پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

با توجه به اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی در جهت سرعت بخشیدن به عملیات گمرکی، سامانه درگاه پرداخت اینترنتی شناسه پرداخت های تولید شده درسامانه جامع امور گمرکی(مبالغ کمتر از 50 میلیون تومان) راه اندازی شد.

شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی payment.irica.ir نسبت به پرداخت شناسه خود اقدام کنید.

 

* اطلاعیه جدید: امکان پرداخت اینترنتی شناسه های صادر شده از سامانه جامع تمام گمرکات کشور ایجاد شد.

همچنین امکان بررسی پرداخت یا عدم پرداخت شناسه ها ایجاد شده است. شایان ذکر است امکان استعلام وضعیت پرداخت شناسه ها و دریافت رسید الکترونیکی، جایگزین مناسبی برای کاغذ قبض درآمد میباشد.


برای دریافت فایل آموزشی درگاه پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

نظرات  (۲۴)

با سلام لطفاً نسبت به پرداخت از درگاه اینترنتی فرودگاه امام خمینی کد 10103 اقدام نمایید.
پاسخ:
سلام
پرداخت از طریق درگاه اینترنتی در حال حاضر مهیا شده است
می توانید با ورود به سامانه http://payment.irica.ir می توانید با ورود شناسه پرداخت می توانید به صورت اینترنتی پرداخت را انجام دهید.

با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
سلام 
یک سوال 
با حذف شناسه اظهار حمل درسیستم 
چگونه از ثبت سفارش کسر کنیم ؟
اینجوری دیگر نیاز به ثبت سفارش گرفتن دوباره نیست چون از یک هشت می توان هزار بار استفاده کرد چون وقتی نیار به ثبت شناسه حمل نیست کسی شناسه نمی کشد 
 شناسه اظهار کجا استفاده  می شود

پاسخ:
سلام
درسته شناسه اظهار حذف شده است ولی کسر از ثبت سفارش توسط کارشناس انجام می شود.
صرفا شناسه پیگیری ثبت سفارش یا همان شناسه اظهار حذف شده است

با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
حساب فعال شروع میشود با 100 به جه معنی است؟

پاسخ:
سلام
گمرک تهران دارای دو نوع شناسه است 
شناسه ای که با 100 شروع می شود و شناسه ای که با 500 شروع می شود 
این به این معنی است اگر شناسه پرداخت شما یکی از این موارد است یعنی سه رقم ابتدایی آن به شرح بالاست شما می توانید به صورت اینترنتی پرداخت را انجام دهید در غیر این صورت پرداخت اینترنتی مقدور نمی باشد

باتشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
سلام و وقت بخیر 
با توجه به اینکه همه افراد برای استفاده از سامانه با گوشی ایفون با مشکل مواجه هستند خواهشمند است راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
سلام
ما در چند عدد از گوشی های ایفون تست کردیم مشکلی نداشتند
ضمن اینکه در صورت بقای مشکل کاری از دست ما برنمی اید.

با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمد جعفر حسین زاده
  • با سلام 
     چرا رسید پروانه الکترونیکی رو در بخش صادرات حذف کردید؟
    پاسخ:
    سلام
    مشکلی بود که وقتی اظهارنامه اعلام وصول می شد گزینه تولید رمز حذف می شد که در حال رفع این مشکل هستیم

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • سید حسین میرترابی
  • سلام از ساعت ۳بامدادتا۲۳شب حدود۷۰پیامک یک شکل از سامانه مربوط به یک کوتاژ برایم ارسال شده لطفا رسیدگی کنید
    پاسخ:
    سلام
    مشکل بررسی می شود.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام
    خسته نباشید
    2 تا مشکل در سامانه وجود داره لطفا پیگیری فرمائید:
    1- درزمان آپلود تصویر گاهی اوقات با یکی از فایلها به شمکل برمی خوره و پس از مدت زمان طولانی بدون هیچ پیام خطایی فرآیند رو ادامه نمیده ( معمولا اگر چند فایل PDF همزمان آپلود کنیم این مشکل پیش می آد )
    2- عادت کرده بودیم اغلب اوقات با فشردن یک دکمه با خطای internal erorr  مواجه بشیم . حالا عولاوه بر اون گاهی هم به جای انجام درخواست مورد نظر دوباره به صفحه آپلود ارزش منتقل می کنه... حتی پس از دریافت نوبت!!!
    پاسخ:
    سلام
    مشکلات شما قابل پیگیری با ارائه نمونه در سامانه می باشد
    لطفا با دفتر پشتیبانی تماس گرفته و اطلاعات خود را ارائه کنید تا بررسی بیشتری گردد.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام

    امکان پرداخت اینترنتی وجود دارد.. ولی بنده از قسمت صندوق گمرک فرودگاه امام سوال کردم که اگر پرداخت اینترنتی انجام شود ، اظهارنامه را پرفراژ نمی کنن.. و حتماً باید فیش پرداختی ارائه شود.. لطفا به گمرکات پرداخت اینترنتی را ابلاغ فرمائید.
    پاسخ:
    سلام
    شما نیازی به پرفراژ قسمت صندوق ندارید
    چنانچه پرداخت خود را انجام دهید و تاییدیه بانک به گمرک ارسال شود اظهارنامه شما به طور خودکار به درب خروج و قست صدور مجوز بارگیری ارسال می شود 
    ضمن اینکه این موضوع به همه گمرکات ابلاغ شده است.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    ba salam vazeiiat SMS ha khili na monazam ast , ghablan khili be moghe bud hala ba takhire 2 ia 3 roz miaiad
    پاسخ:
    سلام
    گاهی به علت شلوغی سرور ها ارسال پیامک با تاخیر صورت میگیرد که این موضوع در حال بررسی و رفع مشکل است

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    من یه مشکلی در سایت دارم اینکه زمان واگذاری ترخیصیه به مشتری وقتی به قسمت واگذاری میروم و عملیات واگذاری را انجام میدهم و وقتی دکمه انتقال را میزنم نام شرکت خود و شرکتی که میخواهم واگذار کنم را هم میاورد اما وقتی دکمه کاملاً اطمینان دارم و انجام شود را میزنم پیغام میاید سفری با این اطلاعات پیدا نشد
    این مشکل از کجا میباشد لطفاً راهنمایی فرمائید
    پاسخ:
    سلام
    برای رفع این موضوع باید با دفتر پشتیبانی تماس بگیرید اطلاعات خور را ارائه کنید تا بررسی بیشتری انجام گردد

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید. لطفا در مورد بند 30 (محل ارزیابی کالا) که دارای گزینه های zone A و zone B و TOTALو ... میباشد توضیح بفرمایید . ما قبلا در گمرک نوشهر تمامی اظهارها را TOTAL  انتخاب میکردیم ولی الان گفته شده باید Zone A انتخاب شود. لطفا در این مورد بفرمایید منظور از محل ارزیابی کالا چیست؟ با تشکر.
    پاسخ:
    سلام
    زون های ارزیابی برای اداره انبارهایی است دارایی چندین انبار بزرگ هستند 
    در نوشهر زون a برای خود نوشهر و زون b برای دفتر گمرکی آمل می باشد
    اگر خواستید به آمل اظهار کنید خود گمرک آمل فاقد سامانه است باید به زون b گمرک نوشهر اظهار کنید

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    ضمن عرض سلام . لطفا درخواستهای اینجانب را پاسخ بفرمایید. چند بار درخواستهای دیگر داشتم بی پاسخ ماندند. 
    مشکل من در دور اظهاری سیستم مجازی میباشد. کالای من مسیر قرمز شد از سمت کارشناس مجازی به واحد ارزیابی ارسال گردید. متاسفانه به ارزیابی توسط سیستم ارسال گردید که در مرخصی به سر میبرد. رئیس سرویس گمرک محلی امکان تخصیص ارزیاب جدید را نداشت و توسط معاون فنی بجای اینکه تخصیص ارزیاب جدید بدهند سند را بازگردانی به مرحله قبل کردند. و الان نه کارشناس گمرک مجازی و نه معاون فنی گمرک محلی نمیتوانند آن را به مرحله ارزیابی بفرستند و اظهار در مرحله کارشناسی تعیین مسیر مانده و در نوبیت یک واحد کاری معاونت فنی گمرک محلی قرار داد و از دست هیچکس کاری ر نمیاید. لطفا راهنمایی بفرمایید چه کار کنیم 

    پاسخ:
    سلام
    اظهارنامه در هر وضعیتی که هست یک نفر مسئول دارد که باید تاییدی انجام دهد
    برای رفع این مشکل به مسئول ای تی گمرک مراجعه کنید تا راهنمایی کنند

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمد جعفر حسین زاده
  • درتاریخ ۳۰بهمن محبت کردید جوابم رو دادید اما مجدد این مشکل از۱۸اسفند ایجاد شده ضمن اینکه در کانال سیکما اعلام شده که پروانه های برای صاحبان کالا ارسال میشود که در این صورت کارگزار نمیتواند حقوق خود را مطالبه نماید لطفا پروانه های اظهاری کارگزاران را فقط برای کارگزار قابل دسترس نمایید      با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    طبق هماهنگی های صورت گرفته اظهارنامه ها برای صاحبان کالا ، حق العملکار و نماینده ارسال می شود 

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام؛
    امروز حقوق و عوارض گمرکی را با شناسه مربوطه در بانک ملی پرداخت کردم.هنوز در سایت epl اعمال نشده و رئیس سرویس نمی تواند مجوز بارگیری را صادر نماید.
    تا کی باید منتظر بمانیم یا از کجا پیگیری نماییم؟
    پاسخ:
    سلام
    این مشکل سراسری است که در حال مرتفع شدن است.

    باتشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • میثم قجاوندراد
  • سلام 
    وبسایت معرفی شده برای پرداخت اینترنتی کار نمیکند! ایا منقضی شده؟
    سوال دوم اینکه ایا امکان تجمیع انجام عملیات سازمان راهداری با گمرک وجود ندارد؟
    پاسخ:
    سلام
    سایت پرداخت اینترنتی امروز با مشکلاتی مواجه بود که این مشکل برطرف شده است و الان سایت بدون مشکل بالاست
    تجمیع امکان ندارد چون حساب وزارت راه و گمرک متفاوت است.

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    سلام. خسته نباشین. ممنون از اطلاع رسانی و احساس مسئولیتی که نسبت به آزمون حق العمل کاری گمرک دارین. من از قبول شده های ازمون حق العمل کاری گمرک هستم. خواستم بدونم برای ارسال مدارک کی اطلاع رسانی میشه؟ شما اطلاع دارین چه مدارکی لازمه؟ ممنون میشم اگر در مورد ارسال مدارک هم اطلاع رسانی کنین.
    با تشکر از زحماتتون
    پاسخ:
    سلام
    در کانال تلگرام اطلاع رسانی شده است


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
  • مسعود اونق
  • با سلام و عرض ادب 
     نتایج اعلام و الحمدالله بنده قبول شده ام
     و خداوند منان را بسیار شاکرم که در ماه مبارک رمضان مزد زحماتم را داده و دعاهایم مقبول درگاه حق شد.
    از جناب آقای دکتر کرباسیان رییس کل محترم گمرک ایران بخاطر افزایش طرفیت قبول شدگان صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم واز خداوند متعال برای ایشان سلامتی و طول عمر با عزت مسئلت می نمایم. 
    همچنین از تمام مسئولین و دستندرکاران برگزاری آزمون کارگزاری، کمال تشکر و قدردانی را دارم و یک تشکر ویژه از کارشناس محترم وبلاگ پنجره واحد که در این مدت همواره در کنار ما داوطلبین بوده اند و به تک تک سوالاتمان پاسخ می دادند امیدوارم همیشه سلامت و سربلند باشند. با تشکر 
    پاسخ:
    سلام
    انشالله موفق باشید
  • حسن نمازیان
  • با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس محترم
    از اطلاع رسانی و راهنمایی های شما در یک ماه آزمون کار گزاری واقعا سپاس گزاریم و از تمام کسانی که آزمون را در سلامت کامل برگزار کردند و نتایج گواه بر عادلانه بودن آزمون است. اگرچه من در آزمون قبول نشدم ولی ثانیه ای به سلامت آزمون شک نکردم . واقعا سپاس گزارم.
    پاسخ:
    سلام
    سپاس از لطف شما
    انشالله موفق باشید.


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    سلام و خدا قوت..
    از بابت تمام زحماتی که این مدت کشیدین ممنون..
    پشتیبان عزیز این دوره که قراره برای قبول شدگان کارگزاری برگزار بشه چی هستش؟مکانش کجاس؟چقدر طول میکشه؟هزینه اش چقدره؟
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطف شما
    در صورت برگزاری دوره های آموزشی اطلاع رسانی می شود.


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    با سلام .آیا احتمال اینکه در سالهای آینده باز امتحان کارگزاری برگزار به هست یا نه چون بعضی ها میگن چون زیاد گرفتن احتمالش هست که دیگه آزمون برگزار نشه.ممنون
    پاسخ:
    سلام
    بنده اطلاعی از آزمون های بعدی ندارم
    چنانچه تصمیمی برای برگزاری ازمون بود اطلاع رسانی خواهد شد.


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی

    سلام ی سوالی از شما دارم بنظر شما از بین پذیرفته شدگان آزمون کارگزاری کسی هست که انصراف بده؟ چطور میتونم باخبر بشم ؟ من خیلی تلاش کردم حتی ی درصد هم احتمال نمیدادم که قبول نشم اما رتبم شده 1300 از بس که ترسیدم با نمره منفی امتحانم خراب نشه حتی اونایی هم که نصف نصف شک داشتم رو جواب ندادم بخدا شب و روز تلاش کردم این آزمون خیلی برام مهم بود شب و روزم یکی شده خواهشا اگه میتونین راهنماییم کنید از لطف شما ممنونم .

    پاسخ:
    سلام
    بنده اطلاعی ار انصرافی های آزمون ندارم
    باید از دفتر آموزش گمرک ایران سوال بفرمایید.


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
    سلام چطور میتونم با دفتر آموزش گمرک ایران تماس بگیرم ؟
    پاسخ:
    سلام
    از سایت گمرک ایران سوال بفرمایید.


    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
  • جواد بریری
  • با عرض سلام و خسته نباشید 
    چقدر زمان طول میکشه که جواب استعلام های قبول شدههای کارگزاری گمرک داده بشه گفته میشه تا یکسال طول میکشه میخواستم بدونم صحت داره؟ 
    ممنون می شم اگه پاسخ بدید 
    پاسخ:
    سلام
    بنده اطلاعی از این موضوع ندارم
    چنانچه خبری به دستمان رسید اطلاع رسانی میکنیم

    باتشکر
    میزخدمت پنجره واحد تجارت فرامرزی
  • سید مهدی موسوی
  • سلام
    من شخص حقیقی هستم.
    باری از ژاپن به بندر عباس سفارش دادم - الان رسیده بندر عباس
    شرکت حمل کننده میگوید باید در سامانه EPL ثبت نام کنم - تا آنها بار را به من انتقال دهند و سپس من به ترخیص کار انتقال دهم.
    آیا درست است این گفته؟
    اگر بله، لطفا بگویید برای ثبت نام در EPL از کجا شروع کنم - الان 2 روز است که تمامی مدارک و اطلاعیه ها را می خوانم اما برای ثبت نام موردی ندیدم. مستدعی است راهنمایی فرمایید.
    پاسخ:
    سلام
    برای ثبت نام در پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL) بایستی به نزدیک ترین گمرک اجرایی مراجعه نمایید.

    ارسال نظر

    توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

    نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام