پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

کاربران گرامی در این صفحه شما می توانید سوالات متداول مربوط به وکالت در سامانه پنجره واحد و پاسخ این سوالات را مشاهده نمایید.

*******************************

1. پیغام  «اظهارکننده سند کارنه از هیچ شرکت حملی وکالت کارمندی ندارد.» به چه دلیل اتفاق می افتد؟
 پاسخ :
هر کدام از شرایط زیر برقرار نباشد، با این خطا مواجه می شوند.
  • کاربری ک قصد ایجاد بارنامه دارد باید یکی از اظهارکنندگان پروانه ترانزیت/کارنه باشد
  • کاربری ک قصد ایجاد بارنامه دارد باید کارمند شرکت حمل مورد تایید گمرک ایران باشد

کاربر گرامی شما در این صفحه می توانید سوالات مربوط به ترخیصیه در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی و پاسخ این سوالات را مشاهده نمایید.

********************************************

واگذاری ترخیصیه

1. پیغام «شما اجازه انتقال این ترخیصیه را ندارید، این ترخیصیه متعلق به ...... با شناسه ملی ..... می باشد.»، هنگام واگذاری ترخیصیه الکترونیکی در سامانه پنجره واحد به چه معناست؟

پاسخ:

به این معنی است که کاربری که قصد واگذاری ترخیصیه الکترونیک را دارد، وکالت الکترونیکی لازم  از صاحب ترخیصیه را ندارد.


  • دقت داشته باشید کاربری مجاز به واگذاری ترخیصیه الکترونیک می باشد که صاحب ترخیصیه بوده و یا وکالت الکترونیکی کارمندی از صاحب ترخیصیه داشته باشد.
  • همچنین می توانید جهت مشاهده صاحب ترخیصیه الکترونیک خود از پنل " بررسی وضعیت ثبت ترخیصیه  " استفاده نمایید.


ورود اطلاعات اظهار

پاسخ سؤال 1 :

به این معنی است که کد تعرفه ای که شما قصد اظهار آن را دارید، در بارنامه الکترونیک ثبت نشده یا دارای نقص می باشد و باید توسط شرکت حمل و نقل (کشتیرانی) اصلاح گردد.

  • دقت داشته باشید وجود کاراکتر هایی مثل  / . ؛ ، - و فضای خالی در ابتدا،انتها و بین ارقام کد تعرفه ثبت شده در بارنامه الکترونیک موجب بروز مغایرت میشود و جهت رفع مغایرت باید به کشتیرانی مراجعه شود.

1.    اگر بخواهیم برای یک کارمند جدید در بندر دسترسی به EPL اضافه کنیم و دسترسی نفر قبلی حذف کنیم ، از کجا میتونیم این کار انجام بدیم ؟

نامه بزنید به گمرک اجرایی و کاربری اون شخص رو اگر کارمند خودتون باقی میمونه و نوع فعالیتش عوض میشه، مسدود کنند و برای کارمند جدید کاربری دریافت کنید.

مدارک لازم جهت کارمند جدید جهت دریافت کاربری epl

  •         لیست بیمه و کد کارگاهی اون
  •          معرفی نامه
  •          گواهی عدم سؤ پیشینه

بارگذاری گواهی بازرسی

جهت مشاهده فایل آموزشی بارگذاری گواهی بازرسی اینجا کلیک کنید.


********************************************

تأیید گواهی بازرسی

برای تأیید گواهی بازرسی، شما ابتدا بایستی وکالت خود، از سوی شرکت بازرسی و سپس گواهی بازرسی را تآیید نمایید.

جهت مشاهده فایل آموزشی تأیید گواهی بازرسی اینجا کلیک کنید.

کاربران گرامی در این قسمت ، آموزش های مربوط به تمام مراحل دور اظهاری ترانزیت و دور اظهاری ترانزیت با بارنامه، قابل مشاهده می باشد.

********************************

برای انجام دور اظهاری ترانزیت در پنجره واحد ابتدا بایستی از منوی «کاربر» و «دور اظهاری ترانزیت» اقدام به دور اظهاری نمایید، پس از مطالعه قوانین و توافق نامه،تکمیل اطلاعات اظهار،اسناد لازم و مربوط را بارگذاری نموده و وضعیت اعلام وصول شرکت حمل را مشاهده نمایید و در صورت تآیید در این مرحله، در مرحله بعد، شماره سریال را دریافت و ثبت کوتاژ نمایید.

شما می توانیدشرح کامل این مراحل و تمام قسمت های مشاهده وضعیت اظهار که مربوط به پس از ثبت کوتاژ  می باشد(شامل پیغام ها و پرینت و نمایش اظهارنامه،ارسال اعتراض، پیشنهاد اصلاحیه به کارشناس، ارزیابی کارشناس، تفکیک بارنامه)، و آموزش مرحله صدور مجوز ورود کامیون و آموزش های مربوط به ثبت نام در سامانه و فعال سازی کد ورود امن و دسترسی به سامانه را در فایل آموزش دور اظهاری ترانزیت، که در ادامه آورده شده مشاهده کنید.

جهت دریافت فایل آموزش دور اظهاری ترانزیت، اینجا کلیک کنید.

******************************************

برای انجام دور اظهاری ترانزیت با بارنامه در پنجره واحد ابتدا بایستی از منوی «کاربر» و «دور اظهاری ترانزیت با بارنامه » اقدام به دور اظهاری نمایید، پس از مطالعه قوانین و توافق نامه، دریافت اطلاعات بارنامه و تکمیل باقی اطلاعات اظهار،اسناد لازم و مربوط را بارگذاری نموده و وضعیت اعلام وصول شرکت حمل را مشاهده نمایید و در صورت تآیید در این مرحله، در مرحله بعد، شماره سریال را دریافت و ثبت کوتاژ نمایید.

شما می توانیدشرح کامل این مراحل و تمام قسمت های مشاهده وضعیت اظهار که مربوط به پس از ثبت کوتاژ  می باشد(شامل پیغام ها و پرینت و نمایش اظهارنامه،ارسال اعتراض، پیشنهاد اصلاحیه به کارشناس، ارزیابی کارشناس، تفکیک بارنامه)، و آموزش مرحله صدور مجوز ورود کامیون و آموزش های مربوط به ثبت نام در سامانه و فعال سازی کد ورود امن و دسترسی به سامانه، ارسال ونهایی کردن مانیفست، ایجاد ترخیصیه ، بارنامه (شامل تفکیک، تجمیع، ویرایش و مشاهده وضعیت)، و همچنین وکالت های مربوط  را در فایل آموزش دور اظهاری ترانزیت با بارنامه، که در ادامه آورده شده مشاهده کنید.

جهت دریافت فایل آموزش دور اظهاری ترانزیت با بارنامه، اینجا کلیک کنید.

برای انجام دور اظهاری صادرات در پنجره واحد ابتدا بایستی از منوی «کاربر» و «دور اظهاری صادرات» اقدام به دور اظهاری نمایید، پس از مطالعه قوانین و توافق نامه،بارگذاری اطلاعات فاکتور (در صورت انجام دور اظهاری صادرات با فاکتور) و تکمیل باقی اطلاعات اظهار، در صورتی لزوم مجوز های مورد نیاز را اضافه نموده و سپس  اسناد لازم را بارگذاری و با تأیید نهایی شماره سریال را دریافت و ثبت کوتاژ نمایید.

شما می توانیدشرح کامل این مراحل و تمام قسمت های مشاهده وضعیت اظهار که مربوط به پس از ثبت کوتاژ  می باشد(شامل پیغام ها و پرینت و نمایش اظهارنامه،ارسال اعتراض،  ارزیابی کارشناس)، و آموزش مرحله صدور مجوز ورود کامیون و آموزش های مربوط به ثبت نام در سامانه و فعال سازی کد ورود امن و دسترسی به سامانه را در فایل آموزش دور اظهاری صادرات، که در ادامه آورده شده مشاهده کنید.

جهت دریافت فایل آموزش دور اظهاری صادرات، اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت فایل آموزش دور اظهاری صادرات با فاکتور، اینجا کلیک کنید.



شما می توانید برای تجمیع بارنامه، پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی، از منوی «کاربر» و زیر منوی «تجمیع بارنامه» استفاده نمایید.
البته تجمیع بارنامه ها شرایطی دارد:
1. تمام بارنامه ها توسط یک شرکت حمل ثبت شده باشند.
2. تمام بارنامه ها در وضعیت اظهار باشند. (ترخیصیه آنها صادر شده، اما هنوز اظهار نشده اند).
3. صاحب تمام بارنامه ها (گیرنده)، یک شخص (حقیقی/حقوقی) باشد.چ
4. تجمیع بارنامه های فله و کانتینری با  هم امکان پذیر نمی باشد.
 5. کاربری که صاحب بارنامه ها بوده و یا از صاحب بارنامه ها وکالت کارمندی الکترونیکی داشته باشد، مجاز به تجمیع بارنامه ها می باشد.

فایلی که در ادامه آورده شده، شامل شرح کاملی از تجمیع بارنامه می باشد.


ا توجه به دستور معاونت محترم ترانزیت گمرک تهران تجمیع بارنامه ها به عهده حمل ونقل گذاشته  شده و پس از تجمیع و پرینت  صاحبان کالا با پر کردن فرم ذیل به معاونت مراجعه تا نسبت به تثبیت شماره بارنامه تجمیعی اقدام گردد .



گمرک تهران 

با توجه باینکه شرکت حمل و نقل بین المللی.............. به شماره شناسه ..............مبادرت به تجمیع بارنامه ههایی بر اساس بارنامه کلی شماره ..................موضوع قبوض انبار مشروحه ذیل و متعلق به اینجانب ...............با کد ملی شماره ...............نموده است به لحاظ اینکه این تجمیع با رعایت مواد 40 و 60 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی صورت پذیرفته است خواهشمند است نسبت به تایید تجمیع بارنامه الکترونیکی موصوف اقدام شود . 

قبض انبار شماره :

1-

2-

مراجعه کننده محترم پس از تکمیل فرم نسبت به ارائه قبوض به بایگانی جهت جمع آوری سوابق اقدام شود .

شما می توانید پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی، از منوی کاربر، گزینه «تفکیک بارنامه» را انتخاب کنید، و سپس با وارد کردن شماره بارنامه و شناسه شرکت حمل و کلیک بر روی «بارگذاری»، بارنامه را بارگذاری نموده و اقدام به تفکیک نمایید.
 فایلی که در ادامه آمده شامل شرح کاملی از مراحل تفکیک بارنامه (صفحات 7 الی 12) و همچنین تفکیک بارنامه یعد از اظهار (صفحات 18 الی 22) می باشد.



<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>

نکته:

کاربری مجاز به تفکیک بارنامه هست که از صاحب ترخیصیه وکالت کارمندی داشته باشد.

کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام