پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

پنجره واحد تجارت فرامرزی

این وبلاگ برای اطلاع رسانی در پنجره واحد تجارت فرامرزی راه اندازی شده است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سلام علیکم


نمودار زیر تقسیم مسیرها در دو سامانه آسیکودا در سال 1392 و پنجره واحد تجارت فرامرزی در سال 1393 تا امروز یعنی 15/8/1393 را نمایش می دهد.

مقایسه تقسیم مسیرها در آسیکودا و سامانه جامع امور گمرکی

همانطور که مشاهده می کنید در پنجره واحد تجارت فرامرزی تا به امروز 14/99 درصد پروانه ها در مسیر سبز، 52/5 درصد در مسیر زرد و 32/51 درصد در مسیر قرمز قرار گرفته اند، در حالیکه در سامانه آسیکودا در سال گذشته 1/67 درصد پروانه ها در مسیر سبز، 33/26 درصد در مسیر زرد و 65/07 در مسیر قرمز قرار داشتند.

مهم ترین علل این تغییر، اقدام به تغییر مدیریت ریسک با توجه به نیروی انسانی محدود گمرک جهت بازرسی کالاها و نیز راه اندازی مدیریت ریسک در گمرکاتی است که تا پیش از این همه اظهارنامه های آن ها در مسیر قرمز قرار داشت.

گفتنی است که این آمار مسیرهایی است که پروانه ها به صورت واقعی می پیمایند و با آمار ابتدایی مدیریت ریسک پنجره واحد تجارت فرامرزی متفاوت است، چرا که تعدادی از اسناد، تغییر مسیر داده می شوند. اهم عللی که موجب تغییر مسیر از مسیر سبز به زرد یا قرمز و از مسیر زرد به قرمز می شود عبارت است از:


1- طولانی شدن تحویل اظهارنامه به کارشناس بعد از تحویل به گمرک و تعیین کارشناس:

لازم است اظهارکنندگان محترم در نظر داشته باشند که در صورتی که مابین زمان امضا و تحویل سند به گمرک و تعیین کارشناس با مراجعه به کارشناس گمرکی تاخیری مشاهده شود سند آن ها از مسیر سبز به مسیر زرد و از مسیر زرد به مسیر قرمز رهنمون می شود درحالیکه در مدیریت ریسک گمرک مشمول مسیر سبز و زرد شده است.


2- نیاز به رویت کالا به علت:

                   الف- حساسیت کالا

                   ب- نیاز به اخذ مجوز

                   ج- عدم امکان کارشناسی سند، تنها با اسناد ضمیمه اظهارنامه

                   و ....

توضیح این که گاهی اوقات با تشخیص کارشناس نیاز به رویت کالا توسط ارزیاب و یا اخذ مجوزی که در قوانین سلکتیویته هنوز لحاظ نشده می باشد که در این صورت دستور تغییر مسیر اظهارنامه داده می شود.


با تشکر

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

نظرات  (۱۴)

باز هم ما به زحمت 24 قلم را در سیستم وارد کردیم بعد به خاطر برنامه نویسی ضعیف شما کل زحماتمان به هدر رفت و internal error... چند ساعت هم پشت سیستم نشستیم تا شاید این خطا دیگه نیاد. اما نشد که نشد.رفع این مشکل مگر چقدر کار دارد؟ برای برنامه نویس حرفه ای 5 دقیقه هم بیشتر کار ندارد که چند کد اضافه کند تا ذخیره موقت بکنه در همان مرحله اول. 
علاوه بر آن برای همچنین سایتی می بایستی پشتیبانی 24 ساعته باشه. 
پاسخ:
سلام علیکم

در حال حاضر بیش از بیست هزار نفر کاربر این سایت می باشند که در ساعات اوج ترافیک بالغ بر یک هزار نفر از آنها به طور همزمان بدون خطا مشغول به کار با بخش  دور اظهاری می باشند.
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران از ساعت 8 صبح الی 21 آماده خدمت رسانی به کاربران می باشد.

اگر مشکل اظهار شما همچنان ادامه دارد شماره تماس خود را به آدرس پست الکترونیک زیر ارسال نمایید.
epl@irica.org
و یا با شماره تلفن های 8-88805386 تماس حاصل نمایید.

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
سلام و خسته نباشید
از 2 روز پیش یعنی از تاریخ 07/10/93 کلیه اظهارنامه های صادراتی  گمرک بندرانزلی با مسیر قرمز مواجه میشند و هیچ ربطی هم به نوع کالای اظهار شده نداره!
این موضوع در مورد تک تک اظهار کنندگان و صاحبان کالا صدق میکنه و در دو روز گذشته تمام اظهارنامه ها در مسیر قرمز قرار داده میشند
لطفاً رسیدگی کنید
پاسخ:
سلام علیکم

تعریف قوانین تعیین مسیر اظهار نامه ها توسط دفتر فناوری گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می شود در صورتی که اعتراضی به نحوه تعیین مسیر اظهار نامه خود دارید می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید و دلایل خود را مطرح کنید.
021-82992208

باتشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
باسلام 
فکر نکنم این آمار خیلی دقیق باشه چون بعضی از گمرکات بعد از دریافت شماره سریال ابتدا اظهارنامه به شیوه قبل بررسی میشه بعد از انجام تمام مراحل شروع به ثبت اظهارنامه میشه در واقع مسیرهای سه گانه هیچ معنی نداره 
پاسخ:
سلام علیکم

گمرکات مورد نظر خود را بفرمایید تا بررسی کنیم.
مسیرهای سه گانه در تمامی گمرکات در حال پیاده سازی است و به غیر از مواردی که قانون مشخص می کند، کارشناسان گمرک حق تغییر در آن را ندارند.
رئیس کل گمرک شخصا بر روی تغییرات زمانسنجی مسیر های سه گانه در گمرکات مختلف نظارت دارند و در صورت تغییرات غیر معمول حتما از مدیر گمرک اجرایی پاسخ می خواهند.

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
در حوزه یک فرودگاه امام خمینی ، کالای مشخصی داشتم که در مسیر زرد بود و صرفا بدلیل تعداد و وزن زیاد تغییر مسیر به کانال قرمز شد ، در حالی که پکینگ دقیقی داشتم و کالا کاملا مشخص بود.
عایا این مدیریت ریسک است!!!!!!!!

پاسخ:
سلام علیکم

موردی که می فرمایید را به جهت جلوگیری از تضییع حقوق به دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران اطلاع دهید یا از طریق پست الکترونیک epl@irica.org برای ما ارسال کنید تا به سمع و نظر مسئولین فناوری اطلاعات گمرک برسانیم.

با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی
سلام و خسته نباشید ، لطفا خواهشن خواهشن خواهشن یه فکر به حال ترانزیت هم کنید بابا کالا 6 ماه شده خارج شده گمرک اعلام وصول نمیده و میگه پته ها درست ثبت نشدن ، نه مبدا نه مقصد هم قدرت اصلاح ندارند نامه هم به دفتر فناوری میره هیچ به هیچی ، چرا به خاطر این مسئله ما باید درگیر با بیمه ترانزیت بشیم و پرونده ها هم باز بمونه ، به بررسی کنید گمرک پیرانشهر رو ، گمرک انزلی رو ، 200 کامیون رفته هیچ کش هم اهالم وصول نمیده و اصلا جواب هم نمیدن ، لطفا خواهشن وضع ترانزیت رو درست کنین این همه هم برای کشور درامد داره
پاسخ:
سلام علیکم

لطفا نمونه سریال های ترانزیتی که می فرمایید را جهت بررسی های بیشتر به آدرس epl@irica.org ارسال نمایید.
همچنین می توانید جهت بررسی بر خط با شماره تلفن های میز خدمت 8-88805385 تماس حاصل نمایید.

با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
nv در پاسخ به دوستمان آرش باید بگویم در گمرک بندر امام خمینی ره نیز چنین است در واردات اگر هم با توجه به زمان سنجی کارشناس مربوطه کار را انجام دهد اما اذیت خود را در زمان دادن اسناد میکند در صادرات نیز وقتی در دور اظهاری اقدام به ثبت کوتاژ میکنیم ما را از نوبت خارج میکنند و میگویند که شاید اشتباهی کوتاژ را ثبت کرده باشید یا اینکه مسیر را تغییر میدهند در حالی که کالایی که چند سال است از آن گمرک اظهار و صادر میشود و هر بار سبز میشود را قرمز میکنند در حالی که بسته حمایتی را داریم و کالا مسبوق به سابقه است و رفتن به استاندارد فقط زمان صادرات را زیاد میکند در حالی که کالا دارای پروانه کاربرد استاندارد اجباری است و شرکت تولیدی وقتی استاندارد میرویم استاندارد میگوید شما پروانه کاربرد دارید چرا شمار را میفرستند استاندارد آن هم هر سری 58521
پاسخ:
سلام علیکم

ایراد شما صحیح است. یعنی این اتفاقات میفتد و هر چند برخی از آن ها علت صحیحی دارد. پیگیر کم شدن این موارد هستیم.
در صورتی که به این موارد برخوردید اطلاع دهید تا بررسی کنیم.

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
با سلام
به خاطر این سیستم شما که اظهارنامه ها را از طریق سایت دنبال کنند شرکت ما را از کار بی کار کرد این روزها همه به دنبال ایجاد اشتغال می باشند انوقت شما با سیستمی کردن گمرک کلی جوان را از کار بی کار کردید
پاسخ:
سلام علیکم

گمرک نمی تواند به جهت حفظ شغل این چنینی شما از ارائه تسهیلات جلوگیری کند. به این شکلی که شما می گویید باید تمام سامانه های الکترونیکی موجود در کشور را جمع کرد، چرا که در آن صورت تعداد افراد بیشتری می توانند کار داشته باشند!
شما هم می توانید با انعطاف لازم و بالا بردن معلومات خود در این زمینه و داشتن ابتکار و خلاقیت، خدمات شرکت خود را به روز کنید و بهبود دهید تا همچنان مشتریان خود را داشته باشید.

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
سلام در گمرک بازرگان مسیر مفهومی ندارد برای مسیرهای سبز و زرد مسول سرویس ارزیابی دستی ارزیاب تعیین می نمایداحتمالا رییس کل محترم از این موضوع بی اطلاعندبا احترام بررسی فرمایند
پاسخ:
سلام علیکم

پس از ارائه موضوع به رئیس کل گمرک، پاسخ شما را در همین جا درج خواهیم کرد ان شاء الله

با تشکر
میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

بزرگواران میز خدمت گمرک ، ضمن تشکر از زحمات شما ، بنده یک فقره اظهار حمل لوازم بسته بندی داروهای تنفسی را در سامانه ثبت سفارش ایجاد و ثبت نهایی نمودم ، لیکن بدلیل اینکه خرید ما بر مبنای تعداد عددی است و وزن ناخالص و خالص در  زمان پروفرما و ثبت سفارش بصورت تقریبی است  در حال حاضر بین اظهار انجام شده با شناسه حمل در وزن ناخالص و ناخالص و نیز مقدار کمی در ارزش مغایرت دیده میشود ،

سابق بر این در اینگونه موارد ما شناسه حمل را اخذ و در زمان اظهار مواردی از قبیل وزن یا تجمیع اقلام اظهاری و یا ارزش را در زمان اظهار بصورت صحیح اصلاح و اظهار میکردیم ( علیرغم مغایرت شناسه حمل و اصل اظهار )

حال  سوال من این است که الان در اینگونه موارد خاص که واقعآ ما مجبور به اخذ شناسه حملی هستیم که گاهآ کمی مغایرت دارد اما در موارد اصلی چون شماره ثبت سفارش و تاریخ و شماره اعتبار و .. کاملآ منطبق میباشد در زمان اخذ پروانه ، با وارد کردن اینگونه شناسه حمل چون گذشته مشکلی پیش نمی آید ؟

لطفآ مساعدت فرمائید.

پاسخ:
سلام
در هنگام اظهار می توانید وزن را طبق اظهار خود انجام دهید
اظهارنامه در انتهای فرآیند وزن را با شناسه اظهار چک نمی کند
ولی وزن اظهاری باید با مانیفست الکترونیکی برابری کند.
با تشکر
میزخدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران
sghسلام
لطفا بفرمایید در دور اظهاری صادرات وقتی به کامیون پلمپ زده شود و حالا که دیگر پروانه کاغذی از فردا قراره برداشته شه که خیلی هم خوبه گمرک مبدا شماره پلمپ و شماره کامیون و ارزیابی رو کجا باید بنویسه برای گمرک مقصد گمرک مقصد کامیون رو تحویل میگیره ولی آیا شماره پلمپ و شماره کامیون و ارزیابی رو هم تو سامانه پیش بینی کرده اید مخصوصا ارزیابی در محل که کامیون صادراتی به گمرک مبدا وارد نمیشه و از درب خروج گمرک مبدا وارد نمیشه که گمرک بیجکی براش صادر کنه فکر کنم باید ارزیاب صادرات به سامانه دسترسی داشته باشه تا بتونه شماره کامیون و شماره پلمپ و ارزیابیش رو در سامانه ثبت کنه اگر هم خود اظهار کننده در ارزیابی در محل بخواد شماره کامیونها رو ثبت کنه با توجه به اینکه کامیون وارد گمرک نمیشه دچار مشکل نمیشیم لطفا برسی کنید و پاسخ دهید ممنونم
پاسخ:
سلام علیکم

تمامی پروانه های گمرکی نیاز به طی مراحل سیستمی دارند . بنابراین پروانه های صادرات ارزیابی در محل هم در سیستم ثبت می شوند. و همچنین خانه هایی جهت ورود شماره پلمب و نظرات کارشناسان و ارزیابان در سیستم تعبیه شده که گمرک مقصد هم قابلیت رویت آنها را دارد.

با تشکر
میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
  • امیر غفاری
  • با سلام

    در رویه جدید پرداخت و صندوق  اظهار کننده باید  عدد شناسه اظهار را به جای گام اول  قبل از پرینت پروانه یا در آینده ( برگه ترخیص ) در سایت  وارد نماید.

    لطفا جهت جلوگیری از سرگردانی اظهارکنندگان نام باکس مربوطه را مانند سابق از نام اشتباه شناسه حمل به نام صحیح یعنی شناسه اظهار اصلاح نمائید

    پینوشت: نام شناسه حمل  در سایت  مدیریت ثبت سفارشات واردات وزارت صنعت (sabtaresh.tpo.ir) کاربرد دیگری جهت اسناد بانکی دارد

    با سپاس از زحمات شما


    پاسخ:
    با سلام

    باتشکر از پیشنهاد شما،موردی که اعلام کردید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    باتشکر
    میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران

    باسلام و عرض خسته نباشید خدمت شما

    با توجه به اینکه تمامی تشریفات و مراحل امور گمرکی به صورت سیستمی و الکترونیکی در سامانه گمرک میباشد لطفا درخصوص ساخت و راه اندازی اپلیکیشن سامانه گمرکی بر روی اسمارت فون ها جهت سهولت کار ترخیص کاران اقدام فرمائید
    باتشکر 
    پاسخ:
    سلام علیکم

    اگر چه سامانه پنجره واحد در تمام گوشی های هوشمند با مرورگر گوگل کروم سازگار است٬ ولی پیشنهاد خوب شما را به دفتر فناوری گمرک جمهوری اسلامی ایران منتقل می نماییم.

    با تشکر 
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام
    در سیستم الکترونیکی چن روزی هست که شناسه اظهاررا در مرحله صدور پروانه وارد میکنیم که بعضی وقتها سایت ثبت سفارش قطع میباشد و error میدهد و یا بعضا بهنگام ورود اطلاعات و گرفتن کوتاژ اشتباها کد ثبت سفارش و شماره اعتبار یا حواله بانک اشتباه تایپ میگردد و و برای اصلاح این خود زمانبر میباشد و کلی بازرگردانی و در نوبت ایستادن  و هدر وقت میشود لطفا پیگیری کنید تا اصلاح گردد 
    پاسخ:
    سلام
    این مواردی که مطرح کردید(مانند قطعی سامانه ثبت سفارش و اشتباهات کاربری در هنگام ورود اطلاعات) هیچ کدام مشکل سامانه پنجره واحد به حساب نمی آید و باید از مسئولین مربوطه پیگیری شود.

    باتشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرک جمهوری اسلامی ایران
    با سلام در تاریخ 1394.4.10 کالای سیگار به گمرک سهلان اظهار نمودم بعلت مجوز وها و کمیته ارزش  برای اظهارنامه اصلاحیه صادر و کالا در تاریخ  1394.5.5 حقوق عوارض آن پرداخت و کالا ترخیص گردید ، اولا اظهارنامه اصلاحی در سیستم epl قابل رویت نمی باشد که تا پرینت پروانه گمرکی را دریافت نمایم . دوماً صاحب کالا با چه روشی میتواند اظهارنامه خود را در سیستم ردگیری و یا مشاهد نماید و متشکرم 
    پاسخ:
    با سلام

    برای اطلاع از اخرین وضعیت پروانه خود میتوانید از ادرس epl.irica.ir/ecl استفاده کنید. همچنین صاحبان کالا میتوانن از طریق همین ادرس جهت مشاهده پروانه الکترونیکی اقدام نمایند.

    با تشکر
    میز خدمت سامانه جامع امور گمرکی



    ارسال نظر

    توجه:نظراتی که به صورت ناشناس و یا خصوصی ارسال شود پاسخ داده نخواهد شد.

    نظرات خصوصی خود را به آدرس پست الکترونیکی epl@irica.org ارسال نمایید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    کانال رسمی پنجره واحد تجارت فرامرزی در تلگرام