
    در نتیجه موردی که فرمودید ثبت حامل توسط نماینده صاحب کالا انجام میگیرد کاملا طبیعی و براساس قواعد میباشد.
    البته قابل ذکر است به محض اتصال کامل شرکت های حمل به پنجره واحد در سطح کشور فرایند اجازه ورود و ثبت حامل به نحو موثرتری انجام خواهد شد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام
    چرا مدیر عامل وارد صفحه شخصی خود می شود نمی تواند سابقه واردات خود را ببیند؟
    پاسخ:
    با سلام


    وکالت های سیستمی را چک  بفرمایید.


    با تشکر
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام
    چرا مدیر عامل وارد صفحه شخصی خود می شود نمی تواند سابقه واردات خود را ببیند؟
    پاسخ:
    با سلام


    برای این موضع ابتدا روند مطمئن شوید که وکالت های لازم در سایت به صورت صحیح داده شده است.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام .
    خواهشا ی کلاس آموزشی برای سامانه جامع اظهار الکترونیکی ترتیب دهید . ممنون
    پاسخ:
    با سلام


    با توجه به گستردگی و پراکنده بودن فعالین این بخش در اقصی نقاط کشور این موضوع را از طریق اتحادیه حق العملکاران و گمرک اجرایی مربوطه پیگیری نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
  • عبدالله امیری زاده
  • اینجانب اقدام به واردات تعداد دو کانتینر کالای مصرفی نموده ام و باتوجه به اینکه انبار کالای من در بندر میباشد و کالای خود را به دفعات از گلوگاه خارج نموده و به شهرستان ارسال مینمایم،لذا باتوجه به اینکه اطلاعات مربوط به پروانه الکترونیک در اختیار راننده ی حامل قرار میگیرد احتمال سوء استفاده راننده و خروج کالای شخص دیگری از محل پروانه من وجود داشته وحتی امکان مستهلک شدن پروانه نیز توسط راننده در مراحل بعدی وجود دارد؛ و از همه بدتر اینکه عدم اطلاع حقیر از روند موجود امکان گرفتاری قانونی بنده در مراحل حمل بعدی وجود دارد؟؟؟؟!!
    پاسخ:
    با سلام


    برای حل این مشکل نسبت به ثبت انبار خود در سایت دوراظهاری اقدام نمایید. در این صورت تنها حامل هایی می توانند نسبت به اعلام پروانه شما به عنوان پروانه گمرکی اقدام کنند که توسط انیار شما بارگیری ان حامل تایید شده باشد.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    سلام و احترام
    برای دانلود فایل پروانه گمرکی لطفا بگید چه برنامه ای باید نصب کنم. فرمت این فایل چیه؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    در صفحه استعلام الکترونیکی شما میتوانید از پروانه خود با فرمت pdf خروجی بگیرید
    همچنین در صورت نیاز میتوانید از همان جا پرینت تهیه کنید
    با تشکر 
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    بسمه تعالی

    احتراما" خواهشمند است بررسی فرمایید مراحل انجام تشریفات واردات یک

    کوتاژ همزمان در پروفایل کاربران ثبت نمیشود و یا اصلا" دیده نمیشود.

    با تشکر

    پاسخ:
    با سلام



    با توجه به حرکت در جهت تکمیل فرایند دور اظهاری باید تمامی مراحل سالن به صورت انی در سیستم دور اظهاری قابلیت رویت داشته باشد. در صورتی که این اتفاق برای اطهار نامه های شما در سایت دور اظهاری حادث نمی گردد برای نمونه یکی از شماره سریال های اظهار نامه خود را اعلام نمایید تا بررسی و نتیجه به حضورتان اعلام گردد.



    با تشکر
     میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    بسمه تعالی

    احتراما با توجه به گذشت مدتی حذف  پروانه سبز گمرکی کاغذی  وجایگزین شدن پروانه الکترونیکی و اعلام اطلاعات ترخیص کالا از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی به بانک تجارت کماکان از رفع تعهدات اعتبارات اسنادی مرتبط خود داری و طی نامه های پی در پی نسبت به صدور اخطار و اعلام که مراتب به مراجع ذیزبط اعلام خواهد شد را عنوان کرده و همین امر به عنوان مشکلات
    و جلوگیری از روند کار در بانک فراهم شده . لذا با عنایت به مراتب فوق ایا تاکنون این روند طی بخشنامه یا دستور العمل به بانک های عامل اعلام نشده است ؟
    خواهشمند است ارائه طریق فرمائید

    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام

     
    حذف پروانه کاغذی و جایگزینی پروانه الکترونیکی از تکالیف قانونی بود که اجرای ان بر عهده گمرک ایران گذاشته شده بود. گمرک ایران در راستای ارجایی نمودن این بند قانونی اقدام به این کار نموده است. و این اقدام طی نامه ای به اطلاع سازمان های مربوطه رسیده است و تمامی دستگاه های دخیل در تجارت خارجی از جمله بانک ها در جریان این موضوع می باشند.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    مشکل آپلود هنوز پابرجاست !!!!!!!!!! :(((
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مشکل آپلود اسناد در حال حاضر در برخی استان های کشور وجود دارد. این مشکل علت های مختلفی از جمله سرعت اینترنت، استفاده از پروتکل ssl و عبور ترافیک سامانه از فایروال و ... می باشد.
    در حال حاضر در شبکه داخلی گمرک این مشکل وجود ندارد و شما می توانید به دفاتر تعبیه شده در گمرکات برای اظهار مراجعه نمایید. همین موضوع نشان دهنده این است که سرورهای سامانه جامع امور گمرکی از نظر عملیاتی در مورد آپلود اسناد مشکلی ندارند. با این حال در پی تشخیص علت اصلی این موضوع و رفع آن هسیم.
    در این مورد هم مشکلات از 1 ماه پیش آغاز شده است که پس از پیگیری های این واحد در یک بازه زمانی مشکل حل و دوباره همین مشکل به این واحد گزارش شده است که پیگیر رفع آن هستیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • هاتف زرین
  • با سلام.
    با توجه به اینکه برای ثبت اسناد حسابداری و ارائه گزارشات مالی جهت واردات نیاز به صورت هزینه ها در گمرک می باشد، در سیستم جدید بنده نتوانستم چیزی شبیه به برگ سبز سابق دریافت نمایم. لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه میتوان اطلاعات مالی هر کوتاژ را از سامانه دریافت نمود.
    پاسخ:
    با سلام 


    برای دریافت اطلاعات پروانه می توانید از ادرس epl.irica.ir/ecl اقدام نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام
    با توجه به حذف پروانه برای دسترسی به اطلاعات پرداخت که در برگ سبز بوده(حقوق و عوارض گمرکی) چه باید کرد؟
    پاسخ:
    با سلام


    برای رویت پروانه الکترونیک می توانید از ادرس epl.irica.ir/ecl  استفاده نمایید.


    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام
    احتراما از انجائیکه مدت چندین ماه است  که پروانه سبز گمرکی به صورت فیزیکی در گمرگات اجرایی جمع شده است ولی هیچ بخشی نامه ای به بانکها جهت رویت برگ سبز ابلاغ نشده است و بانکها  نمی توانند جهت رفع تعهد برگ سبز گمرکی اقدام کنند لطفا در این خصوص اعلام نظر فرمایید.


    پاسخ:
    با سلام 


    حذف پروانه سبز و جایگزینی پروانه الکترونیک به اطلاع سازمان های مربوطه رسیده است و در حال حاضر تنها بانک ها  از ارائه خدمات به بهانه نبود پروانه سبز فیزیکی سرباز میزنند و سایر سازمانها مشکلی در این زمینه ندارند .


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
  • شرکت باران مارال سما
  • با عرض سلام و خسته نباشید
    این شرکت اقدام به ورود کالا بصورت دریایی به بندر شهید رجایی بندرعباس کرده که طبق اظهارات شرکت حمل مانیفست وترخیصیه در سامانه جامع گمرکی ثبت شده ولی وقتی برای دوراظهاری اقدام میکنیم با پیغام عدم ثبت ترخصیه مواجه میشیم لطفا برای رفع این کار ما را راهنمایی کنید.

                                    با تشکر فراوان از شما
    پاسخ:
    با سلام

    شرکت حمل باید رسید الکترونیکی صدور ترخیصیه را به شما تحویل دهد. در صورتی که رسید الکترونیکی دریافت نموده اید ولی باز با همین مشکل روبرو می باشید با تلفن های  8-88805385-021 تماس بگیرید.


    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع گمرکی
    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    من یک دستگاه صنعتی خریداری کرده ام و پروانه سبز گمرکی دستگاه مربوط به سال 92 را در اختیار دارم
    می خواستم بدانم آیا راهی برای استعلام صحت و اصل بودن و واقعی بودن پروانه سبز مربوط به سال 92 وجود دارد؟
    ممنونم از لطف و راهنمایی حضرتعالی
    پاسخ:
    سلام
    با توجه به داشتن پروانه سبز گمرک که متعلق به سال 92 می باشد می توانید با مراجعه به گمرک اظهاری استعلام حضوری نمایید.
    در حال حاضر برای پروانه های امسال می توانید از طریق صفحه استعلام الکترونیک به ادرس epl.irica.ir/ecl از صحت اطلاعات پروانه گمرکی اطمینان حاصل کنید.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • شرکت آپادانا ترابر
  • سلام
    بدینوسیله به استحضار میرساند این شرکت  بعنوان فوروارد امکان واگذاری ترخیصیه به گیرنده اصلی را ندارد
    به محض ارسال اطلاعات در قسمت مربوط به واگذاری ترخیصیه این پیغام داده میشود که شما امکان واگذاری این ترخیصیه را ندارید.
    لطفا جهت رفع مشکل این شرکت را راهنمایی فرمایید.

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، می توانید به فایل موجود در این آدرس مراجعه کنید.

    ضمن این که در صورتی که شرکت شما به جای شناسه ملی با کدینگ ثبت شده باشد امکان انجام این کار را نخواهید داشت و باید اقدام به اخذ نام کاربری با شناسه ملی نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • همایون گمرک بوشهر
  • باسلام
     چه کسانی می توانند ترخیصیه را واگذار کنند.کشتیرانی مراجع کردیم گفتن کسانی که کاربر سامانه جامع می باشند می توانند واگذاری را انجام بدهند بنده کاربر سامانه و بارنامه ترخیصیه بنام شخص خودم می باشد ولی موفق به واگذاری نشدم. شما که تغییراتی در سیستم به وجود می آوورید لطفا برای ارباب رجوعان گمرک توضیح کامل و مشخص کنید تغییرات برای چی و روش کار کردن یا به کجا از چه طریق می توان کار را انجام داد مختصر نوشتن فایده ندارد 
     
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، می توانید به فایل موجود در این آدرس مراجعه کنید.

    ضمن این که در صورتی که شرکت شما به جای شناسه ملی با کدینگ ثبت شده باشد امکان انجام این کار را نخواهید داشت و باید اقدام به اخذ نام کاربری با شناسه ملی نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • ستوده پرهیزگار
  • سلام

    نامه ای به بانکها جهت عدم صدور پروانه سبز گمرکی ارائه نشده است

    در ضمن پنجره سایت مربوطه شمراه سریال و رمز دسترسی را درج نمیکند لطفا راهنمایی فرمایید

    پاسخ:
    سلام علیکم


    ضمن پوزش از تاخیر در پاسخگویی، در پنجره واحد تجارت فرامرزی گزینه لیست اظهارهای قبلی ، بخش مشاهده وضعیت اظهار، روی تولید رمز کلیک کنید.
    پس از آن می توانید با استفاده از رمز تولید شده و نشانی http://epl.irica.ir/ecl پروانه وارداتی را استعلام کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • ترخیصکتار رجایی
  • با عرض سلام و خسته نباشید
    به گوش آقای کرباسچیان برسونید که بارهای ما توی انبارهای گمرک رجایی خوابیده با اینکه شناسه رو پرداخت کردیم و پروانه الکترونیک صادر شده ولی مسئول انبار میگه باید حتما پروانه کاغذی برامن بیارید ما چه گناهی کردیم که باید کلی پول انبارداری بدیم
    جواب ضرر و زیان منو کی میده؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
     سلام علیکم

    نظر شما رو به سمع و نظر دکتر کرباسیان می رسانیم.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • تعاونی پارافین ایران
  • با عرض سلام و خسته نباشید 
    در خصوص استعلام پروانه ها به صورت الکترونیکی این رمزو باید از نماینده ای که بار رو اظهار کردن بگیریم ؟ 
    سازمان های همجوار مثل امور مالیاتی چه طوری استعلام میگیرن یعنی چطور وارد این سیستم میشن؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    بله اظهار کننده می تواند به شما رمز دسترسی به پروانه را بدهد.
    تمامی سازمان هایی که دسترسی مستقیم به پنچره واحد ندارند مثل سازمان امور مالیاتی از همین طریق باید پروانه را استعلام کنند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرگی
  • غلامحسین ذوالفقاری
  • با سلام . بعد از گذشت 3 ماه از حذف یکطرفه برگ سبز گمرکی هنوز بانک ها رفع تعهد برگ سبز گمرکی را انجام نمیدهند. و این وسط فقط و فقط مردم هستن که تحط فشارن. تورو خدا کاری بکنید . مردم گرفتارن. 
    پاسخ:
    با سلام


    گمرک ایران در راستای اجرای ماده 38 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اقدام به حذف پروانه فیزیکی و جایگزینی پروانه الکترونیک نموده است و این اقدام را به اطلاع سایر دستگاه های بهره بردار از پروانه گمرکی نیز رسانده است و سایر دستگاه ها به جز دو سازمان از این اقدام استقبال و در حال استفاده از پروانه الکترونیکی می باشند.
    همچنین بر اساس قانون امور گمرکی و همچنین آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، گمرک ایران شکل و نحوه صدور پروانه را مشخص می کند و نه بانک مرکزی.


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
    به مدت ده روز نظر و سوال برای شما فرستادم منتها جواب ندادی پس مشخص شده که سیستم شما هم مثل جواب دادن که اگر دوست داشته باشید جواب میدی نداشته باشید جواب نمیدید سلیقه ای خوب نیست کاری کنید شما پول گرفته آید باید این سیستم از بیت المال و وظیفه دارید به نحوه احسنت کارتون انجام دهید و جواب سوال بدهید خیلی متاسفم با این سیستم که راه اندازی کرده آید جوابی برای سیستم مریضتون ندارید 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    پاسخ کامنت شما در این آدرس قابل مشاهده است.
    بابت تاخیر در پاسخگویی حق با شماست. مشکلاتی وجود داشت که ان شاء الله برطرف شده است و سعی می کنیم پاسخگویی سریعتری نسبت به قبل داشته باشیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام 
    احتراما خواهشمند است در خصوص رویت پته های ترخیص شده از گمرک که بایستی به شرکت ارائه گردد در چه سایتی بایستی جستجو کنیم /متشکراز راهنمایی شما 
    حسن 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، هنوز رویت پته های عبوری به صورت الکترونیکی در سامانه فراهم نشده است. پلیس راه می تواند با استفاده از ارسال پیامک به شماره ای که برایشان مشخص شده است، پته عبور را استعلام نماید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام وقتتون بخیر
    می حواستم بدونم راهی هست که بخش نامه های گمرکی به صورت خودکار وفتی به روز شدن یا .... از طریق ایمیل یا اس ام اس به دستمون برسه؟ 
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، این واحد اختیاری در این زمینه ندارد. پیشنهاد شما را به سمع و نظر رئیس کل می رسانیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • شرکت خروش رعد
  • با سلام و خسته نباشید
    کارت عضوییت این شرکت تاریخ اعتبارش تمام شده. مجددا شماره عضوییت جدید گرفته ام
    دوباره باید در سایت گمرک ثبت شود؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    به واحد فناوری اطلاعات گمرک اجرایی مراجعه نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • محمدرضا ابراهیمی
  • سلام!
    باید خدمتتون عرض شود که تمام اظهار نامه هایی که در مسیر زرد قرار میگیرید حداقل بالای شش هزار دقیقه در سیستم ماندگار میشوند و هیچکس هم جوابی نمیدهد!؟!؟!؟'
    من معنئ این مشکلات را نمیفهمم و از گمرک ایران هم هیچ عکس العملی به چشم نمیاد و فقط و ففط علافی و کرفتاری!!! تا
    باید عرض شود مملکتی که اینترنت ندارد یعنی اینترنت ملی ،دور اظهاری یعنی چه؟!؟!؟! 

    پاسخ:
    سلام علیکم

    لطفا همراه با بیان کردن این مشکلات شماره سریالی از پروانه خود یا حداقل گمرک مورد نظر را ارائه کنید تا بررسی کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و خسته نباشید
    دو مطلب برام سوال شده یکی اینکه دور اظهاری واردات و صادرات به معنی اینه که دیگه به ترخیص کار در گمرک نیاز نداریم عایا؟و مورد بعدی اینکه صدور مجوز رو میزنم internal error میزنه پس چجوری اظهارنامه -پروانه سبز گمرک رو بگیرم؟؟؟؟!!!
    پاسخ:
    سلام
    - دوراظهاری به انجام فرآیندهای گمرکی خارج از گمرک به علت ازدحام بیش از حد در اداره گمرکات می باشد ولی نه به معنی حذف ترخیصکار.
    با راه اندازی اظهار از راه دور امکان اظهار برای همه کارمندان شرکت و شخص مدیرعامل هم مهیا شده است.
    - منظور از صدور مجوز کدام منو است؟  اگه منظور صدور مجوز بارگیری می باشد که توسط گمرک انجام می شود. در غیر این صورت توضیح بیشتری در مورد این موضوع بدید.
    با تشکر 
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    سلام من یک ماشین هیوندای خریدم که برگ سبز گمرکی آن مفقود شده این ماشین از گمرک سلفچگان ترخیص شده ، در برگ سبز راه نمایی و راننگی و در برگ کمپانی آن شماره پروانه گمرکی و گواهی نامه گمرکی آن قید شده.
    1- آیا برای تعویض پلاک برگ سبز گمرکی نیاز هست؟
    2- در صورت نیاز بودن چگونه می نوانم المثنی تهیه کنم؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی باید عرض کنیم که باید تاریخ صدور پروانه را اعلام کنید تا بتوانیم اظهار نظر کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام
    در خصوص استعلام برگ سبز گمرکی نیاز به یک رمز دسترسی می باشد این رمز را از کجا باید تهیه کنیم /
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن پوزش از تاخیر در پاسخگویی، در پنجره واحد تجارت فرامرزی گزینه لیست اظهارهای قبلی ، بخش مشاهده وضعیت اظهار، روی تولید رمز کلیک کنید.
    پس از آن می توانید با استفاده از رمز تولید شده و نشانی http://epl.irica.ir/ecl پروانه وارداتی را استعلام کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام 

    با توجه به الکترونیکی شدن برگ سبز گمرکی بانک ها برای رفع تعهد ارزی بعلت نبود برگ سبز فیزیکی ار تعهد خود برای آزاد سازی سپرده مشتریان ارز مبادله ای شانه خالی میکنند و هیچ گونه پاسخی نمیدهند و بانک مرکزی نیز عدم هماهنگی گمرک را مسبب این موضوع می دانند 

    حدودا 45 روزه که از گمرک سهلان بار شرکت  مستهلک شده ولی به دلیل نداشتن برگ سبز بانک رفع تعهد نمی کند و می گوبد که  از طرف گمرک در خصوص گمرک سهلان هیچ گونه نامه ای مبنی بر الکترونیکی شدن ارسال نگردید
    واقعا باید چه کاری انجام داد که رفع تعهد کنیم
    پاسخ:
    با سلام


    گمرک ایران در راستای اجرای ماده 38 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اقدام به حذف پروانه فیزیکی و جایگزینی پروانه الکترونیک نموده است و این اقدام را به اطلاع سایر دستگاه های بهره بردار از پروانه گمرکی نیز رسانده است و سایر دستگاه ها به جز دو سازمان از این اقدام استقبال و در حال استفاده از پروانه الکترونیکی می باشند.
    همچنین بر اساس قانون امور گمرکی و همچنین آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، گمرک ایران شکل و نحوه صدور پروانه را مشخص می کند و نه بانک مرکزی.


    با تشکر 
    میزخدمت سامانه جامع گمرکی
  • محمد شهیر مفرح
  • با سلام و عرض خسته نباشید:
    در خصوص نحوه تکمیل فرم درخواست اضافه دریافت عوارض گمرکی اطلاع رسانی فرمائید.متاسفانه کسی که مسئول تایپ این فرم ها در گمرک فرودگاه میباشد هم نحوه تنظیم سند میباشد تخصص تکمیل فرم را ندارد و بنده فقط جهت رفع نواقص بند های فرم بین واحد مالی و ایشان در رفت و امد بودم و ادامه کار به بعد از تعطیلات موکول شد.
    پاسخ:
    سلام
    این تشریفات محلی گمرکات است
    باید به مدیر گمرک مراجعه کنید و اعتراض خود را مطرح کنید

    باتشکر 
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • هامون نورد
  • سلام
    درحنل یکسره صادرات پس از اظهر ازراه دور صادرات با باسکول خارج از گمرک وپس از ورود کامیون به دلیلد کنارل گمرک مچددبسکول پر درگمرک هم میشود که تلورانس باسکول اختلاف وزن ناچیرزی را همیشه نشان می دهد واگر نسبت به اصلاخ اظهارنامه اقدام نشود یعنی وزن اصلاح نگردد درمرحله درب خروج همیشه پروانه ها موجودی نشان می دهند پیشنهاد میشوددر سامانه حداقل دویست تا سیصد کیلو گرم را برای انحراف باسکول های بیرون وداخل گمرک مدنظر قرارداد دوم اینکه در ارزیابی درمحل علی الخصوص محمولات اظهار شده با وزن بالا مثل سیمان در تناژ 1000تن به بالا راهکاری اتخاذ گردد که صاحب کالا یا نماینده ایشان درهرمرحله از بارگیری راسا نسبت به درج شماره حامل های صادراتی در سامانه اقدام و وزن وشماره حامل ها در گمرک خروجی مرزی کنتل شوند

    پاسخ:
    سلام
    وزن و تعداد در اظهارنامه ها به مقدار دقیق درج می شود لیکن ممکن است در هنگام توزین و بارگیری مقداری وزن کم یا زیاد شود که این تحمل در سامانه پیش بینی شده است و خطایی در هنگام خروج بیش از حد وزن به شرط وجود در محدوده تحمل داده نمی شود.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    اگر رمز ورود فراموش شود چه باید کرد
    پاسخ:
    سلام علیکم

    برای تغییر رمز عبور با مدارک شناسایی به واحد فناوری اطلاعات یکی از گمرکات اجرایی مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و احترام
    با توجه باینکه در رویه ارزیابی در محل صادرات ؛ باسکول و انبار در درب خروج گمرک بصورت صوری ثبت میگردد خواهشمند است در صورت امکان دسترسی صاحب کالا در ای پی ال جهت ثبت اطلاعات حامل فراهم گردیده و بیجک خروج با تائید کارشناس صادر گردد و نیازی به مراجعه صوری به درب خروج گمرک نباشد. با تشکر.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی، همین روشی که می فرمایید در گمرکات استان کرمان و گمرک شهید رجایی بندرعباس استفاده می شود و در حال راه اندازی در سایر گمرکات هستیم. متاسفانه باید کمی صبر کنید تا زمان راه اندازی کامل تمام گمرکات این مشکل به صورت کامل مرتفع می شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام

    فایل پروانه سبز گمرکی امضا شده دیجیتال دانلود کرده ام.
    اما نمی دانم با چه برنامه ایی باز می شود و قابل روئیت هست.

    لطفا راهنمائی می کنید.

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    پروانه الکترونیک به منظور رویت ایجاد شده است و نه به منظور چاپ کاغذ. برای راهنمایی باید حتما پسوند فایل را بدانیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    این اظهارنامه را با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه و با قبول
    کلیه تکالیف و مسئولیت های موضوع تبصره 2 ماده 39 قانون ق.ا.گ
    و ماده 64 آ.ا.ق.ا.گ تنظیم نمودم.تصریح مینمایم کلیه اسناد ضمیمه
    اظهارنامه با اسناد بارگذاری شده در سامانه جامعه امور
    گمرکی
    (پنجره واحد تجارت فرامرزی) از هر جهت مطابقت دارد. نام
    و امضای اظهارکننده/نماینده:

    لطفآ نسبت به اصلاح جمله جامعه به جامع اقدام شود این متن زیر اظهارنامه های گمرکی قرار دارد

    پاسخ:
    سلام علیکم

    کلمه مورد نظر اصلاح گردید.
    در اولین به روز رسانی پنجره واحد ان شاء الله درست خواهد شد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و احترام
    لطفا به عرض جناب آقای دکتر کرباسیان برسانید که آیا ایشان در سال جاری تصمیمی به برگزاری آزمون کارگزاران گمرکی (حق العملکاری)دارند؟چون من هرچه که از مسئولان محترم مرکز آموزش و تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران در این باره سئوال میپرسم همگی این عزیزان اضهار میدارند که برگزاری این آزمون در حوزه اختیارات آن ریاست محترم میباشدو آیا بعد از گذشت هفت سال از آخرین باریس که این آزمون برگزار شد،جناب آقای دکتر کرباسیان در این باره تصمیم به برگزاری این آزمون در سال جاری دارند؟
    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این واحد مسئول برگزاری آزمون حق العمل کاری نیست. نظر شما را به سمع و نظر دکتر کرباسیان رساندیم.
    در صورتی که پاسخی در این زمینه بدهند برای شما درج خواهیم کرد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    ممنون از زحمات شما. استعلام الکترونیکی کخ میگیریم میتونیم نسخه امضا شده هم دانلود کنیم . یه فابل زیپه که توش چند تا فایل هست. فرمت این فایلها چیه؟ با چه نرم افزاری میشه بازش کرد؟ پی دی افه؟ جی پگه؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام علیکم

    استعلام الکترونیکی به این معنی است که نسخه چاپ شده فاقد اعتبار است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام.
    منظور از کد ورود امن در سامانه تجارت فرامرزی چیست؟
    من در قسمت پرفایل خود بعد از ورود به سامانه جامع امور گمرکی بر روی ورود دو مرحله ای با استفاده از بارکد کلیک کردم بعد مانند ثبت کوتاژ از من سوال شد که آیا مطمئن به انجام این کار هستی و تایید کردم بعد بارکد مربوطه در صحفه ای با قابلیت پرینت بر روی کامپیوتر من ظاهر شد که آن را ذخیره و پرینت گرفتم بعد از خروجم از سامانه و هنگام ورود دوباره در پنجره تجارت فرامرزی با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دیگر قادر به ورود به سامانه نیستم و باید شش الی هفت بار در قسمت رمز عبور یا نام کاربری اعدادی را بی خودی تایپ کنم یا همان نام کاربری و رمز عبور درست خود را تا به صحفه ای به نام صحفه ورود هدایت شوم بعد در آن صحفه با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود و وارد کردن کد امنیتی یا همان محتوای عکس وارد سامانه میشوم . مشکلم را به قسمت پشتیبانی سامانه تماس گرفتم گفتم همکاران شما گفتند رمز عبورم من قفل شده در حالی که در قسمت صحفه ورود با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور میتوانم وارد سامانه شوم من فکر میکنم باید در پنجره واحد تجارت فرامرزی و هنگام ورود کد امن ورود را هم وارد کنم چون وقتی دوباره قسمت پرفایل خود را چک میکنم بارکد دیگر وجود ندارد و روبه روی آن پیغام بارکد مربوط به ورود دو مرحله ای استفاده شده است ظاهر شده که من بارکد را پرینت گرفتم اما بارکد فاقد اعداد و شماره ایست و مانند بارکدی است در سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران و در سمت راست منوی سایت است در بالای اخبار و اطلاعات سامانه جامع گمرکی است. لطفآ راهنمایی کنید من هنگام ورود به سامانه مشکل دارم با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض پوزش بابت تاخیر و این که این آموزش باید زودتر از این در وبلاگ قرار می گرفت.
    شما می توانید این پست را بخوانید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام  من محموله را از گمرک خارج کرده ام حالا که به سایت برای دریافت رمز پروانه مراجعه کردم گزینه تولید رمز موجود نیست  در مرحله درب خروج
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این مشکل از ظهر اعلام شده و امشب پس از به روز رسانی حل خواهد شد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی

    باعرض سلام وخسته نباشید

    اظهارنامه های صادراتی سوختی طبق دستورالعمل پیشگیری ازخروج موادسوختی یارانه ای مصوب کارگروه ستادقاچاق انجام میگردد که اسنادمنضم اظهارنامه گاها تا100برگ میرسد که ضمیمه بودن اسنادباتوجه به حساسیت اسناد واینکه کلیه اسنادضمیمه به کارگروه سوخت سازمان استاندار میرودکه امکان اپلودکلیه اسنادمنشا انضمام اظهارنامه وجودندارد چون حداکثرحجم تخصیصی به هر اظهار 4مگابایت میباشد خواهشمنداست گمرکات مجاز سوختی را راهنمایی کنید جهت حل مشکل چکاری انجام بدهند

    پاسخ:
    سلام علیکم

    به جای چاپ گرفتن و مجددا اسکن کردن کاغذها از فایل ورد یا اکسل اولیه خروجی pdf دریافت کنید تا حجم و کیفیت در حد متناسب باشد. ان شاء الله به زودی فاکتورهای نفتی به صورت الکترونیکی به پنجره واحد اضافه می گردند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
     سلام
    چرا در دور اظهاری صادرات وقتی در قسمت تولید رمز رسید پروانه الکترونیکی را از قسمت تولید رمز دریافت میکنیم در بالای رسید دریافتی با توجه به اینکه رویه صادرات است زده شده     بسمه تعالی
    رسید پروانه الکترونیکی واردات
    گمرک ..............
    لطفآ رویه چون صادرات است کلمه صادرات ذکر شود
    پاسخ:
    سلام علیکم

    لطفا شماره سریال سند و گمرک اظهاری را برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • سید محمود شه سرور طباطبایی
  • با عرض سلام 
    من قبلا در لیست دور اظهاری واردات کلیه کوتاژ های ثبت شده توسط خود ویانماینده های که با وکالت از من دور اظهاری میکردند را مشاهده میکردم ولی الان حدود یک ماه است که فقط سند های یکی از نماینده در لیست می باشد وجهت اظهار های خود ودیگر نمایندگان باید در قسمت جستجو کوتاژمورد نظر را پیدا کنم دلیل این مسئله چه میباشد 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    به جهت این که نمایش تمام اظهارها در صفحه مناسب نبود، تعداد نمایش در هر صفحه محدود گشته است. شما از طریق جستجو می توانید به تمام سندهای نماینده خود دسترسی پیدا کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام.برای گرفتن گواهی مبدا کالای صادراتی  از اتاق بازرگانی به تولیدرمز نیاز داریم که گمرک فرودگاه شیراز هنوز به این مورد در سامانه دوراظهاری صادرات مجهز نشده و بعدازاتمام ونهایی شدن اظهاروخروج کالا از گمرک realase order نمیدهد. تکلیف چیست؟
    پاسخ:
    سلام
    ان شا الله گمرک فرودگاه شیراز در دست راه اندازی ماژول های جدید سامانه از جمله رسید الکترونیک پروانه می باشد. 
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

     سلام
    چرا در دور اظهاری صادرات وقتی در قسمت تولید رمز رسید پروانه الکترونیکی را از قسمت تولید رمز دریافت میکنیم در بالای رسید دریافتی با توجه به اینکه رویه صادرات است زده شده     بسمه تعالی
    رسید پروانه الکترونیکی واردات
    گمرک ..............
    لطفآ رویه چون صادرات است کلمه صادرات ذکر شود

    برگرفته شده از eplirica.blog.ir

    گمرک مربوطه گمرک بندر امام خمینی ره با کد گمرکی 40400 میباشد خودتان یکی از شماره سریالهای صادراتی این گمرک را چک کنید و در قسمت تولید رمز رسید پروانه الکترونیکی را پرینت بگیرید در بالای آن ذکر میشود رسید پروانه الکترونیکی واردات این موضوع چندین ماه است اینگونه است شاید از وقتی بحث تولید رمز و حذف پروانه اجرا شد دایره صادرات گمرک بندر امام خمینی ره نیز در جریان است رسیدگی شود تشکر


    پاسخ:
    سلام
    در اولین فرصت بررسی و اصلاح می گردد.
    با تشکر 
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با عرض سلام
    تا 2-3 هفته ی گذشته می توانستیم در قسمت دور اظهاری صادرات لیست آن را مشاهده کنیم ولی در حال حاظر هیچکدام را نمایش نمیدهد. لطفا راهنمایی کنید.
    با سلام و احترام
    می خواستم اگر برای شما عزیزان امکان دارد چگونگی ثبت انبار در سایت خود اظهاری را آموزش دهید.
    با تشکر فراوان
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ذر چند روز آینده آموزشی که می خواهید در وبلاگ قرار خواهد گرفت.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • مینا کلامی
  • با سلام و احترام 
    لطفا زمان و مکان آزمون ورودی حق العمل کاری گمرگ را اطلاع دهید.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام

    آزمون حق العمل کاری توسط دفتر آموزش گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت میگیرد. اطلاع تکمیلی دو ماه قبل از برگزاری آزمون بر روی پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.irica.ir قرار خواهد گرفت همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر باشماره تلفن 55328891-021 دفتر آموزش گمرک جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل نمایید.

    با تشکر 
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام اسناد آپلود نمیشود . لطفا ارشاد فرمایید 
    پاسخ:
    سلام
    گاهی مشکلاتی در اپلود اسناد در سامانه واقع می شود که بعد از ساعتی مشکل حل می شود و شما می توانید دوباره امتحان کنید .

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    sgسلام
    چرا در سامانه استعلام الکترونیکی پروانه گمرکی ecl فقط اطلاعات پروانه قابل مشاهده است و اطلاعات کامیونهای خارج شده از گمرک مربوط به همان پروانه و شماره پلمپ آنها و اطلاعات بیجک خروجی آنها قابل مشاهده نیست . اگر این گزینه ها نیز فعال شود صاحب کالا نیز میتواند در صورت نیاز مراجع درخواست کننده این اطلاعات را ارائه دهد و این اطلاعات لازمه یک پروانه و استعلام دقیق است آن هم اکنون که پروانه ای وجود ندارد مشاهده اطلاعات حامل از قبیل نام و نام خانوادگی و کد ملی حامل کالا و شماره پلمپ الصاقی به کامیون او و شماره پلاک کامیون و ارزیابی ارزیاب مربوطه سند گمرکی و نام و نام خانوادگی کارشناس مربوطه و ارزیاب مربوطه لازمه یک پروانه و استعلام است . لطفآ این موضوع برسی و به سمع و نظر مسئولان امر برسد با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر در آدرس http://epl.irica.ir/ecl برای تمام پروانه های بعد از 5 آبان ماشین های خارج شده از گمرک و تغییر حامل ها و پیغام های پروانه قابل رویت است.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و احترام
    لطفآ خواهشمندم نسبت به غیر فعال کردن بارکد ورود امن جهت اینجانب با کد ملی 1950844080 اقدام لازم را بعمل آورید. در تاریخ 12/08/94 اقدام به فعال کردن بارکد ورود دو مرحله ای نموده ام قبل از اعلام آموزش توسط وبلاگ و سامانه که بعد از تماس اینجانب با دفتر فن آوری اطلاعات گمرک ایران در تاریخ 14/08/94 این آموزش در وبلاگ و سامانه قرار گرفت که این باعث ایجاد دردسر جهت ورود به سامانه برای اینجانب گردیده و میبایست بعد از هدایت به صحفه ورود وارد سامانه جهت اظهار شوم تماسهای مکرر اینجانب با همکارانتان به نتیجه ای نرسیده و گمرک اجرایی(بندر امام خمینی ره کد 40400) نیز نمیتواند این بارکد را غیر فعال کند لطفآ فکری به حال اینجانب بفرمایید یا اینکه بفرمایید از کدام مسئول محترم گمرک ایران این درخواست را بنمایم تا اقدام لازم را بنمایم زیرا جهت ورود به سامانه جامع امور گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) دچار مشکل هستم و با شش تا هفت بار تکرار رمز و پسورد خود و بعد از هدایت به صحفه ورود وارد سامانه میشوم . با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    چندی بعد ورود امن برای همه اجباری می شود. در نتیجه بهتر است بر استفاده از ورود امن مسلط شوید.
    مسئله بعدی این که ما نمی توانیم با ارسال نظر شما، ورود امن شما را غیر فعال کنیم. در صورتی که بخواهیم این کار را انجام دهیم حتما شما باید احراز هویت بشوید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی

    سلام
    چرا در سامانه استعلام الکترونیکی پروانه گمرکی ecl فقط اطلاعات پروانه قابل مشاهده است و اطلاعات کامیونهای خارج شده از گمرک مربوط به همان پروانه و شماره پلمپ آنها و اطلاعات بیجک خروجی آنها قابل مشاهده نیست . اگر این گزینه ها نیز فعال شود صاحب کالا نیز میتواند در صورت نیاز مراجع درخواست کننده این اطلاعات را ارائه دهد و این اطلاعات لازمه یک پروانه و استعلام دقیق است آن هم اکنون که پروانه ای وجود ندارد مشاهده اطلاعات حامل از قبیل نام و نام خانوادگی و کد ملی حامل کالا و شماره پلمپ الصاقی به کامیون او و شماره پلاک کامیون و ارزیابی ارزیاب مربوطه سند گمرکی و نام و نام خانوادگی کارشناس مربوطه و ارزیاب مربوطه لازمه یک پروانه و استعلام است . لطفآ این موضوع برسی و به سمع و نظر مسئولان امر برسد با تشکر

    برگرفته شده از eplirica.blog.ir
    سلام قابل رویت نیست گمرک بندر امام خمینی ره با کد 40400 و رویه صادرات را برای یک کوتاژ خودتان برسی کنید لطفآ

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در صورتی که پروانه شما به تاریخ بعد از 5 آبان ماه امسال می باشد می توانید اطلاعات حامل ها را نیز مشاهده کنید.
    برای این منظور باید بر روی گزینه اطلاعات کامیون های خارج شده از گمرک که در بالای پروانه نمایش داده شده مشاهده می شود کلیک کنید.
    البته اطلاعات موجود در آن هنوز به صورت کامل وارد نمی شود. ولی اطلاعاتی مثل شماره پته الکترونیک و شماره کامیون در آن قابل مشاهده است.
    همچنین برخی اطلاعات دیگر نیز نمایش داده می شود که به مرور تکمیل تر خواهد شد.
    در صورتی که فکر می کنید نیاز هست آموزش تصویری آن را به صورت یک پست در وبلاگ قرار دهیم.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    لطفآ نسبت به بزرگتر کردن ستون شماره 29 اظهارنامه در دور اظهاری (انتخاب گمرک مرز خروج) اقدام کنید زیرا طول آن کم است و موقع انتخاب مرز خروج گاهآ دچار اشتباه میشویم . مرز خروج ناقص پیداست و کد گمرک مرز خروج که اصلا در این ستون مشخص نیست و این ستون نیاز به حجم بیشتری دارد. تشکر
    پاسخ:
    سلام
    امکان اجرای پیشنهاد شما بررسی می گردد و در صورت امکان حتما اجرا خواهد شد.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمدعلی کامکاری
  • با سلام 
    لطفا یه توضیح واضح تر در مورد اینکه کارگزاران ثبت نام در سایت merchant.irica.ir و بارگذاری تصویر پروانه کارگزاری و عکس پرسنلی خود و کارمندان تحت پوشش به همراه فرم تعهد نامه مربوطه . یه توضیحی لطفا که شامل کسایی که کارت بازرگانی دارن میشه یا شامل حق العمکارا و کارمندان حق العملکارم میشه یا نه ممنون میشم 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    تنها حق العملکاران و کارمندان آن ها باید اقدام به ثبت نام بنمایند. نیازی به ثبت نام کسانی که کارت بازرگانی دارند نمی باشد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با سلام و عرض خسته نباشید
    با توجه به اینکه اینجانب کارگزار گمرک می باشم ،هنگامی که کارمند من اقدام به دور اظهاری ترانزیت می نماید در سیستم ای پی ال ایشان قابل مشاهده است ولی بنده قادر به رویت اطلاعات اظهاری از پانل خود نمی باشم،آیا کارمند بنده باید بصورت جداگانه لیستی به اداره محترم امور مالیاتی ارائه دهد؟! لطفاً راهنمایی فرمایید
    پاسخ:
    سلام
    امکان رویت اظهارنامه ها برای اظهارکنندگان و صاحبان کالا فراهم است
    در صورت عدم رویت اظهارنامه در کارتابل دور اظهاری ترانزیت در پنجره واحد می توانید ضمن تماس با میزخدمت مشکل را درمیان بگذارید تا راهنماییتان کنند

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    برای ورود به پنجره واحد فرامرزی  علاوه بر نام کاربری و رمز عبور کد امن ورود میخواهد!!!!! این کد از کجا بیاریم؟؟
    پاسخ:
    سلام
    این کد در صورت فعال سازی توسط شما اجباری می شود
    در صورت عدم فعال سازی لزومی به وارد کردن آن نیست و فقط با نام کاربری و رمز عبور می توانید وارد شوید
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    چرا برای اطلاعیه ایی که زدین برای سایت merchan.irca.irزمانی که وارد سایت میشویم و در قسمت ثبتنام درابتداکدملی و تصویرامنیتی وارد شده واره صفحه بعدمیشویم ک کدملی دراون قسمت خود به خود وارد میکنیم ولی هرچقدرروی گزینه ارسال میزنیم به صفحه جدید نرفته یا ثبتام انجام نمیشود.
    لطفا کمک بفرمایید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    به علت اشتباه وارد کردن اطلاعات، سامانه بعد از هر بار اشتباه در بارگزاری اطلاعات قفل می شود، برای همین باید صفحه را به روز رسانی کنید تا درست شود.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    در سایت MERCHANT ثبت اطلاعات رو انجام دادم که بعد از ثبت متوجه چند مورد اشتباه شدم . می خواستم بدونم از کجا میشود اشتباهات را اصلاح کرد؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در صفحه تائید کد امنیتی، مرحله پاک کردن اطلاعات کاربری و ارسال مجدد پیام ایجاد شده است که یه سامانه اضافه می گردد

    شما در حال حاضر می توانید از طریق منوی کاربران اقدام به اصلاح اطلاعات خود نمایید، ولی در حال حاضر اطلاعات کد ملی، شماره تماس و آدرس پست الکترونیک را نمی توانید اصلاح کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
  • ابراهیم سوزنیان کاشانی
  • با سلام در تاریخ 24/08/1394 کوتاژ گرفتم ولی مسیر مشخص نیست وپروانه مستقیم به درب خروج رفته لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    لطفا نام گمرک و شماره سریال خود را اعلام فرمایید تا بررسی کنیم
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و احترام
    من در حدود 10 روز پیش از شما درخواست آموزش چگونگی ثبت انبار در سیستم دور اظهاری را داشتم و تا کنون موفق به دریافت این آموزش نشدم،لطفا در صورت امکان این آموزش را ارائه بدهید.
    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض معذرت بابت تاخیر در انجام این مورد که قبلا هم به شما وعده اش داده شده بود. در حال حاضر می توانید این پست را مطالعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    سلام
    گمرکات خروجی(مقصد)توگزارش گیری پروانه وکامیونها مشکل دارن وازطرفی آمارنقش حیاتی درگمرک داره. ایا امکان نیست درصفحه گزارش پروانه یا کامیونهای صادراتی یاترانزیتی مقصد گزینه تحت عنوان کامیون یا محموله خارج شده درکنارسایرگزینه هاقراربدین تا امکان امارگیری دقیق ازسامانه جهت گمرکات مقصدومرزی وجودداشته باشد؟؟
    پاسخ:
    سلام
    اگر منظور شما گزارشات در سامانه جامع گمرکی می باشد می توانید با مراجعه به مسئول فناری اطلاعات گمرک خود راهنمایی کامل را دریافت کنید چنانچه ایشان نیز دچار مشکل بودند میتوانند با کارشناسان سامانه تماس بگیرند و مشکلشان را حل کنند

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • باران مارال سماء
  • باسلام
    چرا برای بارهای حمل یکسره و فاسد شدنی در سیستم گمرک تهران فکری نکردید لطفا سیستم این گمرک را بررسی کنید که نوبت گرفتن در این گمرک معظل بزرگی شده برای این نوع بارها و موجب ضرر و زیان به صاحب کالا شده
                                                با تشکر
    لطفا هرچه زودتر پیگیری کنید.
    پاسخ:
    سلام
    در سامانه جامع گمرکی برای اظهارنامه های خاص مانند حمل یکسره و تعرفه های خاص مانند داروها و غیره الویت در نظر گرفته شده است که در تسریع در نوبت دهی تاثیر بسزایی دارد
    موضوع شما در گمرک تهران مطرح می شود تا مورد بررسی بیشتر برای رفع مشکل قرار گیرد.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • یداله کنعانی
  • با سلام

    یکدستگاه موتور باز شده از موتور ژنراتور  اینجانب در تعزیرات شهرستان کنگان توقیف شده است .این دستگاه در سال1361 توسط یک شرکت با گشایش اعتبار از طریق بانک و ترخیص از گمرک وارد شده و اصل پروانه گمرکی به بانک عامل داده شده است البته در سال 61 .حالا برای ازاد کردن موتور توقیفی به هم به بانک و هم به گمرک مراجعه کردیم .که هردو ارگان گفتند ما سوابق را امحا کردیم .جالا ما چکار کنیم تعزیرات میگه بدون پروانه این کالا قاچاق تلقی میشه .ننظر شما مقصر منم یا تعزیرات یا بانک یا گمرک . گناه من چیه
    پاسخ:
    سلام علیکم

    گمرک سوابق بیش از 10 سال را امحا می کند. تعزیرات نیز می تواند این موضوع را از طریق نامه از بانک و گمرک استعلام نماید.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    با عرض سلام
    ببخشید چطور میشه فهمید یک برگه سبز اصلا وجود خارجی داره یانه؟و در کل اصالت وصحیح بودن اون رو فهمید؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    در حال حاضر برگه سبز در سامانه جامع گمرک چاپ نمی شود بلکه پروانه الکترونیک ارائه می گردد که از طریق صفحه استعلام الکترونیک قابل تایید می باشد
    برای تایید برگه سبز سال های قبل باید به گمرک مراجعه و از آنها اصالت را تایید بگیرید
    سلام پوسته سایت merchant اندکی تغییر کرده و برای ثبت شماره موبایل تاکیذ شده که کد فعالسازی به ان ارسال خواهد شد ولی باز ستاره دار نشده گزینه پاک کردن اطلاعات عمل نمی کند من که هفته پیش و ده روز قبل نیز مزاحمتان شده بودم هنوز موفق به ثبت مشخصات کاملم به علت ننوشتن شماره موبایل و عدم دریافت کد فعالسازی نشده ام و منتظر اعلام حل مشکل هستم از طرفی هم فرصت منقضی می شود خواهشمند است راهنمایی فرمایید به میز خدمت زنگ زدم همکارتان فرمودند سایت مرچنت کامل نشده هنوز و فرصت داده شده تمدید خواهد شد اگر صحت دارد لطفا اعلام فرمایید ممنون .حسینی
    پاسخ:
    سلام 
    شماره تلفن همراه در سامانه الزامی می باشد و حتی در صورت نداشتن ستاره قرمز نیز دلیل برای وارد نکردن نیست.
     با تشکر
    گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محسن موسوی نژاد
  • سلام طبق اطلاعیه 15/8/94 قرار است نرخ ارز در ساعت 14 روز جمعه هر هفته تغییر کند ولی متاسفانه فقط هفته اول سر ساعت این کار انجام گرفت و هفته پیش ساعت 5 و این هفته هم تاکنون نرخ تغییر نکرده است لطفا برای وقت مردم ارزش قایل شوید و یر یاعتی که اعلام کرده اید نرخ را تغییر دهید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    برای گمرکاتی که مشکل ارتباطی دارند با گمرک ایران این تغییر نرخ در روز شنبه انجام می شود.
    نرخ ارز در اغلب گمرکات در ساعت 14 روز جمعه تغییر می یابد.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
    sg
    سلام به آدرس epl.irica.ir/ecl استعلام الکترونیکی پروانه گمرکی مراجعه کردیم. شماره سریال اظهارنامه و رمز دسترسی به پروانه و کد امنیتی را وارد نمودیم. اطلاعات پروانه قابل مشاهده است. اما گزینه های تغییر حامل ها و پیغامهای پروانه و اطلاعات کامیونهای خارج شده از گمرک غیر فعالند و روی این گزینه ها که کلیک میکنیم چیزی مشاهده نمیشود؟ گمرک اظهاری مبدا نیز بندر امام خمینی میباشد. از قبل هم این گونه است و مربوط به امروز و چند روز پیش نیست چندین بار و طی چندین روز تست شده است. پیگیری شود لطفآ
    پاسخ:
    سلام
    فعلا مشاهده حامل ها برای گمرک شهید رجایی قابل مشاهده است.
    در آینده برای گمرکات دیگر نیز راه اندازی می شود.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    من در سایت merchant نام و نام پدر و شماره شناسنامه و تاریخ و محل تولد را اشتباه وارد کردم که امکان اصلاح تاریخ و محل تولد وجود دارد ولی اصلاح بقیه موارد نیست .
    جهت اصلاح موارد اشتباه چه کاری باید انجام بدم ؟ 
    ممنون از راهنمایی که میفرمائید.

    پاسخ:
    سلام
    به زودی امکان اصلاح اطلاعات در برنامه گزارده می شود.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    در پرتال ارزی دو فقره پروانه وارداتی ماتوسط بانک عامل قابل مشاهده نمیباشد. پیگیری های زیادی از گمرک اجرایی ، دفتر فناوری و پژوهشکده داشتیم که گفتند سایت و سامانه جدیدی برای این کار بجای پرتال ارزی تعریف شده که اعلام خواهد شد و مشکل پرتال هم به همین دلیل است.

    لطفآ راهنمایی فرمائید ، این مشکل ما کی و چگونه قابل حل خواهد بود؟

     

    پاسخ:
    سلام
    موضوع عدم مشاهده اسناد در بانک های عامل مرتفع شده است
    برای رفع تعهد اسناد بانکی سامانه جدیدی نزد بانک مرکزی راه اندازی شده است
    شما می توانید برای پیگیری این موضوع به دفتر فناوری اطلاعات بانک مرکزی مراجعه کنید
    با تشکر
    میزخدمت گمرک حمهوری اسلامی ایران
    با سلام میشه لطفا بفرمایید چه اتفاقی رخ میده نوبت بنده بعد از 3 روز میشه 6 بعد دوباره بعد از دوساعت میشه 15 ؟ این شاهکار تاریخ ایرانه 
    بابا ترو خدا برا یمردم ارزش قائل بشید.
    پاسخ:
    سلام
    گاهی اسنادی با اولویت بالاتر طبق قوانین گمرک جلوتر از اسناد معمولی قرار میگیرند
    ضمنا اگر کارشناس به هر دلیلی اظهارنامه را از صف خارج کند نوبت دوباره عقب خواهد افتاد.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    اینجانب به عنوان یکی از استفاده کنندگان سیستم دور اظهاری سوالم این است  ایا قرار است سیستم کارشناسی ارزش کشوری شود ؟
    اگر این گونه میباشد ما با سوابق ترخیص مان به زور و با ارائه نمونه به زور ارزش خود را مورد قبول قرار می دهیم اگر کشوری شود کارشناس صرف کاتالوگ می تواند بدون استدلال صاحب کالا ارزش تعیین کند به نظر من این بزرگترین اشکال سیستم دور اظهاری است 
    پاسخ:
    سلام
    اولا تعیین ارزش از طریق TSC انجام می شود. این ماژول که هنوز اجرایی کامل نشده است این قابلیت را می دهد که هر کالا با تعیین دقیق نوع ، برند و مدل کالا ارزش خود را مشخص میکند
    ضمن اینکه اگر استدلالی ار صاحب کالا نیاز بود می توانید به صورت نظر روی اظهارنامه بگذارید
    در هر حال روش ارزش گذاری حضوری که در گمرکات وجود داشت روش غلطی بود.
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    با توجه به اطلاع رسانی مدیرگمرک امام جهتاستفاده از کارشناس مجازی بابت ترخیص کالا و عدم تایید این سیستم از طرف گمرک شهید رجایی و مشکلاتی که هنوز در این سیستم epl وجود دارد وهنوز رفع نشده است و با توجه به قطعی روزانه سیستم ها خواهشمند است نسبت به راه اندازی کارشناس مجازی کارشناسی بیشتری سود .
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    فرآیند کارشناسی غیابی فرایندی است مهندسی شده 
    این فرایند در مدل اصلی خود نیاز به حضور ارباب رجوع ندارد
    حال اگر گمرکی به مدل اصلی عمل نمی کند قابل پیگیری و رصد است
    ما برای راه اندازی کارشناسی غیابی مسائل قطعی و دقت در کارشناسی را لحاظ میکنیم
    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام به استحضار میرساند که پروانه سبز گمرکی به صورت فیزیکی در گمرگات اجرایی جمع شده است ولی هیچ بخشی نامه ای به بانکها جهت رویت برگ سبز ابلاغ نشده است و بانکها  نمی توانند جهت رفع تعهد برگ سبز گمرکی اقدام کنند لطفا در این خصوص اعلام نظر فرمایید
    پاسخ:
    سلام
    طبق نامه گمرک به بانک مرکزی و بانک های عامل رویت پروانه گمرکی فقط از طریق سامانه استعلام الکترونیک پروانه مقدور می باشد و هیچ پروانه فیزیکی وجود ندارد.
    و بانک ها هم از همین طریق در 4 ماه گذشته عمل کرده اند.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 

    با توجه به حذف فیزیکی صدور برگ سبز جهت صادرات این شرکت جهت دریافت این مدرک از طریق سامانه الکترونیکی با وارد کردن شماره سریال پروانه و شماره  دسترسی به پروانه اقدام به دریافت پروانه الکترونیکی میکند لکن جهت بارهای صادراتی که از طریق ارزیابی در محل ارسال شده به مشکل برمیخورد چراکه شماره رسید دسترسی به پروانه ندارد و فقط شماره سریال پروانه دارد. لطفا راهنمایی فرمایید.
    پاسخ:
    سلام
    در سامانه دوراظهاری (EPL) بعد از طی مراحل اظهار و رسیدن اظهارنامه به درب خروج می توانید از طریق گزینه تولید رمز ، رمز دسترسی به پروانه را دریافت کنید
    این فرایند برای انواع اظهارنامه های صادراتی استفاده می شود.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمدرضا بوعذار
  • با سلام
    اینجانب پس از ترخیص کالا از گمرک خرمشهر بار خود را در انبار اهواز تخلیه میکنم و سپس به تمام نقاط کشور ارسال میکنم. ممکن این ارسال 10 روز یا یکماه دیگر صورت بگیرد. لطفا راهنمایی کنید که با در نظر گرفتن اینکه پروانه سبز الکترونیکی دارای اعتبار 6 روز میباشد اینجانب چگونه میتوانم بار خود را با پروانه سبز بدون اعتبار از گلوگاهها عبور دهم. تا حالا بار اینجانب را برای ایم موضوع ضبط کردند و به من تهمت قاچاقچی زده اند.
    خواهشا" راهنمایی کنید چون این مشکل خواب را ازمن گرفته است. 
    شماره موبایل اینجانب : 09163112817 محمدرضا بوعذار
    پاسخ:
    سلام
    راه حل این موضوع راه اندازی ماژول انبارهای شهری در گمرکات است که البته کمی زمان بر است

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • مینا نصیری
  • با سلام
    با تشکر از راهنمایی های خوبتون دو تا سوال داشتم:
    1- پروانه سبز گمرکی که به صورت فایل زیپ از سامانه استعلام الکترونیکی قابل دریافت است با چه نرم افزاری باز میشه.( با توجه به اینکه پسوندی نداره و نام فایل signed_file  می باشد )
    2- با توجه به اینکه طبق بخشنامه گمرک ایران افت 9 در هزار وزن کالا برای کالای فله یا مایع که توسط کشتی حمل میشود مجاز می باشد و الان پروانه الکترونیکی شده و تناژ خروجی از گمرک عین وزن باسکول خروجی به بانک اعلام میشه لذا اون 9 در هزار افت کالا لحاظ نمیشه و ما موقع رفع تعهد ارزی به مشکل مواجه هستیم .. و بانک فقط در صورتیکه عین اسناد مستهلک شده باشه رفع تعهد میکنه ، لذا الان چاره کار چیه؟

    با تشکر

    پاسخ:
    سلام
    مورد 1 : شما ابتدا بایستی فایل امضای الکترونیک را از صفحه استعلام الکترونیک به آدرس epl.irica.ir/ecl  دانلود کنید
    در مرحله بعد باید از آدرس epl.irica.ir/verifier نرم افزار لازم را دانلود نمایید
    فایل را از حالت فشرده خارج نکنید و با همین فرمت بعد از نصب برنامه آن را در نرم افزار بارگذاری نمیوده و رویت نمایید
    برای اطلاعات بیشتر به زودی آموزش کامل استفاده از امضای الکترونیک در وبلاگ قرار داده می شود.

    مورد 2 : برای جبران افت 9 در هزار با درب خروج صحبت کنید درب خروج می تواند این مشکل برطرف کند.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امید عارفخانی
  • سلام.باز هم سوال ما بی جواب ماند !! فرصت ثبت نام سایت merchant داره تموم میشه ما نمیدونیم هنوز پروانه کارگزاری و کجا آپلود کنیم...
    پاسخ:
    سلام
    مهلت ثبت نام با مهلت بارگذاری پروانه کارگزاری تفاوت دارد
    مهلت اعلام شده برای ثبت نام می باشد
    برای بارگذاری پروانه کارگزاری مهلت دارید.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمدرضا بوعذار
  • با سلام
    پیرو پاسخ شما که در زیر به آن اشاره کرده ام لطف اعلام نمایید هم اکنون این مشکل چگونه قابل حل است.

    پاسخ: 
    سلام
    راه حل این موضوع راه اندازی ماژول انبارهای شهری در گمرکات است که البته کمی زمان بر است

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران


    برگرفته شده از eplirica.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه راه اندازی این ماژول کمی زمان بر است و غیر از این ماژول راه دیگری ندارد


    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    ما برای یک شرکت داروسازی یک ماشین بسته بندی قرص و قطعات آن که شامل 12 قطعه بوده را وارد کرده ایم.چون درپروفرماتعداد 12قطعه ثبتشده ولی در برگ گمرکی 2 جعبه چوبی ذکر شده است ( این 12 قطعه در 2 جعبه چوبی حمل شده اند و از لحاظ وزنی هم برگ گمرک و پروفورما مغایرتی ندارند.)حالا بانک پارسیان می گوید این مغایرت است و نمی توانیم این را مختومه اعلام کنیم و باید گمرک این مشکل را حل کند و بانک مرکزی ما را جریمه خواهد کرد.
    گمرک نیز همکاری نمی کند و می گوید ما نمی توانیم این مشکل را حل کنیم.
    لطفا راهنمایی بفرایید که ما چطور می توانیم این مشکل را با گمرک حل کنیم؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    شما می توانید در اظهارنامه تعداد واحد و تعداد بسته را مشخص کنید تا این مشکل به وجود نیاید
    برای این مشکل می توانید تعداد واحد را 12 و تعداد بسته را 2 قرار دهید با این روش ترخیص شما از انبار 2 جعبه ولی در اظهارنامه 12 عدد هم  قید شده است

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • یداله کنعانی
  • با سلام

    احتراما در خصوص استعلام تعزیرات از گمرک برای اصالت اسناد گمرکی با جواب امحا مدارک با سابقه بیش از 10 سال و 6 ماه روبرو شدیم که تعزیرات با این جواب کالای ما را قاجاق تشخیص میدهد.حالا ما باید برای دستیابی برای سوابق کالای ورودی در گمرک چه کار کنیم تا کالای ما از تعزیرات رفع توقیف شود. ممنون از محبتتان
    پاسخ:
    سلام به علت اینکه در ان زمان (10سال گذشته) سامانه الکترونیکی وجود نداشته است اسناد کاغذی را باید با مراجعه به گمرک اجرایی پیگیری کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امین رضا فکوری
  • باسلام

    درتاریخ 25/6/94  با شماره کوتاز 6250953

    بار اظهاری با وزن ناخالص 102600 کیلوگرم  و وزن 100000 کیلوگرم از گمرک بندر عباس ترخیص نموده ام . هنگامی که برای رفع تعهد به بانک مراجعه نمودم .

    در نرام افزار بانک  در آیتم* لیست کالاهای خارج شده از گمرک (مورد توجه بانک) * وزن ناخالص 92360 کیلوگرم اعلام شده است.

    از انجاییکه وزن کالای خارج شده بالای 100000 کیلوگرم بوده .

    2 سوال دارم

    1- من به عنوان بازرگان از کجا می توانم وزن کالاهای خارج شده از گمرک را مشاهده کنم ؟(در زمان قدیم از پشت برگه سبز معلوم بود)

    2 - چگونه این اشتباه پیش امده توسط گمرک اصلاح شود؟

    با تشکر

    امین فکوری

    پاسخ:
    سلام

    سوال اول : در حال حاضر برای گمرک شهید رجایی در سامانه استعلام الکترونیک مینوانید از منوی حامل ها تعداد حامل های خروجی و وزن را ببینید 
    سوال دوم : وزنی که بانک به شما به عنوان وزن خروجی اعلام کرده است درست است هنوز مقداری از وزن اظهارنامه در گمرک باقی مانده است و اشتباهی صورن نگرفته است

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام خسته نباشین
    میشه بگین چطور میشه اطلاعاتی که اشتباه  در تغییر حامل  ثبت شده را اصلاح کرد یا ویرایش داد
    ممنون میشم جواب بدین
    پاسخ:
    سلام
    باید به گمرک مراجعه کنید شماره سفر قبلی را لغو کنید و شماره سفر جدید با اطلاعات درست دریافت کنید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • ناصر اصفهانیان
  • باسلام
    شماره سریال پروانه سبز را دراختیار داریم حال چگونه میتوانیم از طریق اینترنت در سایت گمرک برگه کاغذی انرا دریافت نمائیم 
    پاسخ:
    سلام
    گمرک صدور پروانه کاغذی را متوقف کرده است
    گمرک به عنوان مرجع قانونی فقط پروانه الکترونیک ارائه می کند شما می توانید از سایت استعلام پرینت را تهیه کنید که البته وجاهت قانونی ندارد

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    در قسمت وضعیت اظهارنام مرحله درب خروج تاریخ خروج کالا از مرز قید نمیشود ، جهت اطلاع از تاریخ خروج کالا چه باید کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    در فاز بعدی برنامه اعلام وصول و خروج از مرز کالاهای صادراتی و ترانزیتی را اضافه میکنیم


    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام

    فایل امضا شده الکترونیکی را دانلود کردم. که با پسوند ZIP می باشد.
    پس از UNZIP کردن فایل مربوط, نمی توانم پروانه گمرکی را ببینم!!

    لطفا راهنمائی کنید که با چه نرم افزاری پروانه الکترونیکی را می توانم باز کنم؟
    چون کامپیوترم فایلهای ایجاد شده را نمی شناسد؟!!

    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    شما ابتدا بایستی فایل امضای الکترونیک را از صفحه استعلام الکترونیک به آدرس epl.irica.ir/ecl  دانلود کنید
    در مرحله بعد باید از آدرس epl.irica.ir/verifier نرم افزار لازم را دانلود نمایید
    فایل را از حالت فشرده خارج نکنید و با همین فرمت بعد از نصب برنامه آن را در نرم افزار بارگذاری نمیوده و رویت نمایید
    برای اطلاعات بیشتر به زودی آموزش کامل استفاده از امضای الکترونیک در وبلاگ قرار داده می شود.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • صالح باقری گله
  • با سلام جهت استرداد کارمزد کجا و چگونه اقدام نماییم؟
    سپاسگزارم
    پاسخ:
    سلام
    سوال شما نامفهوم است
    لطفا در مورد استرداد کارمزد بیشتر توضیح دهید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام ازمون کارگزاری گمرک برای امسال و یا سال اینده کی برگزار میشود ومنابع ازمون را هم بیان کنید
    پاسخ:
    سلام
    زمان آزمون در پرتال گمرک اطلاع رسانی می شود

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    مسئولین محترم ارشد گمرک ایران حال که این همه ناهماهنگی در سامانه های وجود دارد از مشکلات فنی و قطع مکرر سایت epl تا ناهماهنگی بین دوایر مختلف اجرایی و عدم وجود سامانه های مرتیط و قابل دسترس بهتر نیست تا رفع عیوب مذکور و هماهنگی فنی بین تمام دستگاهای اجرایی فقط یک گمرک را پایلوت قرارداده وسپس کل کشور اجرایی شود وتا آن زمان انجام امور به صورت قبل باشد.این همه اتلاف منابع مالی و وقتی ارباب رجوع و بکارگیری و آموزش سامانه ها از طریق سعی و خطا خارج از خرد مدیریتی است ودین قانونی و شرعی ایجاد مینماید . با سپاس
    پاسخ:
    سلام
    در حوره اجرای سامانه به علت عدم یکسان بودن رویه ها در همه گمرکات و همچنین به علت حجم زیاد گمرکات بزرگی مانند تهران و رجایی گفته شما عملا غیر ممکن است
    ما این موضوع را در زمان اجرای سامانه بررسی کردیم ولی به نتیجه لازم نرسیدیم

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • بهزاد دبیریان
  • با سلام

    من یک اظهار پته واردات دارم مبروط به گمرک امام خمینی ، آموزش لازم رو برای استعلام در سایت آپارات دیدم

    ولی هرچی سریال اظهار نامه رو میزنم رمزی به من نمیده

    سریال اظهار نامه : 91607610103
    شناسه : 126000025969953

    در ضمن لطفا سیستم بر روی فایرفاکس کار نمیکنه من بر روی اکسپلوره چک کردم
    پاسخ:
    سلام
    سامانه استعلام برای پروانه سبز واردات قطعی می باشد و برای پته ها کاربرد ندارد
    چنانچه اظهار پته هم به دوراظهاری تبدیل شد می توانید استعلام الکترونیک را انجام دهید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام

    برای اظهار پته درگمرک امام خمینی قبلا نوع معامله راپته ثبت میکردیم درروال جدید باید بدون انتقال ارز ثبت شود .
    چرا؟
    پاسخ:
    سلام
    در اظهارهای جدید در صورت پته بودن اظهار نوع پرداخت را باید بدون انتقال ارز وارد کنید چون پته جزو واردات قطعی محسوب نمی شود با اینکار شما اظهار خود را به عنوان وادرات قطعی معین می کنید در صورت عدم تمایل می توانید برای اظهار همان پته قبلی به گمرک مراجعه کنید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام لطفا آدرس کانال تلگرام پنجره واحد را اعلام فرمایید باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    شما می توانید از ادرس https://telegram.me/csw_channel به کانال پنجره واحد بپیوندید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام. لطفا راهنمایی کنید، یک محموله پارچه وارداتی از مبدأ شیراز به مقصد مشهد میخواد حمل بشه، برگ عبور و برگ سبز مربوط به کامیون خام از گمرک بندرعباس به تهران هست، و من کپی همون برگ سبز رو فقط دارم. آیا با همین کپی میشه بار رو به مشهد فرستاد؟
    پاسخ:
    سلام
    خیر در استعلامی که پلیس راه می گیرد مبدا و مقصد مشخص است و اگر غیر از این باشد با مشکل مواجه  می شوید

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • رضا بوعذار
  • با سلام
    اینجانب پس ترخیص بار و تخلیه آن در انبار چگونه میتوانم با پروانه الکتونیکی که در زیر آن قید شده است " حداکثر زمان اعتبار پروانه الکتونیکی بعد ارز خروج از مبدا 4 روز می باشد" یک مقدار از بار را به شهر دیگر بفرستم.حال ماموران با این پروانه الکتونیکی بار را نگه داشته و آن را قاچاق محسوب میکنند.همچنین پروانه الکتونیکی پس از4 روز قابلیت استعلام بوسیله سامانه را ندارد.

    با تشکر
    شماره تماس اینجانب : 09163112817

    پاسخ:
    سلام
    ما برای رفع این مشکل به انبار های شهری متصل گشته ایم تا مشکلی از لحاظ تعداد روز گذشته از تاریخ خروج ازگمرک نداشته باشید
    ولی این رویه با کمک استانداری هرمزگان در گمرک شهید رچایی اجرا شده است
    ولی استان های دیگه هنوز اعلام همکاری نکرده اند 

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • رضا بوعذار
  • پیرو پاسخ زیر : هم اکنون یرای رفع مشکل بصورت موقت چه باید کرد. قابل ذکر است گمرک مد نظر خرمشهر و اهواز میباشد.
    پاسخ: 
    سلام
    ما برای رفع این مشکل به انبار های شهری متصل گشته ایم تا مشکلی از لحاظ تعداد روز گذشته از تاریخ خروج ازگمرک نداشته باشید
    ولی این رویه با کمک استانداری هرمزگان در گمرک شهید رچایی اجرا شده است
    ولی استان های دیگه هنوز اعلام همکاری نکرده اند 

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران


    برگرفته شده از eplirica.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    به درب خروج گمرک اجرایی مراجعه کنید تا در صورت امکان مجوز خروج کامیون را تمدید کنند.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    با سلام

    چند روز هست که در مرحله اضافه کردن مدارک در دور اظهاری صادرات (گمرک شهید رجایی) مشکل وجود دارد و امکان رفتن به مرحله بعد وجود ندارد. لطفا مشکل رو بررسی و برطزف کنید.
    پاسخ:
    سلام
    این مشکل برطرف شده است

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • رضا بوعذار
  • با سلام
    پیرو پاسخ زیر راهنمایی کنید که من از انبار خود میخوام یک مقدار از بار خودم را به شهر دیگر بفرستم. لطفا راهنمایی کنید روش زیر جواب میدهد..
    ...........................................................................................
    اسخ: 
    سلام
    به درب خروج گمرک اجرایی مراجعه کنید تا در صورت امکان مجوز خروج کامیون را تمدید کنند.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران


    برگرفته شده از eplirica.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    برای کاری که فرمودید باید رویه انبار شهری در گمرک شما راه اندازی شود و راه دیگری نیست

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمد سجادیان
  • با سلام
    آیا در سال جاری امکان ترخیص یک بسته حدود 30 کیلوگرم و ارزش کمتر از 1000 دلار بصورت پته وجود دارد؟
    پاسخ:
    سلام
    پته مسافری در سامانه جامع راه اندازی نشده است و می توانید به روش قدیم اظهار را انجام دهید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام میبخشید ایا امکان گرفتن المثنی برگ سبز گمرکی هم وجود داره یا خیر؟
    چون خودم یه موتور خریدم برگه سبز اصلی گم شده ایامبشه با کسی که موتور به نامش همکاری کنم و برم المثنی بگیرم؟
    پاسخ:
    سلام
    خیر صدور المثنی در پروانه گمرک مقدور نیست
    ضمن اینکه تقریبا حدود 10 ماه است که برگ سبز گمرکی کاغذی حذف و به طور الکترونیکی صادر می شود
    اگر کالای شما در 10 ماهه گذشته ترخیص شده است می توانیدبه کارگزار گمرکی خود مراجعه کرده و اطلاعات دسترسی به پروانه الکترونیکی را دریافت کنید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • شرکت سیم و کابل مغان
  • با سلام. در سامانه مربوطه رسید پروانه الکترونیک صادرات برای یکی از اظهارنامه ها صادر نمی شود و وضعیت اظهار آن "سازمان های نیازمند تایید پیغام های ارسال شده برای اظهارنامه" می باشد. پیشاپیش از راهنماییتان متشکرم 
    پاسخ:
    سلام
    سریال اظهارنامه خود را در پیام بگذارید یا با شماره های میزخدمت تماس بگیرید تا اهنمایی شوید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام 
    یک فرد عادی چطور می تواند از وضعیت سلامت کالا با شماره سریال پروانه گمرکی اطلاع پیدا کند.
    در سامانه احتیاج به کد رهگیری دارد.آیا فقط با کد رهگیری امکان پدیر است؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    برای استعلام پروانه گمرکی باید سریال اظهارنامه بعلاوه رمز دسترسی که صاحب کالا یا کارگزار در پنجره واحد دریافت میکند لازم است.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    من برای ورود به سامانه EPL مشکل دارم قبلا فقط نام کاربری و رمز ورود رو می خواست ولی الان کد امن را هم می خواهد و بدون این کد ، سیستم به نام کاربری یا پسورد ایراد می گسیرد و وارد نمی شود. لطفا راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    سلام
    چنانچه کد کاربری را فعال کرده باشید برای ورود به آن نیاز دارید
    در غیر این صورت نیازی به آن نیست
    اگر هنوز مشکل دارید مشکل از رمز عبور شماست

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    از کجا باید نام کاربری و رمز عبور برای ورود به پنجره واحد تجارت فرامرزی رو گرفت؟ من تهران ساکن هستم و کارت بازرگانی دارم
    پاسخ:
    سلام
    چنانچه اکنون در گمرک فعالیت میکنید نام کاربری و رمز عبور دارید
    پنجره واحد سامانه عملیاتی فرایندهای گمرکی می باشد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    از کجا باید نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه EPL رو گرفت جهت ترانزیت کالا به منطقه ویژه؟ من فاقد کارت بازرگانی میباشم و تهران ساکن هستم

    پاسخ:
    سلام
    برای عملیات در پنجره واحد باید یکبار برای دریافت نام کاربری به نزدیک ترین گمرک اجرایی و یا گمرک مبدا ترانزیت خود مراجعه و با ارائه مدارک نام کاربری دریافت کنید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با تشکر از پاسخ شما

     با توجه به اینکه بنده فاقد کارت بازرگانی هستم. آیا امکان دریافت نام کاربری هستم!؟

     با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    بله نام کاربری در پنجره واحد ارتباطی با کارت بازرگانی ندارد 
    اینکه صرفا حق العملکار یا نماینده صاحب کالا یا مدیرعامل شرکت باشید برای دریافت نام کاربری کافی است
    برای اطلاعات بیشتر به گمرک اجرایی مراجعه کنید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    در خصوص ترخیص کالای دارای اعتبار اسنادی، پس از اخذ شناسه اظهار حمل و ارائه آن به بانک با وجود دریافت کد رهگیری 14رقمی با خطای "عدم ارتباط با گمرک" از سوی بانک و با خطای "عدم ارتباط با بانک" برای ارائه این کد به گمرک مواجه شده ام و 5 روز است علی رغم تلاشهای مکرر بانک هنوز این خطا برطرف نشده و روند ترخیص با مشکل مواجه گردیده. لطفا راهنمایی بفرمایید
    متشکرم
    پاسخ:
    سلام
    برای بررسی بیشتر کد رهگیری و شماره سریال اظهارنامه خود را با تماس با شماره های میزخدمت ارائه کنید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام 
    پروانه الکترونیکی را ارایه دادیم به تعزیرات در جواب می فرمایند ما باید دستی استعلام نمایم اون هم 2 ماه زمان لازم است ما سیستم نداریم تکلیف مردم چیست با این مسیولین بی سواد .کلان شهر ارومیه 

    پاسخ:
    سلام
    طبق قانون گمرک پروانه کاغذی ارائه نمیکند و سازمان ها موظف هستند استعلام الکترونیک انجام دهند
    برای اعتراض به گمرک ارومیه واحد بازرسی مراجعه کنید و اعتراض خود را ثبت کنید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام اگه بعد از بارگیری تو راه سامانه اس ام اس قطع شد پلیس چطور سلامت بار را چک کنند بیشتر مواقع به تعزرات و گمرک و یک ماه وقت ما و کلی هزینه برای ما تولید می کنند گمرک هیچ آموزشی به نیروی انتظامی نداده اگر هم آموزش داده باید به پلیسی که تو جاده هستند باید آموزش بده که اینقدر راحت گزارش نکند و به مراجع قضایی ما را راهی نکند 
    پاسخ:
    سلام
    ما دائما وضعیت سامانه پیامک را رصد میکنیم که قطع نباشد
    به پلیس و همه نیروها هم آموزش داده شده است
    ضمن اینکه در صورت سلامت بار مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • غلامرضا زره پوش
  • با سلام. احتراما سوالی ندارم ولی پرسش پاسخ ها رو که مطالعه کردم از صبر و حوصله شما عزیزان لذت بردم. بدینوسیله نهایت تشکر رو از شما دارم. زره پوش ترخیصکار گمرک شیراز
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطف شما


    سلام 
    خسته نباشید از صبح برای دور اظهاری هنگام در یافت سریال، سیستم سریال صادر نمیکنه و میگه که زون انتخابی در گمرک موجود نیست در حالی که در شهید رجایی رو زون A و B وجود داره و من A رو انتخاب کردم 
    پاسخ:
    سلام
    در گمرک شهید رجایی تغییراتی داده شده است
    برای اظهار زون توتال total را انتخاب کنید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام،برگه گمرکی مربوط به خودروی وارداتی خودم که مربوط به 10 سال پیش بوده گم کرده ام و حالا برای فروش و انتقال سند به آن نیاز دارم چگونه میتوانم آن را مجددا بگیرم؟؟>

    پاسخ:
    سلام
    باید به گمرک ترخیصی مراجعه کنید
    از آنها راهنمایی بخواهید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با تشکر ، فقط شماره سریال و تاریخ ترخیص   26/5/1384 از گمرک بوشهر است که در برگه شناسایی خودرو ثبت شده و اون برگه پروانه گمرکی رو هم فقط دفتر اسناد رسمی میخواهد، یعنی من باید از تهران بروم بوشهر؟ از طریق الکترونیکی نمیشه یک کپی از اون برگه پیدا کرد؟
    پاسخ:
    سامانه الکترونیکی فقط سه سال هست که راه اندازی شده اون موقع هنوز سیستم دستی بوده است
    میتونید به دفتر واردات گمرک ایران هم مراجعه کنید ازشون سوال کنید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محسن صادقی
  • با سلام چگونه میشود پس ازپرداخت صندوق در دور اظهاری ، اظهارنامه را ذخیره کرد و یا آن را چاپ کرد ؟  ضمنا نکته ایراد سیستم پنجره واحد باید وقتی اظهارنامه ای مسیر سبز میشود  اگر کارشناس محترم مجازی نقص یا ایرادی میگیرد  از صف نوبت نباید خارج گردد و مسیر سبز نیز تغییر نکند . لطفا تمهیدات لازم را مبذول فرمایند. با تشکر و احترام فراوان

    پاسخ:
    سلام
    اظهارنامه بعد از دریافت سریال در قسمت اظهارهای قبلی ذخیره می شود و بعد از ان در هر مرحله ای باشد قابل دستیابی است
    خروج از صف و یا تغییر مسیر نظر کارشناس و ریاست سالن واردات می باشد
    این موضوع در حیطه اختیارات رییس سالن است.

    باتشکز
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • مهدی زارعی
  • با سلام و آرزوی قبولی طاعات، میخواستم بپرسم که آیا مشخصه که مرحله بعدی آزمون استخدامی چه زمانی برگزار میشه ؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    آزمون استخدامی گمرک به ستاد گمرک مربوط می شود 
    به حیطه معلومات این وبلاگ نمی باشد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سوال 52 چرا گفته ج درست است؟ طبق ماده 83 قانون، وارد کننده وارد کننده حساب میشه نه صاحب کالا 
    ما که در تعجبیم اینگونه سوالات آیا قابل اعتراض است یا خیر چون قانون وقتی گفته وارد کننده باید دقیقا لفظ واردکننده به کار برده شود که در جواب سوال گفته صاحب کالا !!!! لطفا پیگیری کنید

    پاسخ:
    سلام
    سوالات و کلید آنها را گمرک منتشر کرده است
    لطفا سوالات خود را از سایت گمرک بپرسید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    پاسخ سوال 77 (مقررات ص و و )در کدام کتاب قرار دارد؟ من هرچی گشتم پیداش نکردم 
    لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:

    سلام
    سوالات و کلید آنها را گمرک منتشر کرده است
    لطفا سوالات خود را از سایت گمرک بپرسید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام ممنون از پاسخگویی،
    چرا نرخ ارز هفتگی در سایت گمرک روز چهارشنبه تغییر میکنه ، ولی نرخ ارز اظهارنامه در سامانه جامع گمرکی  از شنبه ، لطفا اینارو با هم هماهنگ کنید ، چون نرخ ارز اظهارنامه را سیستم خودکار محاسبه میکنه.
    پاسخ:
    سلام
    به علت بودن ستاد گمرک ایران نرخ ارز سایت گمرک روز چهارشنبه تغییر میکند
    ولی به باز بودن گمرکات اجرایی تا روز جمعه نرخ ارز سامانه جمعه بعدازظهر تغییر می کند.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    با سلام

    1) چرا پس از این همه تعلل، کلید آزمون بدون مشخص بودن شماره صفحات پاسخ ها در منابع آزمون (پنجره واحد و سامانه جامع) منتشر شده است؟

    2) اگر طبق اعلانیه گمرک تمامی سئوالات از منابع بوده پس چرا جهت اثبات حقانیت خود، مبادرت به مشخص نمودن پاسخ سئوالات در منابع نمی کند؟

    3) آیا آزمون دارای نمره منفی بود؟


    پاسخ:

    سلام
    سوالات و کلید آنها را گمرک منتشر کرده است
    لطفا سوالات خود را از سایت گمرک بپرسید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    اگه توی کلید سوالات اعلامی ، اشکالی پیدا کنیم ، مثلا سوال 37 طبق ماده 13 قانون ، کالای موجود در گمرک نیز جزو جواب ها میباشد، و سوالات دیگر ، منظورم عموما سوالات دو جهی است ، از چه طریقی اعلام کنیم


    ممنون 
    پاسخ:

    سلام
    سوالات و کلید آنها را گمرک منتشر کرده است
    لطفا سوالات خود را از سایت گمرک بپرسید.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام کی سوالات و جوابای آزمون منتشر میشه ؟ شما همش میگین به زودی و قراره گمرک سوالا رو منتشر کنه ما هم میدونیم قراره منتشر بشه اما کی بالاخره شما که با گمرک ارتباط دارین بپرسین تاریخشو ملت بیخود انتظار نکشه مردیم از بلا تکلیفی
    پاسخ:
    در پست جدید سوالات و پاسخ ها منتشر شده است

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام. از اینکه وقت میزارید و جواب سوالات شرکت کنندگان آزمون رو میدین که خارج از وظایف شما هست ممنون، لطفا اگه با توجه به دوره های قبل  یا اینکه اطلاع دارید نحوه برگزاری دوره آموزشی چجوریه؟آیا متمرکز برگزار میشه ؟کجا برگزار میشه و مدتش چقدره ؟ چند روز در هفته ؟ ممنون
    پاسخ:
    سلام
    خیر از نحوه و چگونگی برگزاری آزمون خبری نداریم
    جزئیات بعدا توسط گمرک منتشر می شود.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    سندی رو تو گمرک بندر عباس ترخیص کردم . سند بانکی . الان نیاز به یه اصلاح شماره بارنامه دارم . اما گمرک میگه نمیشه تو سیستم درست کرد و ببه بانک نامه نوشته که شماره بارنامه صحیح هستش. اما بانک میگه باید تو سیستم درست کنه و گمرک میگه نمیشه . الان بانک میگه پیغام بزاره گمرک جوری که تو سامانه استعلام پروانه گمرکی ecl دیده بشه . سوالم اینه که کجا باید این پیغام گذاشته بشه تا بانک تو سامانه ecl ببینه ؟
    پاسخ:
    سلام
    گمرک می تواند اظهارنامه را اصلاح کند
    البته شرایطی دارد که خودشان و نمایندگان سامانه مستقر در گمرک می دانند.


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    با سلام.بنده مقداری اجناس خارجی ازتهران خریداری نمودم وتحویل باربری نمودم که متاسفانه درباربری شهرستان مربوطه تعزیرات انها رابه جرم احناس خارجی جمع کرده وبرگه سبز از من میخواهد ومن نیز برگه راتحویل نمودم اجناس درسامانه موجود هستن ولی جنس را نمیدهن چکار باید بکنم
    پاسخ:
    سلام
    چنانچه اطلاعات شما در سایت استعلام الکترونیک پروانه گمرکی موجود باشد
    از نظر گمرک ایران مورد تایید است.
    و سایر سازمان ها باید تمکین کنند.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی

    با سلام

    من یک دستگاه خودرو در گمرک باهنر اظهار کردم (اظهارکننده خودم بودم) بعد از اینکه دیدم پروسه زمانبر شد از بندر عباس به شهر خودم برگشتم و کار رو به یه کارگزار محول کردم اینکه چقدر اذیتم کرد کارگزار بماند . بعد از ترخیص از گمرک شهید باهنر هیچ مدرکی به شخص کارگزار داده نشده و الان که برای شماره گذاری مراجعه میکنم گواهینامه گمرکی و دستور ترخیص (relese order)میخوان. چطوری میتونم بدون اینکه دوباره به بندرعباس برم گواهینامه گمرکی رو بگیرم ؟

    پاسخ:
    سلام
    گمرک فقط رسید پروانه الکترونیک صادر می کند و صحت آن هم از سایت استعلام الکترونیک انجام می شود
    گمرک مدرک کاغذی معتبر صادر نمیکند و فقط الکترونیک صادر می شود.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    به کشتیرانی ها آموزش صحیح بدهید 10 روز معطل شدیم 14 ردیف کالا رو در یک خط وارد کرده بودند
    بعد 14 ردیف زذند دوباره یک ردیفش زیاد بود گیر میکرد
    10 روز دموراژ و معطلی مارو کی جبران میکنه؟
    پاسخ:
    سلام
    کلیه نمایندگان شرکت های حمل آموزش کامل دیده اند و هر روز آموزش بروز می شود.
    هیچ عذری در زمینه عدم آموزش ندارند.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی

    با سلام
    لیست اظهارنامه های من درepl به ترتیب نمایش داده نمیشود
    ممنون میشم راهنمایی کنید تا به ترتیب روز اظهار نمایش داده شود.
    در ضمن یه پیشنهادی هم دارم ممنون میشم پیگیری کنید
    قسمت جستجو را یه مقدار پیشرفته تر کنید منظورم اینه که بشه با نام کارمندا ویا کارت بازرگانی هم بتونیم جستجو انجام بدیم 
    ممنون از همکاریتون
    موفق باشین
     



    پاسخ:
    سلام
    مرتب سازی بر اساس زمان تکمیل اظهارنامه است.
    ضمنا در نسخه جدید پنجره واحد با هر نامی که در اظهارنامه موجود است جستجو انجام می شود.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
  • مسعود گشتی
  • با سلام
    در صورتی که کارمند شرکت و کارگزار در گمرکات مشغول به واردات و صادرات جهت شرکت می باشند .چگونه مدیر عامل می تواند به اظهار ها و فعالیت های انجام شده دسترسی داشته باشد؟
    برای آموزش دور اظهاری بطور کامل  راهنمایی نمایید

    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    صاحب کالا با وکالتی که به کارمندان خود داده است می تواند در منوی دوراظهاری واردات و در قسمت اظهارهای قبلی اظهارنامه های قبلی مارمندان خود را مشاهده کند.
    آموزش های کلی دوراظهاری در وبلاگ و در کانال پنجره واحد قرار داده شده است.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    سلام لطفا شماره تلفن پشتیبانی سایت epl را می خواستم با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    شماره تلفن های میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    021-88805385-8

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    با سلام
    ایا امکان مجدد برای گرفتن رمز دسترسی به پروانه بعد از خروج از گمرک وجود دارد ؟ اگر وجود دارد لطفا راهنمایی کنید .

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    اظهارکننده یا صاحب کالا در هر زمانی می تواند رمز دسترسی به پروانه را از پنجره واحد دریافت نماید.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    با درود

    از طریق حساب شرکتی، حق العمل کار را مشخص کرده ام و با وکالتی که به ایشان دادم کار دور اظهاری را به ایشان محول کردم. حال کالا ترخیص شده است ولی در منوی دوراظهاری واردات (با بارنامه یا بدون بارنامه) حساب مدیر عامل نمی توانم اطلاعات اظهار نامه ای که حق العمل کارم اظهار کرده است را ببینم. چه باید کنم؟

    لازم به ذکر است که مدیر عامل را بعنوان نماینده شرکت از طریق حساب شرکت انتخاب کرده و تایید کرده ام.

    لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام 
    برای مشاهده سوابق اظهار و ترخیصیه و ... 
    1- شما بایستی با حساب کاربری مدیر عامل وارد پنجره واحد تجارت فرامرزی (epl) شوید و با حساب کاربری مربوط به شناسه ملی شرکت امکان پذیر نیست .
    2- مدیر عامل محترم ،باید در سامانه epl از شرکت وکالت نمایندگی شرکت داشته باشد.
    3- و همچنین سابقه اظهارهایی قابل مشاهده است که اظهار کننده ، در سامانه epl ، از شرکت وکالت کارمندی داشته باشد.

    با تشکر

    ارسال نظر

    توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

    نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام