پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران براساس مصوبات شورای فن‌آوری اطلاعات و به منظور تسهیل، تسریع و شفاف‌سازی در امور ترخیص کالا و حمایت از تولید ملی و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بخشنامه جدیدی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

این بخشنامه که از سوی فرود عسگری معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در 6 بند ابلاغ شده به شرح ذیل است: 

************************

مفاد بخشنامه را در ادامه مطلب بخوانید

1- ارزش  اظهاری کالاهای وارده با رویه بانکی ( ارز مبادله ای )  تا سقف ماخذ 15 درصد حقوق ورودی ، با عنایت به اختلاف نرخ ارز رسمی اعلامی از سوی بانک  مرکزی با ارز آزاد (غیر رسمی) مستند به ماده 14 قانون امور گمرکی پذیرفته و صرفاً در موارد ظن بیش بود حسب دستورالعمل شماره 147995‏/94‏/1‏/24‏/256 مورخ 9‏/8‏/95 پس از ترخیص کالا و اعلام مراتب  به بانک عامل مبنی بر عدم  تسویه  از طریق سامانه جامع گمرکی به منظور بررسی و اعلام نظر  نهایی با دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه  مکاتبه گردد. 

2-  در صورت عدم پذیرش ارزش مندرج در TSCبا نگهداری کالا ویا در صورت تمایل ذینفع با اخذ سپرده موضوع ماده 45 قانون امور گمرکی  ، کالا ترخیص و موضوع بلافاصله توسط گمرکی که از ریاست محترم کل تفویض اختیار  ارجاع پرونده  را دارند ،به کمیسیون رسیدگی به اختلافات منعکس  تا خارج از نوبت مطرح رسیدگی قرار گیرد و عدم دریافت جریمه  منوط به تصریح آن در رای صادره می باشد .

3- چنانچه ارزش کالایی در سامانه  TSCثبت  نشده باشد،  صاحب کالا می تواند  باارسال  اسناد و  مدارک مثبته و یا سوابق ترخیص با رعایت شرایط همزمانی مورد تایید گمرک  ویا  در صورت لزوم ارایه  نمونه کالا و یا کاتولوگ از دفتر بررسی وتعیین ارزش و تعرفه در خواست ثبت ارزش در سامانه TSC نماید.

4- نظر به اینکه دارو و تجهیزات پزشکی مشمول قیمت گذاری و نظارت توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  می باشد،  فلذا پذیرش ارزش اظهاری کالاهای وارده مذکور با رویه بانکی پس از اخذ مجوز ترخیص از وزارتخانه  مذکور بلامانع بوده و همزمان  با ترخیص کالا ، اطلاعات مربوط به هر واحد کالا همانند سایر کالاهای وارده و پس از تکمیل کامل فیلد اظهارنامه ارزش و درج مشخصات دقیق کالا از طریق سامانه  جامع گمرکی  به منظور بررسی و ثبت  اطلاعات کالا در سامانه TSC به دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه ارسال شود. 

 

5- عدم پذیرش ارزش اظهاری صاحب کالا توسط کارشناس متمرکز  و یا گمرک اجرایی می بایست مستند به ماده  15  قانون امور گمرکی و مواد   10  الی  21  آئین نامه اجرایی قانون مذکور باشد.  لذا از صدور تفاوت ارزش بدون رعایت مستندات قانونی اکیداً خودداری و به هنگام مکاتبات با دفتر  ستادی ذیربط مستندات و دلایل قانونی مربوطه  ذکر شود .

اختلاف ارزش استنباطی از سوی گمرک   برای کالاهائیکه ارزش آنها  در سامانه TSC ثبت شده است با در نظر گرفتن حجم  خرید و شرایط معامله با دامنه تغییرات تا ده درصد (باستثناء انواع پارچه ،پوشاک ، منسوجات  نبافته ،  انواع خودروهای مشمول قانون خوردو ، برنج خوراکی ، انواع ظروف شیشه ای ، چینی و سرامیک ، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع کالای دخانی و تنباکو ی معسل ) پذیرفته می شود.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام