پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

در راستای اجرای هر چه بهتر تبادلات اطلاعات تجارت فرامرزی میان ایران و کشور های خارجیامکان ورود اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ایجاد شد.

کاربران سامانه می بایست جهت وارد کردن اطلاعات شخصی خود به صورت لاتین، وارد سامانه پنجره واحد شده و پس از ورود به بخش "ثبت اطلاعات لاتین کاربران" نسبت به تکمیل اطلاعات خود و شرکتی(هایی) که از آنها وکالت "نمایندگی شرکت دارند" اقدام نمایند.
بدین منظور در صفحه مذکور پس از انتخاب نام خود یا شرکت مورد نظر می بایست نام لاتین، آدرس لاتین و شماره گذرنامه(در صورتی که اتباع خارجه باشد) یا کد بین المللی شرکت(مخصوص شرکت های حمل بین المللی) وارد شود و بر روی دکمه ثبت تغییرات کلیک کنند.
لازم به ذکر است دسترسی ثبت نام لاتین شرکت تنها برای نمایندگان شرکت امکان پذیر است و لذا کارمندان شرکت قادر به انجام عملیات فوق نخواهند بود . 

از تاریخ 30 خرداد ماه سال 96 ثبت اطلاعات لاتین برای اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی می شود و از ادامه روند اظهارنامه هایی که صاحب کالا یا حق العمل کار یا اظهارکننده آنها شخصی باشد که اطلاعات لاتین خود را وارد نکرده، جلوگیری می شود.



 داشت.

قابل توجه کلیه خدمت گیرندگان در رویه واردات

مطابق توصیه های سازمان جهانی گمرک و تدابیر دولت تدبیر امید در خصوص تسهیل تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد پیش اظهاری قبل از ورود کالا را اجرایی نماید. از این رو در اولین گام، گمرک با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی اقدام به راه اندازی ماژول ثبت منشا ارز نموده است. لذا کلیه صاحبان کالا از روز چهارشنبه مورخ 24 خرداد ماه سال 96 ملزم به ثبت اطلاعات منشاء ارز می باشند.

 کلیه خدمت گیرندگان پنجره واحد تجارت فرامرزی می توانند بلافاصله پس از بارگیری کالا در کشور مبدا صرفا بر اساس اطلاعات ثبت سفارش و بارنامه خود اقدام به اظهار نمایند تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام و در صورت امکان پروانه صادر گردد.

بر این اساس کلیه وارد کنندگان در هنگام انجام تشریفات کالا ، نسبت به اعلام محل ارز تأمین شده برای ورود کالا اقدام خواهند نمود. این امر در راستای ایجاد امکان نظارت بر ورود و خروج ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که تا قبل از اجرای سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی  میسر نبوده است.
برای انجام این فرآیند از طریق  قسمت اظهارهای قبلی واردات بر روی اظهارنامه خود کلیک کنید و گزینه "تعیین منشا ارز" را انتخاب کنید.
بدیهی است فقط بعد از انجام این فرآیند صدور مجوز بارگیری انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است به منظور اظهار در گمرک به هیچ وجه نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه ای دیگر نمی باشد.


کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام