پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

امروزه با توجه به توسعه روز افزون بنگاههای تجاری و صنعتی، حمایت از تجار به عنوان یک رکن قوی ستادی درارتباط مستقیم با سایر بخشهای سازمان در کشور می باشد و عملکرد مطلوب یا غیر مطلوب آن مستقیماً بر تمامی بخشهای یک سازمان تاثیر می گذارد. 

جای آن دیدیم با توجه به نبود یک سایت تخصصی در مورد خدمات پس از ترخیص نسبت به ایجاد هوشمند یک محیط پویا اقدام نماییم . لذا سعی کرده ایم که با راه اندازی سامانه حاضر با گرایش سیستمی خدمات پس از ترخیص (که یکی از ارکان اصلی هر موسسه تجاری و صنعتی و اقتصادی می باشد) قدم کوچکی درتنظیم چرخه تجاری و صنعتی و اقتصادی موسسات تولیدی و صنعتی و تجاری کشور و جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداشته باشیم.
به بیانی دیگر این سامانه بر اساس مطالعات انجام شده و همچنین توصیه سازمان جهانی گمرک به روانسازی امر تجارت و جلوگیری از رسوب کالا در مبادی ورودی کشور جهت کاهش هزینه امور گمرکی و همچنین پاسخگویی به استعلام نیروهای انتظامی و جلوگیری از قاچاق کالا تعبیه شده است.

کاربران گرامی فایل آموزشی که در ادامه مطلب می باشد در تاریخ 1395/12/16به روز رسانی شده است.

ورود به سامانه: wms.irica.co

جهت دریافت فایل آموزشی سامانه جامع مدیریت کالا، اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت راهنمای ثبت نام در سامانه جامع مدیریت کالا، اینجا کلیک کنید.

جهت ورود به گروه پشتیبانی این سامانه در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

🚩اعمال مدیریت ریسک بر روی الزام کنترل های رؤسای سرویس


مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام  کرد:

⏳ در راستای ارائه تسهیلات بیشتر در روند کارشناسی اظهارنامه های وارداتی و در نتیجه تسریع در عملیات ترخیص کالا، از این پس اعمال کنترل های رؤسای سرویس توسط سامانه مدیریت ریسک انجام می پذیرد.

🔎 لذا فقط اظهارنامه هایی که توسط سامانه مدیریت ریسک انتخاب می شوند، قبل از مرحله بارگیری ملزم به کنترل رییس سرویس هستند.



قابل توجه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز 👇👇👇

پیرو اطلاعیه های پیشین مبنی بر حذف اسناد کاغذی با هدف تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات، به اطلاع می رساند از روز شنبه مورخ 1395/09/20 رویه " دور اظهاری صادرات " برای فرآورده های نفت و گاز که تعرفه آنها در فهرست پیوست  ارائه می گردد، قابل انجام نخواهد بود و کلیه صادرکنندگان می بایست از رویه "دور اظهاری صادرات با فاکتور" جهت اظهار صادرات اقدام نمایند.

لذا خواهشمند است صادرکنندگان کالاهای مذکور از هم اکنون نسبت به ثبت نام در سامانه UCR به آدرس factor.irica.org و حصول اطمینان از وجود یا اضافه شدن نام دقیق محصول خود به لیست محصولات سامانه مذکور اقدام نمایند تا در صورت نیاز به آموزش و ... از فرصت باقی مانده استفاده نمایند و پس از فرا رسیدن تاریخ مذکور در دور اظهاری صادرات با مشکل مواجه نشوند.

فهرست تعرفه کالاهای مذکور به همراه فایل آموزشی مربوط به سامانه فاکتور الکترونیک(UCR) و دور اظهاری صادرات با فاکتور به پیوست جهت مطالعه در اختیار کاربران محترم قرار میگیرد.


برای دریافت فهرست تعرفه کالاهای فرآورده های نفت و گاز ملزم به انجام دور اظهاری صادرات با فاکتور اینجا را کلیک کنید

برای دریافت راهنمای ثبت نام و صدور فاکتور فروش در سامانه فاکتور الکترونیک (UCR) اینجا  را کلیک کنید

اولین گزارش مرکز پایش سرعت و تسهیل فرآیندهای گمرکی درخصوص اظهارنامه‌های معطل مانده در سامانه جامع گمرکی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، مرکز پایش سرعت و تسهیل فرآیندهای گمرکی به دنبال برخی اعتراض‌ها به وجود معطلی‌های موردی در سامانه جامع گمرکی و در مواردی کندی روند کارشناسی اظهارنامه‌های گمرکی، به دستور مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران تشکیل گردید تا از طریق این مرکز به اعتراض‌های به حقی که نسبت به وجود برخی معطلی‌ها در گمرک صورت می‌گرفت فوراً رسیدگی و مشکل سریعاً رفع گردد.
این مرکز ابتدا با تشکیل گروهی با نام "پیگیری اظهارنامه‌های معطل در کارشناسی" شروع به کار کرد و روند پیگیری خود را با بررسی سریال اظهارنامه‌های اعلام شده در گروه و پیدا کردن کارشناس این اظهارنامه‌ها و همچنین تذکر به این کارشناسان آغاز نمود.
از جمله اقدامات این مرکز بررسی روزانه تعداد اظهارنامه‌های موجود در کارتابل کارشناسان و رؤسای سرویس و همچنین تماس و تذکر به شخص، کارشناسان یا معاونین فنی یا حتی مدیرکل گمرک بوده است.
با این اقدام در حدود یک ماه گذشته علاوه بر افزایش نظم و سرعت در روند کارشناسی اظهارنامه‌ها، شاهد افزایش میزان رضایت‌مندی اربابان‌رجوع و ترخیص‌کاران بوده‌ایم.
این مرکز در ابتدا فقط با همکاری دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران تشکیل شد و در ادامه شاهد پیوستن دفاتر مختلف گمرکی ازجمله دفتر بهبود فرآیندهای گمرکی، دفتر واردات و دفتر بازرسی برای همکاری با این مرکز بودیم و همکاری‌های خوبی با دفاتر مذکور صورت گرفت.
این گزارش می‌افزاید، پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی از سال 1392 به کمک پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران و دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران طراحی و راه‌اندازی گردید که تاکنون به کمک این سامانه تمامی رویه‌های گمرکی ازجمله صادرات، واردات و ترانزیت الکترونیکی شده و درآمدهای گمرکی کشور نیز پس از راه‌اندازی این سامانه از 7000 میلیارد تومان به 14000 میلیارد تومان افزایش یافته است.
در ادامه نمونه‌ای از روند رشد تایید اظهارنامه‌ها و همچنین کاهش تعداد اظهارنامه‌های معطل در کارشناسی را مشاهده خواهید کرد.
آنچه در تصاویر زیر مشاهده می کنید نمودار فراوانی روزانه و تجمعی تأیید اظهارنامه های ارجاع شده به مرکز پایش و تسهیل فرآیندهای گمرکی می باشد.


 
 آنچه در تصاویر زیر مشاهده می کنید نمودار کاهش تعداد اظهارنامه های معطل موجود در گیت های  پرتأخیر می باشد.




کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام