پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سلام علیکم

نمودار زیر وضعیت خدمت رسانی یکی از سرورهای سامانه در تاریخ 31 شهریور ماه 1393 را نشان می دهد.
همان طور که مشاهده می کنید بیشترین میزان درخواست های موفق در این سرور خاص در بازه زمانی 11 تا 13 رخ داده است و در باقی ساعات شبانه روز میزان به نسبت کمتری وجود دارد.

نمودار خدمت رسانی یکی از سرورهای سامانه جامع امور گمرکی
ضمن عذرخواهی فراوان بابت اشتباه محاسباتی انجام شده در پیش بینی رفتار کاربران و در پی آن طراحی سخت افزار مورد نیاز سیستم که مربوط به طراحان پنجره واحد تجارت فرامرزی می باشد و انتقادی به جا هم می باشد؛ باید عرض کنیم که هجوم درخواست ها در ساعات ذکر شده و پایین آمدن سیستم در همان فاصله زمانی به علت مراجعه حضوری به گمرک جهت اظهار رخ می دهد.

بخشی از این مراجعه حضوری به جهت اصلاح اظهارنامه هایی است که اشتباه تنظیم شده است و طبیعی است ولی بخش اعظمی از آن به جهت عدم استفاده صحیح اظهارکنندگان از سامانه می باشد که به دلیل عدم توزیع فعالیت های خود در طول روز قبل از مراجعه به گمرک، اظهار را موکول به زمان اداری و حضور خود در گمرک می کنند. یعنی اظهارکنندگان علاقه ای به دورکاری و یا فاصله گرفتن از گمرک در زمان اظهار که هدف اصلی پنجره واحد تجارت فرامرزی می باشد، ندارند.

قاعدتا مسائل ذکر شده، اشتباه محاسباتی صورت گرفته را توجیه نمی کند و این مشکل باید حل شود که در حال حاضر هم هر روز اقداماتی که لازم است انجام می پذیرد تا سیستم به وضعیت پایدار برسد ولی شما هم می توانید با دورکاری به حل این مشکل مشترک کمک نمایید.

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

نظرات  (۴۶)

با سلام
من از جمله افرادی هستم که در طول هفته تقریبا 99 درصد اظهارم را از راه دور انجام میدم
ولی واقعا قطعی سیستم خیلی آزار دهندس مخصوصا در مورد اسنادی که تعداد اقلام زاید دارد و باعث دوباره کاری است
یکی دیگر ار عیوب سیستم تک نفره بودن ان است که اجازه نمیدهد دونفر همزمان از یک قسمت دو تا سند را با هم اضهار کنند و اطلاعات همزمان وارد شود
پاسخ:
سلام علیکم

چه ساعتی از شبانه روز اقدام به اظهار می نمایید؟

ان شاء الله به زودی امکانی فراهم می کنیم تا بتوان با ویرایش اظهارنامه های قبلی اظهارنامه جدیدی تنظیم کنید تا بدین صورت کار اظهارنامه ها با اقلام زیاد راحت تر شود.

در مورد تک نفره بودن سیاست امنیتی سامانه به این صورت است. ولی ایراد شما هم بیراه نیست. با توجه به این که قبل تر چند اپراتور کار شما را انجام می دادند. بررسی می کنیم اگر راه حلی پیدا شد انجام می دهیم.

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امیر حسین یوسفی رفیع
  • با سلام

    کد مرز مهران ۷۰۱۰۰ است که در سامانه دور اظهاری یک کد دیگر نوشته شده که بعد از اظهار از طرف گمرک به صورت دستی اصلاح شده و مهر می زنند ( لطفا اصلاح شود)

    ۲-چرا هم زمان از یک کد نمیشه تو ۲ گمرک استفاده کرد ، اگه به خاطر مسایل امنیتیه با اجازه صادر کننده این امکان رو ایجاد کنید

    ۳ -فونت سامانه دوراظهاری ریز تر از حد متعارفه و حتی در پرینت به اندازه ۵ سانت از پایین صفحه خالی می ماند که باعث به زحمت افتادن اظهارکننده وعدم دقت کافی میشود

    پاسخ:
    سلام علیکم

    1- کد مهران را پیگیری می کنیم.

    2- همان طور که گفتم پیگیری می کنیم.

    3- این مورد را هم در دستور کار قرار می دهیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امیر حسین یوسفی رفیع
  • با سلام مجدد
    وقتی اظهاری رو تایپ کرده و شماره گرفته ولی ذخیره نکردیم
    چطور میشود به اون شماره اظهار تو پروفایل شخصی دسترسی پیدا کرد و پرینت گرفت (بعضی مواقع تو فهرست اظهارنامه ها میشه دسترسی پیدا کرد ولی بعضی مواقع نه) ضمنا اگر هم تو فهرست بود باید یه پروسه کاری جدیدی انجام داد و یک شماره اظهار جدید رو میده که چه لزومی به این کار(دوباره کاری) است؟؟؟
    ۲-برابر قانون گمرک موظف تامین زیر ساخت های سامانه مذکور است ولی متاسفانه ما همچنین امکاناتی نداریم آیا خود ترخیص کاران اجازه خرید پرینتر در اتاق خوشان را دارند یا خیر؟؟

    پاسخ:
    و علیکم السلام

    1- گزارش گیری از اظهارنامه های قبلی در حال انجام است که ان شاء الله بعد از راه اندازی آن می توانید وضعیت اظهارنامه های قبلی را ببینید.

    2- مشکل زیرساختی که می فرمایید دقیقا چیست؟

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امیر حسین یوسفی رفیع
  • با سلام

    منظورم امکانات رایانه یی ، پرینتر، اسکنر و... (کافی نت برای ترخیص کاران)

    آیا اجازه تهیه پرینتر و... رو به صورت شخصی جهت تسریع در کار رو در گمرک داریم یا خیر ؟؟

    با تشکر

    پاسخ:
    سلام علیکم

    اگر منظورتان گمرک مهران است، به دفتر فناوری اطلاعات اطلاع می دهیم تا امکانات مربوط به آنجا را تامین کنند.
    ولی راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی با هدف اظهار از دفتر محل کار شما انجام شده است و این با فراهم کردن امکانات اظهار در محل گمرک منافات دارد.
    ضمن این که به دلیل مشکلات پیش آمده احتمالا در زمان اداری فقط امکان اصلاح اظهارنامه هایی که اشتباه تنظیم شده است، مهیا می شود و باقی اظهارنامه ها فقط در ساعات غیر اداری امکان تنظیم و ثبت خواهند داشت.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    با سلام ،

    در صورت امکان پاسخ می خواستم از برنامه ها و طرح های دور اظهاری در آینده اطلاع پیدا کنم.

     

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در صورت صلاحدید مسئولین امر حتما اطلاع رسانی خواهد شد.
    درخواست شما هم به اطلاع ایشان خواهد رسید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    سامانه اظهار از راه دور و سایت گمر ک ایران امروز در خوزستان در دست رس نبود و صادر کنندگان سر در گم شدند هر چه سریعتر اقدام شود گمرک اهواز و بندر امام خمینی و دایره رایانه ان نیز سر در گم و جوابی ندارند این چه سامانه ایست
    پاسخ:
    سلام علیکم

    به علت قطعی اینترنت گمرک ایران از سوی مخابرات تا اطلاع ثانوی دسترسی به سامانه دوراظهاری بر روی اینترنت مقدور نمی باشد و سامانه فقط در شبکه داخلی گمرک قابل استفاده است. در صورت حصول دسترسی مجدد بر روی اینترنت از همین طریق اطلاع رسانی می شود.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    چرا شرایط تحویل در دور اظهاری فقط فوب است مگر اینکوترمز را برداشته اید یا تحریم کرده اید با این سامانه خواستید مثل کشورهای اروپایی شوید اما از آن که بودید نیز عقب تر رفتید اینکوترمز را در شرایط تحویل برای دور اظهاری صادرات درست کنید صادرات ما درب کارخانه است اما ندارد سامانه هم که امروز 5/07/93 کلا از دست رس خارج بود در بندر امام خمینی با با صادرات داریم چه کنیم ما
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در مورد شرایط تحویل در دوراظهاری صادرات، تصمیم گیرنده دفتر صادرات می باشد. نظر شما را به ایشان منتقل خواهیم کرد.

    اما قطعی امروز، به علت قطعی اینترنت گمرک ایران از سوی مخابرات است و تا اطلاع ثانوی دسترسی به سامانه دوراظهاری بر روی اینترنت مقدور نمی باشد و سامانه فقط در شبکه داخلی گمرک قابل استفاده است. در صورت حصول دسترسی مجدد بر روی اینترنت از همین طریق اطلاع رسانی می شود.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران


  • شرکت رازی
  • با سلام سامانه در خوزستان قعط است در بندر امام خمینی ره ما صادرات داریم امروز به دلیل قعطی سامانه نتوانستیم صادرات انجام دهیم و کار متوقف ماند هزینه خواب کامیون های ما را چه کسی میدهد گمرک ایران مخابرات یا گمرک بندر امام خمینی چه وقت این سامانه درست میشود تکلیف ما صادر کننده گان در خوزستان و بندر امام خمینی چیست فقط در شبکه داخلی گمرک قابل استفاده است یعنی چه یعنی میشود اظهار کرد یا نه پاسخ درست دهید میتوان کوتاژ گرفت و پروانه کرد یا نه
    پاسخ:
    سلام علیکم

    فقط در شبکه داخلی گمرک قابل استفاده است به این معنی است که باید برای اظهار به گمرک مورد نظر و اپراتورهای ورود اطلاعات مراجعه کنید و در صورتی که اپراتوری برای این کار در نظر گرفته نشده است می توانید به واحد فناوری اطلاعات گمرک اجرایی مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    شرایط تحویل در دور اظهاری صادرات را درست کنید به غیر از فوب چیز دیگری ندارد شرایط فروش ما در ب کارخانه و لب مرز است اما فقط فوب میگیرد به مشکل با شرکت حمل و نقل بین المللی و اتاق بازرگانی جهت صدور کارنه و سی ام آر بر خورده اییم daf , exw را و سایر شرایط اینکوترمز را اضافه کنید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    همان طور که در پاسخ نظر قبلی شما گفته شد، در مورد شرایط تحویل در دوراظهاری صادرات، تصمیم گیرنده دفتر صادرات می باشد. نظر شما را به ایشان منتقل خواهیم کرد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    مشکل از شما و مخابرات است ما صادر کننده ها چه کنیم یا سامانه را برای فردا راه بیندازید که بشود اظهار انجام داد یا آسیکودا را فعال کنید صادرات ما امروز در خوزستان متوقف ماند هزینه خواب کامیونها و انبارداری را شما خواهید داد یا مخابرات یا گمرک بندر امام کار را اصولی انجام نداده اید هر روز سیستم قعط است یا مشکل دارد هر روز به روز رسانی میشود اول آزمایش میکردید بعد اجرا صادر کننده و وارد کننده شده اند موش آزمایش گاهی شما و جهاد دانشگاهی هر روز یک رمز و پسفورد میدهید هر روز این رو به اون تو سامانه متصل میکنید امروز هم که کلا سامانه تعطیل بود ما چه کنیم پاسخ گو باشید گمرکات خوزستان خیلی راحت میگویند سامانه قعط است این مشکل ماست؟ راه حلی بیندیشید سریعا لطفا
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در زمان در دسترس نبودن سامانه بر روی اینترنت، گمرک اجرایی باید امکانی را برای شما فراهم نماید تا بتوانید اظهار نمایید.
    برای این منظور می توانید به واحد فناوری اطلاعات گمرک اجرایی مراجعه نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام علیکم
    در گمرک تبریز برای انجام تشریفات صادرات نیاز به توزین کالا در داخل گمرک است که عملا از اهداف سامانه به دوریم (البته برای بعضی کالاهامثل قیر و... و مابقی کالاها اختلاف وزن بیرون وداخل گمرک حداکثر تا ۵۰۰ کیلوگرم) و معمولا باید در ساعات اداری توسط اپراتور گمرک اظهار نمود و اگر هدف گمرک ایران دوراظهاری و اظهار قبل از مراجعه به گمرک است برای ما مقدور نیست!!!!!!
    لطفا راه کاری برای مشکل فوق بیاندیشید (باتشکر)
    پاسخ:
    سلام علیکم

    پیگیری می کنیم و نتیجه را به شما خبر می دهیم.

    با تشکر
    میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با عرض سلام و خسته نباشید
    اگر منظور ما حمایت از صادرات غیر نفتی است با این سیستم فقط مراحل آنرا زیاد کرده ایم ضمن اینکه در مورد صادرات با توجه به بارگیری کالاها در همان روز و لزوم ترخیص کالا در همان روز بین ساعات یاد شده حجم اظهار بالا میرود.
    میتوانستید فقط با راه اندازی سیستم سلکتیویتی در صادرات و اظهار بصورت قبلی سرعت انجام کار را بسیار بالا برد و مشکلات یادشده را نداشت.
    با تشکر

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر شما به جای ورود اطلاعات در گمرک، در سامانه دوراظهاری، اظهار خود را تنظیم می نمایید. و مرحله ای به مراحل صادرات اضافه نشده است. کما اینکه سیستم مدیریت ریسک (سلکتیویتی) در صادرات قبل از این هم در برخی گمرکات بود. در باقی گمرکات نیز به زودی راه اندازی می شود.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    من نماینده حق العمل کار در گمرک هستم که حق العملکار شخصیت حقوقی است در اظهار نام شرکت نمی افتد دلیلش چیست 
    می فرمایید در زمان قطعی سیستم گمرک باید چه امکانی ایجاد کند که کار نخوابد
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اگر منظورتان چاپ نام شرکت در قسمت اظهارکننده بعد از نام شماست، باید به واحد احراز یا واحد فناوری اطلاعات گمرک اجرایی مراجعه کنید تا در سامانه اطلاعات را اصلاح نمایند.

    قطعی سیستم بر دو گونه است.
    1- عدم دسترسی بر روی اینترنت: در این حالت سامانه در شبکه داخلی گمرک قابل دسترس می باشد و فقط بر روی اینترنت در دسترس نمی باشد. زمانی که به هر دلیلی این حالت رخ دهد، گمرک باید امکان اظهار در داخل گمرک را برای اظهارکنندگان فراهم آورد.
    2- قطعی کامل سیستم: در این حالت سامانه در شبکه داخلی گمرک و اینترنت قابل دسترس نمی باشد. در صورتی که قطعی کامل سیستم رخ بدهد مسئولین گمرک باید از میزخدمت گمرک و مسئولین فناوری اطلاعات گمرک پیگیر رفع مشکل و احیانا راه حل های موقت شوند.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    نرخ جدید ارز معمولا اواخر روز چهارشنبه در سایت گمرک و بانک مرکزی اطلاع رسانی میشود.

    این نرخ در سامانه دقیقآ چه زمانی اعمال میشود؟

    آیا نمیشود این نرخ را در سامانه  در روز چهارشنبه و یا پنجشنبه به روز رسانی کنید؟

    پاسخ:
    سلام علیکم

    نرخ ارز باید در عصر پنج شنبه هر هفته توسط دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران به روز رسانی شود و گاهی این به روز رسانی به دلایل متعددی با تاخیر چند روزه همراه می شود که ضمن عذرخواهی از شما بابت این تاخیرات که برای شما و همکارانتان مایه دردسر شده است، در حال حاضر حل شدن این مشکل در دستور کار گمرک قرار دارد و ان شاء الله رفع خواهد شد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امیر حسین یوسفی رفیع
  • با سلام
    اینجانب جهت ترخیص کالایی به گمرک آستارا مراجعه کردم و یک روز پیش اقدام به دور اظهاری کردم که پیام(عدم امکان ثبت، صادر کننده با کدینگ ... وجود ندارد) و لکن با همان کدینگ از استان خودمان هر روز اظهار دور می نمایم . بعد از بررسی در گمرک آستارا متوجه شدیم که ماده ۷ باید به روزرسانی یا...... انجام دهد تا بتوانیم اظهار نماییم.
    خلاصه اگر بخواهیم اظهار را قبل از مراجعه اولین بار به گمرک استان دیگری انجام دهیم امکان ثبت وجود ندارد و چه لزومیست که عملیات ماده ۷ استانی باشد؟؟؟؟؟؟؟(دوباره کاری) و باید همان روز توسط اپراتور گمرک تایپ گردد!!!
    لطفا بررسی نمایید تا عملیات ماده ۷ همانند epl یکبار ثبت گردد و استانی نباشد!!!!!!
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر عملیات ماده 7 همان طور که شما توضیح دادید حداقل نیاز به یک بار مراجعه به گمرک اجرایی از سوی شما یا نماینده تان دارد. هدف همان است که شما گفتید و باید عملیات ماده 7 یک بار انجام پذیرد با این حال با توجه اجرا نشدن سامانه در همه کشور و تغییرات سامانه هنوز این امر ممکن نیست.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    اینجانب اظهاری داشتم که اقلام آن بیش از ۳۰ قلم بود و بعد از اتمام مراحل کاری در قسمت شناسه گرفتن به چند قلم از تعرفه های اظهاریم ایراد گرفته شد
    سئوال۱: تعرفه های اظهاریم درست بوده و علت ایرادگیری(پیام خطا کد کالا) سیستم بعضا از چیست؟؟
    ۲ : پیام خطا کد کالا در پایان کار مشخص میگردد که شخص اظهارکننده باید چند مرحله به عقب برگشته و رفع ایراد کرده و کلی زحمت ...
    لکن چرا در هنگام ثبت کالا این پیام خطا مشخص نمیشود ؟؟
    و ضمنا چرا در کالاهای بیش از یک قلم ردیف ۲۴ دور اظهاری(کشور سازنده) از اظهار کننده پرسیده میشود؟؟؟
    لطفا بررسی شود
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض معذرت به جهت تاخیر در پاسخگویی، این که در آخرین مرحله پیام خطا مشخص می شود به دلیل ارتباط بین سیستم های قدیم و جدید در گمرک است.
    توضیح این که با توجه به این که در مرحله گذر از نرم افزار قدیمی به جدید هستیم و همچنان از پایگاه داده نرم افزار قدیم یعنی آسیکودا استفاده می شود، باید تمامی اقلام اظهار، از قبیل کدینگ صاحب کالا و اظهارکننده و کد کالا در هر دو سیستم معتبر باشد. به همین علت در زمان نامعتبر بودن در سیستم آسیکودا به صورت محلی در گمرک اجرایی مورد اظهار قرار دارد، با خطای فوق مواجه می شوید.
    پس از خارج کردن آسیکودا از این چرخه این مشکلات رفع خواهد شد که برای این کار باید تا راه اندازی کامل سامانه جامع امور گمرکی صبر نمایید.

    دیف 34 دوراظهاری مربوط به کشور سازنده است که به ازای هر قلم ممکن است متفاوت باشد. فلذا برای هر قلم کالا اطلاعات آن باید وارد شود ولی در صورتی که از شناسه حمل استفاده کنید اطلاعات از طریق آن به سامانه دوراظهاری منتقل می شود و نیازی به وارد کردن کشور سازنده نیست. تنها اگر بخواهید قلمی اضافه کنید نیاز هست که کد کشور سازنده وارد شود. در صورتی که غیر از این می باشد، لطفا شناسه حمل اظهار خود را به پست الکترونیک epl@irica.org بفرستید تا بررسی کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    با سلام
    اینجانب اظهاری داشتم که اقلام آن بیش از ۳۰ قلم بود و بعد از اتمام مراحل کاری در قسمت شناسه گرفتن به چند قلم از تعرفه های اظهاریم ایراد گرفته شد
    سئوال۱: تعرفه های اظهاریم درست بوده و علت ایرادگیری(پیام خطا کد کالا) سیستم بعضا از چیست؟؟
    ۲ : پیام خطا کد کالا در پایان کار مشخص میگردد که شخص اظهارکننده باید چند مرحله به عقب برگشته و رفع ایراد کرده و کلی زحمت ...
    لکن چرا در هنگام ثبت کالا این پیام خطا مشخص نمیشود ؟؟
    و ضمنا چرا در کالاهای بیش از یک قلم ردیف ۲۴ دور اظهاری(کشور سازنده) از اظهار کننده پرسیده میشود؟؟؟
    لطفا بررسی شود
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با عرض معذرت به جهت تاخیر در پاسخگویی، این که در آخرین مرحله پیام خطا مشخص می شود به دلیل ارتباط بین سیستم های قدیم و جدید در گمرک است.
    توضیح این که با توجه به این که در مرحله گذر از نرم افزار قدیمی به جدید هستیم و همچنان از پایگاه داده نرم افزار قدیم یعنی آسیکودا استفاده می شود، باید تمامی اقلام اظهار، از قبیل کدینگ صاحب کالا و اظهارکننده و کد کالا در هر دو سیستم معتبر باشد. به همین علت در زمان نامعتبر بودن در سیستم آسیکودا به صورت محلی در گمرک اجرایی مورد اظهار قرار دارد، با خطای فوق مواجه می شوید.
    پس از خارج کردن آسیکودا از این چرخه این مشکلات رفع خواهد شد که برای این کار باید تا راه اندازی کامل سامانه جامع امور گمرکی صبر نمایید.

    ردیف 34 دوراظهاری مربوط به کشور سازنده است که به ازای هر قلم ممکن است متفاوت باشد. فلذا برای هر قلم کالا اطلاعات آن باید وارد شود ولی در صورتی که از شناسه حمل استفاده کنید اطلاعات از طریق آن به سامانه دوراظهاری منتقل می شود و نیازی به وارد کردن کشور سازنده نیست. تنها اگر بخواهید قلمی اضافه کنید نیاز هست که کد کشور سازنده وارد شود. در صورتی که غیر از این می باشد، لطفا شناسه حمل اظهار خود را به پست الکترونیک epl@irica.org بفرستید تا بررسی کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام برای ورود به سیستم هر چی یوزر و پسورد میزنم داخل نمیشه با گوگل کروم هم همینطور.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    چک شد، مشکلی رویت نشد، در صورتی که هنوز این مشکل را دارید به مسئول فناوری اطلاعات نزدیک ترین گمرک اجرایی خود مراجعه کنید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • شرکت رازی
  • با سلام با توجه به اینکه در سامانه جامع در بخش دور اضهاری صادرات شرایط تحویل فقط فوب است و شرایط تحویل فوب یعنی تحویل روی عرشه کشتی حال با توجه با اینکه صادرات ما به وسیله کامیون و تحویل در مرز است یعنی daf و یا تحویل درب کارخانه یعنی ex.work آیا خنده دار نیست که شرایط فوب را برای سایر شرایط باید به کار برد فقط به خاطر اینکه در محاسبات اولیه شما کسی نبوده از تجارت خارجه و اینکو ترمز سر در بیاوری اینگونه  برای ما به لحاظ صدور اسناد حمل خریدار و صدور کالا مشکل به وجود آمده دو ماه میگذرد این را به گمرک اجرایی و شما انعکاس داده اییم اما ترتیب اثری داده نشده لطفا سریعا پیگیری شود به لحاظ صدور کارنه و سی ام آر نیز مشکل ایجاد خواهد شد همچنین گواهی مبدا چون با پروانه صادراتی هم خوانی ندارد اتاق قبول نمی کند
    پاسخ:
    سلام علیکم

    همان طور که قبلا هم خدمت شما عرض کردیم، تصمیم گیری در این مورد بر عهده دفتر صادرات گمرک ایران می باشد و ما نظرات شما را به ایشان منتقل می کنیم.
    منتظر باشید تا جواب ایشان را در همین پاسخ برای شما درج کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    ---------------------------------------
    سلام مجدد

    با تایید دفتر صادرات گمرک ایران، گفته شما صحیح است. در دستور کار قرار گرفت، ان شاء الله این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • محمد رضا و نیما
  • ضمن تشکر از زحمات شما و نیز تشکر از شخص آقای بعیدی مدیرکل محترم فناوری گمرک ، به استحضار میرساند که در حدود چند ماه اخیر و با اصلاح مسیر اظهارنامه ها و مدیریت ریسک در گمرک شاهد سرعت ترخیص بوده ایم که این مورد جای تقدیر و تشکر دارد.

    اما طی چند روز گذشته در گمرکات تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) اظهارنامه های شرکت ما بعنوان یک شرکت دارویی معتبر که از منابع مجاز و در رویه های بانکی و غیر بانکی  خریداری شده و مواداولیه دارو دارای مجوز و معافیت بوده و به دلیل استریل بودن در مجوز ذکر شده که عدم فک پلمپ کالا بلامانع است اما متاسفانه به مسیر قرمز هدایت شده و کالا با تاخیر در ترخیص و متعاقبآ متوقف بودن خط تولید و عرضه دیر هنگام در بیمارستان و داروخانه مواجه شده است که این مورد را من عینآ علیرغم نیاز بیماران ، مشاهده کردم و افسوس خوردم.

    خواهشمند است با اقدامات لازم و فوری سبت به شرکت های دارویی و ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی کمک نمایید تا در نهایت خللی در تامین دارو ایجاد نگردد.

    ضمنآ اخیرآ در گمرک حوزه یک فرودگاه امام خمینی (ره) و به دستور مدیریت محترم آن گمرک  سخت گیری های زیادی در رابطه با شناسه حمل دارو و مواد اولیه دارو اعمال میشود که بعضآ به دلیل مشکلات بانکی  رایج و یا تعهدی بودن اسناد ترخیص و نیز فورس ماژور بودن ترخیص ها ی دارویی امکان دریافت شناسه حمل میسر نبوده و با عدم پذیرش در گمرک اجرایی ، مواد اولیه دارو و دارو  با تاخیر فراوان ترخیص میگردد.

    لطفآ این دو مورد انتقاد را در رابطه با شرکت های دارویی را مرتفع فرمائید.

     

     

     

    با تشکر ، نماینده شرکت معتبر دارویی

    پاسخ:
    سلام علیکم

    لطفا برای بررسی بیشتر نام شرکت و شماره کوتاژ پروانه خود را به پست الکترونیک epl@irica.org ارسال کنید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    --------------------------
    سلام مجدد

    پاسخ دفتر سلکتیویته واحد فناوری اطلاعات گمرک:
    با توجه به اینکه کدینگ شرکتهای دارویی فعال از سامانه کدینگ اخذ و در بخش انتخاب مسیر بارگذاری شده است دو حالت دارد:
    1- شما جدیدا کدینگ شده اید.
    2- در فهرست شرکتهای متخلف هستید.
    اگر سریال مشخص بشود بهتر می توان بررسی کرد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام احتراما با توجه به دستورات و بخشنامه های متعدد گمرک محترم ایران در خصوص حمایت از شرکتهای تولیدی و مخصوصا داروئی به استحضار می رساند از تاریخ 93/7/11 کلیه اظهارنامه های اظهاری این شرکت داروئی در گمرک تهران به مسیر قرمز هدایت شده ( بر خلاف ماهها و سنوات گذشته )که این امر باعث اتلاف زمان مخصوصا برای محموله های کانتینری و نیز اضافه شدن پروسه ارزیابی و باز شدن بسته های استریل مواد اولیه جهت رویت باعث از بین رفتن مواد اولیه می گردد خواهشمند است به جهت جلوگیری از کمبود دارو و زیان تولیدکننده و اتلاف زمان جهت تولید دارو ترتیبی اتخاذ گردد تا مسیر سیستمی دارو و مواد اولیه دارو زرد و یا سبز گردد.
    با تشکر نماینده شرکت داروئی
    پاسخ:
    سلام علیکم

    لطفا برای بررسی بیشتر نام شرکت و شماره کوتاژ پروانه خود را به پست الکترونیک epl@irica.org ارسال کنید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    ------
    سلام مجدد

    پاسخ دفتر سلکتیویته واحد فناوری اطلاعات گمرک:
    با توجه به اینکه کدینگ شرکتهای دارویی فعال از سامانه کدینگ اخذ و در بخش انتخاب مسیر بارگذاری شده است دو حالت دارد:
    1- شما جدیدا کدینگ شده اید.
    2- در فهرست شرکتهای متخلف هستید.
    اگر سریال مشخص بشود بهتر می توان بررسی کرد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    دلیل اینکه از ساعت 10 شب به بعد امکان دور اظهاری وجود ندارد و خطایی به این شکل ( عدم امکان ثبت اظهار اشکال در دریافت اطلاعات) اعلام میکند چیست؟؟ الان ساعت 6 صبح هست و هنوز این خطا را اعلام میکند و اینجانب هنوز موفق به انجام کار نشده ام. 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این مشکل به علت خاموش کردن سرور محلی مستقر در گمرک اجرایی توسط واحد فناوری اطلاعات گمرک و یا قطعی برق و موارد مشابه رخ می دهد.
    لطفا گمرک مورد نظر را اعلام کنید تا بررسی شود.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام احتراما عطف به در مسیر قرمز قرارگرفتن شرکت داروئی و مواداولیه دارو کوتاژ های ذیل جهت بررسی به حضور ایفاد می گردد:
    کوتاژ:992862 مورخه 93/7/12 گمرک تهران
    کوتاژ : 998875 مورخه 93/7/16 گمرک تهران
    نام شرکت : داروسازی خوارزمی
    ضمنا مزید استحضار این شرکت در سال 1342 ثبت شده و هیچ گونه تخلف گمرکی نیز توسط این شرکت رخ نداده است و کدینگ شرکت از ابتدای سیستم کدینگ ثبت شده است
    پاسخ:
    سلام علیکم

    نظر شما برای دفتر سلکتیویته واحد فناوری اطلاعات گمرک ایران ارسال شد.
    پس از جواب دادن، پاسخ شما در همین جا درج می شود.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    --------------------
    پاسخ دفتر سلکتیویته واحد فناوری اطلاعات گمرک ایران
    با سلام
    تعرفه شما مشمول اخذ مجوز از دو سازمان است ولی با توجه به اولویت شرکت دارویی نسبت به سایر ضابطه تعرفه ها، انتخاب تصادفی بوده است.
    با سلام
    من هم  مانند نفر قبلی با این مشکل روبه رو شدم و از اول وقت اداری تا اکنون حتی با مراجعه حضوری به گمرک مورد نظر (فرودگاه امام خمینی) هنوز مشکل مرتفع نگردیده و همچنان سیستم قادر به ثبت اظهارنامه نمیباشد.لطفا راهنمایی بفرمائید.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    امروز چنین مشکلی از فرودگاه امام خمینی (ره) گزارش نشده بود.
    در حال بررسی هستیم تا مشکل را در صورت وجود رفع کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    اینجانب اظهار صادراتی داشتم که دقیقا در همان لحظه ک مراحل و رویه گمرکی در حال کوتاژ و چاپ پروانه بود یک اظهارنامه ترانزیت با همان مشخصات برای اینجانب کوتاژ خورده؟ لطفا برسی شود.با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    نام گمرک و شماره سریال پروانه خود را به پست الکترونیک epl@irica.org به جهت بررسی بفرستید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • شرکت تعاونی مرزنشینان سرحد شیروان
  • باسلام

    باتوجه به اینکه شرکت تعاونی مرزنشینان سرحد شیروان صادرات انجام داد و لی دز سامانه ثبت سفارش  صادرات وارد نشده است خواهشمند است راهنمایی واصلاحات لازم انجام دهید. ممنونم فریدی09151891386

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در تماسی که با شما برقرار شد معلوم شد که شما قصد اظهار واردات در مقابل صادرات را دارید که باید بدون شناسه اظهار اقدام به اظهار نمایید.
    در این صورت باید به گمرک محل اظهار مراجعه نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    چرا و به چه جهت سایت گمرک ایران و سامانه اظهار از راه دور هر چند وقت یکبار قعط و دسترسی به آن غیر ممکن میشود
    امروز نیز سامانه اظهار از راه دور از دسترس خارج شده و معنی خود یعنی اظهار از راه دور را با مراجعه به گمرک و اظهار توسط اپراتور گمرک از دست داده آیا دلیلش بدهی گمرک به مخابرات است ؟ یا اینکه این سامانه هنوز کامل و امن نیست ؟ چرا قبل از ایجاد آن مشکلات آن برسی نشده و آن را اجرا بعد به دنبال حل مشکلات هستید ؟ لطفا در صورت امکان پاسخ دهید . با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این قطعی اینترنت گمرک به جهت مسائل فنی پیش آمده از سوی بستر مخابراتی است و علتش بدهی گمرک به مخابرات نیست.
    مقوله امنیت کمی متفاوت با مسئله ای که شما مطرح کرده اید یعنی در دسترس بودن بر روی اینترنت است. با توجه به زیرساخت شبکه در داخل کشور، اتفاق افتادن این موارد طبیعی به نظر می رسد، به همین دلیل این امکان فراهم شده است که در این مواقع با استفاده از شبکه داخلی گمرک همانند وضعیت سابق، شما بتوانید اظهارنامه خود را تنظیم نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    در خصوص مسیر قرمز مواد اولیه دارو طبق اعلام شما این حالت اتفاقی بوده نمی دانم چرا این اتفاقات فقط برای شرکتهای داروئی می افتد واقعا باید به سیستم و طراحان سلکتیویته شما آفرین گفت که دستگاه با صد قلم لوازم یدکی مسیر سبز وزرد تعیین میشود ولی دارو با معتبرترین مجوز ( بهداشت )و با توجه به نیاز حیاتی جامعه مسیر قرمز می خورد چرا ... ما درعمل میخواهیم این مشکل برطرف شود نه در توجیه کردن
    پاسخ:
    سلام علیکم

    علت را جویا شدید، ما هم علت را از دفتر سلکتیویته واحد فناوری اطلاعات گمرک پرسیدیم و پاسخ دادیم. قصد، توجیه کردن نبود.
    مسئله ای که شما مطرح می کنید از اختبارات میز خدمت خارج است و ما مشکل شما را به دفتر سلکتیویته منتقل می کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    در مورد اظهارنامه ترانزیت که اشتباها"بنام اینجانب کوتاژخورده،ک درخواست نام گمرک،سریال پروانه شده .
    گمرک پرویزخان    سریال پروانه  52900
    ضمنا"لازم ب ذکر است ک مسئولین گمرک پرویزخان، مکاتبه ،بپیوست تصویر اظهارنامه جهت برسی ب سامانه  ارسال نموده اند .

    پاسخ:
    سلام علیکم

    پیام شما مبهم است ولی ان شاالله راهنمایی های زیر مشکل شما را حل کند:
    اگر سریال شما کوتاژ شده ‌‍‍‌ریاست ترانزیت گمرک مورد اظهار می تواند اظهارکننده را ویرایش کند.
    اگر شما دور اظهاری کرده و سریال شما کوتاژ نشده می توانید سریال جدیدی دریافت نمایید.
    اگر سریال را از ورود اطلاعات گمرک دریافت نموده اید و کوتاژ هم نشده می توانید از همان ورود اطلاعات سریال جدید دریافت نمایید.
    اگر نیاز به ابطال پروانه دارید ، ریاست ترانزیت گمرک این عمل را انجام می دهد.
    در صورت وجود هر مشکل دیگر و یا پیگیری نامه می توانید مشکلات و یا شماره نامه را به پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید.
    epl@irica.org

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    سوال از آنجا جایی ابهام دارد ک ب نظر قبلی اینجانب توجه نشده،کاملا"واضح و مشخص است که در هر کدام از مواردی ک اشاره نموده اید،ریاست ترانزیت امکان دسترسی را دارد، اینجانب در زمینه صادرات مشغول فعالیت میباشم و یک اظهارصادراتی داشتم که ب گمرک پرویزخان مراجعه و در حال انجام تشریفات گمرکی بودم، درهمان لحظه یک اظهارنامه ترانزیتی با شماره سریال 52900 (ب مشخصات اظهارنامه صادراتی)بدون اینکه اینجانب دوراظهاری ترانزیت انجام دهم، ایجاد و توسط یکی از کارمندان گمرک ک فقط ب قسمت صدور پروانه دسترسی داشته،کارشناسی وکوتاژ شده است،یعنی سیستم بصورت خودکار عمل کرده و کلیه مراحل ورود اطلاعات،کارشناسی رو انجام داده،لطفا"درصورت امکان پاسخ دهید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر این شماره سریال مربوط به پروانه صادرات عبوری مبدا می باشد. در نسخه قبلی نرم افزار، اگر گمرک مورد اظهار شما با گمرک خروجی متفاوت بود یک سریال ترانزیتی موازی با پروانه صادراتی شما ایجاد می شد که اشتباه نرم افزار هم نبود. در حال حاضر با تصمیمات کارشناسان گمرک این دو سریال تبدیل به یک سریال شده و به نام پروانه صادرات عبوری مبدا می باشد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    باسلام 
    میخواستم بفهمم اگر از یکی ازاپراتورهای  گمرک برای دور اظهاری در ساعت غیر اداری استفده کنیم مشکل قانونی دارد یا خیر؟؟ 
    باتشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در صورتی که از نام کاربری و رمز عبور شما استفاده بشود بلامانع است. فقط در نظر داشته باشید که مسئولیت هر گونه استفاده از نام کاربری شما بر عهده جنابعالی می باشد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام،
    من با یوزر و پسوردم نمیتونم از محل کار وارد سامانه بشم(با موزیلا،اکسپلورر،کروم امتحان کردم)، ولی داخل گمرک به راحتی وارد میشم، علتش چیه؟
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با توضیحاتی که دادید به نظر می رسد مشکل از کامپیوتری است که از طریق آن اقدام می کنید. ممکن است رمز عبور قبلی خود را ذخیره کرده باشید و به همین دلیل به مشکل برخورده باشید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام آیا جهت استفاده از نرم افزار دور اظهاری  بر روی سیستمهای خانگی یا شزکت نیاز به نرم افزار خاصی است یا خیر .اینجانب پس از ورود و ثبت اطلاعات خواسته شده و ثبت ویرایش کالا جهت ورود به مرحله بعدی با مشکل مواجه میشوم علت چیست  . لازم به توضیح است در زمان استفاده از سیستم موجود در گمرک امام خمینی ره مشکلی وجود ندارد و یا خیلی به ندرت به وجود میآید 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    سامانه دور اظهاری یک نرم افزار تحت وب است و برای کار با آن تنها یک مرورگر  وب نیاز دارید. اما برای فعالیت هر چه بهتر در این سامانه از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.
    جهت رفع مشکلات هنگام دور اظهاری، شرح کامل مشکل و خطای به وجود آمده را همراه با شماره تماس خود به آدرس پست الکترونیک زیر ارسال نمایید.
    epl@irica.org

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام درسامانه بعنوان کارگزارگمرک پذیرش وکالت رافعال نموده ام باارائه وکالتنامه وکدینگ صاحب کالا درخواست فعال نمودن وکالت رااز سوی کارفرماازگمرک زاهدان کتبا"نموده جواب رددادندمیگویند صاحب کالارمز دارند بارمز صاحب کالا وارد شوید وخودتان فعال کنیدکه این منطقی به نظر نمی رسدچون رمز اختصاص یافته شخصی است واحد احرازگمرک درصورت احراز وکالت باتوجه دسترسی گمرکات اجرائی به سامانه میبایستی راسا"وکالت کارفرمارابه کارگزار فعال نمایند                     باتشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    وکالت کارگزار گمرکی از سوی صاحب کالا از طریق وکالتنامه و سامانه احراز می شود. فلذا باید صاحب کالا شخصا به شما به عنوان کارگزار خود در سامانه، وکالت دهد. در صورتی که شخصی نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگری قرار دهد، خود مسئول هر گونه استفاده از نام کاربری می باشد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    fhبا سلام
    احتراما در سامانه جامع قسمت داشبورد باز نمیشود و این چند روز است که اینگونه است ضمنا در قسمت داشبورد پیشبینی کنید ساعت های ورود و خروج در سامانه هم برای شرکت هم برای مدیر عامل و هم ترخیص کار که هر کدام در سامانه صحفه ای دارند جهت ایمنی و دانستن هر شخص که آخرین بار چه وقت وارد سامانه شده و خارج شده ایجاد و در داشبورد اعلام شود با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    این که قسمت داشبورد باز نمی شود، پیگیری خواهد شد.
    در مورد ساعت های ورود و خروج نیز پس از بررسی انجام یا عدم انجام آن را اعلام می کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام وتشکرازپاسخ سریع مشکل کارفنی گمرکی است نه فعال کردن وکالتنامه در سامانه توسط چه شخصی وکالتنامه ای که برای اولین باربه گمرک ارائه میشود می بایستی درواحداحرازگمرک اصالت اعتبار تاریخ امضاموکلین متن وموضوع وکالت کنترل پذیرش وتایید شود سپس توسط گمرک اجازه فعالیت به نماینده یا کارگزار داده شود پیشنهاد میگردد بادفتر واردات مشورت وپاسخ اعلام شود باعرض پوزش وتشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    با دفتر واردات هم مشورت خواهیم کرد ولی با این حال باید بگوییم این رویه ایست که به جهت اعتبارسنجی وکالتنامه ها ایجاد شده است و تغییر نخواهد کرد.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با عرض سلام و وخسته نباشید 
    و تشکر از زحمات کارکنان دفتر فن آوری گمرک ایران
    حق العمل کار جهت گرفتن آمار ماهانه  خود ( یا کارمندان خود ) به طور دقیق از سامانه epl شامل مشخصات دقیق هر سند ، صاحب کالا  ، تاریخ ، شماره سریال یا کوتاژ سابق ، ارز و مبلغ کل فاکتور ، نام اظهار کننده و ...
    چه کاری باید انجام دهند ؟
    و چگونه می توانند به این آمار دسترسی پیدا کنند ؟
    چرا تا کنون در سامانه epl دسترسی به این آمار برای حق العمل کاران طراحی نشده است ؟
    و اینکه چرا گزینه اظهار های من هنوز فعال نشده است ؟؟

    با تشکر 

    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر امکان گزارش گیری از سامانه epl ممکن نمی باشد. ایجاد این امکانات قبلا در دستور کار قرار گرفته است ؛ در صورت تکمیل و بارگزاری بر روی سامانه ان شا الله توسط همین وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد.
    شما می توانید برای دسترسی به این گزارشات به واحد آمار و فناوری اطلاعات گمرکی که در آن اظهار می کنید، مراجعه نمایید.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با عرض سلام.
    من به علت نداشتن خط تلفن از اینترنت مبین نت برای دور اظهاری استفاده میکنم که اکثر اوقات سایت در دسترس نیست در حالی که وقتی که از کسانی که اینترنت مخابرات دارن سوال میکنم همون لحظه سایت براشون قابل دسترس هست.تنظیمات فایروال و پرکسی رو هم چک کردم .تمام سایته باز میشن جز سایت دور اظهاری .البته بعضی وقت ها در دسترس هست.لطفا راهنمایی بفرمایید
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اینکه سامانه دور اظهاری در برخی اوقات برای شما در دسترس نیست می تواند علل متعددی از جمله سرعت اینترنت ،آنتن دهی مودم و یا موارد دیگری داشته باشد. شما می بایست به خطایی که مرورگرتان به شما نشان می دهد توجه کنید و مشکل را بر اساس آن مرتفع نمایید.
    اما برای اطمینان از اینکه خطای مرورگر از آی پی شما نباشد می توانید آی پی خود را برای ما ارسال نمایید تا بررسی شود.
    آدرس پست الکترونیکی ما:epl@irica.org
    برای آموزش مشاهده آی پی اینجا را کلیک کنید.

    باتشکر 
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام

    نمیدونم مشکل سایت با اینترنت مبین نت چیه?یک در میان سایت رو باز میکنه و انگار خیلی ها هم این مشکل من رو دارن لطفا رسیدگی کنید

    اینم ای پی آدرش من :
    Your IP:
    92.114.19.70
    پاسخ:
    سلام علیکم

    در حال حاضر تنها آی پی هایی که متعلق به ایران است امکان دسترسی به سایت دوراظهاری را دارند. آدرس آی پی که شما اعلام کردید برای کشور رومانی است! به همین جهت نمی توانید سامانه دوراظهاری را ببینید و این مشکل مشترکی برای تمامی افرادی است که به سامانه دوراظهاری دسترسی ندارند.

    برای این که بفهمید آی پی شما برای کدام کشور است به آدرس http://www.whereisip.net مراجعه کنید و آی پی خود را وارد نمایید تا کشور مورد نظر اعلام شود.

    گاهی اوقات به دلیل افزایش آی پی های مورد استفاده ارائه کننده خدمات اینترنت در ایران برخی آی پی های داخلی نیز امکان دسترسی به سامانه را ندارند که در این صورت ما آن آی پی ها را باز می کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    امروز اقدام به اظهار کالا در دور اظهاری صادرات کردیم و چیز عجیبی را مشاهده نمودیم در دور اظهاری صادرات و در قسمت بارگذاری اسناد میبایست ثبت سفارش و ترخیصیه و مانیفست و ......... را نیز آپلود میکردیم حال آنکه صادرات که ثبت سفارش ندارد و ثبت سفارش و ترخیصیه مربوط به کالایی است که وارد کشور میشود و اینکه مانیفست و بارنامه نیز مربوط به کالایی است که از طریق بندر گاه و حمل دریایی صادر میشود و این زمانی است که کالا کاملا بار کشتی شده باشد بعد شرکت حمل کننده بر اساس مانیفست اقدام به صدور بارنامه دریایی میکند و از آنجایی که کالا در صورتی وارد بندر گاه میشود که از قبل در گمرک ثبت و کوتاژ داشته باشد و اجازه بارگیری پس بارگذاری مانیفست و بارنامه نیز بی معنی است مگر میشود بدون مراجعه به گمرک و اخذ کوتاژ اقدام به بارگیری یک ارزن کرد البته میشود اما در اسکله های غیر مجاز در ضمن در خصوص کامیون و حمل زمینی از آنجایی که بارنامه آن را که همان cmr در مورد کالای صادراتی است شرکت حمل بعد از بارگیری و پلمپ و مشخص شدن وزن صادر میکند و ما به عنوان صادر کننده که ارزیابی در محل داریم نیز قبل از بارگیری یا حین بارگیری اقدام به اظهار میکنیم و گاهی اوقات کالا توسط کامیون بعد از بارگیری در کارخانه و پلمب فقط تا مرز خروجی میرود و کامیون مستقیم از کشور خارج نمیشود و در گمرک مقصد در ماشین افغانی یا ترک کالا ماشین به ماشین میشود پس عملا cmr یا همان بارنامه در مورد حمل زمینی نیز بی معنی است در ارزیابی در محل و در خصوص حمل یکسره نیز بارنامه جاده ای کامیون در دسترس است آن هم فقط برای کامیونی که از گمرک مبدا به گمرک مقصد میرود و مستقیم از کشور خارج نمیشود و بعد از بارگیری و خروج از گمرک و یا کارخانه لطفا سریعا پیگیری شود و ما را از سر در گمی در آورید تا چند روز قبل برای صادرات فقط فاکتور و پکینگ لیست و درخواست ارزیابی در محل یا نامه درخواست حمل یکسره را بارگذاری میکردیم اما امروز عجیب بود
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اشکالی در سامانه وجود دارد که هر چه سریع تر اقدام به رفع آن می نماییم.اما شما می توانید جهت تکمیل مراحل دور اظهاری همان تصاویر موجود را بجای تصاویر خواسته شده بارگزاری کنید.

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • مشکل حاد در زمینه صادرات کالا لطفا سریعا پیگیری کنید
  • با سلام و احترام فراوان
    با توجه به اینکه در دور اظهاری صادرات چند روزی است که در قسمت بارگذاری اسناد برای صادرات ثبت سفارش و بارنامه و مانیفست نیز مشاهده میشود و از آنجایی که در رویه واردات ثبت سفارش مورد استفاده است نه در صادرات  و مانیفست و بارنامه وقتی صادر میشود که کالا بارگیری  کامل شده باشد و قبض انبار نیز برای کالایی است که وارد گمرک جهت صادرات میشود و کالایی که ارزیابی در محل کارخانه واحد تولیدی است و کالایی که به صورت حمل یکسره است از روی کامیون تخلیه نمیگردد لذا قبض انبار برای کالای ارزیابی در محل و حمل یکسره نیز معنی ندارد و قبض انبار در ارزیابی در محل و حمل یکسره صادرات وجود ندارد خواهشمند است مانند گذشته در قسمت بارگذاری اسناد فاکتور و پکینگ لیست و درخواست ارزیابی در محل یا درخواست حمل یکسره یا قبض انبار حسب مورد جهت بارگذاری قرار گیرد و ما را از این سر در گمی در آورید ضمنا با توجه به مشکل پیش آمده از سوی سامانه و دست اندر کاران آن به دلیل اینکه برای صادرات طوری برنامه ریزی کرده اید که در قسمت بارگذاری اسناد میبایست صادر کننده ثبت سفارش و بارنامه و مانیفست را بارگذاری کند این متن به دلیل ایجاد مشکل فراوان از سوی شما برای مدیر کل محترم گمرک ایران جناب آقای کرباسیان  نیز فرستاده شده در ضمن بارنامه و مانیفست برای کالا زمانی صادر میشود که کالا در بندر گاه بر روی کشتی بارگیری کامل شده باشد و این بعد از اخذ کوتاژ است مگر میشود قبل از اخذ کوتاژ از گمرک و اجازه بارگیری اقدام به ورود دانه ارزنی به گمرک کرد پس خواهشمند است قبل از اینکه اقدام به عملی شود که فقط ایجاد مشکل جهت صادرات و واردات کالا میشود با دفتر صادرات یا واردات گمرک ایران مشورت کنید از این رو ممنون میشویم که سریعا نسبت به رفع اشتباه خود اقدام فوری کنید با تشکر جمعی از ارباب رجوع ها و ترخیص کاران بندر امام خمینی ره
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اشکالی در سامانه وجود دارد که هر چه سریع تر اقدام به رفع آن می نماییم.اما شما می توانید جهت تکمیل مراحل دور اظهاری همان تصاویر موجود را بجای تصاویر خواسته شده بارگزاری کنید.

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • یوسف باقری
  • با سلام 

    در خصوص آپلود اسناد ضمیمه در دور اظهاری واردات، با توجه به اینکه پیش فاکتور و ثبت سفارش به صورت سیستمی صادر میشود و در دسترس نیست و فقط فاکتور قبض انبار در دسترس است بفرمایید که چه اسنادی باید به جای آنها آپلود شود 
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    عناوین این اسناد از سوی دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران طی بخش نامه ای اعلام شده لذا بارگذاری تصویر آنها واجب است. شما می توانید تصویر ارایه شده از ثبت سیستمی این اسناد  را بارگزاری نمایید.

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    با سلام

    از دیروز کدینگ حق العمل کار در دوراظهاری اضافه شده ، شرکت هایی که کارمند میفرستن برا ترخیص چه کدینگی رو بنویسن؟؟ کدینگ مدیر عامل؟؟

    پاسخ:
    سلام علیکم

    این فیلد با نظر دفتر فناوری اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه شده. کارمندان شرکت های صاحب کالا می توانند کدینگ خود را به جای حق العمل کار ثبت کنند.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام 
     این قطی سامانه دور اضهاری دیگه واقعا از حد گذشته تو گمرکی که هر دقیقش واقعا مهمه من نصف وقت اداری رو باید واسه پرینت اسنادم هدر بدم
     ترو خدا رفع کنید این مشکلاتو
    پاسخ:
    سلام علیکم

    سامانه دور اظهاری به غیر از مواقع خاصی در برخی ساعات اداری همیشه در دسترس می باشد. چنانچه شما نمی توانید خود اقدام به دور اظهاری از محل کار خود نمایید لطفا مشکلات خود را شرح بفرمایید تا ان شاالله هر چه سریع تر راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
    سلام.تو را بخدا قسم سندهای شرکتهای دارویی را که مجوز بهداشت دارند را قرمز نکنید  چه گمرک امام حوزه 1 وچه گمرک امام حوزه2 وچه گمرک تهران . بخدا کلافه شدیم دیگه.مسیر های سبز و زرد برای من غریبه شده?ترخیصکار شرکت دارویی.( AD)دلت خواست کوتاژ میدم فراوووووووووون.
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، تعیین مسیر توسط سامانه انجام می شود و اشخاص دخالتی در آن ندارند.
    ولی برای اطمینان از صحت عملکرد سامانه می توانید کوتازهای خودتان را به پست الکترونیک epl@irica.ir ارسال نمایید تا بررسی کنیم.

    با تشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • مسعود صوفی
  • برادرانه خواهش میکنم در مواقعی که سایت اختلال دارد و یا قسمتی از سامانه کار نمیکند تو قسمت داشبورد اطلاع رسانی نمائید تا بنده و امثال بنده به مدت 2 روز درگیر ارسال مدارک و ثبت کوتاژ نباشیم .سامانه شما از لحاظ قطعی و اختلالاتی که دارد رکورد خوبی را به ثبت رسانده و خوشحالم که حداقل تو این زمینه حرف اول را میزنید و گمرک ایران و واحد فناوری که متاسفانه پاسخگوی بازرگانان و تولید کنندگان نمیباشند پرچمدار این بی نظمی و آشفتگی هستند ، برنامه ریزی برای بزرگترین منبع درآمد دولت به دست افرادی افتاده که هیچگونه اطلاعی از قوانین و گردش کار و رویه های گمرک نداشته اند و این همه آزمون و خطا تو این 2 سال بازگوی همین مسئله میباشد . 
    پاسخ:
    با سلام 


    اطلاع رسانی در مورد مشکلات سیستم از طریق وبلاگ و بخش اطلاعیه های داشبورد سامانه تجارت فرامرزی صورت پذیرفته است . اگر کمبودی بوده یا اتفاقات دیر اطلاع رسانی شده است عذر خواهی ما را بپذیرید و سعی ما بر این است که این مشکلات به حداقل برسد . با تشکر

    ارسال نظر

    توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

    نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام